home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1098 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Børnehaven
| | |-+  Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne tråd!
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne tråd!  (Læst 17286 gange)
plutonium
Manager

Sv: Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne tråd!
« Svar #30: 31 Dec 2008, 11:13 »

4.          Intet rimer på pølser.

Jo, én ting: vølser. Vølse er en gammel betegnelse for en tørret hestepik. I en gammel nordisk myte siges det, at en familie havde denne indtørrede hestepik, som blev konserveret, med hvilken de sang vers. Vølsen bragte familien held.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

Sv: Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne tråd!
« Svar #31: 31 Dec 2008, 11:15 »

4. Intet rimer på pølser.

Hvad med følelser?

pølser har en meget hård lyd, hvor følelser er mere 'flydende'. I hvert fald ville du ikke finde én dansklærer, der ville acceptere det rim  crazy

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

gumle
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 31 Dec 2008, 20:50 »

.. Julemanden skiftede farve fra grøn til rød, fordi farven på Coca-cola emballagen skiftede fra grøn til rød.

Nope. Det var da ikke emballagen, der skiftede farve.

En tegner fik til opgave at tegne en julemand til Coca Colas reklamer, og da Coca Colas farver var røde og hvide, lavede han julemanden rød og hvid.
Julemanden er i dag rød, fordi Coca Cola har pænt meget magt Wink

To shred, or not to shred

Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

makkerskilap
Landsholdsspiller

Sv: Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne trå
« Svar #33: 01 Jan 2009, 02:31 »

Jo, én ting: vølser. Vølse er en gammel betegnelse for en tørret hestepik. I en gammel nordisk myte siges det, at en familie havde denne indtørrede hestepik, som blev konserveret, med hvilken de sang vers. Vølsen bragte familien held.

Shockeret funny funny funny funny

It's all, part of the plan.

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #34: 01 Jan 2009, 10:48 »

Vidste du at....

.. folk siger ”prosit” når du nyser, fordi når du nyser, så stopper dit hjerte i et brøkdel af et sekund.
.. hvis du nyser meget kraftigt kan du brække et ribben. Hvis du undertrykker et nys, kan du ødelægge et blodkar i hovedet eller halsen og dø af det. Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så kan de springe ud af hovedet på dig.
De to er ikke rigtige. Prosit er et gammelt udtryk, der betyder gid det må gavne. Da hjertet slår i impulser kan man ikke tale om at det går i stå. Mellem to hjerteslag er det jo ikke gået i stå....

At øjnene springer ud af hovedet på dig er der mange der har skrevet, men det er en gammel skrøne. Øjnene sidder fast med en masse strenge af muskler osv, og de falder derfor ikke ud...

Veni, vidi, vici

BenMusalho
Gæst

Sv: Vidste du at...? - Post alt sjovt og fuldstændig ubrugelig viden i denne trå
« Svar #35: 01 Jan 2009, 12:08 »

Har du læst Erik Menneskesøn bøgerne? crazy

plutonium
Manager

« Svar #36: 01 Jan 2009, 12:25 »

Har du læst Erik Menneskesøn bøgerne? crazy

Det har jeg OGSÅ, ja  Wink

Nogle fede bøger, men det er nu ikke kun der jeg har det fra. Har læst dele af den gamle edda og myter skrevet ned af andre forfattere og historikere.

Jeg elsker den nordiske mytologi!  Tunge

Maestro
Lilleputspiller
*

« Svar #37: 01 Jan 2009, 13:27 »

Det er ikke ubrugeligt for mig, men for de fleste af jer er det fuldstændig ligegyldigt..
Jeg skal op til eksamen i morgen, så jeg vil bare lige fortælle jer to ting, som kan gøre min dag i morgen bedre, fordi jeg ved det:

Inferiøre goder har en negativ indkomstelasticitet
og
Komplentærvarer har en negativ krydspriselasticite t

Maestro
Lilleputspiller
*

« Svar #38: 01 Jan 2009, 13:40 »

Der er en ting fra 1. indlæg jeg ikke helt forstår, der står at en loppe kan springe 350 gange dens kropslængde, og at det svarer til at et menneske springer en fodbold bane?
Et menneske er i gennemsnit omkring 1.80(mænd?) 1.80x350=630
630 meter er så vidt jeg ved en smule mere end en fodboldbane? nærmere 5-6 fodboldbaner?

Det er ikke din højde du skal måle. Det er længden fra bagerste del af kroppen til forreste del. Altså omkring 25-30 cm for dem der kan hoppe længst Smiley
Så passer det meget godt med den fodboldbane.

Zone 43
Manager

« Svar #39: 14 Jan 2009, 12:37 »

Jeg tror ikke, at de er blevet nævnt endnu..

En pizza om ugen er godt imod tarm- og spiserørskræft! (believe it or not!)

Når du gaber er det ikke et tegn på, at du er træt, men derimod, at kroppen har brug for ilt

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

ZhotLog
Gæst

« Svar #40: 14 Jan 2009, 16:21 »

Zone: Men kroppen har netop brug for ilt, fordi man trækker vejret mindre, når man er træt. Wink

Zone 43
Manager

« Svar #41: 14 Jan 2009, 16:39 »

Det vidste jeg så ikke Forlegen

Lækker sign du har! Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #42: 14 Jan 2009, 17:13 »

Dette er IKKE ubrugelig viden for mig, men nok for de fleste andre.

Pålægspølser skal minimum indeholde 65 % produktions kød, hvor af maskinudbenet kød maksimalt må være 6 %.
Desuden må der maksimalt være 2 % fremmedprotein i farsen.
I den færdige pålægspølse må der maksimalt være 30 % fedt, mens en kogt salami maksimalt have 35 %.
Kollagen må der maksimalt være 3 % af, og kulhydrat maksimalt 4 %.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Zone 43
Manager

« Svar #43: 11 Mar 2009, 11:03 »

Der er åbenbart 33 personer, der hedder Stener og en enkelt der går under navnet Orm. Wtf?!

http://www.youtube.com/v/tohs1r_hRP8 (1:35-1:45)

- Daniel Agger.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #44: 11 Mar 2009, 11:19 »

Når du gaber er det ikke et tegn på, at du er træt, men derimod, at kroppen har brug for ilt

Så vidt vides er det endnu ikke videnskabeligt afklaret hvorfor vi gaber.

http://videnskab.dk/content/dk/sporg_videnskaben/hvorfor_gaber_vi

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010