home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:45:39 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23447
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Nyeste Bruger: cruzsofia8311
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Hjælpetrænerens Feedback?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælpetrænerens Feedback?  (Læst 1868 gange)
Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

Hjælpetrænerens Feedback?
« : 15 Dec 2008, 11:34 »

Jeg vil lige høre, om det er meget normalt, at tit når jeg spiller kampe.
Så står der fra Hjælpetrænerens Feedback..

-At der er stort hul mellem midtbane og angreb.

-Min målmand spiller bolden i deres fødder gang på gang.

-Vores korte aflerveringer rammer slet ikke hinanden.

-Vi giver dem alt for meget plads til, at komme til afslutning på.

-begge angribere har en forfærdelig dag.

-vi rammer ikke hinanden.

og lige meget hvad jeg gør, så ændre det sig ikke?
det positive er, at mine to Midter forsvare vinder alt i luften.

Hvordan forhindre i det i jeres kampe?  Smiley

rose10
Lilleputspiller
*

Sv: Hjælpetrænerens Feedback?
« Svar #1: 15 Dec 2008, 17:05 »

Der er et for stor mentalitet forskel mellem angriber og midtbane. Sænk mentalitetn på den ene angriber 3-4 takker.

Er vist et generalt problem for de fleste. Prøv at sætte ham til at spille forsvaret.

ved det ikke har lidt samme problem. Eksperimentrere selv lidt med tempoet, men har ikke løst det.

Prøv at makerere tættere, skub forsvaret op og formindsbredden på dit spil.

Hænger lidt sammen med nr 1. Men kig også på hvordan dine angrber for afleværinger, er de teknisk gode skal de havde den i fødderne osv.

Prøv at eksperimenterer med tempo og længden på dine afleværinger

rose10
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 15 Dec 2008, 17:17 »

Jeg har i øvrigt selv problemer med følgende feedback.

xx er vant til at spille mere direkte end han bliver bedt om.

xx er vant til at spille i et højre tempo.

plutonium
Manager

« Svar #3: 15 Dec 2008, 17:26 »

rose10:

den første sætning betyder, at spilleren er vant til at spille med længere bolde end normalt. Dvs. ikke korte spilninger.

den anden betyder, at spilleren er vant til at spille hurtigere fodbold. Fx er engelsk fodbold væsentligt hårdere end dansk fodbold, tempomæssigt, så hvis en englænder kom til Danmark, kunne han godt blive frustreret over at spillet kører så langsomt herhjemme. På samme måde med Danmark kontra Sverige. Så et svensk rivalopgør live på stadion, og det gik mega langsomt!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

rose10
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 15 Dec 2008, 17:44 »

rose10:

den første sætning betyder, at spilleren er vant til at spille med længere bolde end normalt. Dvs. ikke korte spilninger.

den anden betyder, at spilleren er vant til at spille hurtigere fodbold. Fx er engelsk fodbold væsentligt hårdere end dansk fodbold, tempomæssigt, så hvis en englænder kom til Danmark, kunne han godt blive frustreret over at spillet kører så langsomt herhjemme. På samme måde med Danmark kontra Sverige. Så et svensk rivalopgør live på stadion, og det gik mega langsomt!

Ja det mene jeg også selv er det logiske svar. Sku måske have skrevet at jeg spiller med Liverpool og de 2 spillere jeg for feedbakken på er er Ashley Young og Robbie Keane, jeg spiller i forvejen med et pænt tempo og de 2 spillere er sat til at lave direkte afleveringer. Har prøvet at øge længden på deres afleværinger, men det syndes ikke at hjælpe.

Har ikke prøvet at ekperimentere med tempoet, men det var da et forsøg vær
« Seneste Redigering: 15 Dec 2008, 17:59 af rose10 » Logged

malliNG
Juniorspiller
**

« Svar #5: 15 Dec 2008, 20:25 »

Du skal være care Smiley

Skrives uafbrudt, især hvis du bruger en MCd fremfor DMC, ikke tag dig af dette.

Sker også uafbrudt, men også hans udspark, hvor modstanderen vinder duellen, gælder for fejlaflevering, så heller ikke tag dig af denne.

Prøv med direkte afleveringer istedet. Hvis du spiller med short passings, og dine spillere enten ikke kan det, eller du spiller hurtigt tempo eller det dårligt vejr (Opstemt), så kan det være svært.

Prøv at skærm af oftere, og måske tight mark på nogen.

En stor bug i spillet, er at angribere ikke funker optimalt. Dog er det muligt at få dem til at virke, og hvis du får denne besked hver gang må du prøve noget andet.

Tilbage til det samme som dine korte afleveringer Smiley

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #6: 16 Dec 2008, 09:24 »

Tak for hjæpen,  Smiley
er glad for jeg ikke er den eneste..

men det sjove er, at selvom jeg har vundet en kamp. eks. 5-0 samt hvor begge mine angriber har scoret målene, så står at de har en forfærdelig dag.?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #7: 16 Dec 2008, 09:55 »

Jeg er holdt helt op med at høre på min assistents feedback, jeg reagerer i hvert fald meget sjældent på det. I starten fulgte jeg nærmest slavisk hans råd, med det resultat, at jeg tabte mine kampe, hvilket egentlig er klart nok, når man spiller på modstanderens præmisser, frem for at prøve at få sit eget spil til at fungere.

Man skal finde den gyldne mellemvej. Spille sit eget spil, og kun ændre på noget, hvis ikke spillet fungerer (og her tænker jeg ikke på assistentens vurdering, husk på at manden også mener at ærkerivalerne vil vinde mesterskabet...). Den eneste af assitentens vurderinger, jeg lytter til en gang imellem, er hans vurderinger om, om vores indlæg rammer deres mål. Gør de ikke det, prøver jeg i stedet at spille gennem midten af banen, og vice versa.

Det drejer sig vel egentlig om at sortere skidt fra kanel, nogle ting kan man ændre på i løbet af kampen, andre ting skal man justere gradvist over længere tid, f.eks. ved at købe spillere, der magter at løse de problemer assistenten nævner. Det nytter jo ikke noget, at forsøge at ændre på noget, som spillerne så ikke magter, uanset hvad assistenten så mener.

JKJ
Gæst

« Svar #8: 16 Dec 2008, 10:39 »

Jeg er holdt helt op med at høre på min assistents feedback, jeg reagerer i hvert fald meget sjældent på det. I starten fulgte jeg nærmest slavisk hans råd, med det resultat, at jeg tabte mine kampe, hvilket egentlig er klart nok, når man spiller på modstanderens præmisser, frem for at prøve at få sit eget spil til at fungere.

Man skal finde den gyldne mellemvej. Spille sit eget spil, og kun ændre på noget, hvis ikke spillet fungerer (og her tænker jeg ikke på assistentens vurdering, husk på at manden også mener at ærkerivalerne vil vinde mesterskabet...). Den eneste af assitentens vurderinger, jeg lytter til en gang imellem, er hans vurderinger om, om vores indlæg rammer deres mål. Gør de ikke det, prøver jeg i stedet at spille gennem midten af banen, og vice versa.

Det drejer sig vel egentlig om at sortere skidt fra kanel, nogle ting kan man ændre på i løbet af kampen, andre ting skal man justere gradvist over længere tid, f.eks. ved at købe spillere, der magter at løse de problemer assistenten nævner. Det nytter jo ikke noget, at forsøge at ændre på noget, som spillerne så ikke magter, uanset hvad assistenten så mener.

Enig her... Spiller 99% af tiden altid mit eget spil... Jeg ændre ganske få gange i en taktik eller opstilling efter hvem jeg skal møde... Det vildeste er feks at spille 4-4-1-1 fremfor 4-4-2, ellers laver jeg kun ganske ganske lidt om, det kan som DNE siger blive til lidt justeringer her og der hen over sæsonen...

Men det er så enting jeg altid har gjort, spiller mit eget spil fremfor at sætte mit hold efter hvem jeg møder...

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 16 Dec 2008, 15:32 »

I starten fulgte jeg hans raad, men det tager simpelthen for lang tid at indstille til hver kamp... saa jeg maa indroemme at jeg er holdt lidt op med det. Specielt det med maalmanden... jeg spiller med Chelsea og jeg er ret sikker paa at verdens bedste maalmand kan finde ud af at levere et godt langt udspark til en medspilller... det kan ikke vaere rigtigt at jeg saette ham til korte udspark eller lignende pga min assistent siger det. En anden ting der spiller ind er selvfoelgelig ogsaa hvor god din assistent er taktisk - hvis hans forstaaelse er ret lav, saa er han nok ikke den bedste til at komme med raad..

Vaartdrengen
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 17 Dec 2008, 10:26 »

Jeg er enig, jeg fulgte også han råd, men syns ikke rigtigt, det er nødvendigt..
jeg spillede en kamp mod Brøndby, hvor han fra start af sagde jeg skulle sørge for, at dække Thomas Rasmussen godt af, fordi han har farlige indlæg.

Det gjorde jeg så, og efter jeg har sat
mit forsvar fra alle dem i HJÆLP TIL SOLIDT FORSVAR. jeg fik ham til. at bruge sit svage ben, og tæt markering.

så efter første halvleg der kom så en tekst fra hjælpetræneren, at Thomas Rasmussen har livfarlige indlæg, og vi skal sørge for at dække ham af,..  Rullende Øjne

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010