home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1061 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287277 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #240: 14 Dec 2008, 22:30 »

Det har jeg også tænkt på mange gange Smiley Men kunne man i princippet ikke flygte?

De kan tilbageholde dig på bedst mulige måde, men hvis du flygter, så har vi dig formentlig på overvågning for enten toget eller stationen... Så lad være  Smiley

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #241: 14 Dec 2008, 22:30 »

Går du med tanker, Birkedahl Smiley
Lidt gør man vel altid...  Djævel
Nej, jeg var bare nysgerrig, nu snakken faldt på Palle Sørensen.

Veni, vidi, vici

andersfa123
Gæst

« Svar #242: 14 Dec 2008, 22:31 »

Taj Spec Smiley

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #243: 14 Dec 2008, 22:32 »

Er det ulovligt at streame fodboldkampe?

Visse steder angives det, at det er ulovligt at udbyde, men ikke at anvende. Andre påstår, at begge dele er ulovligt.

Hele konceptet i p2p-streaming går jo ud på at dem der kigger med også streamer det videre til andre der kigger med - og dermed bliver det ulovligt bare at man kigger på det.

Yakushin
Reserveholdsspiller

« Svar #244: 14 Dec 2008, 22:32 »

Det er ikke et emne der tidligere har været oppe, så det er godt det lige bliver berørt, for mange har prøvet det at få en afgift for det (inkl mig selv  Smiley)

Hvis nu en kontrollør vil give dig en bøde, så skal du opgive dit cprnr., som de så kontrollerer. Hvis det IKKE passer, så tilkalder de politiet og så er det vores opgave at finde ud hvem du er. Men indtil vi kommer frem, så må de gerne tilbageholde dig. De kan og må naturligvis ikke bruge fysiske magtmidler, håndjern eller lign... Men de vil bede dig om at blive.

De visiterer dig ikke for ID eller lign, men det kan vi så gøre i stedet  Smiley

Bare lige lidt ekstra info:

Hvis du oplyser et cprnr. på en anden, så er det falsk anklage. Hvorfor? Fordi du dermed anklager en anden person for at have gjort det, da det jo er ham der vil modtage bøden.

Falsk anklage straffes med bøde eller fængsel i værste tilfælde og det havner på din straffeattest....

Har vil jeg lige smide en kommentar, fordi jeg har selv prøvet noget lignende, jeg vil dog ikke kalde mig selv kriminel...  Wink

I mine unge dage, hvor Jomfru Ane Gade virkede som det mest spændende sted for en ung purk som mig på 16 år...

Jeg havde lånt en vens sygesikringsbevis (Han var 19), og jeg kunne tage i byen som mindreårige...  Thumbs Up Troede jeg...  Skuffet

Jeg blev selvfølgelig opdaget, og fik en "god" snak med et betjent, som gjorde mig tydeligt opmærksom på, at den slags var dokument forfalskning... Hold da op jeg var bange, men ordensmagten skående dig heldigvis for tiltale/bøde, og sendte mig med næste natbus hjem... Og besked på, at hvis de så mig i Jomfru Ane Gade igen før min 18 års fødselsdag, så vil piben få en anden lyd...

Jeg blev skræmt fra vid og sans, og vendte først tilbage, da jeg var over 18...

En sjov lille historie om de unge dage, som man kan grine af den dag i dag  Grin

Men mange gør jo netop det her "trick", men jeg tror ikke mange ved det er dokument forfalskning og faktisk kan straffes?

/Yakushin

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

FKL94
Gæst

« Svar #245: 14 Dec 2008, 22:33 »

Stiller lige spørgsmålet igen, fra den forrige side: Må jeg godt downloade musik fra YouTube?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #246: 14 Dec 2008, 22:34 »

Er det ulovligt at streame fodboldkampe?

Visse steder angives det, at det er ulovligt at udbyde, men ikke at anvende. Andre påstår, at begge dele er ulovligt.

Vi har haft snakken internt i crewet og jeg har også spurgt afdelingen for IT-kriminalitet, men det er svært for at brygge et komplet svar sammen, fordi der endnu ikke har været en prøvesag i retten, som kan danne præcedens for den slags sager.

Men det bedste svar jeg kan give er, at det at streame fodbold er tyveri og dermed er det hæleri at se den... Her snakker vi selvfølgelig på piratsider. De har ingen rettigheder til at vise dem...

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #247: 14 Dec 2008, 22:36 »

Stiller lige spørgsmålet igen, fra den forrige side: Må jeg godt downloade musik fra YouTube?

Prøv at læs under YouTube's copyright-sektion. Der finder du svar, selvom de virker lettere kompliceret at finde et svar.

Fx. har uploaderen ansvar for at videoen ikke er ulovlig, selvom YouTube prøver at fjerne de ulovlige videoer, som fx klip fra fodboldkampe som brugeren ikke har rettigheder til at smide op.

Men kort, vil jeg mene det nok ikke er lovligt at hente videoer, for så ville YouTube nok have lavet en download-funktion.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #248: 14 Dec 2008, 22:36 »

Jeg har lige kigget lidt i straffeloven, men kunne ikke lige finde det:

Hvad er straffen for overlagt mord?

Straffen for manddrab er fra 5 år og op til livstid, hvilket står i straffelovens § 237:

§ 237. Den, som dræber en anden, straffes for manddrab med fængsel fra 5 år indtil på livstid.

Her snakker vi om at have til forsæt at dræbe, altså at man gør det med fuldt overlæg som du kalder det...

FCK88
Manager

« Svar #249: 14 Dec 2008, 22:38 »

har lige et spørgsmål til dig nekker.. Jeg blev "selvfølgelig" stoppet for at køre uden styrthjelm her for et par uger siden og fik så en tilkendegivelses-seddel af politiet.. men hvorfor i alverden har jeg stadig ikke modtaget "girokortet" endnu? og hvor længe går der i princippet før man får bøden med posten?

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #250: 14 Dec 2008, 22:39 »

har lige et spørgsmål til dig nekker.. Jeg blev "selvfølgelig" stoppet for at køre uden styrthjelm her for et par uger siden og fik så en tilkendegivelses-seddel af politiet.. men hvorfor i alverden har jeg stadig ikke modtaget "girokortet" endnu? og hvor længe går der i princippet før man får bøden med posten?

Der kan nok gå op til en måned med fartbøder - fandt jeg ud af  Forlegen

FCK88
Manager

« Svar #251: 14 Dec 2008, 22:40 »

Der kan nok gå op til en måned med fartbøder - fandt jeg ud af  Forlegen

Det her er altså ikke en fartbøde men en bøde for at køre uforsvarligt .. Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #252: 14 Dec 2008, 22:41 »

Det her er altså ikke en fartbøde men en bøde for at køre uforsvarligt .. Wink

Derfor er tiden på, at få fremsendt bøden, nok det samme Wink

GudenEricsson
Gæst

« Svar #253: 14 Dec 2008, 22:42 »

Det er ikke et emne der tidligere har været oppe, så det er godt det lige bliver berørt, for mange har prøvet det at få en afgift for det (inkl mig selv  Smiley)

Hvis nu en kontrollør vil give dig en bøde, så skal du opgive dit cprnr., som de så kontrollerer. Hvis det IKKE passer, så tilkalder de politiet og så er det vores opgave at finde ud hvem du er. Men indtil vi kommer frem, så må de gerne tilbageholde dig. De kan og må naturligvis ikke bruge fysiske magtmidler, håndjern eller lign... Men de vil bede dig om at blive.

De visiterer dig ikke for ID eller lign, men det kan vi så gøre i stedet  Smiley

Bare lige lidt ekstra info:

Hvis du oplyser et cprnr. på en anden, så er det falsk anklage. Hvorfor? Fordi du dermed anklager en anden person for at have gjort det, da det jo er ham der vil modtage bøden.

Falsk anklage straffes med bøde eller fængsel i værste tilfælde og det havner på din straffeattest....

Tak for det gode svar! Smiley Så rent teknisk kan man godt løbe fra dem, men de kan så vælge at efterfølge én, så politiet kan finde én? Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det Peace

Har prøvet at få en bøde, men jeg troede jeg havde klippet rigtigt, så jeg smilede rigtigt da han kom og kontrollerede hehe.. Smiley

Og har lige et til spørgsmål: Hvis jeg nu låner en andens ID kort for at købe alkohol eller lign. hvad er straffen så hvis man finder ud af det? Og får ham som har lånt legimitationen ud, også en straf?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #254: 14 Dec 2008, 22:44 »

Har vil jeg lige smide en kommentar, fordi jeg har selv prøvet noget lignende, jeg vil dog ikke kalde mig selv kriminel...  Wink

I mine unge dage, hvor Jomfru Ane Gade virkede som det mest spændende sted for en ung purk som mig på 16 år...

Jeg havde lånt en vens sygesikringsbevis (Han var 19), og jeg kunne tage i byen som mindreårige...  Thumbs Up Troede jeg...  Skuffet

Jeg blev selvfølgelig opdaget, og fik en "god" snak med et betjent, som gjorde mig tydeligt opmærksom på, at den slags var dokument forfalskning... Hold da op jeg var bange, men ordensmagten skående dig heldigvis for tiltale/bøde, og sendte mig med næste natbus hjem... Og besked på, at hvis de så mig i Jomfru Ane Gade igen før min 18 års fødselsdag, så vil piben få en anden lyd...

Jeg blev skræmt fra vid og sans, og vendte først tilbage, da jeg var over 18...

En sjov lille historie om de unge dage, som man kan grine af den dag i dag  Grin

Men mange gør jo netop det her "trick", men jeg tror ikke mange ved det er dokument forfalskning og faktisk kan straffes?

/Yakushin

Haha... Din stakkel sådan at blive skræmt...

Jeg har ikke hørt om nogen der er dømt for dokumentfalsk ved at benytte falsk sygesikring, og når jeg læser straffelovens § 171 som omhandler dokumentfalsk, så mangler jeg lidt info for at være sikker... Men jeg tror nu ikke mine kollegaer er helt skævt på den... Dog er der langt til en egentlig dom, men det er nok dumt at tage chancen...

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010