home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 604 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Green street hooligans - hjælp !!
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Green street hooligans - hjælp !!  (Læst 7725 gange)
RasmusR
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Green street hooligans - hjælp !!
« : 11 Dec 2008, 22:00 »

Hallo alle..

Jeg sidder for tiden og skriver opgave omkring hooliganisme (fællesskab, hvorfor man gør det. etc..)..

Til denne opgave, bruger jeg filmen Green street hooligans, som mange af jer nok kender... Men jeg har lidt problemer med hensyn til filmens tema (at sætte konkrete ord på det)..

Jeg er selv kommet frem til at det er noget omkring:

- Fællesskab.
- Sammenhold.
- Ære, Respekt etc.
- Forandring (elijah).

Nogle der har set filmen? eller arbejdet med den? som kan hjælpe mig ?.. så ville jeg blive meget glad..

- Rasmus..
Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #1: 11 Dec 2008, 22:04 »

Kan "Engagement" foreksempel bruges?
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #2: 11 Dec 2008, 22:05 »

autonomi (at man tager loven i egne hænder)

Hvis nogen begår fejl indenfor den verden, så bliver han jo banket. Det er ikke just at følge loven.

Du kan komme ind på hvor svært det er at komme ud af sådanne miljøer (ham store-broderen der tidligere var leder af gruppen, men nu er stoppet. Han bliver presset fra alle sider, fordi man vil have ham ind igen)

Rent bortset fra det, så kan du komme ind på, at følelser gør blind. Her tænker jeg på faren, der nægter at indse, at det var hans egen skyld, at sønnen døde. Han vil bare have hævn. Jeg kan kun huske filmen i grundtræk, så kan ikke hjælpe med at gå i dybden, men håber det hjælper! Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Rafa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #3: 11 Dec 2008, 22:06 »

Tjah, synes ikke den film er så god. det er tydeligt at den er amerikansk produceret, hvor de ikke har samme føling med emnet som i England. hvorimod en film som Football Factory meget bedre illustrere de punkter du nævner, og det er rent faktisk folk der kender til emnet der har produceret den. så hvis du kan ændre film, vil jeg råde dig til at gøre det.
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #4: 11 Dec 2008, 22:09 »

Jeg har ikke analyseret filmen, men håber du kan bruge følgende alligevel. Smiley

Ville skrive noget om at Elijah prøver at finde sin identitet. I grupper er stort set lige og at han føler han hører hjemme, betyder helt sikkert en del, når han bliver medlem af GSE. At han bliver accepteret og respekteret.

Men jeg vil sige at et af filmens temaer kunne være: Identitet. Det ville jeg nok skrive udfra.
Logged

RasmusR
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #5: 11 Dec 2008, 22:13 »

autonomi (at man tager loven i egne hænder)

Hvis nogen begår fejl indenfor den verden, så bliver han jo banket. Det er ikke just at følge loven.

Du kan komme ind på hvor svært det er at komme ud af sådanne miljøer (ham store-broderen der tidligere var leder af gruppen, men nu er stoppet. Han bliver presset fra alle sider, fordi man vil have ham ind igen)

Rent bortset fra det, så kan du komme ind på, at følelser gør blind. Her tænker jeg på faren, der nægter at indse, at det var hans egen skyld, at sønnen døde. Han vil bare have hævn. Jeg kan kun huske filmen i grundtræk, så kan ikke hjælpe med at gå i dybden, men håber det hjælper! Smiley



Tak for de hurtige svar..

Tror det med hvor svært det er at komme ind/ud er godt.. Men da faren kun er med i meget kort tid, tror jeg desværre ikke han kan bruges til så meget..
 
Og til Rafa, er det ikke muligt for mig at skifte film.. men syntes nu ikke den er så dårlig igen, der er da mange gode ting som stemmer overens med virkelighedens hooligans (ritualer etc..)..  Smiley

Det lyder som et meget godt team "identitetsdannelse"... det med at han føler accept, sikkerhed og respekt for de ting han gør.. (noget han aldrig fik i USA, der var han bare én i mængden)..
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #6: 11 Dec 2008, 22:37 »

Tror det med hvor svært det er at komme ind/ud er godt.. Men da faren kun er med i meget kort tid, tror jeg desværre ikke han kan bruges til så meget..

Det er helt iorden! Vi giver bare ideer! Du tager det du kan bruge  Wink

Det kaldes brainstorming, og langt de fleste ideer bliver ikke brugt, men bare det de har været oppe at vende er nok til, at man får nye ideer! Det vigtigste er, at du får lavet en så god opgave som muligt!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #7: 11 Dec 2008, 22:42 »

Faren til den døde søn er da ikke kun med i meget kort tid? Han er da en af filmens ikoner, så jeg giver da plutonium fuldstændig ret i det, han siger.
Logged

nicolasarvid
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #8: 11 Dec 2008, 22:49 »

Bid også mærke i, at de hardcore hooligans lever to liv, om man så må sige. Der er hverdagen, som i deres øjne er dødssyg og uden fremtidsperspektive r, hvorfor de for alvor slår sig løs i weekenderne med stoffer, druk og hor, inden de igen skal tilbage til hverdagslivet... Men den falder jo nok også ind under identitet.
Logged

nicolasarvid
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #9: 11 Dec 2008, 22:56 »

Bid også mærke i, at de hardcore hooligans lever to liv, om man så må sige. Der er hverdagen, som i deres øjne er dødssyg og uden fremtidsperspektive r, hvorfor de for alvor slår sig løs i weekenderne med stoffer, druk og hor, inden de igen skal tilbage til hverdagslivet... Men den falder jo nok også ind under identitet.

Dette er dog ikke Elijah Woods motiv for at gå ind i gruppen. Det skal nærmere ses som et udtryk for, at han gerne vil være en del af et fællesskab, hvorved integrationen i den engelske kultur forløber lettere.
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #10: 14 Dec 2008, 23:36 »

Jeg ved ikke, om du er færdig med opgaven, og om du skal bruge flere "teamer".. Men jeg kommer lige med nogen alligevel.. Eller filmen gør. Der står nemlig nogen på forsiden af coveret, som efter min mening, beskriver det rigtig godt; Honor, Loyalty, Reputation og Respect... Altså ære, loyalitet, omdømme/hvor kendt man er og respekt.. (;
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Green street hooligans - hjælp !!
« Svar #11: 15 Dec 2008, 16:01 »

Hey!
Hvis du stikker mig din Msn kan jeg give dig min fremlæggelse, jeg har også lige lavet projekt om hooliganismen i DK og verdenen og jeg ved meget om det i forevejen Wink
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010