Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 1462 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2009
Kategori: Klubsøgning og -erfaring FM2009
Sten eller træ?
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
3
Forfatter
Emne: Sten eller træ? (Læst 7260 gange)
Cesc
Gæst
Sten eller træ?
«
:
24 Dec 2008, 10:24 »
Sten eller træ?
Champions League eller LLM?
Ja, endnu et emne fra mig af, men jeg sad og tænkte lidt på at få et par gode diskussioner i gang i går nat. Derfor tænkte jeg over forskellige emner lige inden jeg faldt i søvn, skrev dem på mobilen - og nu er de godt som oppe..
Sten eller træ? Hvad vil du bygge dit hus ud af, kan man vende emnet at sige, Champions League-hold eller Lower League Management? Hvad kan du bedst lide at spille, en klub hvor du skal kæmpe for oprykning og ikke at rykke ned, eller at være sværvægteren i verden som vinder titel på titel?
Jeg er selv mest til sten og Champions League-fodbold, champagnefodbold vælger jeg at kalde det. Milliondrengene fra de store klubber har altid fanget mig mest, da jeg elsker at fejre titler og spille uden fejlafleveringer. Grunden er kort sagt at jeg holder af at spille med hold, hvor jeg kender alle spillerne. Det andet fanger mig ikke rigtig så meget, da jeg ikke ved hvad spillerne står for. Derudover har jeg ikke tålmodigheden til at rykke op 6 gange, så hellere være deroppe fra start af - og vinde titler på stribe.
Jeg har en abnorm respekt for folk der griber chancen med LLM - og jeg har prøvet - det fanger mig dog bare overhovedet ikke. Tænk nu hvis jeg rykker ned efter en oprykning i League Two, jeg kan slet ikke forestille mig hvor mange tæsk min skærm og andet omkring mig ville få. Bye bye hånd..
At vinde titler gør mig mere glad end en oprykning, fordi man får det 'skrevet op'. Man bliver husket på titler, men man bliver ikke husket så meget på oprykninger, hvert fald ikke i min hjerne. Jeg kan meget bedre huske tilbage på et spil, hvis jeg har gjort rent bord og vundet The Double end hvis jeg har rykket op med Doncaster. At være en topklub giver mig også flere muligheder føler jeg, selv om LLM giver andre muligheder man aldrig kommer til at mærke i en topklub.
Red økonomien, er fx ikke et tema i en topklub, for der er økonomien bare rullende. Jeg vil allerhelst bygge mit hus af sten, da jeg som sagt falder mest for at vinde titler frem for at rykke op.
Hvad med dig, sten eller træ?
Roxer
Landsholdsspiller
Sv: Sten eller træ?
«
Svar #1:
24 Dec 2008, 10:33 »
Sten eller træ?
Champions League eller LLM?
Du tager næsten ordene ud af munden på mig Cesc. Jeg kan også bedre lide de store klubber, jeg har forsøgt mig mange gange med "små spil", men det har faktisk kun fanget mig en gang og det var helt tilbage i 05-06. Jeg spiller dog næsten aldrig med de helt store hold, jeg kan bedre lide dem der ligge lige under (B. Leverkusen, Newcastle osv.)
Men dog hænder det af og til det bliver tophold jeg spiller med f.eks FCK, Arsenal, Barcelona osv. alle de klubber har jeg da haft et spil med i denne udgave af FM. Det er nok også for at lære spillet bedre at kende, jeg har et princip med at altid at starte med FCK i en ny udgave, og det har jeg tænkt mig at holde, det er meget nemmere at lære spillet at kende, med nye talenter og sådan, hvis du er et storhold.
Så jeg må nok erklære mig enig med Cesc.
Sten!
«
Seneste Redigering: 24 Dec 2008, 12:45 af Roxer
»
Humle1337
Førsteholdsspiller
«
Svar #2:
24 Dec 2008, 11:30 »
Samme her, jeg er også mest til CL fodbold og ligge og lege me de store drenge, men dog har jeg en enkelt undtagelse, for jeg kan godt lide at spille med Everton, og deres hold skal der virkelig arbejdes med her i fm09, dog synes jeg nu det er et midterhold, så helt den store udfordring, er der vel heller ikke i det, for med et par gode resultater så har man mulighederne for at kunne skabe sig en fornemt hold der kan begå sig internationalt med de store drenge.
dog har jeg min anden favorit klub at spille med i det her; Fiorentina, et godt hold man også skal arbejde lidt med, de ligger lige uden for europa toppen, og på 1-2 sæsoner kan du få dem med i top
Men jeg er helt klart
STEN
Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?
Ledetvede
Juniorspiller
«
Svar #3:
24 Dec 2008, 12:43 »
Så vil jeg gå i den modsatte retning og sige at jeg faktisk hælder mest til at starte med enten et lavere rangerende hold fra den danske 2. division eller AGF der jo som bekendt gerne er en udfordring at starte med.
Secielt da de startede i 1. division og lå sammen med Brabrand og Århus Fremad, syntes jeg at det var grineren med alle de lokal opgør.
For mig er det federe at kæmpe sig op end at starte med et hold, der sagtens kan rive mesterskabet hjem uden min hjælp.
Til Roxer kan jeg sige at det nok er rigtigt at spillet er lettere lære hvis man starter med en stor klub hvor chancen for succes er større, men som garvet spiller synes jeg klart at der er mere udfordring i at få et skodhold til at rykke op i superligan.
For hvad fanden gør man når transferbudget er en by i rusland og de trænere man har til rådighed har færdigheder på linje med Morten og Peter?!
Så er det FM for alvor bliver spændende for mig for så bliver taktikken og spillere med spidskompetancer altafgørende og ikke mindst talentudvikling og scouting.
Jeg må derfor konstatere at jeg er klart til TRÆ
-LFC-
Manager
«
Svar #4:
24 Dec 2008, 12:47 »
Jeg må så være én sten...
Ville gerne være et træ, men må sige, at min tålmodighed aldrig har holdt til mere end en halv sæson. Jeg foretrækker at tage et midterhold i den bedste Liga også på én 2,3-4 år bygge det op som ligaens bedste også videre til en ny klub og gøre det samme. Jeg har desværre ikke tålmodighed til mere.
tubbe93
Førsteholdsspiller
«
Svar #5:
24 Dec 2008, 13:19 »
jeg er lidt en blanding, det skal ikke være de helt små hold har simpelthen ikk tålmodigheden, men et hold som leeds, lyngby, eller bare fra den næstbedste eller tredjebedste række... men kan også godt lide at starte med et hold lige uden for toppen, fcm eller City f.eks. og så kæmpe sig op og vinde og komme ud i Europa og vinder der også !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
enged
Gæst
«
Svar #6:
24 Dec 2008, 13:36 »
Før i tiden spillede jeg enten med FCK, et landshold, eller et af de hold i udlandet som er med i titel-ræset hvert eneste år, men da denne udgave af spillet kom, startede jeg med FCM efter et mislykket save med FCK. Selv om FCM langt fra er en bundklub, forventer de ikke nogen mesterskaber, men det gav jeg dem så i første sæson, samt en pokal titel, og jeg må indrømme at det føltes bedre end at gøre det med en af de store forhåndsfavoritter. Anden sæson var ikke helt ligeså god, da jeg sluttede nummer 2 i begge turneringer, men stadig en rigtig god sæson. Ved vinterpausen i 3. crashede mit spil desværre.
Nu har jeg helt klart fået smag for at tage et lunt midterhold og forsøge at føre dem til succes, så pt. er jeg en sten, men måske i fremtiden får jeg smidt Herlev i 2. divisionen og får rykket dem op, hvem ved, måske er det FM10 der fanger mig til det
plutonium
Manager
«
Svar #7:
24 Dec 2008, 13:41 »
Jeg spiller langt de fleste af mine spil med FC København, Man U eller AC Milan. Men jeg prøver hvert år at spille med Rochdale AFC i England og Nivå-Kokkedal i Danmark. Men det er mere for at få udfordringen, at skulle gøre et lille hold stort. I de andre klubber kan jeg 'lege'. Dog vil jeg sige, at der er rigeligt med udfordringer i at gøre FCK til en topklub i europæisk sammenhæng, hvilket altid er mit mål, og som regel lykkes det med en flygtig succes hist og her. Men mit mål er stadig at mit FCK-hold skal være blandt Europas 10 bedste klubber på ét eller andet tidspunkt i mit spil.
For direkte kontakt via pb
100 Film du skal se før du dør
- kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste
Webber-XX
Reserveholdsspiller
«
Svar #8:
24 Dec 2008, 13:47 »
Jeg vil også helt klart sige [STEN] ..
Hmm Cesc, har du ikke noget og bruge din juleferie på andet end a kigge forumet igennem og finde på emner ..? Hehe
Succes is Temporary - Loyalty is Forever
-Benja-
Gæst
«
Svar #9:
24 Dec 2008, 13:52 »
Citat af: -LFC- 24 Dec 2008, 12:47
Jeg må så være én sten...
Ville gerne være et træ, men må sige, at min tålmodighed aldrig har holdt til mere end en halv sæson. Jeg foretrækker at tage et midterhold i den bedste Liga også på én 2,3-4 år bygge det op som ligaens bedste også videre til en ny klub og gøre det samme. Jeg har desværre ikke tålmodighed til mere.
Jeg har det helt på samme måde, det er sjovt at tage et midterhold og så gøre dem store - hvis man kan sige det sån? :-)
Har haft stor succes med Rennes fra Ligue 1, hvor jeg vandt mesterskabet i tredje sæson, se sådan noget er sjovt! Man skal være et hold hvor der ikke forventes titler hver sæson, men så når det lykkedes er det jo super fedt.
Mika Karppinen
Gæst
«
Svar #10:
24 Dec 2008, 13:56 »
Sten må jeg sige da jeg kun spiller et save hvert FM og det er altid FC Bayern.
Gide ikke andre hold
Webber-XX
Reserveholdsspiller
«
Svar #11:
24 Dec 2008, 13:57 »
Citat af: -Benja- 24 Dec 2008, 13:52
Jeg har det helt på samme måde, det er sjovt at tage et midterhold og så gøre dem store - hvis man kan sige det sån? :-)
Har haft stor succes med Rennes fra Ligue 1, hvor jeg vandt mesterskabet i tredje sæson, se sådan noget er sjovt! Man skal være et hold hvor der ikke forventes titler hver sæson, men så når det lykkedes er det jo super fedt.
Jeg er "næsten" altid FCK (9 ud af 10 gange) når jeg starter op, men er max 3 år i samme klub - og når jeg tager til udlandet vælger jeg midter hold og gør dem til faste hold CL ...
Synes jeg er meget cool ...
Woodfarm
Reserveholdsspiller
«
Svar #12:
24 Dec 2008, 14:07 »
Jeg er mest til træ, selvom jeg må indrømme jeg ind i mellem spiller med småsten, eksempelvis Udinese. Men jeg en klar større nydelse, når man endelig opnår fx en oprykning i stedet for at kæmpe om hvor mange point man kan vinde med i ligaen.
I 06, tror jeg det var, havde jeg et LLM-spil, hvor jeg førte Weymouth, fra den laveste engelske række, op til PL. Når endelig kommer op i PL er der, næsten, ikke nogen større tilfredsstillelse (i FM-øjemed
). Har man først smagt sejrens sødme med et LLM-hold, er det svært rigtigt at glæde over en CL-sejr med Chelsea
korzika
Gæst
«
Svar #13:
24 Dec 2008, 14:09 »
Jeg er en blanding, men hælder mest til sten. Jeg er typen, som elsker at spille med klubber, som ligger under den absolutte top. Syntes det er ekstremt sjovt, at spille med et hold, som Atl. Madrid, og gøre dem til mestre.
Jeg har prøvet bund hold, men der rammer man tit ind i dårlige perioder, og når jeg gør det, så bliver jeg lidt halv sur, også gider jeg ikke rigtig spille på savet.
Og tophold, syntes jeg er lidt halvkedelige. Når man er favorit, til titlerne, så er det ikke specielt udfordrene..
Webber-XX
Reserveholdsspiller
«
Svar #14:
24 Dec 2008, 14:21 »
Citat af: korzika 24 Dec 2008, 14:09
Jeg er en blanding, men hælder mest til sten. Jeg er typen, som elsker at spille med klubber, som ligger under den absolutte top. Syntes det er ekstremt sjovt, at spille med et hold, som Atl. Madrid, og gøre dem til mestre.
Jeg har prøvet bund hold, men der rammer man tit ind i dårlige perioder, og når jeg gør det, så bliver jeg lidt halv sur, også gider jeg ikke rigtig spille på savet.
Og tophold, syntes jeg er lidt halvkedelige. Når man er favorit, til titlerne, så er det ikke specielt udfordrene..
Jeg er ikke helt enig ...
Når man er et tophold gælder det jo om at holde dem i toppen, vinde alt og komme ud i CL ...
Sider:
[
1
]
2
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »