home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 553 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Sas Liga overblik - Oktober 2009 - [#21] Drengene fra heden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Sas Liga overblik - Oktober 2009 - [#21] Drengene fra heden  (Læst 14637 gange)
Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#9] Drengene fra heden
« Svar #30: 16 Dec 2008, 22:37 »

God update, synes dog slutningen på sæsonen virker noget planlagt eller heldig for dig Wink

Men, alligevel god blog. jeg er fast læser. Smiley

- Jeg vil meget gerne pointere at der på ingen måde er brugt snyd til at opnå resultaterne. Hvis i har behov for beviser, kan jeg oploade screenshots af managerhistorik fra alle de andre sas liga klubber (:
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#9] Drengene fra heden
« Svar #31: 16 Dec 2008, 22:58 »

hvor har du pengene fra? jeg har også et spil med fcm, er næsten færdig med 2. sæson, og i første sæson havde jeg enten var det 12 eller 14 mio dkk at købe for? ren nysgerrighed.. Er Florescu god i dit? og hvad med Fagerberg? synes ikke du nævnte ham.. men ellers nice sæson. efter en (kan self ikke huske lige nu) 4 eller 5 plads i 1. sæson, ligger jeg nu med i toppen i slutningen af 2. hvordan er dit taktik? - kan have overset den, sorry hvis dette er tilfældet Peace
Logged

It's all, part of the plan.

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#9] Drengene fra heden
« Svar #32: 16 Dec 2008, 23:14 »


- En blog om FC Midtjylland




FC Midtjylland sentationelt danske mestre!


Spillerunde 33
AC Horsens 0 - 1 Vejle BK
OB 1 - 1 Brøndby
FC København 3 - 1 AGF
Randers FC 1 - 1 FC Nordsjælland
FC Midtjylland 3 - 1 SønderjyskE
Aab 0 - 0 Esbjerg fB


FC Midtjylland kan nu kalde sig danske mestre 08/09! Dette sker efter en kaotisk sidste runde, hvor ulvene hjemme skulle møde SønderjyskE, som på forhånd var udråbt til at skulle være en smal sag for de talentfulde ulve. Det var dog også tydeligt fra første fløjt, hvem der havde noget at spille for. Ulvene kom stormende ud fra omklædningsrummene anført af kaptajn Mikkel Thygesen, og det var tydeligt for enhver på Sas Arena, at FCM troede på miraklet. Der blev fra start lagt et masivt pres på den sønderjyske forsvarskæde, men det var først i 1. halvegs tillægstid at Adigun Salami på et flot langskud sendte FCM foran 1 - 0.  I omklædningsrummet var spillerne spændte på at høre hvordan det gik i Aab's kamp mod Esbjerg fB, og da Christian Andersen fortalte at kampen ved halveg stod 0 - 0, spredte der sig en enorm gejst, og spillerne råbte og virkede ekstremt opsatte på at gå ud og gøre deres del af arbejdet færdigt. Efter pausen viste ulvene at gejsten ikke var blevet mindre efter at have fået pausestillingen fra Aab's kamp at vide, og blot 13 minutter efter pausen bragte vice anfører Danny Califf med sin første scoring for ulvene, FCM på 2 - 0. Dette gjorde dog ikke at midtjyderne trak sig tilbage for at forsvare. De pressede videre, og 6 minutter før tid var det så Morten 'Duncan', der kunne bringe midtjyderne på 3 - 0. Derfor viste Kolja Afriyie's selvmål tre minutter inde i overtiden sig for at være betydningsløst, og ulvene kunne nu vente spændte på resultatet fra de forsvarende mestres kamp.
Ung midtjysk fan i ekstase


De midtjyske spillere sad spændte og ventede i omklædningsrummet, da sportsdirektør Jens Ørgaard næsten sparkede døren op, og råbte, "Tillykke med mesterskabet drenge! VI ER DANSKE MESTRE.". Jublen brød nu ud, og spillerne omfagnede råbende hinanden. Det danske mesterskab var altså en realitet efter at aalborgenserne kun klarede 0 - 0 hjemme på Spar Nord Arena, og derfor blev overhalet af de midtjyske ulve som kun vandt mesterskabet på bedre målscore end de bolchestribede. Efter spillerne havde jublet i hvad der virkede som meget lang tid, bad cheftræner Christian Andersen om ordet. Han ville nemlig gerne give spillerne hans syn på deres præstation, dette gjorde han med ordene, "Fantastisk drenge, intet mindre. Jeg vidste fra jeg satte min underskrift på kontrakten, at vi havde potientialet til at vinde mesterskabet allerede i år, men medierne troede ikke på jer. Det gjorde baglandet i klubben dog til gengæld, og jeg tror jeg taler på alles vegne når jeg fortæller jer at vi er utrolig stolte af jer!"
Mesterskabet var altså en realitet, og midtjyderne blev på den "obligatoriske" tur igennem Herning mødt af FCM fans i ekstase.



Overblik over den midtjyske sæson

Efter som mesterskabet er en realitet i det midtjyske, er det tid til at få et overblik over spillernes præstationer. Først vil vi se på spillerne med flest kampe for klubben i denne sæson. Når der bliver sagt spillerne, er det fordi denne titel deles af målmand Kevin Stuhr Ellegaard og højrebacken Kolja Afriyie.
Kevin Stuhr Ellegaard har stået en stor første sæson for de midtjyske ulve, han har dog ikke fået prisen for årets målmand. Faktisk kom den landsholdsaktuelle målmand ikke engang i top 3 i kampen om den ærefulde titel som årets målmand. Denne pris tilfaldt aalborgensernes Karim Zaza.
Kolja Afriyie har ligeledes haft en flot sæson, dog uden nogle mere nævneværdige meritter.
FCM kaptajn, Mikkel Thygesen

Hefter vil vi se på det angrebspar som scorede flest mål samlet i sæsonen, nemlig hele 28 mål. Disse fordelt med 15 mål fra Baba Collins, og 13 fra Morten 'Duncan' Rasmussen. Ingen af disse blev dog Sas ligaens topscorer, dette blev nemlig Martin Bernburg fra FC Nordsjælland med 17 mål.

Til sidst vil vi se på den midtjyske anfører Mikkel Thygesen som har været en væsentlig grund til den succesfulde sæson for FC Midtjylland. Mikkel Thygesen har i løbet af sæsonen spillet 23 kampe fra start, med 6 oplæg, en enkelt scoring, og en plads på årets hold i Sas ligaen. At Mikkel Thygesen kom på årets hold, på trods af en sæson med skader der holdte ham ude af startopstillingen i 10 kampe, og kun samlet gav ham 25 kampe på cv'et, viser hvor imponerende og vigtig den midtjyske anfører har været for sit klubhold.
Desuden blev cheftræner Chritian Andersen kåret som årets manager, efter sin imponerende debutsæson i det midtjyske.



Slutstilling
Spillerstatestik
Årets hold







- Til makkerskilap: Pengene får du ved at anmode bestyrelsen om flere penge til transfer.
Florescu er ret god i mit spil ja, og Ken Fagerberg er også god på stats, men hans præstationer på banen er mindre gode.

Min startopstilling

Gheorghe Florescu

Ken Fagerberg

Desuden roterer jeg mellem Mikkel Thygesen, Adigun Salami og Gheorge Florescu, og på højrekanten roterer jeg mellem Danny Olsen og Filip Marcic.

Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#10] Drengene fra heden
« Svar #33: 17 Dec 2008, 11:20 »

Super spændende sæson....

For mig at kunne Solvi Ottesen være et potentielt køb? Han har haft en fantastisk sæson, bedste gennemsnit af ligaens forsvarsspillere og han er med på årets hold, samtidig kan han ikke være alt for dyr... Bare sådan jeg ser!

Godt gået.. Thumbs Up
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: [#10] Drengene fra heden
« Svar #34: 17 Dec 2008, 12:38 »

kanon blog håber du holder humøret højt så vi kan få en sæson mere?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#10] Drengene fra heden
« Svar #35: 17 Dec 2008, 13:20 »

Der kommer meget mere i denne blog, det kan jeg godt garantere jer (;
Solvi Ottesen er ikke lige inde i billedet pt. Min forsvarskæde er udemærket besat, dog kan jeg altid bruge forstærkninger, men så skal de virkelig også være bedre end dem jeg har i forvejen.
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#10] Drengene fra heden
« Svar #36: 17 Dec 2008, 13:53 »


- En blog om FC Midtjylland




Interview med årets træner 08/09

- Af Henrik Halskov, Hernings Daglige Fodbold


FCM træner, Christian Andersen


Først vil jeg kort intruducere træneren som har bragt mesterskabet til den midtjyske hede, nemlig Christian Andersen. Christian Andersen blev d. 26 juni 2008 overraskende udråbt som cheftræner i FCM, før dette havde hans træner karriere bl.a. fundet sted i AB af flere omgange, Farum/FC Nordsjælland og FC København. Medierne så skeptisk til da C.A blev præsenteret som ny manager, og der blev i de efterfølgende dage skrevet ivrigt om han havde hvad der skulle til for at føre FCM til succes. Man må efter en flot sæson med det danske mesterskab til følge, trække al kritikken tilbage, og indrømme at han altså kunne tilføje det der manglede i det midtjyske.

Henrik Halskov: Hej Christian, og tak fordi du ville tage dig tid til at blive interviewet.

Christian Andersen: Det var så lidt! Det bliver dog et kort interview da jeg har vigtigere ting at tage mig til.

Henrik Halskov: Okay. Så må vi jo hellere komme igang! Hvordan havde du det, efter pressemødet hvor du blev præsenteret som ny FCM træner? Store dele af den opmødte presse stillede jo store spørgsmål ved om du var den rette træner til jobbet.

Christian Andersen: For mig betød det ikke noget hvad pressen eller nogen andre tænkte om min ansættelse! Det eneste der betød noget var at baglandet i FCM troede på mig som træner, og det er stadig det eneste der betyder noget. Jeg har aldrig gjort noget for at gøre pressen tilfreds, og jeg vil i fremtiden heller ikke gøre noget for pressens skyld, jeg vil kun gøre ting jeg mener kan gavne klubben som jeg er ansat i.

Henrik Halskov: Ja. Du har jo på intet tidspunkt været kendt for at være en træner der har været specielt vild med pressen. Mange har det indtryk af dig, at du er en arrogant gammel mand. Hvad tænker du om det?

Christian Andersen: Ja, det har jeg hørt et par gange efterhånden. Det betyder dog intet for mig om en almen dansker uden viden om fodbold eller viden om hvad det kræver at begå sig i fodboldens verden, mener om mig. Det eneste jeg kan være enig i, er at jeg er gammel, men hvornår er det blevet en dårlig ting? Som sagt, jeg ændrer mig ikke pga. andres meninger, og jeg vil være ligeså arrogant i fremtiden, som alle påstår jeg er nu.

Henrik Halskov: Okay, så har alle dine kritikkere vidst fået svar på tiltale. Hvordan har du det efter at du med FC Midtjylland vandt både dit eget, og klubbens første danske mesterskab?

Christian Andersen: Jeg er meget glad for at vi kan kalde os danske mestre, for vi fortjener det mere end noget andet hold i den danske liga! Vi viste igennem hele sæsonen at vi både spiller det flotteste fodbold, og scorer flest mål.
Ganske enkelt er vi danmarks bedste hold, og hvis nogen mener andet, så må de bukke sig for vores resultater, for vi har vundet mesterskabet, og ikke FCK, Brøndby eller Aab.¨

Henrik Halskov: Det kan du selvfølgelig have ret i, men virker det ikke voldsomt pludselig at udråbe sig selv som danmarks bedste hold?

Christian Andersen: Nej, det gør det absolut ikke. Vi har lige vundet danmarksmesterskabe t, og bl.a. slået FC København 4 - 1 under vejs. Vi har været bedst over sæsonens 33 kampe, og længere er den simpelthen ikke. Jeg har ikke mere at sige nu. Farvel.


Således kan vi altså slå fast, at midtjydernes træner, Christian Andersen mener at klubben er danmarks bedste hold, samt at det ikke betyder noget for ham, hvad andre mener om ham som person.








Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Kasper-J
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#11] Drengene fra heden
« Svar #37: 17 Dec 2008, 17:13 »

Tilykke med mesterskabet! Smiley'

Bliver spændende i anden sæson.

KUTGW
Logged

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#11] Drengene fra heden
« Svar #38: 17 Dec 2008, 19:14 »


- En blog om FC Midtjylland




Store forandringer på heden


FCM siger farvel til stor profil
Romænske Gheorghe Florescu
FC Midtjylland har i sommerens transfervindue sagt farvel til intet mindre end 9 spillere. Blandt disse er overskudsspillerne, Maros Klimpl som er blevet solgt for 1.5 mio til romænske Steaua Bucharest og Kim Christensen er solgt for 400.000 kr til Viborg. Derudover har intet mindre end tre stamspillere fra sidste års mesterhold forladt klubben. Disse spillere er, Kolja Afriyie, Christopher Poulsen og Gheorghe Florescu.
Først blev Kolja Afriyie solgt for 10 mio. til tyske Gladbach. Afriyie havde udtrykt utilfredshed efter ankomsten af Kasper Bøgelund, og ønskede derfor at forlade klubben. Christian Andersen ville ikke holde på den tyske højre back, og lod ham derfor gå. Få dage efter modtog midtjyderne en forespørgsel fra Middlesbrough, de forhørte sig om hvad FCM skulle have for venstrebacken Christopher Poulsen. Midtjyderne meldte tilbage, og få dage efter var Poulsen sendt afsted til England for hele 25 mio. kr. Til sidst måtte Christian Andersen noget skuffet se til, at den midtjyske ledelse uden hans tilladelse, accepterede et bud på hele 50 mio kr. fra rivalerne FCK. Dette var Christian Andersen meget utilfreds med, og var ikke sen til at udtale sig om sagen, "Jeg er ekstremt skuffet over at ledelsen har valgt at sælge Gheorghe. 50 mio. kr er selvfølgelig mange penge, men Florescu var en ekstremt vigtig spiller i vores bestræbelser på at genvinde det danske mesterskab.".


Danske Kasper Bøgelund

5 nye hentet ind
FC Midtjylland har dog ikke kun solgt spillere. 5 nye er således hentet til klubben, og alle fem må siges at være prominente navne. Det første ny-indkøb var allerede sikret under forårssæsonen, nemlig den danske landsholdsback Kasper Bøgelund. Kasper er således hentet på fri transfer fra Aab. Desuden har mestrene også været på rov i sidste års nr. 10, Brøndby IF. Her har klubben hentet Kasper Lorentzen på fri transfer. Lorentzen er hentet ind som gardering til både angrebet og midtbanen. Desuden har man i samme klub hentet de to svenske centrale forsvarsspillere Max von Schlebrugge og Jon Jonsson. Først var midtjyderne kun ude efter Jon Jonsson, som de betalte 18 mio kr. for, men da de efterfølgende fik tilbudt Schlebrugge for 2,3 mio, valgte midtjyderne at slå til. Det forventes at begge svenskere går direkte ind i startopstillingen. Dog vil hverken Winston Reid eller Danny Califf give op uden kamp.
Det sidste nye indkøb er ligesom det første, en dansk landsholdsback hentet på fri transfer. Spillerens navn er Lars Jacobsen. Jacobsen er hentet ind for at skulle lukke hullet på venstre back pladsen, som er opstået efter salget af Christopher Poulsen. Dog er flere kritiske over at Christian Andersen har valgt at bruge en spiller, hvis yndlingsplads er i den modsatte sige, men Christian Andersen har udtalt at det blot er et spørgsmål om tid, før at Lars Jacobsen føler sig ligeså godt tilpas i venstre, som i højre side.



Spillere ind:
Kasper Bøgelund - 0 kr.
Kasper Lorentzen - 0 kr.
Jon Jonsson - 18 mio. kr
Max von Schlebrugge - 2,3 mio kr.
Lars Jacobsen - 0 kr.
- Samlet beløb i kr: 20 mio.


Spillere ud:
Maros Klimpl - 1,5 mio kr.
Jonas Dal - 0 kr.
Frank Kristensen - 0 kr.
Thomas Røll - 0 kr.
Kim Christensen - 400.000 kr.
Kolja Afriyie - 10 mio. kr.
Christopher Poulsen - 25 mio. kr.
Gheorghe Florescu - 50 mio. kr.
Ibrahim Gnanou - 3,5 mio. kr.
- Samlet beløb i kr: 90 mio.





*Transfervinduet er ikke lukket endnu, men regner ikke med at hente flere spillere.
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #39: 17 Dec 2008, 19:17 »

Nogle temmelige gode handler du har fået lavet dig.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #40: 17 Dec 2008, 19:40 »

Nogle temmelige gode handler du har fået lavet dig.

Mange tak, men jeg er dog meget skuffet over at bestyrelsen valgte at sælge Gheorghe Florescu :/ Men venter dog til vinterpausen før jeg vil kigge efter eventuelle erstatninger.
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

cjensen94
Gæst
 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #41: 17 Dec 2008, 22:37 »

Gode Updates der er kommet!
- Held og lykke med sidste kamp:D
Logged

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #42: 18 Dec 2008, 12:06 »

Gode Updates der er kommet!
- Held og lykke med sidste kamp:D

- den er spillet Wink
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #43: 18 Dec 2008, 12:12 »

nice. så jeg ikke den eneste med en ret godt midtjylland save Wink
Logged

It's all, part of the plan.

Kasper-J
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#12] Drengene fra heden
« Svar #44: 18 Dec 2008, 19:03 »

Gode indkøb !

Har du en idé om en evt. erstatning for Florescu?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010