home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
01 Jun 2024, 11:16 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  2 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Sevilla [#10] Vi er tilbage [Lukket]
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Sevilla [#10] Vi er tilbage [Lukket]  (Læst 13331 gange)
Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sevilla [#10] Vi er tilbage [Lukket]
« : 05 Dec 2008, 01:48 »


Indledning

Klokken var ti, jeg sad og drak min formiddags kaffi. Det var flot vejr ude, det så ud til at blive en flot dag. Jeg kunne høre telefonen ringe oppe på mit værelse. Jeg vidste godt nok hvem det var. Jeg satte benene på gulvet og gik mod mit værelse. Displayet på min mobil viste mig nøjagtigt hvad jeg havde troet: ” La llamada de fuera de José María de Nido”.

”Hej Manuel! Juande har valgt at gå til Tottenham, så nu er det op til dig at bestemme hvad du vil videre... ”
”Vel, valget mit ved du godt, svaret mit er ja. Det er noget jeg har drømt om længe, så det er sku ikke noget at tvivle på.”
”Godt så, vi holder pressekonferencen kl. 15.00.”


Blitzene regnet, hele det spanske pressekorps havde mødt op. Jeg smilte udover mod journalisterne. José tog ordet og ønsket alle velkommen. Han fortalte lidt om situationen og at jeg fra og med i dag, tog over som manager. Han gav ordet til en af journalisterne.

”Manuel, du har vært i klubben længe nu og du kender nok klubben meget godt, men tror du det bliver svært at erstatte Juande?”
”Vel, Juande har bygget op et meget godt hold og han skaffet klubben mange gode resultater, men jeg tror og håber at jeg skal klare at fuldføre det han har bygget op.”


Det blev mange spørgsmål. Jeg havde aldrig i hele min karriere som spiller og træner fået så mange spørgsmål. Blitzene regnet omtrent hele tiden, og man fik næsten ikke svare før det kom et nydt spørgsmål.

”Klubben ligger lige pt. som nr. 9 i ligaen og i ligget sidst i deres gruppe i Champions League. Kommer det til at blive nogle forandringer?”
”Først og fremmest vil jeg nok prøve at forbedre resultaterne lidt. Det kommer nok til at blive en del udskiftninger og ændringer i førsteelveren og i Januar skal det nok hentes ind nogle forstærkninger.”


”Angående forstærkninger Señor Jiménez, foran denne sæsonen hentet Ramos kun den norske midtbanespilleren Per Ciljan Skjelbred, og solgte venstrebacken Daniel Alves til Chelsea for 235 millioner, og selv med et så stor budget hentet han ikke nogle flere. Mener du det var en fejl?”
”Ja, det mener jeg bestemt. Det burde han have gjort og det kommer nok til at blive hentet nogle flere i løbet af Januar.”


”Du siger at det kommer til at blive hentet nogle nye spillere i løbet af Januar, er det nogen specielle du har i tankerne?”
”Jeg har nok nogen i tankerne ja, men jeg vil ikke sige hvem det er lige nu.”


Det blev en lang pressekonference, og da jeg havde signet min toårige kontrakt, takket José alle dem der havde mødt op. Jeg vidste at dette ville blive vendepunktet i min karriere og at fra og med nu af kom livet mit til at blive forandret, men enlig så føltes det ganske godt.


Manuel Jiménez
Sevilla, 27. oktober 2007

« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 15:07 af Sykkelfan 1000 » Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#1] Indledning
« Svar #1: 05 Dec 2008, 16:09 »

Godt at se en blog fra dig Knut  Smiley

- Man kan godt se, at du har fået noget inspiration fra Berendt. Det er der selvfølgelig ikke noget galt i da det er en super blog, men husk at give opsætningen dit eget præg.
Det er en god start, håber ikke det norske vil forhindre folk i at læse bloggen. Dine skriftlige evner plejer at være helt i top, så jeg håber bare du fortsætter med samme stil som i dine blogs på PCM-scenen
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#1] Indledning
« Svar #2: 05 Dec 2008, 19:01 »

Hey Knut. Ser sgu godt ud.

Som Mark er inde på minder den måske lidt om noget jeg har lavet... Men det skal du nok få styr på Peace Hmm synes ikke det norske er så galt igen, for du forsøger jo heldigvis, så meget du nu kan, at gøre det på dansk... Smiley

Men glæder mig at se mere fra dig Smiley
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sevilla [#2] Den første træning
« Svar #3: 06 Dec 2008, 00:42 »


Den første træning


Bolden trillede hurtigt mellem dem. Det gik på et touch hele vejen. Det var første gang jeg stod som cheftræner på træningsbanen. Det var første gang jeg kunne rejse mig op og sige til sidemanden at dem der står der og leger med bolden i mellem sig, det er mine spillere. Det var en fantastisk følelse. Jeg havde været i klubben siden 2000, og havde i hele otte år trænet B-holdet, Sevilla Atlético. Men nu var den tid over, nu var min tid endelig kommet.

José piftede efter spillerne der stod ude på træningsbanen og trænede. De stoppede deres øvelser, og de joggede roligt over mod os. De stoppede en meter foran os, og de stod i en halvcirkel rundt mig, José og resten af trænerteamet. José tog ordet.

Han fortalte dem, at de havde bestemt sig for at gøre mig til hovedtræner. Men hvis jeg ikke klarede at føre holdet til en bedre position i ligaen og Champions League, måtte jeg forlade klubben ved årsskiftet. Drengene virkede glade for den beslutning José og de andre havde taget.

”Vi har valgt Manuel fordi han har vært i klubben længe, han kender klubben godt og han har masser af erfaring som både spiller og træner. Vi håber I er tage godt i mod denne beslutning.”

Spillernes talsmand og kaptajn Josep Lluís Martí gik over til mig og ønskede mig velkommen og ønskede mig held og lykke. Så tog jeg ordet.

”Tak for den varme velkomst drenge! Vel, vi står nu foran mange udfordringer, og vi møder den første udfordring allerede i morgen da vi skal spille mod Mallorca. Jeg starter allerede i morgen med at notere hvem der skal skiftes ud i Januar. Nu kan i tage fri resten af dagen, så I er fuldt udhvilet til i morgen. Vi møder Mallorca på udebane, men selv om de er et hold vi burde slå, spiller de ofte godt på hjemmebane.”
« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 15:10 af Sykkelfan 1000 » Logged


AFC
Gæst
 
Sv: Sevilla [#2] Den første træning
« Svar #4: 06 Dec 2008, 00:48 »

Hvem har lavet din flotte grafik?

Og dejligt at se en Sevilla blog. Dem har vi ikke så mange af. Dejligt opsætning og tekstmæssigt er det bare tilfredstillende.
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#2] Den første træning
« Svar #5: 06 Dec 2008, 13:11 »

Mange tak for det AFC Smiley
Grafikken er det for det meste Berendt der har lavet, men jeg har lavet lidt selv Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#2] Den første træning
« Svar #6: 06 Dec 2008, 19:28 »

Ser godt ud Knut... Smiley tror lige vi skal havde justeret farverne lidt... Smiley

Men ellers, så er jeg enig med AFC, det ser godt ud... Opstemt
Logged


LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sevilla [#2] Den første træning
« Svar #7: 07 Dec 2008, 12:06 »

Hey, Knut Wink

Dejlig blog, om et dejligt hold.

Blogs om Sevilla er som før nævnt en mangelvarer på scenen, desværre. Man kan altid få et godt spil og en god blog ud af sådan et hold på alle fronter, og med alle slags synsvinkler. Denne blog er langt fra en undtagelse. Grafikken er helt i top, og stilen på samme måde god som læsevenligt, hvilket jo er meget positivt.

Teksten er også ganske udmærket, og selvom dit indre norske skinner igennem nogle gange, er det ikke forstyrrende for læseren - ihf. ikke for mig.

Så er der vidst kun én ting tilbage at sige; Se så at få Sevilla op på en plads de har fortjent! Opstemt
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sevilla [#3] En dårlig start
« Svar #8: 08 Dec 2008, 00:22 »

Oktober 2008
En dårlig start


Truppen
1. Morgan De Sanctis (Kee)
24. Andreas Hinkel (FH)
4. Adriano (FV)
3. Khalid Boulahrouz (FC)
14. Julien Escudé (FC)
7. Jesús Navas (MC)
18. Josep Lluís Marti (MC)
6. Per Ciljan Skjelbred (MC)
15. Javier Chevatón (OMC)
10. Luís Fabiano (AC)
22. Aruna Koné (AC)
Jeg stod i omklædningsrummet på ONO Estadi i Mallorca. De atten drenge der var med i spillertruppen sad rundt om mig og snakkede livligt sammen. Alle så ud til at være i god form og klar til kamp.

”Drenge... Selvom det er tidligt på sæsonen er det vigtigt at få point. Mallorca ligger måske nummer atten i tabellen, men ikke undervurder de drenge når I går ud på banen. Held og lykke!”

Med Enzo, Duda, Frédéric og Alexandr ude med skader, og Renato i dårlig form, måtte jeg ændre lidt på formationen. Vanligvis kørte vi med en slags 4-4-2 formation med fløjspillere. Men eftersom Frédéric og Alexandr var ude med skader, bestemte jeg mig for at prøve en 4-3-1-2 formation. Uden Frédéric og Alexandrs smidighed og afslutninger, bestemte jeg mig for at prøve at komme ud over kanterne og slå indlæg på Aruna og Luís, mens Javier skulle lige lidt tilbage og prøve at skabe gennembrudspasninge r eller skud på mål.

Vi havde prøvet formationen lidt til træning, og den så ud til at fungere godt. Luís virkede til at være i god scoringsform og Aruna virkede også frisk.

Jeg stod for enden af spillertunnelen. Nu startede det fandme, tænkte jeg mens jeg stod og trippede lidt på skoene. Jeg mærkede en klappe mig på skulderen. Jeg kunne se en smilende Josep Lluís Martí passere mig. Jeg smilte tilbage.

Jeg vandrede roligt gennem spillertunnelen. Jeg klappede alle på skulderen, mens jeg gik mod udgangen. Jeg stoppet lige før udgangen og tog dommerne i hænderne. Jeg samlede mod, til med at gå op trapperne. Jeg kunne
høre fansene skrige og synge sange allerede før jeg kom ud. Det sidste step op af trapperne, var måske det mest specielle skridt jeg nogensinde har taget. Jeg løftede mit ben og mærkede skoen træffe det bløde græsset.

Fløjten lød, Mallorca angriberne spillede bolden i mellem sig og slog den bagover til en medspiller. Nu, nu skulle vi køre over Mallorca tænkte jeg. Men sådan gik det aldrig.

Mallorca satte et vandvittigt pres på os, og havde flere store chancer blandt andet et skud på overliggeren. De forsatte presset på os, og vi var for det meste på vores banehalvdel og så gjorde Julien noget han ikke burde gjort. Han taklede Jonás Gutiérrez lige udenfor 16-meteren. Mallorca’s kaptajn Ariel Ibagaza tog et kort tilløb, og han placerede bolden udenfor Morgan’s rækkevidde.

Mallorca forsatte presset resten af kampen og til pause var vi nede med to mål. I pause satte jeg ind Christian for
Målscorere
18' Ariel Ibagaza
23' Juan Arango
62' Julien Escudé (selvmål)
90' Luís Fabiano

3 - 1
Mallorca - Sevilla
Aruna, der havde skuffet meget. Jeg satte også Javier op på top sammen med Luís. Men ændringerne hjalp ikke. Lidt efter gjorde Julien sin dårlige dag komplet med at putte bolden i eget mål. Vi blev kørt over. Det eneste vi klarede i løbet af kampen var at putte et mål lige før tid, ved Luís.

Det var en enorm skuffelse, jeg takkede Mallorca’s træner for kampen og gik lige til omklædningsrummet. Drengene kom ind med hovederne sænket. Jeg bestemte mig for at ikke give dem en balle. Det skulle komme til træningen i morgen. Det skulle komme store ændringer nu.
« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 15:15 af Sykkelfan 1000 » Logged


MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Sevilla [#3] En dårlig start
« Svar #9: 08 Dec 2008, 00:33 »

Fin update :p

Men hvad står FS for? Altså ud for Khalid Boulahrouz
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#3] En dårlig start
« Svar #10: 08 Dec 2008, 00:42 »

Tak for det MH Wink
Glemte helt at mit spill er på norsk, så ved ikke helt hvad det hedder ved deres spill, men det betyder ihvertfall at han er ForsvarspillerSentr alt, FC hedder det måske hos dere Peace
Logged


LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Sevilla [#3] En dårlig start
« Svar #11: 08 Dec 2008, 21:11 »

Ganske fornuftig update, Knut.

Ærgerligt med nederlaget, men sådan er det jo nu engang.. man kan vel næsten ikke vinde hver gang xD

Du skriver rigtig fornuftigt - ekstra fornuftigt, hvis man tænker på hvor du kommer fra (Peace) -, det eneste jeg savner er lidt en opdatering af tabellen. Der er så vidt jeg lige kan se, ikke nogen steder du nævner hvor du selv ligger. Correct me if I'm wrong..

Det behøver ikke at være et link i bunden, men bare det at du tilfældigt får det manet ind i din update et eller andet sted, fx som du gør med Mallorcas placering, ville være fornuftigt.

Ellers kan jeg ikke lige sætte en finger på noget, der skulle tælle i en negativ retning Thumbs Up
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sevilla [#4] Forandringer
« Svar #12: 09 Dec 2008, 19:29 »

Oktober 2008
Forandringer

”Du ved lige såvel som jeg at kampen mod Betis er meget vigtigt. Både for alle i klubben, men mest for supporterne. Jeg forventer at du foretager nogle ændringer på holdet, for sådan som det var i går, kan vi ikke have noget af. Du har godt med penge til at købe spillere, så den del burde ikke være noget problem.”

José var ikke noget glad for gårsdagens indsats. Mallorca havde ligget langt bag os, og havde haft en dårligere start
på sæsonen end os, men alligevel formåede vi ikke at tage point. Jeg havde lavet mig en lille liste over hvem der skulle væk fra holdet.

Jeg havde set nogle svagheder hos mange af spillerne. De havde alt for dårlig udholdenhed og styrke, og så var forsvaret for svagt. Det med at forsvaret var for svagt kan have noget med hvem jeg havde plukket ud, men det skulle i alle fald blive forandringer der.

”Drenge, hvad skete der i går?! I spillede jo røv dårligt. Det kommer til at blive en del ændringer fremover. Jeg kommer vil give besked til dem der ikke er med i mine fremtidsplaner i løbet af denne uge eller næste uge. Vi kommer til at køre med et helt nyt træningsprogram og vi kommer til at køre helt anderledes en hvad i plejer at have.”

Over til noget andet. Jeg var begyndt at tænke meget på hvem jeg skulle købe ind efter min samtale med José og det var flere spillere jeg nu havde i tankerne. Holdet skulle forandres, vi havde lidt for mange spillere, så det skulle også en del spillere ud, for at gøre plads til dem der skal ind.

”Hola Señor! Manuel Jiménez her. Jeg tænkte på om det var en mulighed til at få et møde med dig i løbet af denne ugen. Er det noget der kunne være interessant?”
« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 15:22 af Sykkelfan 1000 » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Sevilla [#4] Forandringer
« Svar #13: 09 Dec 2008, 20:14 »

Ser rigtig godt ud, knut. glæder mig til at se hvilke ændringer det er , som der er på vej... Opstemt
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sevilla [#5] El Kun
« Svar #14: 09 Dec 2008, 23:11 »

Oktober 2008
El Kun
Jeg kigget ind vinduet til caféen. Han sad der sammen med sin agent. Den lille store argentiner El Kun var den der stod øverst på min ønskeliste. Han ser måske ud som en liden dreng, men for teknik og fart han havde. El Kun er en fantastisk spiller, og han havde vist interesser for en overgang.

”God morgen Sergio. En flot dag, ikke?”
”Jo, det er sku en flot dag i dag, og en flot dag til at gøre business på.”

Vi satte i gang med at snakke om en eventuel overgang og alt rundt det. Han virket selv meget positiv, mens hans agent ikke virket så positiv til det. Han spurte hele tiden dumme spørgsmål og prøvede at sætte det ind i Sergio’s hoved at han havde det bedre i Atletico.

”Hvad har I i Sevilla som han ikke har og kan få i Atletico? I slider meget for tiden og spillemæssig så ser det ikke noget særligt godt ud. Og efter hvad jeg kan se er ikke deres trænerteamet det bedste.”
”Vel angående resultater og sådan, så har vi nu et helt nydt oplæg på gang, og det kommer til at blive store forandringer i truppen. Og trænerteamet skal også udskiftes, og vi er allerede i forhandlinger med nye og mere rutinerede trænere.”

Efter som minutterne og timerne gik, så det ud som hans agent blev mere og mere tilfreds og da vi afsluttede samtalerne efter to eg en halv time, tog jeg to tilfredse personer i hånden og sagde farvel. El Kun er på vej!

« Seneste Redigering: 22 Feb 2009, 15:23 af Sykkelfan 1000 » Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010