home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 817 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Vulkaner
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Vulkaner  (Læst 3358 gange)
Cesc
Gæst
 
Vulkaner
« : 30 Nov 2008, 20:48 »

Vulkaner
En uhyggelig ting...


Ja, jeg er fascineret af dette 'lava-bjerg'. Det er ikke sådan jeg er fan af dem, ønsker flere og sådan, men jeg synes det er så spændende et emne, at vi simpelthen skal have et emne om det på FmFreaks. Jeg har selv om det i skolen sammen med to andre lige for tiden, hvilket er monster fedt. Dette er egentlig og så en af grundene til jeg opretter denne tråd, for jeg kan ikke rigtig finde den fornødne information.

Er der nogle herinde, der ved noget specielt om vulkaner eller kan finde noget specielt? Så ville det være rigtig lækkert!
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #1: 30 Nov 2008, 20:53 »

Har du tjekket Wikipedia? Der plejer man altid at kunne finde gode informationer om forskellige ting.

http://da.wikipedia.org/wiki/Vulkan

I øvrigt et meget spændende emne, efter min mening. Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #2: 30 Nov 2008, 20:56 »

Har heldigvis et emne om vulkaner lige nu, men ved ikk om jeg har den viden du leder efter Opstemt
Logged

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #3: 30 Nov 2008, 20:57 »

De spyer med lava!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #4: 30 Nov 2008, 20:58 »

De spyer med lava!
Det vidste jeg godt nok ikke! Opstemt Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #5: 30 Nov 2008, 21:01 »

Hehe.....

Nu ved jeg ikke hvad jeg projekt handler om, men historien om den vulkan oppe ved Island, der dannede en ø, er altid spændende, havde selv i folkeskolen et projekt om det......

Jeg kan sgu ikke huske hvad den hedder!
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #6: 30 Nov 2008, 21:01 »

Vi har lige haft om det i biologi, men for at være ærlig, så ved jeg ikke en skid om dem. Skuffet
Men et meget spændene emne, synes også selv de er pænt seje. Især Etna!
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #7: 30 Nov 2008, 21:02 »

Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vulkaner
« Svar #8: 30 Nov 2008, 21:03 »

JJJJJJJJJJJJJJJAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAA, nu kan jeg huske det! Den hedder Surtsey
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #9: 30 Nov 2008, 21:08 »

Også Azorene, der er en øgruppe på 9 øer er også opstået ved et vulkanudbrud. Har selv været der, på hovedøen São Miguel, og der er en fantastisk natur på alle øerne, og man kan også komme op på forskellige vulkaner der. Det kunne jo f.eks være noget at skrive om.

http://da.wikipedia.org/wiki/Azorerne

Derudover kan det også nævnes at den nu tidligere portugisiske fodboldspiller, Pedro Pauleta. Smiley
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #10: 30 Nov 2008, 21:16 »

Jeg er glad for ikke at være den eneste som synes dette emne er spændende.

Er der nogen af jer, som måske kan hjælpe med at finde en myte eller andet omkring vulkaner? Jeg tror nemlig det ville være sjovt at få med i fremlæggelsen.

MotZ, min gruppe og jeg, skal nok helst holde fodbold uden for en fremlæggelse om vulkaner, da jeg mener det intet har med sport at gøre. Heldigvis konkurrerer vulkanerne ikke om, hvem der kan komme flest gange.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #11: 30 Nov 2008, 21:20 »

Jeg er glad for ikke at være den eneste som synes dette emne er spændende.

Er der nogen af jer, som måske kan hjælpe med at finde en myte eller andet omkring vulkaner? Jeg tror nemlig det ville være sjovt at få med i fremlæggelsen.

MotZ, min gruppe og jeg, skal nok helst holde fodbold uden for en fremlæggelse om vulkaner, da jeg mener det intet har med sport at gøre. Heldigvis konkurrerer vulkanerne ikke om, hvem der kan komme flest gange.

Mente skam heller ikke at du skulle have det om Pauleta med i fremlæggelsen. Nævnte det bare til alle, som info. Smiley
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Vulkaner
« Svar #12: 30 Nov 2008, 21:21 »

Vi har hver især valgt én vulkan at fortælle om. Altså først skal vi fortælle løs omkring emnet generelt, med forskellige facts og andet gøgl om det spændende emne. Vi har bl.a. en lille film med på 1,19 minutter som helt sikkert kommer til at vise vi har brugt tid på det. Der vil det hele fortælles om i et større perspektiv, og der vil måske komme et par søjler og andet op omkring emnet for at sætte tingene i orden.

Derefter vil vi så vise lidt om vulkanens opbygning, med forskellige ting om hvordan det sker og hvad der sker. Og til sidst, fortæller vi så hver især om den vulkan vi har valgt. Jeg har taget Islands dronning, Helka, men mine venner har taget Stromboli og Etna. Stromboli ser meget spændende ud!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010