Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 22:37:30
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
0 Brugere, 540 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Udlændinge i SAS Ligaen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Udlændinge i SAS Ligaen (Læst 2244 gange)
fc-hansen
Manager
Udlændinge i SAS Ligaen
«
:
27 Dec 2008, 01:02 »
Det har været debateret mange gange i diverse medier. Er der for mange udlændinge i dansk fodbold, og bremser det ikke i virkeligheden dansk fodboldsudvikling, altså mest på landsholdsplan. Vi har set at udlandske spillere som Djemba-Djemba, Fall, Santin, Florescu og mange flere, have succes i dansk fopdbold, og gavne den danske liga, men vi har altså også set spillere, som millionfloppet Ailton, Bolanos, Alex Valencia, Hannes Sigurdsson, som bare ikke har ramt et niveau, som er berettiget i dansk fodbold. Og førstenævnte, var jo med til at holde danske talenter som LAsse Qvist og Martin Bernburg (som dog nyder stor succes andetsteds). Men er det så ikke bedre at lade de danske talenter få chancen, og så satse 100% på dem? Ved godt at det ofte er et sats, men må man da også sige det er at købe en Ailton for 22 mio. og en Alex Valencia for 5 mio. så kan man da lige så godt satse på talenter som Lasse Qvist og Emil Lyng? havd mener i om dette, er disse fejlkøb et bevis på at danske klubber, nogle gange handler med hovedet under armen? Så i sidste sæson Viborg hive hele 9 nye ind, hvor måske 1-2 slog til. Saganowski blev lejet af Aab, som en rigtig bomber, men er på vej tilbage til Southampton nu, og han bremsede et talent som Ronnie Schwartz deroppe. og hvad mener i der bør gøres? Man har jo allerede sat loft på udlændinge i Startopstillingen, men skal det måske hæves?
dermed er vejen bannede for en interessant diskussion omkring antallet af udlændinge i DK
Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"
hay que joder?
plutonium
Manager
Sv: Udlændinge i SAS Ligaen
«
Svar #1:
27 Dec 2008, 01:07 »
JA - der er mange lodseddler i dansk fodbold, MEN de danske klubber er blevet bedre til at kigge objektivt på spillerne, og bruger de bedste. Så hvis talentet er bedre end udlændingen, så spiller talentet oftere end for 5 år siden. (FCK er undtagelsen, hvor talenter SKAL have været i truppen i flere år, før de får chancen (William Kvist fx)
)
NEJ - der er ikke for mange udlændinge i dansk fodbold i mine øjne. De hæmmer ikke udviklingen af talenter i mine øjne. De fleste klubber er gode til at give en ung spiller chancen en gang imellem. Vi har i år set mange tilfælde af spillere, der kommer fra andre lande, der kommer ind og ud af klubber som flop der aldrig er blevet set i spil, fordi de unge var bedre end man troede udlændingen var.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
fc-hansen
Manager
«
Svar #2:
27 Dec 2008, 01:10 »
Citat af: plutonium 27 Dec 2008, 01:07
der kommer ind og ud af klubber som flop der aldrig er blevet set i spil, fordi de unge var bedre end man troede udlændingen var.
ja, men er det ikke et tegn på, at klubberne ikke gøre deres hjemmearbejde godt nok? for hæmmer jo også klubberne økonomisk at købe dyre spillere ind, som ryger ud igen, uden at have ydet overhovedet?
hay que joder?
plutonium
Manager
«
Svar #3:
27 Dec 2008, 01:14 »
Det har du fuldstændig ret i. Det ødelægger deres økonomi, og skaber måske uro i truppen. Men i bund og grund skader det ikke ligaen, for de kommer aldrig i spil til kampene. Så når diskussionen går på, om de hæver eller sænker standarden i dansk fodbold, og om de hæmmer udviklingen af talenter, så siger jeg nej.
Taler vi om det er godt for den enkelte klub, så nej. Det forstyrrer uroen* når ukendte spillere dukker op og forsvinder igen.
EDIT
* mente naturligvis 'roen'
fc-hansen
Manager
«
Svar #4:
27 Dec 2008, 01:17 »
Citat af: plutonium 27 Dec 2008, 01:14
Det har du fuldstændig ret i. Det ødelægger deres økonomi, og skaber måske uro i truppen. Men i bund og grund skader det ikke ligaen, for de kommer aldrig i spil til kampene. Så når diskussionen går på, om de hæver eller sænker standarden i dansk fodbold, og om de hæmmer udviklingen af talenter, så siger jeg nej.
Taler vi om det er godt for den enkelte klub, så nej. Det forstyrrer uroen* når ukendte spillere dukker op og forsvinder igen.
* mente naturligvis 'roen'
ja, men sådan en som Ailton. Han har jo fået chance på chance, ligesom både Saganowski, Valencia, og sigurdsson fik det, fordi at man ikke ville erkende at det var et fejlkøb, og så gerne ville have at de skulle blive en succes, måske grundet prisen (specielt Ailton i pris).
hay que joder?
plutonium
Manager
«
Svar #5:
27 Dec 2008, 01:22 »
Saganowski er et rigtig godt argument. Der var Aab for stålsatte på at han skulle være en succes.
Ailton har aldrig været fast mand på holdet, så han har aldrig skadet LIGAEN. Klubben måske, men ligaen har ikke lidt under ham. Desuden er han begyndt at vise, hvorfor han blev købt, og kan måske vise sig at hæve ligaens niveau, hvis han begynder at spille stabilt til sit bedste.
Tilfælde som Sigurdsson har vi set færre af de seneste 2 år, og der mener jeg at klubberne er blevet bedre til at sige 'er du ikke god nok, så får du ikke spilletid', snarere end 'du var dyr, så du skal spille'. Det er en positiv udvikling der gør, at uanset hvor mange udlændinge der er i klubberne, så vil de bedste stadig spille, selvom de er talenter.
SirSøndergaard
Ynglingespiller
«
Svar #6:
27 Dec 2008, 01:34 »
Jeg mener det er helt rigtigt at problem omkring spillere, der kommer og går men der også nogle spillere som fx. Ailton.. Men jeg tror at i hans situation handler det om at han er god til træningen og derfor gavner både sportsligt og socialt.. Niveauet er også blevet markant stærkere også pga. udlandske spillere med en anden baggrund, så diskussionen kan fra mit synspunkt ses med både fordele og ulemper.
plutonium
Manager
«
Svar #7:
27 Dec 2008, 01:39 »
Citat af: SirSøndergaard 27 Dec 2008, 01:34
Jeg mener det er helt rigtigt at problem omkring spillere, der kommer og går men der også nogle spillere som fx. Ailton.. Men jeg tror at i hans situation handler det om at han er god til træningen og derfor gavner både sportsligt og socialt.. Niveauet er også blevet markant stærkere også pga. udlandske spillere med en anden baggrund,
så diskussionen kan fra mit synspunkt ses med både fordele og ulemper.
Som med alle debatter
Jeg synes nu ikke det er et problem i den danske liga endnu. Men ender vi med hold som Arsenal, der på et tidspunkt ikke havde én eneste engelsk spiller i truppen, så kan jeg se et alvorligt problem. Men den danske liga er endnu så lille, at de helt store spillere ikke gider tage til DK, så derfor kan klubbernes talenter stadig bryde igennem på førsteholdet.
SirSøndergaard
Ynglingespiller
«
Svar #8:
27 Dec 2008, 01:51 »
Heh, gad vide om du kiggede på mit billede og tænkte jeg skulle have den med på vejen
nej, jeg forstår udemærket problemstillingen som fx. i Arsenal.. Men er der ikke reelt fare for det? Tag et kig på hvad moderne fodbold nu engang har gjort ved holdene? Hvis man kan snakke om den danske version af "the big four" så er de stærkt præget af udlandske profiler og man ser ikke samme antal talenter fra egne rækker, der får chancen som f.eks. AGF? Det er en hård nød at knække. Pengene bliver jo ikke mindre
?
plutonium
Manager
«
Svar #9:
27 Dec 2008, 02:11 »
Helt ærligt, så havde jeg slet ikke set dit billede før nu!
Kan bare huske at der var en debat i avisen om netop Arsenal!
Så selv om jeg er Man U fan, så var det ikke ment som nogen spydig bemærkning
SirSøndergaard
Ynglingespiller
«
Svar #10:
27 Dec 2008, 02:19 »
Heh
det troede jeg heller ikke, men det er jo alligevel en diskussion værdigt
Men du kan jo heller ikke gøre for du er united fan
plutonium
Manager
«
Svar #11:
27 Dec 2008, 02:23 »
Ha-ha-ha
Arsenal er et hold vi elsker at slå
korzika
Gæst
«
Svar #12:
27 Dec 2008, 02:54 »
Ja, desværre bliver der hentet flere og flere lodsædler til DK. Her taler jeg om en klub, som Viborg. Sidste år hentede de nærmest et helt hold af udlændinge, og er ikke engang sikker på, om nogle af dem har succes, i 1 division. Måske en Rurik Gislason, men andre kender jeg ikke til. Generalt føler jeg bare, at talent udvikling i DK, ikke bliver prioteret, som jeg syntes det skulle. Senest har vi set Bernburg komme fra FCK og blive Sas liga profil, og et ganske habilt salgs objekt. Syntes Bernburg har evnerne til at gå ind i startopstllingen, på ethvert skandinavisk hold.
Jeg syntes kun at man skal købe udlændinge, hvis de har evnerne til at blive profiler på det nævnte hold. Man skal ikke bare hente dem, hvis man mangler en god back up. Der føler jeg man kunne bruge de danske talenter, som klubben har udviklet. Måske skulle DBU lave en speciel kvote. Fx med at minumum 2 i startopstllingen skulle være fra DK og være under 22.
Jeg syntes også at den danske træning af børn er dårlige. Kan godt lide den spanske/portugisiske etc. version. Der spiller man på mindre mål, end i DK og de begynder først at træne fysisk senere. På langt sigt, vil det betyde at danske spillere vil have den efterlyste teknik. IMO er teknik nok den vigtigste egenskab i moderne fodbold. Vi har set fysisk "svage" spillere slå igemmen. Fx er Aguero og Messi nok to af de hotteste spillere i Europæisk topfodbold. Begge er relativt små, men de har teknikken og det underholder mig virkelig at se dem tørre de helt store drenge.
«
Seneste Redigering: 27 Dec 2008, 02:57 af korzika
»
plutonium
Manager
«
Svar #13:
27 Dec 2008, 03:04 »
Angående talentarbejde:
Jeg har ladet mig fortælle, at et generelt problem er, at DBU pacer børnene frem. De skal spille efter et bestemt system og være gode til bestemte ting. Man kigger ikke nok på at gøre spillet sjovt for børnene, og lade dem udvikle deres egne talenter. Man får et hold børn bestående af bestemte typer uden stor variation.
Desuden spiller man på alt for store baner, hvor børnenes teknik, koncentration og spilforståelse ikke bliver bedre, fordi de bare kan losse bolden af sted, så er der 50/50 chance for at få bolden. Små baner gør at børnene er nødt til at tænke sig om før de handler.
Jeg er ikke selv træner, så jeg ved ikke om det er sandt. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle af andre der er trænere for børn og unge.
KarelPoborský
Landsholdsspiller
«
Svar #14:
29 Dec 2008, 00:55 »
Jeg mener at det er problem i danske klubber, hvis arbejdet ikke gøres ordentligt i researchen, for så kender man dem jo ikke og så kan det ende ligesom Viborg gjorde i sidste sæson. De hentede jo bare. Men hvis klubberne har researchen i orden og arbejdet er gjort grundigt osv., så ser jeg ikke noget problem, hvis de altså slår til.
For udlændinge skal på en måde i mine øjne kun hentes hvis de løfter niveauet i ligaen. Der er ingen grund til at hente en eller anden tysker, hvis han alligevel ikke er bedre end de danske spillere. Men jeg synes ikke vi skal have et loft på f.eks. højest 9-10 udlændinge i SAS-Liga trupperne.
Citat af: plutonium 27 Dec 2008, 03:04
Angående talentarbejde:
Jeg har ladet mig fortælle, at et generelt problem er, at DBU pacer børnene frem. De skal spille efter et bestemt system og være gode til bestemte ting. Man kigger ikke nok på at gøre spillet sjovt for børnene, og lade dem udvikle deres egne talenter. Man får et hold børn bestående af bestemte typer uden stor variation.
Desuden spiller man på alt for store baner, hvor børnenes teknik, koncentration og spilforståelse ikke bliver bedre, fordi de bare kan losse bolden af sted, så er der 50/50 chance for at få bolden. Små baner gør at børnene er nødt til at tænke sig om før de handler.
Jeg er ikke selv træner, så jeg ved ikke om det er sandt. Det er hvad jeg har ladet mig fortælle af andre der er trænere for børn og unge.
Kan jeg kun give dig ret i.
Jeg synes selv at det var alt alt for tidligt at man som 1. års Lilleput skulle spille på sådan en stor bane (det var det jo dengang
).
Jeg mener dog, uden at være sikker, at DBU faktisk har ændret det eller vil ændre det. Det er noget med at man spillet på 7 mands mål i længere tid, men kun 4-6 spillere på banen af gangen. Og at banerne skal blive mindre, sådan de bliver bedre teknisk.
Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »