home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 654 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Sas Liga overblik - Oktober 2009 - [#21] Drengene fra heden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Sas Liga overblik - Oktober 2009 - [#21] Drengene fra heden  (Læst 14591 gange)
Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#4] Drengene fra heden
« Svar #15: 14 Dec 2008, 21:38 »


- En blog om FC Midtjylland




FC Midtjylland i mindre krise


Efterårets resterende kampe:

FC Midtjylland 1 - 1 Brøndby IF
FC Nordsjælland 1 - 1 FC Midtjylland
FC Midtjylland 1 - 1 Randers FC
OB 2 - 2 FC Midtjylland
AC Horsens 2 - 1 FC Midtjylland
FC Midtjylland 2 - 1 FC København


Efter flot spil af midtjyderne i sæsonens første ellve kampe, er formkurven faldet. Dette er tydeligt med de resultater som efterårets sidste 6 kampe har kastet af sig. Det er skuffende blevet til fire uafgjorte, hvor ulvene i alle kampene har været spilstyrende, men smidt sejren væk indenfor de sidste 20 minutter i alle kampene.
Specielt i hjemmekampen mod Randers FC havde både specielt de lokale medier, klubbens spillere og ikke mindst klubbens fans forventet en sejr. Midtjyderne dominerede da også i store dele af kampen, men først i 72. min scorede midtbanespilleren Gheorghe Florescu til midtjysk føring på 1 - 0. Efter scoringen regnede cheftræner Christian Andersen med at ulvene ville køre kampen hjem, men blot 8 min før slutfløjtet scorede Randers FC's Lars Larsen som kom højere end en uopmærksom Kolja Afriyie og udlignede til slutresultatet 1 -1. Efter kampen udtalte en skuffet Christian Andersen til Herning Folkeblad, "efter Gheorghe Florescu's flotte scoring med 20 min tilbage regnede både jeg, og min assistent Glen Riddersholm med at de 3 point var hjemme, men til slut fejlede koncentrationen og Randers udlignede noget ufortjent i mine øjne. "

Tifo til efterårets sidste kamp hjemme mod FCK


Dog sluttede midtjyderne efteråret flot af i Sas ligaen, med en 2 -1 sejr over sidste års bronzevindere fra FC København.
Denne sejr gav både spillertruppen og klubbens mest trofaste tilhængere fra fanklubben Black Wolves fornyet håb om at hænge på de forsvarende mestre fra Aab, som fortsatte deres fantastiske spil, og kørte næsten al modstand af banen. Aalborgenserne overvintrer på førstepladsen, FC København på andenpladsen, og FC Midtjylland på tredjepladsen.
- Desuden er midtjyderne skuffende røget ud allerede i pokalturneringens 3. runde efter et 3-2 nederlag ude mod Silkeborg fra 1. division. Her stillede ulvene med et ungt og talentfuld hold, hvor den bedste præstation kom fra det unge stortalent Mads Albæk, som med en scoring og en assist blev kåret til kampens spiller på trods af nederlaget. Kampen var desuden Mads's første officielle kamp i den sort/røde trøje.





Rivaldo for AEK Athen
FC Midtjylland's europæiske eventyr slut
Midtjyderne havde som bekendt kvalificeret sig til Uefa Cuppens gruppespil, ligesom FC København og de forsvarende danske mestre fra Aab som tabte i Champions League, tredje kvalifikationsrunde mod Juventus. Midtjyderne lagde som bekendt ud med et nederlag mod Dortmund, og i de resterende tre kampe blev det ligeledes til nederlag. Dette til skuffelse for både spillere og fans, som havde håbet på videre avancement, selvom man på forhånd vidste det ville blive svært.
I 2. spillerunde skulle midtjyderne møde græske AEK Athen på udebane. Her havde man på forhånd håbet på at kunne tage point hvis man skulle videre i turneringen, og det var da også her at ulvene var tættest på at få noget med hjem. Kampen var meget lige hele, og det var noget heldigt for grækerne Dimitris Skrekas der scorede efter 32 min. mod de ellers hårdt kæmpende midtjyder. De to resterende kampe endte skuffende med et 1 - 4 nederlag mod Everton, i denne kamp havde Christian Andersen overladt roret til sin assistent Glen Riddersholm, da Christian Andersen var nødsaget til at blive hjemme med sygdom. Efter kampen udtalte Glen Riddersholm, "Som i ved ligger Christian hjemme med sygdom, og derfor var jeg nødsaget til at agere cheftræner idag. Jeg er personligt skuffet over vores spil, og må simpelthen erkende at jeg endnu ikke, selv har erfaringen til at stå i spidsen for et hold i europæisk sammenhæng. Jeg vil dog samtidig gøre det klart, at jeg satte det hold jeg mente var stærkest på dagen.
I kampen som man efterfølgende vidste var ulvenes sidste i europa i denne sæson, valgte tilbagvendte Christian Andersen at lade spillerne spille mere frigjort, og prøve et par af de yngre spillere af, for også at lade dem få den store oplevelse af at spille europæisk fodbold. Kampen sluttede med et 2 - 0 nederlag til Dinamo Bucharest.


Sydafrikanske Michael Morton
Midtjydernes anfører solgt til Randers FC
I januars transfervindue har Christian Andersen valg at skille sig af med to spillere som han mente var blevet overflødige i midtjydernes trup. Disse spillere er Dennis Flinta, og Claus Madsen.
Dennis Flinta er blevet solgt for 3 mio. danske kr til tjekkiske Sparta Prag, Dennis havde blot fået 2 kampe fra start og 6 som indskifter, og havde derfor ytret ønske om at blive solgt, da han selv mente han fortjente mere spiletid end han fik. Christian Andersen gik med til dette, da han ikke mente at Flinta havde nogen fremtid i klubben.
Den anden spiller som blev solgt i januars transfervindue var den nu tidligere FC Midtjylland anfører Claus Madsen. Claus Madsen startede ellers sæsonen flot i Adigun Salami's fravær, med 3 mål i 4 kampe, men blev siden 4. valg efter Mikkel Thygesen, Adigun Salami, Gheorghe Florescu og Filip Marcic. Derfor valgte Christian Andersen at sælge den 34 årige anfører for 3 mio. til konkurrenterne fra Randers FC. Om skiftet udtalte Christian Andersen, "Jeg har efter samtaler med både Jens Ørgaard og min assistent Glen Riddersholm valgt at sælge Claus Madsen. Dette er som følge af han ikke længere var i betragtning til de startende ellve. Vi mente derfor at det ville være bedre at få nogle penge ud af et salg, fremfor at lade Claus blive og falme i klubben."
FCM har desuden hentet den alsidige 19 årige sydafrikanske landsholdsspiller Michael Morton for 850.000 danske kr. i sydafrikanske Orlando Pirates. Michael Morton har allerede fået sin debut plus en ekstra kamp for det sydafrikanske A-landshold. Han kan spille på alle pladser, undtagen som bokspiller og målmand, dog finder han sig bedst hjemme som enten højre back, samt på den defensive midtbane eller den centrale midtbane. Jens Ørgaard udtaler følgende om indkøbet, "Michael er en stærk, ung spiller som i første omgang er på holdet for at lære. Hans store potentiale er tydeligt da han bl.a. allerede har fået sin debut for det sydafrikanske landshold. Michael er så dygtig en spiller, at på halvdelen af Sas ligaens hold, ville han med garanti være en del af de startende ellve. Vi regner dog ikke med at Michael kommer til at spille fast i sit første år i klubben, da han først skal vende sig til landet og kulturen før vi regner med at se det bedste fra hans side."



Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#5] Drengene fra heden
« Svar #16: 14 Dec 2008, 22:29 »


- En blog om FC Midtjylland




Portræt af et stortalent

- Af Henrik Halskov, Hernings Daglige Fodbold


Mads Albæk


Idag har jeg valgt at se nærmere på en spiller der spås at have en stor fremtid i FC Midtjylland. Spillerens navn er Mads Albæk, som for tiden spiller for FCM's 2. hold, Ikast FS i den danske 2. division.
Mads kommer oprindeligt fra en lille by udenfor Roskilde, på Sjælland. Denne by hedder Gadstrup, og det var her Mads rigtig begyndte sin fodboldkarriere for det lokale hold Gadstrup IF. Før dette havde han gået til baby fodbold i Hvalsø IF. Herefter begyndte han som sagt at spille i lokale Gadstrup IF, hvor hans talent hurtigt blev spottet af flere kendte danske klubber. Mads skiftede derfor allerede som 11 årig til Herfølge's ungdomsafdeling, hvor han kort efter ankomsten blev tilbudt en prøvetræning i hollandske SC Heerenveen som han tog imod. Mads imponerede i den hollandske klub, men pga. hans unge alder, valgte SC Heerenveen at lade Mads tage hjem, uden at tilbyde ham en chance for at komme til Holland og spille fodbold. Mads mistede dog ikke modet pga. dette, og han fortsatte sin rivende udvikling som førte til at han som blot 14 årig igen blev tilbudt prøvetræning i en udenlandsk storklub. Denne gang var det engelske Tottenham Hotspur der havde sendt bud efter den unge dansker. Med sig til opholdet tog Mads et andet stortalent fra Herfølge, nemlig Nikola Saric der nu er at finde i engelske Liverpool. Mads imponerede endnu engang under sit ophold, men igen, ligesom i SC Heerenveen, valgte Tottenham ikke at hente Mads til klubben pga. hans unge alder.
Herefter tog Mads endnu engang hjem til Danmark, og fortsatte sin udvikling, der gjorde at han i januar 2005, som den første sjællender nogensinde, blev hentet til FC Midtjylland's fodboldakademi.

Mads Albæk i aktion for det danske U-19 landshold


Siden ankomsten til det midtjyske, har Mads fortsat den udvikling, der i november 2006 gav ham Arla's U-17 talentpris. Han har fået kampe for det danske U-17 landshold, hvor han spillede flere kampe som anfører for de unge danske talenter. I samme sæson som han modtog hædren for Arlas talentpris, spillede han 17 kampe for FC Midtjylland i den danske juniorliga, med intet mindre end 15 assists og 13 mål som offensiv midtbanespiller. Siden har Mads fortsat den store udvikling, der gør at han idag er anfører for det danske U-19 landshold, samt værende i spil til det danske U-21 landshold. Jeg har kontaktet Mads, og fået følgende udtalelse om hans tid i FC Midtjylland, "Jeg er utrolig glad for at være i FC Midtjylland. Her har jeg alle de muligheder jeg skal bruge for at udvikle mig til at blive en bedre spiller. FCM kan tilbyde mig danmarks måske bedste ungdomstrænere og de bedste faciliteter. "

Mads har desuden i år fået sin officielle debut for klubben, i pokalkampen ude mod Silkeborg, som desværre endte med et 3-2 nederlag for det unge og talentfulde hold klubben havde valgt at stille med til pokalkampen. Albæk blev desuden kåret som kampens spiller, med både assist og mål. Siden da, er det dog ikke blevet til nogle førsteholdskampe, på trods af han flere gange har været med på bænken. Mads Albæk er uden tvivl en spiller med en stor fremtid i det midtjyske, og vi ønsker ham fra Hernings Daglige Fodbold, held og lykke med hans fremtidige karriere hvorend den finder sted.






Dette har intet med bloggens handling at gøre, men det er vigtigt for mig at fortælle alle læsere at, intet omkring Mads Albæk er opdigtet. Jeg kender ham personligt og har spillet sammen med ham i Gadstrup IF. Har ligeledes gået i folkeskole med ham i 9 år, og holder stadig kontakten med ham.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2008, 22:53 af Larsby » Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#6] Drengene fra heden
« Svar #17: 14 Dec 2008, 22:48 »

En super blog. Syndt med de europæiske kamp, man kunne have håbet på mere.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#6] Drengene fra heden
« Svar #18: 15 Dec 2008, 19:44 »


- En blog om FC Midtjylland




Mikkel Thygesen ny FCM kaptajn


Spillerunde 18 - 26

FC Midtjylland 3 - 0 Aab
FC Midtjylland 1 - 1 Vejle BK
AGF 1 - 1 FC Midtjylland
FC Midtjylland 4 - 2 Esbjerg fB
SønderjyskE 1 - 3 FC Midtjylland
FC Midtjylland 3 - 1 FC Nordsjælland
Brøndby 0 - 2 FC Midtjylland

Randers FC 3 - 1 FC Midtjylland
FC Midtjylland 3 - 1 OB

FC Midtjylland har efter salgene Dennis Flinta og Claus Madsen samt den mindre gode afslutning på efteråret, trænet hårdt for at komme op på et niveau hvor de ville være i stand til at true mestrene fra Aab, og de nuværende to'ere fra FC København. Bl.a. har midtjyderne skulle vælge en ny anfører i vinterpausen. Den nye mand med anførerbindet er en af de største profiler i klubben, nemlig Mikkel Thygesen. Til valget af Mikkel Thygesen som kaptajn har cheftræner Christian Andersen udtalt, "Efter gentagne samtaler med Glen Riddersholm og samtaler med alle spillere i 1.holdstruppen, har jeg valgt at Mikkel skal være vores nye kaptajn. Mikkel er valgt fordi han er en meget indflydelsesrig spiller, som de andre spillere i truppen har stor respekt for. Desuden var det også vigtigt for mig at vores kaptajn er en spiller der spiller fast blandt de startende ellve.". Det siges desuden fra kilder tæt på Mikkel Thygesen, at han er utrolig stolt over at have overtaget anførerbindet i en klub der står hans hjerte nær. Samme kilde har også udtalt at Mikkel Thygesen planlægger at snakke med bestyrelsesformand Jens Ørgaard, for at overtale ham til at tilbyde cheftræner Christian Andersen en ny kontrakt, da den nuværende kun løber sæsonen ud.


Den nye FCM kaptajn, Mikkel Thygesen

Skideballe fra Christian Andersen vækker ulvene

I forårets første otte kampe har midtjyderne fundet det flotte spil frem, som kendetegnede dem i den første halvdel af efterårssæsonen. Efter en velfortjent vinterpause uden den store aktivitet på transfermarkedet generelt i Sas ligaen, lagde ulvene ud hjemme, mod de forsvarende mestre og nuværende ettere fra Aalborg. Kampen var utrolig lige, hvis altså man ser bortfra slutresultatet. Kampen bølgede frem og tilbage, men på dagen var midtjyderne mere effektive end spillerne fra Aab, specielt den unge nigerianer 'Baba' Collins viste storspil med to mål, efter henholdsvis 31 og 48 minutter. Det sidste mål scorede svenske Ken Fagerberg efter 42 min. At de forsvarende mestre var utrolig ueffektive på dagen, var efter kampen tydeligt hvis man kastede et blik på statestikkerne. Mens ulvene havde 15 afslutninger, heraf 8 på mål med 3 scoringer til følge, havde Aalborgenserne 13 afslutninger, hvoraf 6 var indenfor rammen men uden mål til følge.
Efter den flotte præstation mod de forsvarende mestre, havde de fleste regnet med midtjysk sejr i de efterfølgende kampe også. Dette blev dog ikke tilfældet, da midtjydernes selvtilfredshed var blevet en smule for høj, og spillerne undervurderede både Vejle og AGF, hvilket skuffende resulterede i to uafgjorte kampe. Dette har i følge rygter fra anynome kilder tæt på klubben ført til en voldsom skideballe fra træner Christian Andersen, som efter sigende skulle være meget utilfreds med den selvtilfredshed og undervurdering af ligaens andre hold, som fandt sted i truppen.


Nigerianske Babajide 'Baba' Collins

5 ud af 6 for FCM

Efterfølgende vandt midtjyderne hele 5 ud af 6 kampe. Christian Andersen havde fået styr på de midtjyske ulve, som nu viste flot og sprudlende spil. Allerede i kampen efter det skuffende uafgjorte resultat mod AGF, rejste ulvene sig med en flot 4 - 2 sejr hjemme over Esbjerg fB. Kampen bød på tre dobbelte målscorere, Gheorghe Florescu og Baba Collins for FCM, og Gunnar Heidar Thorvaldsson for EfB. Baba Collins blev kåret som kampens spiller. Den unge nigerianer gik dog i de efterfølgende kampe ned, hvilket resulterede i 5 kampe i streg uden en scoring fra den hurtige angriber. Dette viste sig dog ikke at få den store betydning, da Morten 'Duncan' Rasmussen var tilbage i omdrejninger efter den skade der holdte ham ude i efterårets sidste kampe.  Ducan scorede i de fem kampe efter sejren mod EfB, 4 mål. Dette var bl.a. med til at sikre en 2 - 0 sejr på hans gamle hjemmebane i Brøndby, samt en flot 3 - 1 sejr hjemme mod OB. Han var ligeledes manden med det enlige mål for ulvene i det skuffende 3 - 1 nederlag mod Randers FC.


Bestyrelsesformand Jens Ørgaard

Midtjyderne skriver med landsholdsback

FC Midtjylland har løbende i foråret haft kig på en reserve til den tyndt besatte højre back. Flere spillere har været på tale, men i sidste ende skrev midtjyderne under med en af Sas ligaens største profiler. Dette betyder ligeledes at Kolja Afriyie højst sandsynligt ryger på bænken til næste sæson. Spilleren som støder til i det midtjyske d. 1 juli 2009 er den danske landsholdsback Kasper Bøgelund som skifter på fri transfer fra de forsvarende mestre Aab. Omkring dette indkøb der må betragtes som en forstærkning, udtaler Christian Andersen, "Vi er meget glade for at vi idag kan offentliggøre at pr. 1 juli 2009 vil Kasper Bøgelund spille for FC Midtjylland. Kasper Bøgelund er en spiller af utrolig høj kaliber, hvilket hans 17 landskampe for Danmark også viser. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Kasper vil spille en vigtig rolle i kampen om det danske mesterskab i sæsonen 2009/2010.". Desuden kunne bestyrelsesformand Jens Ørgaard samtidig offentliggøre at midtjyderne har valgt at forlænge med cheftræner Christian Andersen, om dette udtalte Jens Ørgaard til Hernings Daglige Fodbold, "Vi er meget glade for at kunne offentliggøre at FC Midtjylland og Christian Andersen har valgt at forlænge samarbejdet i yderligere 3 år. Vi er meget glade for de resultater Christian har skaffet til klubben i år, og er sikker på at han er den rigtige træner til at udvilke klubben videre, så vi inden 2011 kan realisere vores mål om et dansk mesterskab.". FC Midtjylland indtager efter 28 spillerunder Sas ligaens 2.plads, 2 point efter de forsvarende mestre fra Aab.



Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#7] Drengene fra heden
« Svar #19: 15 Dec 2008, 20:45 »


- En blog om FC Midtjylland




Træningsdag i det midtjyske

- Af Henrik Halskov, Hernings Daglige Fodbold


FCM spillerne på vej til træning


Idag har jeg valgt at tage ud for at overvære en af FC Midtjylland's heldags træninger, der finder sted en gang om ugen.
Jeg har fået en aftale i stand med cheftræner Christian Andersen, hvor jeg har fået lov at følge truppen fra deres fælles morgenmad, til afslutningen på dagens sidste træning med taktikmøde.
Kl. 07:30 møder jeg Christian Andersen i de tilhørende lokaler til midtjydernes træningsanlæg. Her er cheftræner Christian Andersen og assistent Glen Riddersholm mødt allerede for mere end en halv time siden, hvor de er begyndt at lave morgenmad til spillerne. Morgenmaden består af havregrød, forskellige slags frugtgrød, rugbrød med dertil hørende sundt pålæg, samt frugt i form af bananer, æbler, appelsiner mm. Til morgenmaden kan spillerne vælge mellem vand, forskellige slags juice samt letmælk eller skummetmælk.
Spillerne ankommer lidt efter lidt, hvor sidst ankomne, Kevin Stuhr Ellegaard der stadig bor i Randers, ankommer lidt i 8.
Herefter spiser spillerne i en lille halv time, hvorefter spillerne får et kvarters behandling individuelt af klubbens massører. Kl 9:30 mødes spillerne for første gang ude på træningsanlægget, hvor spillerne først starter med rolig opvarming, og derefter samles til samtale omkring weekends kamp. Dette bliver der brugt små 45 min. Kl 10:15 starter spillerne således på den rigtige træning, hvor der bliver lagt ud med fælles opvarmning under ledelse af 1.holdstræner Lars Rasmussen. Herefter bliver spiller indelt i små grupper, hvor der bliver trænet på individuelle ting, såsom afslutninger, pasninger, tacklinger mm. Da dette er overstået omkring kl 12:30, samles truppen igen i træningsbanens tilhørene lokaler for at indtage en velfortjent frokost.


Jonas Borring og Filip Marcic under dagens træning


Under frokosten sidder jeg ved bord med nogle af de mere erfarne spillere i truppen, i blandt disse er Frank Kristensen, Kim Christensen og Christopher Poulsen. På trods af jeg sidder ved et af de "ældre borde", er stemningen rigtig god, og der bliver fortalt jokes internt mellem spillerne som det er en smule svært for mig at være med i. Jeg kan dog fornemme at der er en utrolig god atmosfære i truppen, og alle virker glade og tilfredse. Menuen til dagens frokost står på forskellige pastasalater, lidt kylling og noget forskellig fisk, dertil er der en stor salatbuffet, alt sammen kokkereret af klubbens egen stab. Til frokosten kan spillerne vælge mellem økologisk saftevand, juice, mælk, vand og en speciel energidrik som klubben har fået anbefalet af flere førende kosteksperter.
Efter frokosten fortsætter træningen fra kl. 13:15 til 16:00, med fællesøvelser fra 13:15 til 15, og taktikmøde fra 15 - 16. Herefter bliver de spillere som føler den mindste ubehag efter træningen sendt til klubbens massører eller læger, afhængig af mængden ubehag. Efter dagens træning er det dog kun Martin Raska som landede uheldigt efter han skulle vise sig frem med en såkaldt "tv-redning", samt fløjen Danny Olsen som fik et mindre vrid i anklen under en indlægsøvelse.

Efter dagens træning kan jeg konkludere at sammenholdet i FC Midtjylland's trup virker utrolig stærkt. Spillerne møder glade op om morgenen, og går glade hjem efter en lang træningsdag på 8 timer.







« Seneste Redigering: 16 Dec 2008, 20:36 af Larsby » Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #20: 15 Dec 2008, 21:35 »

Jeg har lige siddet og læst din blog igennem for anden gang nu, hvilket er positivt.
Jeg syntes det er en rigtig flot blog, både grafisk og indholdsmæssigt, og meget flot endda taget i betragtning at det din første blog.
Helt sikkert en blog jeg kommer til at følge.
Men det skal man jo også nå man er vestjyde, og holder med ulvene i SAS-ligaen, og desuden tit har spillet fodbold med og mest mod en hvis hr. Juelsgaard IRL.
Logged




Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #21: 15 Dec 2008, 22:19 »

Mange tak for de rosende ord.
Jeg vil gerne opfordre alle læsere til at smide en kommentar, om de kan lide bloggen eller ej. Kritik vil være med til at forbedre bloggen.
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Kasper-J
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #22: 15 Dec 2008, 22:37 »

Det virker godt med de artikler du kommer med en gang imellem. Smiley
Specielt den sidste med træningsdagen.

Jeg følger bloggen Smiley
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #23: 15 Dec 2008, 22:59 »

Det var sku en spændende omgang bogstaver du har fået trykket sammen her! Dine updates er egentlig gode og det giver bloggen et frisk pust, at vor ven Henrik Halskov kommer med sit, fra mit synspunkt lidt for glansbilledagtige syn på ulvene. Dine billeder er jeg ikke vilde med, de er ikke af en passende kvalitet til at matche teksten, så fra min side vil et råd lyde: Hellere slet ingen billeder end dårlige billeder - Vælg dem med omhu! En anden ting må være, jeg syntes kunne være med til at gøre bloggen endnu bedere kunne være, at du laver en update om en vigtig kamp, altså et rivalopgør f.eks., det kunne måske være en kamp mod AGF eller Brøndby. Men ellers er det sku fint!

Lige en sidste ting: AaB er det bedste hold, så lækkert at du kun ligger nr. 2 Wink
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #24: 15 Dec 2008, 23:09 »

Billedet fra træningsdagen: Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det Borring og ikke Klimpl!
« Seneste Redigering: 15 Dec 2008, 23:24 af Coldice » Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #25: 16 Dec 2008, 12:54 »

Billedet fra træningsdagen: Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det Borring og ikke Klimpl!

Billedet er så vidt jeg ved fra før Borrings ankomst til klubben, så nej, det skulle jeg ikke mene. Men igen, alle kan tage fejl !  Smiley
Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #26: 16 Dec 2008, 13:03 »

Tja, synes bare det ligner Borring, men hvad søren? Jeg kan ligeså godt tage fejl. Men en fin blog, hvis vi udelader diskussionen omkring hvem der er på billedet.  funny
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #27: 16 Dec 2008, 13:13 »

Det er Borring..
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Larsby
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#8] Drengene fra heden
« Svar #28: 16 Dec 2008, 22:08 »


- En blog om FC Midtjylland




De afgørende spillerunder


Spillerunde 27 - 32

FC Midtjylland 0 - 0 AC Horsens
Aab 1 - 0 FC Midtjylland
FC Midtjylland 4 - 1 FC København
Vejle BK 0 - 3 FC Midtjylland
AGF 1 - 3 FC Midtjylland
Esbjerg fB 1 - 2 FC Midtjylland




Ulvene fra heden har for tiden mindre problemer, hvilket har kunne ses i de sidste spillerunders resultater. I 28. spillerunde tog de midtjyske drenge imod Horsens hjemme på Sas Arena. Spillet var ikke kønt, og AC Horsens, også kendt som 'Den Gule Fare', pressede i lange perioder midtjyderne helt i bund. Horsens' spillerne var dog ikke effektive, hvilket resultatet viser, men en storspillende Kevin Stuhr Ellegaard var også stærkt medvirkende til at holde de gule fra fadet.
I den efterfølgende kamp ude mod Aab, skulle et vigtigt slag slåes i kampen om det danske mesterskab. På forhånd havde bookmakerne udråbt Aab til små favoritter, bl.a. pga. deres hjemmebanefordel. Aab cheftræner Erik Rasmussen udtalte før kampen, "Idag kan vi med en sejr, næsten sikre os mesterskabet. Vi vil gå ud og spille det spil vi har gjort igennem hele sæsonen, der gør at vi lige nu ligger på førstepladsen.". Kampen blev fløjtet igang, og spillet var fra start meget lige. Efter flere gode forsøg, bl.a. ramte FCM's Mitja Zatkovic stolpen efter kun 16 min. Derefter var kampen noget stille uden de store chancer, og ved pause var stillingen derfor 0 - 0. Efter pausen kom Aab stormende ud fra omklædningsrummene, og kun 10 minutter efter anden halveg var sat igang, havde Aab'eren Michael Jakobsen sendt bolden i mål bag Kevin Stuhr Ellegaard. Målet blev scoret direkte på frispark. Efter målet kørte Aab komfortabelt kampen hjem, og den eneste ting der fik publikum op af sædderne var da Morten 'Duncan' Rasmussen landte uheldigt efter en tackling af målscoreren Michael Jakobsen, og måtte udgå med en skade.


Målmand Kevin Stuhr Ellegaard

Ulvene rejser sig

Fantastisk! Intet mindre. Sådan kan midtjydernes resultat hjemme mod FC København beskrives med et ord. Mange havde på forhånd regnet med det ville blive en tæt kamp mellem de nuværende to'ere og tre'ere, men dette blev langt fra tilfældet. De unge ulve fra FCM dominerede igennem hele kampen, og specielt unge Baba Collins viste stort spil med tre mål mod løverne fra hovedstaden. Alle fem mål i den målrige kamp blev scoret indenfor de første 50 minutter, og der var derfor fuld underholdning for pengene. Efter kampen udtalte Baba Collins om hans store præstation, "I'm very happy for today! I think this is my best match in the FC Midtjylland jersey. I have never scored an hattrick before, so I'm very exited.", til slut sagde han på meget ringe dansk "jeg elsker Danmark, og FC Midtjylland er min klub!.". Kampens to andre scoringer blev sat ind af henholdsvis Morten 'Duncan' for FCM, og for FCK scorede Hjalte Bo Nørregaard.
I de efterfølgende kampe var det stadig muligt at vinde mesterskabet, men for at dette skulle kunne lade sig gøre, måtte Aab sætte point i mindst 2 ud af de sidste 4 kampe, hvor ulvene samtidig skulle vinde de resterende kampe for at kunne komme op og true de forsvarende mestre. Når der kun er tale om at true, menes der at mesterskabet kan afgøres på hvem der har bedste målscore efter de 33 runder.


Unge Baba Collins

Storspil af nigerianske Baba Collins mod FCK

Kampen mod de københavnske løver gav ulvene fornyet selvtillid, og specielt Baba Collins viste storspil. Ude mod Vejle BK var det nemlig igen den nigerianske hurtigløber der var i centrum med to flotte mål. Det sidste mål i kampen var et selvmål sat ind af vejles Helder Cabral. I samme spillerunde vandt aalborgenserne 2 - 1 i Parken, dette gjorde dog ikke anden forskel end at der nu var en kamp færre for midtjyderne til at indhente de forsvarende mestres forspring. I den efterfølgende runde vandt midtjyderne igen efter at have scoret tre mål på udebane, denne gang scorede AGF dog også en enkelt gang på hjemmebanen NRGi park. Denne gang var de midtjyske målscorere Mitja Zatkovic og Mikkel Thygesen på straffe, sidste scoring for FCM blev sat ind af hjemmeholdets Arthur Sorin på en misforståelse mellem ham og målmand Steffen Rasmussen. AGF'ernes scoring i det rigtige mål, stod Dioh Williams for. I samme runde led Aab pointtab hjemme mod Vejle, hvor kampen endte med et skuffende 0 - 0 resultat for aalborgenserne.

Dette gjorde at midtjyderne hentede ind på Aalborgenserne, der dog stadig havde 5 point ned til de midtjyske ulve. Derfor krævede det to sejre af FC Midtjylland, samt mindst et nederlag og en uafgjort for Aab, før at midtjyderne ville kunne kalde sig mestre. I 32. spillerunde skulle midtjyderne møde Esbjerg fB på udebane, og dette så længe ud til at være en kamp der ville slukke drømmende om det danske mesterskab for ulvene. Esbjergenserne bragte sig nemlig foran allerede efter 17 min. Dette gjorde at flere midtjyske fans opgivende begyndte at forlade stadion, men dette var dog ikke dødstødet for de midtjyske spillere, med slovenske Mitja Zatkovic i front, vendte midtjyderne kampen og med mål fra selvsamme Mitja Zatkovic bragte FCM sig på 1 -1 efter 33 minutter. Herefter skete der ikke meget indtil pausen, hvor Christian Andersen må have snakket med store ord, for midtjyderne kom ud og lagde et gigantisk pres på esbjergs forsvarskæde. Målet lod dog vente på sig, og da måltavlen efter 90 minutter viste 1 - 1 havde mange regnet med at dette ville blive resultatet. Igen ville slovenske Mitja Zatkovic det dog anderledes, og med et mål i 93'ende min. brød både spillere og trænere ud i vild jubel, da de kort forinden havde fået en melding om et noget ufortjent Aab nederlag på udebane mod AGF. Hermed var der pustet nyt liv i midtjydernes drømme om mesterskabet, og med kun en kamp tilbage, og en pointforskel på 2 adskilte nu Aab på førstepladsen, og FC Midtjylland på andenpladsen.

 



- Update om sæsonens sidste kamp, samt overblik over sæsonen vil komme i næste update




Logged

Gunners - Arsenal - Pride of London -

Kasper-J
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#9] Drengene fra heden
« Svar #29: 16 Dec 2008, 22:32 »

God update, synes dog slutningen på sæsonen virker noget planlagt eller heldig for dig Wink

Men, alligevel god blog. jeg er fast læser. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010