home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 792 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [Lukket]- Peter Møller - En dansker i USA
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: [Lukket]- Peter Møller - En dansker i USA  (Læst 14763 gange)
KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
[Lukket]- Peter Møller - En dansker i USA
« : 05 Dec 2008, 16:29 »




Dansker vender tilbage til fodbolden



Ikke nok med at den tidligere AaB-spiller vender tilbage til fodbolden, men han bliver manager. Og det er ikke en dansk, skandinavisk eller europæisk klub, som har satset på den uprøvede træner. Det er en amerikansk MLS klub, som sætter deres fremtid i hans hænder.

Klubben, som ligesom mange andre amerikanske MLS klubber, har den ikke eksisteret i mange år. Den har heller aldrig vundet MLS, eller har klubben alligevel gjort det? 


Valgte ligaere: Kun de bedste i hvert af følgende lande:
Australien, Brasilien, Colombia, Danmark, Englang, Frankrig, Holland, Italien, Mexico, Rusland, Spanien, Sydafrika, Tyskland og USA.


Jeg har valgt netop at starte med denne klub, da jeg også har spillet med dem i 2008-udgaven, og der gik der rigtig godt, dog gjorde en fejl, at spillet blev stoppet. Håber i vil tage godt i mod denne blog..
« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 22:43 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dansker vender tilbage til fodbolden
« Svar #1: 05 Dec 2008, 16:32 »

Klubber:
23. januar 2008 - ?: Columbus Crew, USA

Titler:
Columbus Crew:
Vinder af Major League Soccer 2008
Nr. 2 i Pan-Pacific Championship 2009

« Seneste Redigering: 27 Dec 2008, 15:25 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansker vender tilbage til fodbolden
« Svar #2: 05 Dec 2008, 16:32 »

Uhhhhh, en tidligere AaB'er! Spændende! Det må være ultimativt for en blogger at skrive om Amerikanske klubber, da mulighederne for at skrive er enooooooooorme. Har store forventninger.
Logged


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Dansker vender tilbage til fodbolden *1
« Svar #3: 05 Dec 2008, 17:15 »


Dansker vender tilbage til fodbolden


Klubben, som den tidligere Brøndby´er og AaB´er har overtaget er Columbus Crew, der spiller deres hjemmekampe i staten Ohio. Holdet spiller sine hjemmekampe på Columbus Crew Stadium, som har plads til 20.555.
De har vundet to (tre) turneringer, hvor den første var i 2002, da man vandt 1-0 mod LA Galaxy i Lamar Hunt US Open Cup (daglig tale: US Open Cup). Derudover vandt de i 2007 Lamar Hunt Pioneer Cup, året efter hans død. I 2008 vandt de for første gang MLS, da de slog New York Red Bull med 3-1 på Home Depot Center (Hvilket ikke er talt med i dette spil da det starter i januar 2008).

En stor legende i klubben er Brian McBride, som nu spiller i Chicago. Angriberen var i klubben fra 1996 til 2003, kun afbrudt af lejeophold i de engelske klubber Preston og Everton. Fulham fik ham fra USA til England i 2003, og derved forsvandt en stor spiller fra klubben. Han nåede at lave 62 mål i 161 mål for Ohio klubben.

En anden spiller som kan nævnes er den nuværende Aston Villa målmand og tidligere Brøndby målmand, Brad Friedel, som var i klubben i to sæsoner og spillede 38 kampe for klubben.


« Seneste Redigering: 26 Dec 2008, 12:12 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Dansker vender tilbage til fodbolden *2
« Svar #4: 05 Dec 2008, 21:10 »



Spillertruppen 2008:


Målmænd:
 1. Will Hesmer I 18. Kenny Schoeni I 30. Andy Gruenebaum

På målmandsposten hersker der ingen tvivl om hver der skal være førstemålmænd. 26 årige Will Hesmer, som kom til Columbus i 2006 er bare bedre end de andre, men heller ikke meget mere. Han er en stabil målmand, som ikke rigtig har nogle svagheder. Han behersker feltet på fortrinligt vis, samtidig med at han er god til at styre forsvaret og tilmed svær at score på i et mod et situationer.
Hvis Will skulle blive skadet er hans et år yngre kollega Andy klar til at tage over. Han er ligesom Will en rigtig god målmand, som ikke har de alt for store svagheder.

Forsvar:
2. Gino Padula I 4. Frankie Hejduk I 6. Andy Iro I 13. Andrew Peterson I 14. Chad Marshall I 24. Jed Zayner I 27. Ryan Junge

På forsvarsiden har vi måske det allerbedste forsvar i hele ligaen. På højrebacken har vi den ældre Frankie, mens vi i midterforsvaret har vi to 23 årige, mens vi på venstreback har endnu en rutineret spiller i Padula. Selvom vi stiller med et så ungt midterforsvar, så stoler vi på dem. Flere europæiske klubber har været ude efter Marshall og han ville være et stort tab, hvis han forlader os.
Hvis vi skulle løbe ind i for mange skader i forsvaret kan vi heldigvis trække Carroll ned, da han besidder rigtig gode forsvarsevner.
Men jeg søger stadig en backup til midterforsvaret, da det ikke ville være rart at skulle stille med Carroll dernede i for lang tid.

Midtbane:
5. Marcelo Saragosa I 7. Guillermo Barros Schelotto I 8. Duncan Oughton I 10. Fredrik Ljungberg I 15. Stefani Miglioranzi I 16. Brian Carroll I 17. Danny O´Rourke I 19. Robbie Rogers I 20. Brian Plotkin I 21. Kevin Burns I 31. Stanley Nyazamba

På midtbanen har vi fem, hvoraf de to af dem er købt. Marcelo Saragosa er hentet til fra FC Dallas, mens Fredrik Ljungberg er hentet i Seattle for under 150.000 kr.
Vi er meget godt besat på midtbanen. Hvis vores defensive spiller, Carroll, bliver skadet, så har vi heldigvis andre som kan tage over, uden at det svækker vores hold. På den centrale er Oughton og nyindkøbte Saragosa førstevalgene, men de er ikke sikre på at beholde pladsen, da O´Rourke banker voldsomt til en startplads.
På de offensive kanter har vi Rogers, Plotkin, Ljungberg Evans og Schelotto som alle sammen er meget stabile spillere. Vi foretrækker sandsynligvis nok Ljungberg og Schletto, da de alligevel er en smule bedre end de andre.

Angreb:
9. Jason Garey I 11. Pat Noonan I 12. Eddie Gaven I 32. Steven Lenhardt

Vi har en stjerneangriber i Eddie Gaven, som desværre ikke vil forlænge sin kontrakt, der udløber efter denne sæson. Men hvis han skulle blive skadet har vi en kvalificeret afløser i Noonan, som er vendt hjem fra Norge og Aalesund.
De resterende angribere er jeg dog ikke helt tilfredse med, men tiden må vise om jeg har ret eller om der tages fejl her. Men jeg søger alligevel en ny.

Helhed:

Jeg synes at holdet ser meget stærk ud til den kommende sæson. Vi har store chancer for at komme i semifinalen eller endda måske vinde mesterskabet. Vi er stærke på alle positioner, dog mangler vi nogle steder en god backup.
 
Spillere som ikke er udtaget til MLS: Adam Moffat, George Josten (udlejet til Cleveland)



En ting som vi alle kan blive enige om er at om den danske træner kan føre holdet frem til det, som vi alle forventer. Det er meget risikabelt at hente en totalt uprøvet dansker, som stoppede karrieren i 2005, og har siden arbejdet for DR og TV2-Sport. Men jeg synes på en måde også at det er fedt at vi henter en udlænding. Det er jo ikke tit at vi ser det herover. Dog tror jeg på at Peter Møller sagtens kan klare presset her i Ohio. Jeg glæder mig godt nok til sæsonen.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2008, 12:15 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #5: 06 Dec 2008, 21:08 »

Jeg vil gerne lige høre om nogen her har lyst til at lave et topbanner + diverse spillerbilleder o.lign? Opstemt
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #6: 06 Dec 2008, 21:48 »

Spændede med en MLS blog. Har aldrig selv spillet der men har læst at der skulle være nogle sjove regler, Drafting osv. Kunne man se et SS af Eddie Gaven?
Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #7: 06 Dec 2008, 21:56 »

Lækkert med endnu en blog fra MLS, selvom Crewet ikke siger mig det store tbh. Jeg forstår dog ikke, hvorfor du ikke bruger Noonan fra start, da han er en udemærket spiller, eller hvad? Jeg har desværre ikke 09 endnu, men fra tidl. versioner er da klasse Peace

Kan dette banner bruges? :-)
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #8: 06 Dec 2008, 22:01 »

Spændede med en MLS blog. Har aldrig selv spillet der men har læst at der skulle være nogle sjove regler, Drafting osv. Kunne man se et SS af Eddie Gaven?

Selvfølgelig kan du det Smiley Men jeg har ikke spillet åbent lige nu, men efter næste update, skal du nok få et ss.

Lækkert med endnu en blog fra MLS, selvom Crewet ikke siger mig det store tbh. Jeg forstår dog ikke, hvorfor du ikke bruger Noonan fra start, da han er en udemærket spiller, eller hvad? Jeg har desværre ikke 09 endnu, men fra tidl. versioner er da klasse Peace

Kan dette banner bruges? :-)

Ja Noonan er faktisk en rigtig god angriber, jeg ved bare ikke rigtig. Han har skuffet mig en smule, men måske han skulle få lidt flere chancer Wink

Banneret kan sagtens bruges, men er det ikke en kande for stort?...
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #9: 07 Dec 2008, 13:53 »

Spændede med en MLS blog. Har aldrig selv spillet der men har læst at der skulle være nogle sjove regler, Drafting osv. Kunne man se et SS af Eddie Gaven?

Her kan du få dit SS af Eddie Gaven Smiley

Eddie Gaven
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #10: 07 Dec 2008, 14:16 »

Er det bare mig, eller har vi endnu ikke fået at vide, hvem træneren er?
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #11: 07 Dec 2008, 14:19 »

Hvis du kigger på Vestjydes update om præstation af truppen og du kigger til sidst, står der altså hvem træneren er
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: *2 - Columbus Crew med dansker
« Svar #12: 07 Dec 2008, 14:37 »

Okay. Takker
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
*3 - Columbus Crew med dansker
« Svar #13: 07 Dec 2008, 14:47 »


Møllers start i USA


Peter Møllers start i Columbus Crew har været godkendt. Holdet ligger i toppen, et point efter føreholdet New England Revolution, som endda har spillet en kamp mere end Ohio klubben.

En varm aften, den 29. marts, tog Columbus imod Toronto FC. Allerede efter 23 sekunder havde Crew bragt sig foran på mål af Eddie Gaven, da Hesmer sparkede en lang bold, som Gaven løb op og fra kanten af feltet headede han bolden over New Englands fremadstormende målmand. En tidligt mål, som skulle vise sig at blive det eneste i kampen, da Gaven og de andre drenge bare ikke kunne få bolden ind over stregen.

Efter den kamp havde holdet en kamppause på hele otte dage inden man skulle til New York for at møde Red Bulls. Inden kampen havde den nye manager for Columbus sagt at "Jeg forventer ikke point ude mod Red Bulls, kun hvis vi møder dem i det videre slutspil. Lige nu har det ikke den store betydning, så de skal ikke kæmpe røven af bukserne i dag, men vi skal selvfølgelig heller ikke bare tabe. De skal kæmpe."

Med den udtalelse virkede Crew spillerne modløse og det blev udnyttet efter en lille halv times spil, da senegaliseren Macoumba Kandji sendte hjemmeholdet i front.
Da holdene kom ud efter pausen, var det et nyt udehold man så, og Jason Garey udlignede kort efter.  Resten af kampen stod i Columbus hænder, men det førte ikke til meget, så de rejser fra New York med et godkendt point.

Holdet fra Ohio skulle nu møde Chivas USA på hjemmebane. En kamp uden mange chancer så vi her, der blev for det meste kæmpet om bolden på midten af banen, og da Eddie Gaven kort før halvleg scorede lignede det en sejr til hjemmeholdet. Der var kun syv-otte chancer i denne kamp, men som man siger, så er en sejr jo en sejr.

Washington og D.C. United kaldte. En kamp, hvor Columbus aldrig fandt niveauet og D.C. United let kunne køre en 2-0 sejr hjem på mål i det sidste kvarter. At Crewet kunne holde 0-0 i så lang tid var en præstation uden lige. De
Columbus Crews kampe:
Toronto FC (h) 2-0
New York (a) 1-1
Chivas USA (h) 1-0
D.C. United (u) 0-2
Houston (h) 2-1
skabte næsten ikke selv en chance, mens D.C. havde seks store muligheder i første halvleg, samtidig med at de skabte endnu større og endnu flere i anden halvleg.

De forsvarende mestre fra Houston skulle til Columbus for at vinde, det var i hvert fald hvad alle forventede. Udeholdet startede klart bedst og kom foran da Bobby Boswell fortjent scorede. Marcelo Saragosa gjorde dog at de ikke var foran i lang tid, da han fra 25-30 meter bankede den op i det ene målhjørne. Pat Noonan, som endelig havde fået chancen fra start greb den på fortrinligvis og skabte en masse chancer til hans medspillere, men det blev der scorede sejrsmålet.

En rigtig god start af Peter Møller i det amerikanske. Holdet ligger på en rigtig flot 2. plads og med det spil de har vist, så er der store chancer for at de bliver i toppen.

Stilling 5. runde

« Seneste Redigering: 26 Dec 2008, 12:16 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
*4 - Columbus Crew med dansker
« Svar #14: 07 Dec 2008, 17:10 »


Jobtilbud i dårlig måned


Efter kampen mod Houston fik manager Peter Møller et jobtilbud, som han har overvejet lige siden, men ved endnu ikke om han vil tage imod det.

Den nye måned, maj, startede hjemme på Columbus Crew stadium, hvor Kansas City Wizards havde taget turen til for at møde Crew. Hjemmeholdet startede klart bedst, men som tiden gik, kom Wizards bedre med ind i kampen. Vi skulle dog til starten af anden halvleg før målene kom, men vi fik så også hele fire af slagsen på ti minutter. Først scorede Fredrik Ljungberg på et flot frispark fra kanten af feltet. Der skulle dog kun gå tre minutter før Claudio Lopez udlignede efter et udspark fra deres målmand, hvoraf Claudio rundede Hesmer og scorede fortjent. Yderligere tre minutter gik der og så udnyttede Davy Arnaud en fejl fra Chad Marshalls side. Columbus fik dog vendt kampen og Scheletto udlignede på et kraftfulgt spark fra kanten af feltet. Det blev starten på en dårlig periode for Møllers tropper.

Få dage efter skulle Crew drengene til San Jose, for at møde Earthquakes i en kamp, som ingen forventede skulle give point til Crew.
Hjemmeholdet vadede også i direktører efter direktører, men på et heldigt skud af Scheletto i overtiden af første halvleg kom Columbus foran. I anden halvleg fortsatte Earthquakes med at producere chancer, men Crew vandt på deres eneste chance i kampen.

Toronto FC ventede endnu engang, bare at denne gang var på udebane. En kamp, som ingen rigtig styrede endte med en sejr til hjemmeholdet, da de midtvejs i anden halvleg scorede kampens eneste mål.

Revolution var nu modstander til de uheldige Columbus drenge. En kamp som Crew skulle vise at være helt ved siden af sig selv, da Revolution vandt 3-0, på mål af Mansally, Joseph og Larentowicz. De var heldige at sejren ikke blev større, da New England missede masser af chancer.

Los Angeles Galaxy ventede i Open Turnering. David Beckham scorede kampens første mål, da han på frispark fra 32 meter snød målmanden. Hjemmeholdet udlignede dog kort efter og da der ikke skete mere i kampen, skulle den afgøres i straffesparkskonkur rence.
De 10 første spark blev der scoret på, og Ante Jazic scorede også op ellvte straffespark, men Andy Iro kunne ikke følge de andre, da målmanden tog hans skud. Derved gik LA Galaxy videre.
Columbus Crews kampe:
Kansas City (h) 2-2
San Jose (u) 1-0
Toronto FC (u) 0-1
New England (h) 0-3
Los Angeles (h) 1-1 (6-7)
Chivas USA (u) 0-1

Bemærk venligst at Columbus mål
står først uanset spillested.

Sidste kamp vi skal høre om er Chivas USA - Columbus Crew, som spillemæssigt nok blev Columbus bedste i hele måneden, men lige lidt hjalp det, da Sasha Victorine efter fem minutter af anden halvleg scorede kampens eneste mål.

I løbet af måneden modttag Peter Møller et jobtilbud fra D.C. United, som overstrålede hans nuværende aftale med Columbus, men om han tager det er endnu et stort spørgsmål. Alt tyder dog på at han bliver.


Stilling 10. runde
« Seneste Redigering: 26 Dec 2008, 12:17 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010