home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 480 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [Lukket]- Peter Møller - En dansker i USA
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: [Lukket]- Peter Møller - En dansker i USA  (Læst 14363 gange)
KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *12: Finalen - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #45: 25 Dec 2008, 17:14 »

Jo, tak! Bare kald mig Don D  Hævet Øjenbryn  Grin

Jeg har besluttet mig for at prøve igen med "Soccer", og har derfor startet et spil med New York Red Bulls op i FM08. Nu må vi se hvordan det går

Så vil jeg da gøre det, Don D crazy Grin

Lækkert, jeg har faktisk aldrig spillet med New York før. Jeg spillede med Los Angeles Galaxy og Columbus Crew i FM08.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
*13: Optakt til Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #46: 25 Dec 2008, 18:40 »



Optakt til Superdraft

Vi befinder os en lille måned før superdraften til næste sæson. Nedenunder vil vi lave en kort gennemgang af nogle af de spillere, vi forventer får en klub i første draftrunde.

Vi kender rækkefølge til alle draftrunder, men det er især den 1. runde, som er mest interresant for holdende, da det som sagt er der de bedste spillere bliver afsat. Rækkenfølgen er: 1. Salt Lake, 2. Kansas City, 3. Chivas USA, 4. FC Dallas, 5. Colorado, 6. New York, 7. D.C. United, 8. Toronto, 9. Houston, 10. New England, 11. Los Angeles, 12. Chicago, 13. San Jose og 14. Columbus Crew, som er det nederste hold i rækken hele vejen igennem, da de vandt mesterskabet. De kan dog godt have en højere placering, hvis de havde byttet sig frem.

Spillerne:
Stuart Cooke er en tyve-årig amerikansk midtbanespiller, som i denne sæson har spillet for El Paso. Han har været omdrejningspunktet for holdet, hvilket 11 oplæg i 26 kampe vidner om. Han er blevet kampens bedste spiller 4 af 26 gange. Hans styrker er uden tvivl hans arbejdsstyrke, samt hans aggressivitet, hans teknik er uovertruffen og han har et godt langskud. Columbus skulle være ekstremt interesseret i ham.

Chris White er to år ældre end Stuart, og spiller samtidig for Long Island. Han havde en fantom sidste sæson, hvor han af medierne endte med et gennemsnit på 7.52. Hans klart stærkeste våben er hans frispark, men han har ikke scoret i denne sæson, så om de er så farlige igen, må han bevise i næste sæson. Han er ligesom Stuart en spiller som man kan forvente levere en god præstation, selvom hans koncentrationsevne er lav. Salt Lake og Houston skulle være interesseret.

Zach Small er en stærk forsvarsspiller som har slået sine folder ud for Des Moines i denne sæson. Han har sine forcer i hovedspillet, hvilket mange klubber sandsynligvis gerne vil have fat i, da mange af holdende har været svage i luftspillet i den netop afsluttende sæson.

Gil er en høj og stærk angriber. Han er samtidig en meget hurtig spiller, men er ikke god kreativt, eller bare det at lave en simpel aflevering. Men alligevel har han scoret 22 mål i 26 kampe for Kalmazoo i sidste sæson. Alle klubber, pånær Columbus Crew, har meldt deres interesse i ham.

Juan Carlos Barrera er målmand for klubben Baton Rouge. Han er stærk når det både handler om reflekser, kommunikation med forsvaret, eller når han forlader sit mål. Han vil kunne blive en af de bedste på sin position i fremtiden i den amerikanske liga.

Derved venter vi nu kun på at 2009 sæsonen starter, men vi vender tilbage d. 9. januar, til Superdraftrunden.

Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: *13: Optakt til Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #47: 25 Dec 2008, 18:52 »

Rigtig spændende spillere!
Især Juan Carlos Berrera ser lovende ud!

KIU! Thumbs Up
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *13: Optakt til Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #48: 25 Dec 2008, 21:27 »

Rigtig spændende spillere!
Især Juan Carlos Berrera ser lovende ud!

KIU! Thumbs Up

Jeg håber også de andre klubber overser ham Opstemt
Ellers må jeg bytte mig frem til ham, mine reserve målmænd er ikke så gode igen
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: *13: Optakt til Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #49: 25 Dec 2008, 21:41 »

Glæder mig til at se hvordan det går med Superdraften. Jeg har aldrig gennemført en sæson i MLS, så jeg håber du vil forklare det grundigt  Smiley
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *13: Optakt til Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #50: 25 Dec 2008, 21:47 »

Glæder mig til at se hvordan det går med Superdraften. Jeg har aldrig gennemført en sæson i MLS, så jeg håber du vil forklare det grundigt  Smiley

Jeg kan allerede nu sige at jeg er dybt skuffet over at jeg fik ham som jeg ville have, ellers er høsten god nok Opstemt
Men jeg kan da prøve at lave en update, hvor jeg forklare lidt om det..
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
*14: Superdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #51: 25 Dec 2008, 23:45 »


Det var nu, d. 9. januar, dagen alle amerikanske soccer interesserede havde ventet på. Hvem ville ens klub hente?
For første gang skulle jeg deltage i dette draft. Mine trænere og min chef havde forklaret mig hvordan det hele foregik og at det var meget ærgerligt at vi var sidste hold i 1. runde, da vi af den grund nok ikke fik hvem vi helst ville have. Men at vinde har sin pris.
Jeg er meget spændt, jeg håber at vi får målmanden Juan Carlos Barrera eller Stuart Cooke, men som min chef sagde, skal jeg nok ikke regne med det desværre.
Da jeg fandt ud af det blev jeg træt af at jeg kun har en decideret spejder, da det ellers kunne være dejligt at få lidt viden om hvor gode alle spillerne er, da jeg kun har rapporter omkring de 60 af de 125.


I Superdraften kan der højest vælges 56 spillere af de 125 som er på listen, hvorefter der er en supplementsdraft runde, som vi vil vende tilbage til senere. Når man så har valgt en spiller, skal man så tilbyde dem en kontrakt, og de andre klubber må ikke røre dem, før han er skiftet til ens klub.

Superdraft:

Real Salt Lake var de første og de valgte Stuart Cooke, som vi i optakten for en måned siden sagde ville blive en af de allerførste. Han skal nok blive en succes for Salt Lake, sådan de måske kan få en bedre sæson.

Næste spiller som blev valgt var Juan Carlos Barrera, af Kansas City. Endnu engang ramte vi plet. Målmanden, som måske allerede fra næste sæson kan komme i betragtning til landsholdet. Der kom et skrig fra Columbus Crews siddepladser, Peter Møller havde rejst sig op og kastet sine papirer rundt over det hele af rent surhed. Skuffende dansk opførsel.
 
De næste valg faldt på Zack Small (Chivas USA), mens Chris White blev draftet af D.C. United. Peter Møllers klub Columbus Crew valgte som den sidste klub i 1. runde, brasilianeren Gil.

I 1.runde havde alle klubberne en mulighed for draft (Man kan godt bytte 1. runde væk), men de næste tre runder er mere forvirrende, da nogle klubber ikke har tre draftes, men måske hele fem-seks i alt. Columbus Crew var en af de klubber, som havde afgivet en af deres draftrunder. 

Mike Barragan var Columbus næste valg. En rigtig god midtbanespiller fra Whitecaps FC Residency. Ham har de allerede sendt videre til deres samarbejdsklub Cleveland. Deres sidste valg blev Rick Jones fra Ogdan. Han er forsvarspiller, men har ikke den store fremtid i fodboldens verden ifølge mange eksperter, men eksperter har heller ikke altid ret.
Det var dagens Superdraft, vi vender stærkt tilbage til næste draft.





Jeg vil, når jeg lige får tid, ligge et ss op, hvor I kan se hvem alle klubber valgte i hver runde, hvis det har interesse. Derudover skal I bare bede om ss, hvis I vil have et eller flere.
« Seneste Redigering: 26 Dec 2008, 00:39 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
*15: Supplementsdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #52: 27 Dec 2008, 00:59 »



Denne draft er ikke nær så interessant som Superdraft. De bedste spillere er taget, samtidig med at mange af klubberne har fået deres trup på plads. Alligevel vælger man at hente en eller to. Det foregår på samme måde som Superdraften, det "dårligste" hold starter med at vælge, derefter det "næst dårligste", indtil man er rækken igennem. Her har mange klubber byttet fuldstændig rundt på rækkefølgen, en klub som Columbus havde f.eks. kun valg i 1. og 2. runde, ellers ikke.
Ligesom i Superdraften sker det at hvis man vælger at sige at man i denne runde ikke vil drafte en, kan man heller ikke i de næste runder drafte en af de mange spillere.
Columbus var en af disse klubber, de regner nok med at kunne beholde stammen, men de valgte altså at aflevere deres kort i første runde, sådan de ikke draftede en eneste spiller.



Nye spillere i Columbus


Målmanden Juan Carlos Barrera, som var blevet draftet til Kansas City, valgte Columbus at byde på. For at Kansas ville slippe deres nye målmands talent ville de have forsvarspilleren Jed Zayner og et af Columbus valg i næste sæson, nemlig 2. runde af Superdraften.
Peter Møller og bestyrelsesformande n var glade for at Kansas ikke krævede mere, for Jed Zayner var langt fra en spiller de ville satse på, han havde kun spillet 6 kampe i sidste sæson.

Til New York Times sagde Peter Møller "Vi er glade for dette køb. En målmand, som har så stor fremtid i amerikansk soccer, kan man ikke bare forvente at man kan hente og slet ikke efter han lige har fået en kontrakt i MLS. Jeg er glad for købet og glæder mig til at se hvor langt han kan komme. Han vil desuden presse Will til at levere endnu flere af hans fremragende præstationer.

Derudover har vi lige modtaget et tilbud fra en af mine tidligere klubber. Den danske SAS-Liga klub vil give 14 mio. kr. for Eddie Gaven, et tilbud som min chef desværre synes var for godt til at sige nej til, så han er rejst til Danmark.

I anledning af at Eddie Gaven sandsynligvis tager over Atlanten for at spille soccer, har vi allerede fundet erstatningen. Først hentede vi Juan Carlos Barrera, som var draftet som nr. 2 overall i Superdraften, nu tager vi skridtet op og henter Salt Lakes 1. valg (1. overall Superdraft), nemlig Stuart Cooke. En stærk midtbanespiller, som vi gav hele 950.000 kr. for i "tildelings beløb". Vi håber at han kan gå direkte ind i startopstillingen.
« Seneste Redigering: 27 Dec 2008, 01:13 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: *15: Supplementsdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #53: 27 Dec 2008, 01:36 »

Er det Aab, BIF eller FCK der har købt Gaven? (please sig FCK!)

Han er en klassespiller, som jeg husker ham i tidligere spil.

EDIT:
God updates, forresten  Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *15: Supplementsdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #54: 27 Dec 2008, 01:39 »

Er det Aab, BIF eller FCK der har købt Gaven? (please sig FCK!)

Han er en klassespiller, som jeg husker ham i tidligere spil.

EDIT:
God updates, forresten  Peace

Han er ikke solgt Smiley
Han ville ikke til klubben, da lønnen var for dårlig (den kan da ikke være dårligere end den han får i Columbus Opstemt)
Derudover ville han have at manageren ville give ham en nøglerolle.

Det er hverken AaB eller Brøndby Thumbs Up
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: *15: Supplementsdraft - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #55: 27 Dec 2008, 01:40 »

Så skal FCK bare få fingeren ud  Opstemt

Men fedt for dig at kunne beholde ham.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *16: Pan-Pacific - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #56: 27 Dec 2008, 15:21 »


Pan-Pacific Championship


Pan-Pacific er en turnering mellem mestrene fra USA, Australien og Japan. Sidste år havde USA to deltagende hold og i år er det Australien, som har to deltagende hold, samtidig med at turneringen foregår Down Under.
Den første semifinale stod mellem Newcastle Jets fra Australien og Columbus Crew fra USA.
Columbus gav debut til Juan Carlos Barrera og Stuart Cooke, og begge spillede en rigtig god kamp, dog uden at imponere.
Efter et lille kvarter blev Columbus svenske stjernespiller skadet og måtte lade sig udskifte. Det påvirkede dog ikke Columbus i at styre kampen. For få minutter senere scorede Eddie Gaven. Men Newcastle Jets udlignede kort tid efter, hvor man godt kunne se at forsvaret ikke var vant til at en anden målmand var bag dem. Dog fik Columbus et straffe i overtiden, hvilke Eddie udnyttede. Derudover scorede Pat Noonan i anden halvleg.

Den anden semifinale stod mellem japanske Saitama UTD og australske Central Coast Mariners. Der er ikke så meget at sige om kampen, for Saitama var klart bedre, men vandt kun med de misvisende cifre 3-1.

Finalen stod altså mellem Saitama og Columbus, en kamp som gik helt i straffespark, før den blev afgjort til Saitamas fordel, da Duncan missede Columbus ottende spark.
Hvor næste års udgave er denne turnering skulle afholdes, blev offentliggjort efter finalen, hvor Japan blev landet.
 



Columbus Crew har solgt hele 4200 sæsonkort, hvilket er 800 mere end i hvad der blev solgt i sidste sæson.  Nu nærmer vi os stille og roligt sæsonstarten i MLS.
« Seneste Redigering: 27 Dec 2008, 15:36 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *16: Pan-Pacific - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #57: 28 Dec 2008, 10:30 »

Det gik ikke i lang tid. Men nu er bloggen et overstået kapitel. Jeg har simpelthen ikke lysten i øjeblikket til at skrive en blog. Jeg havde håbet at den kunne blive lige så lang som min første, hvor jeg vist nåede 39 updates.

Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

coppi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: *16: Pan-Pacific - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #58: 28 Dec 2008, 10:54 »

Det var ærgeligt Skuffet Det var ellers en fremragende blog.
Jeg var især vild med din Superdraft update Grin
Logged

Arsenal comes streaming forward in what surely will be there last attack... A good ball by Dixon finding Smith.. Thomas charging through the midfield... Thomas itst up for graps now... Thomas right at the end!!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: *16: Pan-Pacific - Peter Møller - En dansker i USA
« Svar #59: 28 Dec 2008, 10:56 »

Det var ærgeligt Skuffet Det var ellers en fremragende blog.
Jeg var især vild med din Superdraft update Grin

Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke at den startes op igen på et tidspunkt...
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010