home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 716 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Unge spillere på lån
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Unge spillere på lån  (Læst 1045 gange)
Birkedahl
Landsholdsspiller

Unge spillere på lån
« : 07 Dec 2008, 23:57 »

Hej alle.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde svar på nogen steder. (ellers havde jeg jo heller ikke postet her)  Opstemt

Jeg er Arsenal, og i de sidste par sæsoner har jeg kun købt spillere der var max 17 år. Det har jeg gjort pga den regel der findes i CL, hvor 4 af de tilmeldte spillere skal ha' spillet 2 år i klubben inden de fylder 20 år. Så jeg har sendt scouts ud i hele verden, og har købt rigtig mange spillere.

MEN.... nu er problemet bare at der simpelthen er for mange spillere på mit hold, og derfor lejer jeg dem ud til forskellige klubber. Hvordan bliver de betegnet når de fylder 20? Har de så "spillet" de to år i klubben, eller tæller det som kampe for den anden klub?

På forhånd tak....  Smiley

Veni, vidi, vici

donfrankie
Ynglingespiller

Sv: Unge spillere på lån
« Svar #1: 08 Dec 2008, 00:32 »

De tæller stadig som spillende i din klub selvom de er på lån.
Vela tæller i hvert fald som homegrown selv om han var udlånt i 3 år.

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #2: 08 Dec 2008, 16:20 »

Det lyder godt...  Thumbs Up

Om 7-8 år vil jeg nemlig ha' et sindssygt hold, med en samlet indkøbspris på omkring 20 mill. Det synes jeg er en rimelig billig pris for 25 spillere...  Hævet Øjenbryn

Veni, vidi, vici

donfrankie
Ynglingespiller

« Svar #3: 09 Dec 2008, 12:07 »

Det er også mit mål med mit arsenal hold. Og gerne en 7-8 englændere omkring førsteholdet.
Ville bare ønske man kunne sætte noget til så alle lånetilbud fra klubber lavere end f.eks championship automatisk bliver afvist.
Der mener jeg at spillerne får mere ud af at træne hos arsenal der trods alt har max stjerner i alle træning kategorier end ved at spille i en league 1/2 klub.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #4: 09 Dec 2008, 13:24 »

Det er også mit mål med mit arsenal hold. Og gerne en 7-8 englændere omkring førsteholdet.
Ville bare ønske man kunne sætte noget til så alle lånetilbud fra klubber lavere end f.eks championship automatisk bliver afvist.
Der mener jeg at spillerne får mere ud af at træne hos arsenal der trods alt har max stjerner i alle træning kategorier end ved at spille i en league 1/2 klub.

Ikke enig, min erfaring er, at spillernes udvikling har langt mere at gøre med hvilket plan de spiller kampe på, end hvor gode trænere og træningsprogrammer de har. Jeg er igang med et spil med Parma, hvor jeg havde en knægt, som egentlig virkede til måske at kunne blive en ok angriber, problemet var bare, at han var ikke god nok til førsteholdet, og han udviklede sig ikke rigtig på ungdomsholdet, efter nogen tid regnede jeg egentlig bare med, at min første indskydelse var forkert. Jeg valgte at acceptere et lejebud på ham, fra en Serie C1 klub (med dårligere træningsfaciliteter end dem jeg selv har), hvor han så kunne gå indtil hans kontrakt udløb. Jeg skænkede ham ikke mange tanker i den periode, indtil der kom besked om, at hans kontrakt snart ville udløbe, så kiggede jeg lige ind, for at se om han havde udviklet sig, og det skal jeg love for han havde, ud over at blive nummer to på topscorelisten for ligaen, havde han også, i løbet af mindre end en sæson fået nogle ret gode stats, og var faktisk blevet en ok reserve for et Serie A hold. Jeg fik forlænget kontrakten, og har nu lejet ham ud til en Serie B klub, hvor udviklingen fortsætter.

Tidligere var jeg også skeptisk med hensyn til at leje spillere ud til lavt rangerende hold (fordi jeg mente træningen ville være mere optimal med mit eget trænerteam og træningsprogram), men den opfattelse har jeg ændret i FM09, det kan klart godt betale sig, så længe klubben ikke ligger alt for langt under spillerens niveau. Så nu er alle lovende talenter sendt på lejeophold, i klubber der nogenlunde svarer til deres niveau, så de får fast spilletid på førsteholdet (det er det der er vigtigt).

Det er måske nok lidt et sidespring i forhold til spørgsmålet i første post, men synes debatten passer meget godt ind under emnet alligevel  Smiley

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #5: 09 Dec 2008, 20:44 »

Sidespring er meget vekomment, så længe det indeholder saglig debat...  Wink

Jeg er enig med DNE. Min erfaring er også at de udvikler sig bedre, hvis de er i en klub på deres niveau. Hellere førsteholdsbold på et lavere niveau, end slet ikke noget...

Veni, vidi, vici

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010