home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 146 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Number One
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Starte en ny blog, eller prøve lykken med denne
Starte en ny blog
- 7 (53,8%)
Fortsætte i Blackburn
- 6 (46,2%)
Antal Stemmer: 13

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Number One  (Læst 27918 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #15: 26 Dec 2008, 19:00 »



Número Uno
Med en trup kaldet middelmådig, var handler påkrævet. I starten blev blot to købt, her, 1131 dage efter Alfonso Pérez overtog styringen i Betis, har han handlet for langt over en halv milliard. Hele 660.000.000,- er overført fra Betis konto til en anden klub, mens 40 millioner mere er kommet den anden vej. Her er et indblik i sæsonernes, og nogle af de enkelte, handler.

2008/09
Inden hans første måned var omme var to spiller solgt. René og Juande blev begge vejet og fundet for lette. Den dag i dag er de begge mindre værd, ifølge en spansk fodbold ekspert, end det beløb Alfonso solgte dem for. Den 04.08-’08 blev første spiller hentet til Betis: Den aldrende Diego Ribera. Et køb der gav ramaskrig, dels fordi Ribera ikke var en videre kendt spiller og dels fordi han tidligere havde trukket ærke-rivalerne fra Sevilla’s trøje over
hovedet. ”En god back-up” kaldte Alfonso Pérez ham dog, og til trods for få kampe forblev Diego Ribera faktisk i klubben til han stoppede sin karriere i slutningen af 2009/10 sæsonen. Inden 2008 endte havde Betis dog endnu en aftale på plads og to dage inde i det nye år kunne endnu en spiller præsenteres. Oscar Ustari var spilleren der havde gjort Alfonso Pérez blød i knæene. Han var ment som aftageren for en ekstrem ustabil Ricardo, der dog oppede sig noget efter han fik kompetent konkurrence. Få dage før transfer-market lukkede den sæson, blev brasiliansk Lima afsat til Ajax. Der er han stadig, og har ej opnået nogen stor karriere.

2009/10
Præcist et år efter Alfonso selv havde overtaget klubben kunne han byde Timothee Atouba og Paolo Aimar velkommen i klubben. Især det sidste køb affødte meget glæde, om end alle godt var klar over det betød enden på ”Edú æren” i Betis. Og ganske rigtig, 25 juli 2008 skilles Betis og Edús veje. Inden da var Pavone dog solgt til Fiorentina mens Edú røg til Torino. Fem dage efter Edú skiftede spansk fodbold ud med italiensk, skiftede JÔ fra Manchester City til Betis. 167.000.000,- havde City måtte slippe for brasilianeren, dog nåede han kun 8 kampe inden Betis’ havde papir på ham.

2010/11
Med et koncept der gjorde mange misundelige, hentede Betis stjerner til få penge og solgte deres egne spiller for mange. Ricardo, grundet hans alder, Melli og Emana salgene var oplagte, men at man skulle få så meget for dem havde få forventet. I alt indkasserede Sevilla klubben 465.000.000,- mens blot 125.000.000,- røg den anden vej, ”et fund for et holds grundstamme”, kaldte Pérez det da de tre og Aturo Lupoli alle var præsenteret – blot 18 dage inde i juli. Alle salgene pånær Mark Gonzales’ til Valencia, blev kaldt fantastiske for Betis, og at få 50.000.000,- for både Emana og Melli, når Kompany blev købt for 26.000.000,- må også siges at tilhøre den mere utrolige ende. Ricardo blev hentet af AC Milan og blev kort efter sat på transfer listen. Visse Milaneser kalder portugiseren for det største fejl køb i mange år, mens Mark Gonzales ikke er brudt yderligere igennem. Ifølge Alfonso var der dog en anden grund til salget. ”Mark (Gonzales red.) er en fantastisk fodbold spiller, men jeg mener ikke han vil være sikker på spilletid hver gang – og det vil jeg ikke byde ham. Så da Valencia bød var jeg relativt sikker i min sag, om end det da det svært da han var fantastisk spillende når han blev sat i scene.”

2011/12
Få kendte Ramires, men mange store klubber var ude efter den unge brasilianske defensive-midtbane. Alligevel var det papirerne med et Betis logo i toppen han skrev under på. For til trods for Mehmet Aurolio voksede med klubben, begyndte alderen at trykke. Dette samme gjorde sig gældende for en spiller der gjorde sig til legende på rekord tid; Paolo Aimar. Da første franske Ben Afra var kommet til klubben, var det sådan set bare Edú salget om igen. En ære måtte slutte; En forbedret udgave var kommet til. Ikke desto mindre var det med sorg i stemmen Aimar sagde farvel til Betis og omvendt. Zuiverloon var ligeså en kendt navn, men han var endnu et offer for Manchester Citys nærmest barbariske indkøbs politik. Mere end 80.000.000,- havde City spenderet på hollænderen, men blot 12 kampe blev det til. Da Betis’ svageste led var forsvaret, bød Alfonso ham blot velkommen. Thomas Allen og Lucas Trecarichi blev begge scoutede under U18 VM, om end deres klub status var så forskellig som mulig: Amerikanske Allen havde ingen papir på, Lucas Tracarichi derimod, han var kontraktligt bundet til rivalerne fra Sevilla. Ikke desto mindre blev hentet til hus og fremtiden syntes lidt sikre på Manuel Ruiz de Lopere
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Cesc
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #16: 26 Dec 2008, 19:05 »

Det ser godt nok lækkert ud må jeg sige Hr. Har altid har stor respekt for dine grafiske evner, og nu må vi se om jeg får det for teksten. Læser den senere, da der jo er en kamp i gang.

Glæder mig til at læse det, for det ser bestemt indbydende ud!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #17: 26 Dec 2008, 19:19 »

Det her er ganske enkelt suverænt! Thumbs Up Helt fantastisk og igen sad jeg fanget fra start til slut. Den har virkelig et potentiale denne her blog.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #18: 26 Dec 2008, 19:57 »

Det her er ganske enkelt suverænt! Thumbs Up Helt fantastisk og igen sad jeg fanget fra start til slut. Den har virkelig et potentiale denne her blog.

Mange tak  Smiley

Det ser godt nok lækkert ud må jeg sige Hr. Har altid har stor respekt for dine grafiske evner, og nu må vi se om jeg får det for teksten. Læser den senere, da der jo er en kamp i gang.

Glæder mig til at læse det, for det ser bestemt indbydende ud!

Hvis du skal se mine bedste værker er det ikke FM du skal læse om, da jeg stadig er 'rookie' til det sammenlignet med PCM Wink Dette er ikke min normale skrive stil, men jeg takker da for de grafiske roser Tunge
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

AFC
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #19: 26 Dec 2008, 20:02 »

Rigtig flot sat op, Nibali. Elsker også grafikken. Fortsæt endelig! Thumbs Up. Læser med her.
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #20: 26 Dec 2008, 20:37 »

Flot flot grafik! Rigtig flot.
Tænkte på om vi ikke kunne få SS af de spillere du har købt ind? Smiley
Logged

Ben92
Gæst
 
Sv: Número Uno
« Svar #21: 26 Dec 2008, 21:03 »

Igen rigtig flot og velskrevet. Graffiken er ligeså, dog synes jeg overblikket overtransferne måske kunne være en anelse mindre, men ellers rigtig flot. KUTGW Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #22: 26 Dec 2008, 21:46 »

Rigtig flot sat op, Nibali. Elsker også grafikken. Fortsæt endelig! Thumbs Up. Læser med her.

Tak, tak  Smiley
Flot flot grafik! Rigtig flot.
Tænkte på om vi ikke kunne få SS af de spillere du har købt ind? Smiley

Tak  Smiley
Tjo, det kan I da godt, men men vel kun de spiller der stadig er i klubben?

Igen rigtig flot og velskrevet. Graffiken er ligeså, dog synes jeg overblikket overtransferne måske kunne være en anelse mindre, men ellers rigtig flot. KUTGW Smiley

Det store "billed" skyldes et design der blev ændret i sidste øjeblik. Det lay-out jeg først havde til updaten var mildest talt ikke pænt, dog passede den størrelse ind... Så ville jeg bare ikke ændre det, selvom jeg ændrede lay-out en smule...

Og tak, igen Tunge
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #23: 28 Dec 2008, 01:05 »



Número Uno
"2008/09 sæsonen har givet mig nogle af mine bedste øjeblikke,” startede Alfonso Pérez ud da han skulle fortælle om hans første sæson ved roret af den andalusiske storklub, Real Betis. ”Vi sluttede midt i tabellen, en tiende plads, og vi tabte semi-finalen i pokalturneringen, til Real Madrid. Som sådan en fin sæson, men da fordi vi sluttede foran Sevilla, Atlético Madrid og Villareal, følte jeg lidt ekstra glæde”.

I pre-season blev det til to sejre på 12-0, mens Alfonsos tropper blot tabte én gang: Til Atlético Madrid. Efter en kamp man havde domineret fuldkommen holdt Alfonso ikke hans foragt for angribernes spild af chancer skjult. I alt så det hele dog lyst ud for Betis, især 3-1 sejren over Sampdoria betød meget for béticos, klubbens inkarneret fans. Da liga tog sin start ramte virkeligheden dog holdet som en flue mod en forrude. Et rødt kort til kaptajnen Juanito kostede en sejr over Barcelona lillebroderen, Espanyol. I stedet nettede de to gange og Alfonsos første liga kamp blev tabt 1-2. I den efterfølgende kamp opnåede man 2-2 mod selveste Real Madrid, med to scoringer inde for det sidste kvarter. Herefter var der dog skrevet lutter nedtur med store bogstaver. Først i syvende runde oplevede Betis sejrens sødme, 4-2 over Depotivo stod der da kampen var fløjtet af. Trods sejren lå holdet sidst og krise- samt trænerfyring virkede meget sandfærdigt.

Ikke desto mindre blev spillet lidt bedre, stabiliteten manglede stadig i allerhøjeste grad. Da 2008 var ovre, var fire sejre sikret og om end det var blevet bedre, var ingen tilfreds med Alfonsos start. Blot 25 dage inde i det nye år modtog Betis endnu en svigende lussing. 0-4 tabte holdet til Real Madrid. Alle fire mål blev scoret i første halvleg. ”Mit livs værste halvleg. Vi havde bolden 65 % af tiden men lukkede fire mål ind. Jeg stod mundlam ude på siden mens mit hold blev latterligt på Bernabéu. Det gjorde rigtig ondt,”
Sådan beskrev Alfonso Pérez selv halvlegen.

Den efterfølgende ligakamp mod Valencia blev knebent tabt, men det var et forvandlet Betis mandskab der gik på banen. For første gang i hans karriere som manager oplevede Alfonso Pérez stabilitet. En stabilitet de tog med til de følgende kampe. 13 ud af 15 point blev sikret fra 8. februar til 8. marts, inden de tre næste kampe blot affødte ét point. Herefter fulgte to yderst vigtige sejre. ”Atlético og Sevilla på ude- og hjemmebane. De havde begge haft en horribel sæson, og kæmpede om placeringerne lige foran os. Men efter de tre kampe forinden, var det med meget bange anelser jeg gik ind til Atlético kampen. Heldigt den var hjemme foran vores egne fans, for det var virkeligt marginalerne der hjalp os til den sejr på 1-0. Pavone scorede meget heldigt med hovedet. Det virkede nærmest uvirkeligt at vi skulle slå dem efter alle de problemer vi havde haft den sæson”.

Ikke desto mindre blev Atléticos angrebs storm reddet af og sejret hentet i hus. Én uge efter sad næsten 46.000 og håbede på blod. Det evige derby om Sevilla by skulle for anden gang i den sæson spilles, og efter Sevilla vandt på Betis’ bane var det ikke mange der forventede at de grøn og hvid stribet skulle få noget ud af den kamp. ”Vi gik uimponeret til opgaven. Atlético kampen havde fyldt os med selvtillid og alle troede virkeligt på det. At vi så skulle spille helt lige op med dem, havde jeg dog ikke forventet. Drengene løb bare den ekstra meter for hinanden, og dét var skyld i Xiscos mål. Ricardo stod desuden overdådigt.”

Dermed var endnu en sejr hentet og Betis var kommet lidt nærmere konkurrenterne. Nogle bitre point-tab kostede dog dyrt. Med fire kampe tilbage skulle Betis have held for at slutte foran Sevilla og Atlético, som var blevet der nærmeste konkurrenter til trods for de lå midt i tabellen. ”Vi gik til opgaven med mandsmod. Tre ud af de sidste fire kampe var på hjemmebane, og efter 2-1 sejren over Valladolid troede vi alle på de sidste tre også kunne vindes”. Og med 2-0 over Athletic, 4-0 ude over Sporting samt 3-1 over Recreativo lykkedes det. De der havde råbt krise, måtte nu også bøje sig for Alfonso. Real Betis sluttede foran Sevilla, bedre end forventet og nåede semi-finalen i pokalturneringen. Det så til tider mørkt ud, men efter en slutspurt havde holdet fået en ny sherif. Alfonso Pérez havde sat sig igennem.


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #24: 30 Dec 2008, 01:22 »

Er det ikke det samme link til La Liga's slut-resultat, i begge updates? (:
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #25: 30 Dec 2008, 01:28 »



Número Uno
Med købene af især Aimar og JÔ, skulle Betis vandre i tabellen. Trods de offensive forbedringer, mente bookmakerne stadig at en trettende plads virkede mest realistisk for Alfonsos Pérez tropper. ”Absurd” kaldte præsidenten, som holdets stadion er opkaldt efter, Manuel Ruiz de Lopera, den forudsigelse da han fik den fortalt i et interview. ”Vi er ikke et tophold, men vi er tættere toppen end bunden,” fortsatte han. Generelt var Spanien splittet, var Alfonso Pérez fremtiden eller havde held sikret den fine sæson forinden?

Året før havde givet krise i starten af sæsonen, men efter 0-0 med de royale fra Madrid, og 1-0 over Valladolid så det hele pludseligt meget positivt ud. Men som stort set hele sidste sæson, udeblev stabiliteten. Få spillede acceptabelt og mange skuffede. Aimar tilhørte den første kategori, mens angriberen JÔ var en del af den sidste. Da 2009 var ovre var blot fem sejre sikret, mens en placering på den forventet trettende plads var hvad ligaen bød på. Et nyt lavpunkt for sæsonen.

I det nye år begyndte det dog noget bedre. Efter at Villareal havde sendt Betis ud af pokalturneringen i fjerde runde, tog Alfonso Pérez’ hold grusom hævn, ti dage inde i året. De to forsvar, Nélson og Juanito, nettede hver én gang mens Sergio Garcia nød godt af to scoringer. Så til trods for Senna havde bragt Villareal foran, var 4-1 resultatet. Generelt var der flere og flere lyspunkter, som sæsonen skred frem. 2-0 over Valencia, 2-1 mod Espanyol og 4-0 afklapsning af Racing. Alle tre sejre blev sikret i marts, inden Mallorca slog Betis’ få dage inde i april. En sejr over Depotivo på 3-1, og en afgørende tid ventede. De to efterfølgende kampe var to af de vigtigste for Betis i hele sæsonen: kampene mod Sevilla og Atlético Madrid. Præcis som året før, blev begge besejret om end det var efter drama. Med mindre end ti minutter tilbage af Sevilla derbyet, blev der udlignet og Betis var ved at smide sejren de så gerne ville have. Med tre minutter igen tog den udskældte JÔ dog lidt revanche. Emana løb til baglinjen på en dyb stikning inden han fladt hamrede den ind til brasilianeren. JÔ måtte kæmpe hårdt for at finde plads men med to mand i ryggen og en fremstormene målmand, lykkedes det ham alligevel at sætte den hen i modsatte hjørne. Der blev helt stille på Ramón Sánchez Pizjuan, inden Betis’ fans, béticos, brød i vild jubel. ”Et fantastisk øjeblik,” beskrev Alfonso Pérez det som.

De to næste kampe fik flere stamspillere lov at sidde over, hvilket medførte 1-3 nederlag til de senere mestre fra Barcelona samt 1-1 mod Real Sociedad. Forude ventede blot fire kampe. Fire kampe der skulle vindes, en placering blandt ligaens 5 bedste var stadig opnåeligt, men det krævede tolv point. Og da Villareal for anden gang i 2010 var blevet slået, var Sporting, Osasuna og Almería overkommelige modstander. Da 38 runder var spillet, sæsonen fortid og der skulle sættes ord på en konklusion, var alle i Sevilla lillebroderen tilfreds med en femte plads, om end en exit i pokalturneringens fjerde runde ikke huede klubbens hårdt prøvede fans. Endnu en opbyggelses sæson var ovre, denne havde dog medført europæisk bold til den næste 


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #26: 30 Dec 2008, 01:28 »

Er det ikke det samme link til La Liga's slut-resultat, i begge updates? (:

jo, det var bl.a. grunden til jeg slettede den nyeste og lige ændre lidt i den inden jeg postede igen Wink
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Número Uno
« Svar #27: 30 Dec 2008, 01:38 »

Lækkerier sæt med grafiske briller - lækkerier set med skriftlige briller. Det er fanme lækkert.

Thumbs Up
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #28: 30 Dec 2008, 01:50 »

Som altid så skriver du rigtig godt og grafikken er også meget godt Smiley Og det er også et rigtig godt slut resultat du har fået!
Logged


Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Número Uno
« Svar #29: 30 Dec 2008, 11:55 »

Lækkerier sæt med grafiske briller - lækkerier set med skriftlige briller. Det er fanme lækkert.

 Thumbs Up

Jeg takker - jeg takker. Jeg takker Tunge

Som altid så skriver du rigtig godt og grafikken er også meget godt Smiley Og det er også et rigtig godt slut resultat du har fået!

Mange tak. Ja, jeg er også noget overrasket over min trup kunne bære en femte plads til hus, men dejligt var det da.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 [2] 3 4 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010