home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 829 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Vi er alle Wenger!
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Vi er alle Wenger!  (Læst 4167 gange)
plutonium
Manager

Sv: Vi er alle Wenger!
« Svar #15: 24 Dec 2008, 11:12 »

- lige totalt off-topic -

Første gang jeg læste trådens navn, så læste jeg det som 'vi er alle venner'  funny

Men du skal have ros for at have startet tråden Cesc! det er et godt påfund, og har allerede skabt en smule debat  (der garanteret  bliver større, efterhånden som folk læser tråden!) Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

United-styrer
Gæst

« Svar #16: 24 Dec 2008, 11:17 »

Jeg køber også kun unge spillere. Måske skyldes det, at erfaring ikke umiddelbart er så stor en faktor i FM. Unge spillere får ikke sceneskræk.

Men hvis det betyder, at jeg er som Wenger, så skal jeg da til at købe gamle spillere. Det fjols vil jeg nødig slås i hartkorn med.

Glædelig jul!

Mika Karppinen
Gæst

« Svar #17: 24 Dec 2008, 11:17 »

Vil bare sige at det med at spillere bliver ringere efter de er blevet 30 holder langt fra stik.
Ze Roberto er en og Toni bliver heller ikke dårlig med det samme også er der mange flere som det heller ikke passer på.

Cesc
Gæst

« Svar #18: 24 Dec 2008, 11:22 »

Jeg køber også kun unge spillere. Måske skyldes det, at erfaring ikke umiddelbart er så stor en faktor i FM. Unge spillere får ikke sceneskræk.

Men hvis det betyder, at jeg er som Wenger, så skal jeg da til at købe gamle spillere. Det fjols vil jeg nødig slås i hartkorn med.

Glædelig jul!

Wenger er blevet et synonym for unge spillere, det ved du også godt Jesper.. ;-)

hansen17
Ynglingespiller

« Svar #19: 24 Dec 2008, 11:31 »

"Vi er alle Wenger" hvis det så var sandt, så var der ingen herinde som ville vinde nogle pokaler;)

N17
Manager

« Svar #20: 24 Dec 2008, 11:53 »

Wenger er blevet et synonym for unge spillere, det ved du også godt Jesper.. ;-)

Det er Sir Alex så også efterhånden, hvis det er en vi skal ind i. Men der er da ingen tvivl om, at Wenger tidligere gav mange unge chancen, synes bare ikke det er ligeså meget mere, og i hvert fald ikke mere end så mange andre trænere rundt om i verden.

Men der er ingen tvivl om, at der ikke er mange federe følelser i FM end, hvis man ender med at finde et supertalent! Om man så sælger det - eller det bliver en bærende kræft på ens eget hold. Det er sådan set ligemeget. Bare glæden ved at finde talenter foran alle andre.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #21: 24 Dec 2008, 11:58 »

Jeg køber langt fra kun unge spillere. Jeg foretager mine transfers efter hvordan mit hold lige ser ud, skal jeg bruge en spiller nu og her til startopstillingen, så køber jeg ikke et talent, så køber jeg derimod en mere rutineret spiller med rutine og klasse til at gå ind på holdet. Skal jeg bruge en spiller, der med tiden kan tage over for en af de gamle ræve på holdet, så køber jeg et talent, som jeg så kan forme til den rolle de er tiltænkt.

Jeg køber ikke unge spillere (eller gamle for den sags skyld), med planer om at udvikle dem og så sælge videre, de skal være en del af mit hold, og kun sælges, hvis jeg får et stort tilbud (eller hvis de simpelthen ikke trives i klubben, og selv vil sælges), eller hvis de ikke bliver gode nok.

Det er ikke helt rigtigt, at rutine intet betyder i FM, min erfaring er, at de ældre spillere præsterer mere stabilt end de unge. De unge spillere kan måske nok fyre nogle pragtkampe af, men de falder også af og til helt igennem. De ældre spillere har ofte et højere bundniveau, så det kan godt betale sig at have lidt rutine på holdet. De rutinerede spillere er i øvrigt også bedre anførere.

Synes i øvrigt også, at det er sværere at sælge en ung spiller, som ikke har udviklet sig som håbet, end det er at sælge en gammel spiller, der allerede er godt inde i sin karrieres efterår. Jeg har ofte været nødt til at lade de unge spillere gå på frie transfers, mens jeg stort set altid får et fornuftigt beløb for de ældre spillere jeg vil af med.

Rooland
Manager

« Svar #22: 24 Dec 2008, 12:05 »

Jeg er fuldstændig ligeglad med alderen i FM!

Jeg syntes at det er en dejligt feature at ældre spilleres stats falder langsommere. Mit første spil i FM09 var med Juventus og der hentede jeg Christian Panucci pga. pengemangel. Han holdt dog et godt niveau hele sæsonen og begyndte først at falde drastisk i stats ved slutningen af den første sæson. 5 mio kr for en højreback til en italiensk mester er sgu en fremragende pris.

Jeg syntes selv det er blevet sjovere, at hente de lidt ældre spillere istedet for alle de unge spillere, som man ved bliver til noget hver eneste gang pga. alle de talentlister. Jeg syntes selv jeg får meget mere ud af spillet ved at prøve mig lidt mere frem istedet for den sædvanlige købsliste med store talenter : Målmand : Akinfeev, Forsvar : Sakho, Midtbane : Diego Buonanotte, Angreb : Henri Saivet.

N17
Manager

« Svar #23: 24 Dec 2008, 12:12 »

Jeg har endnu ikke oplevet, at Saivet er blevet noget stort. Men nu har jeg så også kun hentet ham én gang - og det er i mit nuværende Spurs spil, hvor han da er en del af førsteholdstruppen, men alligevel kun spiller på reserveholdet.
Men jeg bruger meget tid på at sende mine scouts afsted, da jeg ikke gider hente de samme spillere hver gang. Det bliver simpelthen for kedeligt og trivielt. Jeg har faktisk ikke én favoritspiller overhovedet i FM. Underligt nok Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #24: 24 Dec 2008, 12:18 »

Jeg køber langt fra kun unge spillere. Jeg foretager mine transfers efter hvordan mit hold lige ser ud, skal jeg bruge en spiller nu og her til startopstillingen, så køber jeg ikke et talent, så køber jeg derimod en mere rutineret spiller med rutine og klasse til at gå ind på holdet. Skal jeg bruge en spiller, der med tiden kan tage over for en af de gamle ræve på holdet, så køber jeg et talent, som jeg så kan forme til den rolle de er tiltænkt.

Jeg køber ikke unge spillere (eller gamle for den sags skyld), med planer om at udvikle dem og så sælge videre, de skal være en del af mit hold, og kun sælges, hvis jeg får et stort tilbud (eller hvis de simpelthen ikke trives i klubben, og selv vil sælges), eller hvis de ikke bliver gode nok.

Det er ikke helt rigtigt, at rutine intet betyder i FM, min erfaring er, at de ældre spillere præsterer mere stabilt end de unge. De unge spillere kan måske nok fyre nogle pragtkampe af, men de falder også af og til helt igennem. De ældre spillere har ofte et højere bundniveau, så det kan godt betale sig at have lidt rutine på holdet. De rutinerede spillere er i øvrigt også bedre anførere.

Synes i øvrigt også, at det er sværere at sælge en ung spiller, som ikke har udviklet sig som håbet, end det er at sælge en gammel spiller, der allerede er godt inde i sin karrieres efterår. Jeg har ofte været nødt til at lade de unge spillere gå på frie transfers, mens jeg stort set altid får et fornuftigt beløb for de ældre spillere jeg vil af med.

Jeg er ganske enkelt helt enig.

Da jeg startede med at spille CM/FM, købte jeg altid kun spillere der var under 24-25 år. Men som du siger, så så man tit holdet falde helt sammen.

Min filosofi er egentlig, at det godt harmonisk hold skal have mindst 1-2 spillere på 30 eller derover. Et hold på 22-årige holder simpelthen ikke - i hvert fald ikke i de helt store ligaer.

Hvis man står og mangler en spiller på sit hold, og mit valg står mellem en 22-årig eller en 29-årig, så er det helt klart niveauet der er afgørende for mig.

adam93
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 24 Dec 2008, 12:19 »

Godt indlæg!

Jeg køber næsten kun spillere under 26. Jeg kan ikke mærke nogen forskel i de store kampe, om mine spillere er 30 eller 21 - så for mig at se, kan man lige så godt købe de unge spillere, som udvikler sig, i stedet for de gamle, som nærmest kun falder i stats.

Jeg elsker dog også at sende mine spejdere ud, og finde 15-18 årige, som jeg så træner op. Det er dog sjældent jeg sælger dem igen, da jeg mget gerne vil have spillemæssig glæde af dem!

Tjek min blog om LLM-holdet Catanzaro FC:

Catanzaro - en klub uden historie

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010