home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 840 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Under uniformen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Under uniformen  (Læst 7865 gange)
Cesc
Gæst
 
Under uniformen
« : 27 Dec 2008, 15:43 »

Mødet med England
16.07.08

Jeg stod på den forkerte side af døren, men om få sekunder skulle den åbnes op og et bifald ville buldre ud i den prægtige sal. Den store scene var min. Ansat i en af Englands mest talentfulde fodboldklubber, Aston Villa, fra den enorme by Birmingham. Jeg er stolt af mig selv, men spændt på hvordan det hele ville forløbe. Måske kunne jeg ikke stå imod det hårde pres som ligger på ens skuldre, når man slutter sig til til et fodboldgalt land.
Ville fyringssedlen komme hurtigt eller var jeg en sikker mand ved pumpen? Mange spørgsmål kom frem i hovedet på mig lige før håndtaget blev trukket ned og bifaldet kom som ventet.

Nu stod jeg der. Sveden dryppede ned af mig som var det Niagaravandfaldene. Mit engelske havde altid været mine venner overlegen, men nu skulle jeg kun tale engelsk. Ikke et eneste dansk ord måtte komme ud af min mund, for så havde jeg slagtet mig selv. Journalisterne i England er rystende, så jeg ville ingen fejl lave. Spørgsmålene skulle svares præcist og sikkert, uden at komme for langt i øst eller vest. Jeg gik langsomt hen til min plads ved siden af den stinkende rige Randy Lerner. Han var et par år ældre end jeg, men vi talte samme sprog og vi havde næsten de samme ord i munden. Vi havde de samme holdninger om tingene, også selvom han havde oplevet mange flere ting end jeg.

Samtalerne gik i gang og journalisterne gik til stålet. Jeg er et ungt kid i faget, hvilket ofte blev kommenteret. Det gik mig på. Alle ved at der kommer nye navne til hver eneste sæson, enten spillere, trænere, ejere, sponsorere eller fans, men de skal hakkes ned, fordi de ikke er rutinerede nok. Jeg kan da være lige så god som Ferguson tænker jeg, men holder det for mig selv, da jeg ikke vil skabe mig et ry som en hovmodig idiot.
Mange tanker er blevet inde i mig under pressekonferencen, men det kunne da også været fedt, at være respekteret hos journalisterne. Måske ville de ikke gå så tæt på så, men det bliver kun ved tankerne, da det jo også kan give mig problemer.

Hele pressen er ufølsom ved mig, men sådan skal det også være tænker jeg. Vi holder en kort pause, da Lerners mobil ringer under mødet. Det er godt, da salen var ved at koge over. Spørgsmålene var rigtig skarpe, og jeg håber ikke alle pressekonferencer er så slemme. Efter den korte samtale Lerner har, er det som om alle mister fokus og konferencen bliver meget sjovere. Stemning var ikke så intens mere, hvorfor der er plads til et par gamle Aston Villa-minder og lidt spas. Det gør mig godt tilpas og på trods af mit jakkesæt var gennemblødt af sved, havde jeg det fantastisk og håber jeg oplever det samme igen Helst uden sved dog.

Tiden går og pressekonferencen er slut efter halvanden times mundgymnastisk kan mit mundtøj endelig slappe lidt af. Det gik sgu’ ret godt tænker jeg, og det samme får jeg at vide på vej ud fra salen. Randy smiler til mig, jeg åbner døren, holder den for ham, rigtig gentleman stil, og vi giver hinanden hånden. Han er stolt af sin ’søn’, og allerede der fandt jeg ud af hvor godt vi klingede sammen. Vi snakker kort sammen på vej ud til vores biler, han kører i en sort sportsvogn, mens jeg stadig må nøjes med min skrig-røde Toyota. Vi skal have et møde i morgen siger han med et bestemt blik i øjnene, det skræmmer mig lidt, men han klapper mig på skulderen og smiler, hvorefter han siger ”truppen skal evalueres”. Vi aftaler at mødes i morgen klokken 10.00, og jeg kører hjem til min nuværende bopæl, et hotel mit i Birmingham…

Logged

adam93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Under uniformen
« Svar #1: 27 Dec 2008, 15:51 »

Rigtig godt skrevet Cesc! Det fangede mig virkelig, glæder mig til de kommende updates!
Logged

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Roslev3
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Under uniformen
« Svar #2: 27 Dec 2008, 15:54 »

Rigtig, rigtig flot intro Cesc. Elsker dine blogs og din grafik Grin
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Under uniformen
« Svar #3: 27 Dec 2008, 15:57 »

Rigtig god start, Cesc
Det fangede mig virkelig og jeg glæder mig til at se hvordan det går fremover. Derudover er Aston Villa jo et fremragende klub at spille med. Det skal nok komme til at gå dig godt.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

cjensen94
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #4: 27 Dec 2008, 15:57 »

Rigtig godt skrevet, vil helt sikkert følge med Peace
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #5: 27 Dec 2008, 16:16 »

Mange tak til jer alle sammen!

Jeg er meget glad for at I kan lide hvad i ser, og jeg er i fuld sving med update nummer to omkring mødet!
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #6: 27 Dec 2008, 16:44 »

Truppen evalueres..
17.07.08

Jeg lå søvnløs hele natten af spænding til mødet dagen efter, som skulle finde sted på mit helt eget kontor på Fortet, Villa Park. Kontoret var stort, havde hvide væge, men på en af dem hang et gigantisk Villa-flag. Jeg havde fået to borde på kontoret, et til computer, papir og telefon og et rundt bord hvor møderne skulle foregå.
Det runde bord blev samlingssted for dagens opgave, at evaluere truppen sammen med anfører Martin Laursen, Randy Lerner og min skotske assistent, John Robertson. En omgang insider viden fra anføreren, krydret med pengemanden og en trænerkyndig skotte, plus mig. Det møde skulle nok blive godt.

Klokken var så småt ved at blive 10.00 og jeg ventede i spænding på, at ’gæsterne’ skulle komme ind på kontoret og få evalueret truppen sammen med mig. Kontordamen med den fyldige barm og faste hofter var meget pålidelig og gav os varmt kaffe på kanden. Så var mødet klar til at blive sparket i gang.

Jeg kom med et oplæg jeg havde forberedt derhjemme dagen før. Alle spillernes navne var skrevet ned, og der var taget lidt notater om alle. Vi var stort set enige om det hele, og mødet forløb som det skulle. Hyggeligt, spændende og lærerigt. De andre havde mange af tilsvarende møder på bagen, men dette var mit første, så jeg sugede kraftigt til mig fra de andre. Jeg kom med mine egne holdninger og argumenter, men de vidste ting om truppen som jeg aldrig havde hørt om før. Det slugte jeg i mig som var det en bajer fra den lokale pub. Vi fik sorteret spillerne op i bunker, hvilket gjorde det hele meget lettere.

Martin Laursen var med på råd igennem en kort periode af mødet, men da vi skulle ind på emner som ikke vedrørte ham eller resten af spillertruppen, forlod han mødet med en fuld mave og faste håndtryk.
Jeg var taknemmelig for at han var med og svarede så godt han kunne, for vi ved alle sammen at spillertruppen har deres hemmeligheder som man ikke fortæller. Da han tog sin bil og kørte væk, startede vi samtalen med et seriøst emne, nemlig penge.

”Penge er intet problem. Vi har mange penge at gøre godt med, hvorfor det slet ikke kommer til at være noget problem. Du ved selvfølgelig godt at vi ikke har råd til Ronaldinho og spillere af den kaliber, men inden for rimelighedens grænser kan vi købe hvad vi vil,” udbrød Randy Lerner med det samme og udtrykte en stor sikkerhed i sine ord. Både John og jeg var selvfølgelig overbevist om, at han talte sandt så vi gik i gang med at diskutere positioner hvor der skulle købes spillere til. Alle ved mødet var enige om at Barry, Young og Laursen er de vigtigste på holdet, men at de mangler spillere som kan gå i deres sted, når de desværre sidder ude. Barry mangler ingen, da den centrale midtbane er godt besat, men forsvaret, venstrefløjen og angrebet kunne godt trænge til en spiller hver.

Vi havde ikke de store emner på bordet efter snakken omkring forstærkninger, hvorfor vi blev lidt mere useriøse i betrækket og fik hygget os sammen. Kaffe blev drukket som om vi var strandet i Sahara og aldrig havde drukket før. Vi aftalte at alle spillere i truppen skulle have en chance for at bevise deres værd, men hvis et god tilbud lander på bordet, og spilleren gerne vil prøve nye ting, skal vi acceptere. Det ville drive forretningen og gøre spillerne glade. Aston Villa er dog en ambitiøs klub, hvorfor nogle spillere ikke er til salg for noget som helst.

Mødet sluttede, jeg gav mine talentspejdere opgaver og kørte hjem. Dagen havde været hård, men spændende og nu skulle markedet kigges igennem fra top til tå.

Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #7: 27 Dec 2008, 17:00 »

Hmm. En ny blog fra dig betyder vel kun verdensklasse? Smiley
Logged

niller122
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Under uniformen
« Svar #8: 27 Dec 2008, 17:03 »

fantastisk Cesc!
- ikke langtid siden du forslog jeg skulle starte en med dem, men har desværre ikke haft tid, så nu er tiden inde til jeg også starter en med dem =)
glæder mig til at se hvad du kan fører dem frem til.. pt ser det jo fantastisk ud!

kan vi forvente en update mere idag? =)
Logged

You'll Never Walk Alone! - LIVERPOOL TIL DØDEN JEG SKILLER

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Under uniformen
« Svar #9: 27 Dec 2008, 17:05 »

Rigtig god start cesc, elsker bare dine blogs Opstemt
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #10: 27 Dec 2008, 17:07 »

Mange tak til jer!

Der kommer da endnu en update i dag som omhandler mine transfers, det vil blive skrevet i en medie-stil, da jeg vil forsøge med flere forskellige stile i denne blog. Den mest anvendte vil dog blive den som I lige har læst to updates fra, dog er spillerhandler og sådan igennem medierne.

Håber I vil nyde det!
Logged

niller122
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Under uniformen
« Svar #11: 27 Dec 2008, 17:08 »

vi nyder det allerede!
Logged

You'll Never Walk Alone! - LIVERPOOL TIL DØDEN JEG SKILLER

Cesc
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #12: 27 Dec 2008, 17:28 »


      NEWS; 01.09.08; BIRMINGHAM, TRANSFERS
      Aston Villa henter fornuftigt ind!

    Der har ikke været det helt store drama i Aston Villa efter Nikolaj Emil Birk Poulsens tiltrædelse. Det ligner at de rigtige beslutninger er taget, da The Villans virkelig har styrket sig på de rette pladser. Mange havde inden sæsonen dømt Aston Villa i en krise, fordi de valgte at hente et fuldstændigt fremmet ansigt ind på posten i stedet for Martin O’Neill, men indtil videre tyder det på at have været et klogt valgt. Tre nye spillere er kommet til Villa Park, hvor kun en af dem, får chancen i startopstillingen.

    ”Jeg er meget tilfreds med min nuværende trup, så jeg ser ingen grund til at hente spillere ind som med sikkerhed skal spille fast fra start af. Mine tre nyindkøb får tid til at falde ind i truppen uden medierne hurtigt er efter dem, de kan stille og roligt vende sig til spillet i England, hvilket jeg ser som meget positivt. De har alle tre muligheder for at blive rigtig store i engelsk fodbold, men jeg regner ikke med at nogen af dem slår igennem lige med det samme. Det ville naturligvis være skønt, da jeg så får endnu en hest at spille på, men vi får at se. Jeg glæder mig meget til at træne med dem, og det håber jeg også spillertruppen gør,” fortæller en åben Nikolaj til Villa News.

    Yannick Djalo, portugiser med guineansk blod i årerne, var den første fangst Nikolaj lavede i Aston Villa. Til sit første pressemøde udtrykte Nikolaj, at han ville sørge for alle indkøb var velovervejede og ikke kostede alt for meget. Dette ’kodeks’ må man sige, at han har overholdt, da Djalo blev købt for små 16 millioner. Det er meget lidt i nutidens fodboldverden, hvorfor det virkelig må siges at være et scoop. Yannick har optrådt 40 gange for Sporting og scoret 10 mål, hvilket er en fin statisk, da han ofte skulle snitte bolden videre til Liedson i Sporting. Nu skal han tilpasse sig England, om det er muligt vil kun tiden vise.

    En anden som også skal tilpasse sig forholdene i England er den unge argentiner, Angel Di Maria. Di Maria, der er født på Valentines dag, er også blevet købt i portugisisk fodbold som Djalo. Angel er meget hurtig og har en gennembrudskraft som ingen anden spiller i verden. Baglinjen kommer han til hver eneste gang, og får slået et millimeter præcist indlæg gang på gang. Di Maria er en fantastisk fodboldspiller, men han må nøjes med at være bænkevarmer indtil Ashley Young bliver skadet eller får karantæne. Di Maria var tæt på at gøre sin entré i England for ét år siden, da Arsenal var tæt på at skrive kontrakt med ham, men han valgte Benfica, og nu skal han optræde for Villa. En spændende signing, som har muligheder for at nå til tops i fodboldverden.

    Det sidste indkøb som er foretaget i denne sæson er den finske all-rounder, Petri Pasanen, der er købt i Werder Bremen for 36 millioner. Petri har mange kvaliteter der virkelig gør ham til en trussel på adskillige måder, han kan mange til og bliver slet ikke hædret nok for det. Den 27-årige forsvarsspiller har før haft et ophold i England, da han var på lån i Portsmouth. Det gik fantastisk for den finske spiller, og Harry Redknapp var meget interesseret i at købe ham, men de penge Ajax ville have i sin tid var simpelthen for høj til Portsmouth. Nu er han kommet til en anden engelsk klub, og man må håbe for Aston Villa, at han gør det lige så godt som sidst han var i England.
Logged

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Under uniformen
« Svar #13: 27 Dec 2008, 17:33 »

Det ser da endnu engang rigtig cool ud.. Kan godt lide din opsætning, og dit grafik.

Jeg kan ikke huske det, men jeg mener altså, at jeg kommenterede en anden blog du også har lavet for ikke så længe siden?

Hvorfor stoppede du den, har du ikke haft mange igang eller? Smiley - men held og lykke KIU!
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Under uniformen
« Svar #14: 27 Dec 2008, 17:41 »

Det ser da endnu engang rigtig cool ud.. Kan godt lide din opsætning, og dit grafik.

Jeg kan ikke huske det, men jeg mener altså, at jeg kommenterede en anden blog du også har lavet for ikke så længe siden?

Hvorfor stoppede du den, har du ikke haft mange igang eller? Smiley - men held og lykke KIU!

Jeg stoppede den fordi jeg fik opfordring på at forsøge med noget andet, som jeg synes lyder spændende. Altså forsøge med andre vinkler og andet - og nej, jeg har ikke haft mange i gang. Har lavet en om Arsenal, så den om Heerenveen og nu en omkring Aston Villa. Det vil jeg ikke kalde mange...

Men mange tak!
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010