home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 389 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  "Den Tredje Guldalder"
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: "Den Tredje Guldalder"  (Læst 35134 gange)
Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #60: 06 Dec 2008, 03:24 »

Guld til VB

[Kom til at slette min artikel om den anden sejr i streg - orker ikke at skrive en ny]
« Seneste Redigering: 11 Dec 2008, 18:55 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #61: 06 Dec 2008, 04:18 »



Portraet af en ener

D. 15. Juni 2014 af Jeffrey Knoop

I oejeblikket er alle fodboldfans' oejne rettet imod Brasilien, hvor VM bliver afholdt. Én der gerne ville have optraadt paa de brasilianske arenaer er Balazs Sipos men det har han ikke muligheden for i aar. Ikke fordi han ikke er god nok, men Ungarns storhedstid ligger snart
Balazs Sipos
14 landskampe/4 maal
106 VB-kampe/61 maal
Tidligere klubber: DVSC, Debrechen,
Levski, Mlada Boleslav
Aarets spiller i VB 2012/2013
Aarets hold i Superligaen 12/13 & 13/14
mange aar tilbage og slutrunder er det ikke blevet til siden 1986, men ogsaa det vil Sipos gerne rette op paa "Jeg vil vaere med til at foere Ungarn til den foerste slutrunde siden '86. Forhaabentlig bliver det allerede om to aar," siger Sipos uden at blinke - og naar man er blevet kaldt "Den nye Ferenc Puskas [billedet.red]" af hjemlandets tidligere landstraener Koeman, saa er forventningerne ogsaa store i det fodboldglade land. Foreloebig er det blevet til 4 maal i den hvid/roed/groenne trikot.

Forventningerne er dog om muligt lige saa store til Sipos i hans klub VB. Han er maaske ikke det allermest aabenlyse talent i klubben, men statistikkerne taler for sig selv. Det er foreloebig blevet til 106 optraedener og 61 maal foruden hele to danske mesterskaber for den blot 22-aarige spiller. Det er et flot resumé, der da ogsaa har faaet Europas storklubber til at rette oejnene imod den unge ungarer. "Jeg ved der har vaeret interesse fra flere storklubber, men jeg er meget glad for VB og ikke mindst Mikhail Kalashnikov og jeg tror fuldt og fast paa det projekt han har gang i. At vi har vundet guld to aar i streg taler jo ogsaa for sig selv," udtaler Sipos. Det kan maaske virke lidt maerkeligt for en mand, der ellers er blevet kaldt ultraambitioes og som flere holdkammerater ligefrem mener nogle gange er for serioes. Det tager Sipos dog med et gran salt:

"Jeg mener ikke man kan vaere for serioes. Hvis ikke man hver gang spiller og traener 100% saa ender man med at sidde som en gammel bitter mand og oenske at man havde gjort mere. Det oensker jeg ikke. Jeg vil vaere en glad gammel mand, der kan sidde og se paa de mange guldmedaljer og trofaer i hans stue."


« Seneste Redigering: 06 Dec 2008, 12:14 af Rakacka » Logged

.::TheDutchman::.
Gæst
 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #62: 06 Dec 2008, 11:34 »

Fantastisk Blog .. Jeg elsker den simpelthen.. Fremragende arbejde Rakacka!
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #63: 07 Dec 2008, 17:06 »



"Nu rabler det da for Russeren"

Helt uden Hans Lauges indblanden har Mikhail Kalashnikov solgt hele 12 spillere. Deriblandt prominente foersteholdssspille re som Belaïd og Kadlec. Ingen erstatninger er endnu blevet praesenteret.

D. 17. Juli 2014 af Anders Møllenberg

"Nu rabler det da for Russeren," det var kommentaren fra en VB-tilhaenger da det tidligere i dag kom frem at Tijani Belaïd slutter sig til raekken af spillere, der i denne sommerpause forlader Noerreskoven. 80 millioner har VB eftersgende faaet for den tunesiske landsholdsspiller.


Belaïd [billedet.red] er maaske den sidste, men ogsaa den mest prominente af de VB-spillere, der har skiftet klub. 'Tij' som publikumsfavoritten blev kaldt naaede over 100 kampe for VB og blev for 2 aar siden kaaret til den bedste spiller i Superligaen. Nu skal Tuneseren dog forsoege at slaa igennem i fransk fodbold, hvor han i fremtiden toerner ud for Rennes.

Et andet stort navn, der skifter den roede troeje ud er Vaclav Kadlec. Paa trods af at han har staaet i skyggen af Balazs Sipos, saa har Kadlec de senere saesoner vaeret fast mand, men i fremtiden bliver det Crystal Palace, der er nyoprykket til Premier League, der faar glaede af tjekken.

Yderligere 10 spillere har forladt klubben og rygterne gaar paa at Kalashnikov har valgt side i et magtopgoer i truppen hvor to kliker med Balazs Sipos som leder af den ene og Belaïd af den anden skulle eksistere. Det er dog det rene fata morgana, hvis man spoerger russeren:

"Hvem siger det? Det eneste, der er tale om her, er at vi har luget ud i truppen. Vi har heldigvis 30 spillere, der alle vile vaere superstjerne i alle andre klubber i Ligaen, men det vi leder efter er spillere, der kan vaere med paa hoejeste Europaeiske niveau og der er disse spillere blevet vejet og fundet for lette."

Udover Kadlec og Belaïd har ogsaa Christoffer Beck og Tomas Kovarik forladt Vejle. De var begge i deres teenageaar faste mand paa foersteholdet, men har paa det seneste kaempet med at faa spilletid og det virker derfor mere naturligt at de forlader klubben. Jon Jönsson forlader ogsaa klubben efter kun én miserabel saeson i Noerreskoven. Han skifter til ambitiose FC Nordsjaelland, der i dette transfervindue har spenderet over 100 millioner paa nye spillere - og eftersigende er den nye tjekkiske formands lommer endnu dybere og flere indkoeb kan vente.

Kalashnikovs lommer er ogsaa blevet dybe efter de mange udsalg. Mere end 200 millioner er det forventet at VB har faaet for de 12 spillere, men foreloebig er ingen indkoeb blevet annonceret. VB har dog senere i dag indkaldt til pressemoede og fansene haaber at det ikke er endnu en af deres favoritter der forlader klubben, men at der i stedet er tale om en eller flere nye spillere.

« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 18:02 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #64: 07 Dec 2008, 17:56 »



Norsk landsholdsmaalmand til VB

Vejles fans' haab blev hoert. Tre nye spillere blev tidligere i dag praesenteret i Noerreskoven. Det mest prominente navn paa disse breddegradder er den norske landsholdsmaalmand Rune Jarstein.

D. 17. Juli 2014 af Anders Møllenberg

Tidligere i dag var der indkaldt til pressemoede i Noerreskoven. Det var uklart om der var tale om spillerafgange eller tilgange, men det blev hurtigt klart at Den Roede Haer denne gang ville fortaelle om de nyeste oprustninger.
3 nye spillere blev nemlig praesenteret.

Den foerste der blev praesenteret var den unge 18-aarige svenske angriber Andreas Svensson. Martin Pedersen forlod for blot en uge siden VB for at slutte sig til Svenssons tidligere klub Sparta Prag og nu tager Svensson altsaa den anden vej. Ifoelge Mikhail Kalashnikov har Den Roede Haer foretaget sig noget af et scoop: "Svensson er efter min mening blandt Europas allerstoerste angrebstalenter. Han er paa hoejde med vort eget stortalent Sergey Kniga og netop sammen med Kniga og Sipos vil han udgoere en skarp trio i den kommende saeson."

Hvor Svensson er en ung mand paa vej op, er den anden spiller, der blev praesenteret allerede et etableret navn. Der er tale om den norske landsholdsmaalmand Rune Jarstein. Jarstein [billedet.red] var langt fra holdet i Inter og den mulighed udnyttede Kalashnikov til at hente normanden til Noerreskoven. Eftersigende for et beloeb langt under Jarsteins reelle markedsvaerdi: "Jeg er meget stolt af at praesentere Rune i dag. Efter at vi solgte Martin Pedersen havde vi en liste paa 4 maalmand. Allesammen rutinerede skandinavere, men jeg kan roligt sige at Jarstein stod alleroeverst paa den liste og jeg er meget tilfreds med at han sidder her i dag," forklarede Mikhail Kalashnikov.

Det sidste navn der blev praesenteret var ogsaa det dyreste indkoeb. Da han skulle praesentere sig selv foregik det hele viá tolk. Willians Santana taler nemlig ikke et ord engelsk eller dansk og det kan maaske vaere den stoerste hurdle for den tidligere brasilianske ungdomslandsholdssp iler. Paa banen taler hans ben nemlig for sig selv og den 26-aarige midtbanespiller har scoret mere end 100 maal i den bedste brasilianske raekke. Rygterne lyder at der er tale om VBs klart dyreste indkoeb til dato, men den praecise pris blev ikke offentliggjort.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 18:01 af Rakacka » Logged

FKL94
Gæst
 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #65: 07 Dec 2008, 18:06 »

God blog:)
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #66: 07 Dec 2008, 19:21 »



Portraet af Danmarks eneste Fall

D. 25. Juli 2014 af Jeffrey Knoop

"Der er kun én Fall i Danmark" - saadan har vejlensiske fodboldfans efterhaanden chantet paa laegterne i Noerreskoven i mange aar. Til aere for klubbens midtbanespiller Sidi Fall - og med henvisning til den tidligere OB-bomber Djiby Fall, der nu spiller i nyrige FC Nordsjaelland. Faktum er ogsaa at Sidi har overstraalet sin navnebror de seneste saesoner.
Sidi Fall
15 landskampe/3 maal
133 VB-kampe/16 maal
Tidligere klubber: CO Bamako, Hammarby
Aarets spiller i VB 2011/2012
Aarets hold i Superligaen 13/14
Det er dog ikke noget man faar den beskedne spiller til selv at sige: "Jeg spiller bare fodbold. Bedoemmelserne lader jeg andre om," siger han og blotter sine hvide taender i et smil.

For at faa Fall bedoemt gik vi derfor til hans traener Mikhail Kalashnikov for at faa hans karakteristik af midtbanegeneralen: "Sidi Fall er den bedste midtbanespiller i Superligaen. Han holder internationalt niveau weekend efter weekend og leverer altid 100%," var de kontante ord fra Kaptajnen, der da ogsaa har beloennet Falls gode indsatser med en fireaarig forlaengelse her i sommerpausen.

I hjemlandet Mali nyder Sidi Fall dog endnu ikke ligesaa stor succes som han goer i Noerreskoven. Godt nok er det blevet til 15 landskampe, men mange af dem som indskifter, men kaarene er heller ikke nemme naar de spillere man kaemper med er navne som Mahamadou Diarra (Real Madrid) og Seydou Keita (Barcelona) - i modsaetning til de to har Sidi Fall dog alderen med sig og der er ingen tvivl om at Malis fans [billedet.red] i fremtiden vil i stemme Vejles fans hyldest til midtbanespilleren naar han traekker nationaltroejen over hovedet. Sidi selv glaeder sig uden tvivl til den dag, men han er ikke manden, der presser paa for at blive fast mand paa landsholdet: "Jeg er bare stolt af at repraesentere mit land. Jeg er ikke typen der klager. Jeg lader foedderne tale i stedet."
« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 19:23 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #67: 07 Dec 2008, 21:13 »



Portraet af et slovakisk stortalent

D. 25. Juli 2014 af Jeffrey Knoop

Saesonstarten er paa trapperne og forventningerne fra Den Roede Haers fans er store. En af dem der har laert at leve med forventningspresset er Stanislav Durica. Det er man simpelthen noedt til naar man, som ham, er fast mand hver eneste uge - selvom man kun er 19 aar. Da Helder Cabral for 2 aar siden ikke fik sin kontrakt forlaenget manglede VB en ny venstreback og Mikhail Kalashnikov hev en kanin op af hatten da han hentede den unge Durica i hjemlandets bedste klub Artmedia.
 14 millioner virkede som et stort beloeb for en blot 17-aarig spiller, men Durica viste med det samme at han var alle pengene vaerd.
Stanislav Durica
6 landskampe/0 maal
76 VB-kampe/5 maal
Tidligere klubber: Artmedia
Aarets spiller i VB 2013/2014
Aarets hold i Superligaen 13/14

Ikke nok med at han lynhurtigt med sig fast som en baerende kraft i VB - han fik ogsaa som 17-aarig debut paa det slovakiske landshold, da han blev indskiftet i en venskabskamp imod Irland.

Durica fortsatte de fornemme praestationer sidste aar, hvor han ogsaa i flere omgange viste at han er en fantastisk venstre floej. Praestationerne paa banen var saa gode at han to gange blev kaaret som maanedens spiller i Superligaen og af VBs fans blev kaaret som saesonens bedste i den roedblusede troeje. "Det var en kaempe aere. Én ting er naar medierne skriver noget paent om én, men den stoerste ros man kan faa er fra ens fans," sagde Durica ved prisoverraekkelsen hvor han var et stort smil.

Det skorter ikke ligefrem paa stortalenter i Noerreskoven, men i blandt dem er Durica nok den der lyser allermest op, hvilket prisen som aarets spiller illustrerer allerbedst, men den beskedne slovak er ikke noedvendigvis enig i dette: "Personligt mener jeg at spillere som Juan Britez, Ricardo, Maurico og Sergey Kniga er helt fantastiske - og de er alle sammen paa alder med mig. Du faar mig ikke til at sige jeg er bedre end nogen af dem," udtaler venstrebacken beskedent, mens vi staar og snakker paa traeningsbanen. Han bliver dog brat afbrudt da en bold flyver hen imod os, men ganske koeligt vender den unge back sig om og med et foelt skud sender han bolden tilbage til Mauricio, der havde sendt den paa afveje i foerste omgang.
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #68: 07 Dec 2008, 21:38 »

Sikken forandring der er sket i Vejle. Du har gjort dem til mesterhold. Nu er du i 2014 - og rigtig flot det du har formået indtil videre. Det er jo helt kanon. Jeg har læst de fleste updates i din blog indtil videre og så vidt jeg lige kan se er du : Dobbelt guldvindere i SAS ligaen og er gået videre fra Champions League. Rigtig flot.

Din manager. En sjov fyr - en rigitg Gammel fyr. Han har altid en spydig kommentar. Det fungere rigtig godt, og giver bloggen en helt ny diminsion. Sjov læsning. Dit layout er meget forvirrende og jeg er somregel tilhængere af en masse go grafik og flot layout. Det er ikke det du satser på, men det har fungeret rigtig godt indtil videre da.

Synd du ikke fik månedsblog. Men du skal helt klart blive ved med denne superblog.
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #69: 11 Dec 2008, 00:47 »



Sikker saesonstart af Den Roede Haer

12 kampe har VB foreloebig overstaaet i denne saeson og endnu har de ikke forladt banen som tabere. For fjerde aar i streg er Kalashnikovs tropper klar til Champions League.

D. 31. August 2014 af Anders Møllenberg

For fjerde aar i streg er VB det eneste danske hold, der har avanceret til gruppespillet i Champions League.

VB-AGF 2-0
VB-Randers 1-1
VB-FCK 4-1
VB-FCM 0-0
VB-Aab 3-3
VB-Broendby 3-0
--------------
VB-Pyunik 7-0, 6-0
VB-APOEL 3-1, 1-0
VB-AIK 2-1, 3-0
Der var dog aldrig tvivl om hvor vejen foerte hen for det talentfulde hold, der startede ud med at benytte armenske Pyunik som traeningskegler. Derefter joggede roligt forbi cypriotiske APOEL og til sidst satte en tyk streg under at de er Skandinaviens bedste mandskab ved at give de svenske mestre AIK Stockholm en fodboldlektion.

Ogsaa Superligaen er blevet skudt i gang. Her er det blevet til 6 kampe uden nederlag. 3 uafgjorte er dog minimum en for mange, men det er svaert at kritisere et ubesejret hold og i mange kampe har VB ogsaa virket klasser over sine modstandere - og det er overmaade svaert at se, hvem der skal forstyrre Den Roede Rubin i at funkle nok engang i denne saeson. Kun Aab spillede for alvor lige op med Kalashnikovs tropper, men skulle alligevel bruge et straffespark i slutningen af kampen for at slippe afsted med et enkelt point.

I Champions League-gruppespillet faar VB fornoejelsen af gamle kendinge i form af Inter og Porto og skal for foerste gang krydse klinger med tyske Stuttgart. Den foerste kamp er hjemme imod tyskerne d. 16 September.

Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #70: 11 Dec 2008, 00:49 »

Sikken forandring der er sket i Vejle. Du har gjort dem til mesterhold. Nu er du i 2014 - og rigtig flot det du har formået indtil videre. Det er jo helt kanon. Jeg har læst de fleste updates i din blog indtil videre og så vidt jeg lige kan se er du : Dobbelt guldvindere i SAS ligaen og er gået videre fra Champions League. Rigtig flot.

Din manager. En sjov fyr - en rigitg Gammel fyr. Han har altid en spydig kommentar. Det fungere rigtig godt, og giver bloggen en helt ny diminsion. Sjov læsning. Dit layout er meget forvirrende og jeg er somregel tilhængere af en masse go grafik og flot layout. Det er ikke det du satser på, men det har fungeret rigtig godt indtil videre da.

Synd du ikke fik månedsblog. Men du skal helt klart blive ved med denne superblog.

Tak skal du ha - og bare rolig: Jeg bliver ved Smiley
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #71: 11 Dec 2008, 01:08 »

Hejsa Rakacka

Har ikke lige fulgt i din blog før, men det lyder yderst imponerende hvad du har gjort med Vejle. Så læser den nok lige igennem en af dagene.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #72: 11 Dec 2008, 18:56 »



Hvem skal stoppe VB?

De dobbelte mestre fra Noerreskoven virker ustoppelige i denne saeson. 24 kampe er spillet og holdet er stadig ubesejret. Ikke nok med det - Den Roede Haer er ved at erobre Europa.

D. 1. November 2014 af Anders Møllenberg

"En fryd for alle fodboldelskere," saadan sagde UEFAs praesident efter VBs hjemmekamp imod Porto i den foregaaende uge. Det var en fremragende fodbolkamp, der boelgede frem og tilbage. Intet mindre end 10 maal blev scoret og selvom VB-spillerne var smaaskuffede over at de kun fik et enkelt point, saa er det ikke meget man kan kritisere dem for foreloebig i denne saeson. De har spillet 24 kampe foreloebigt og endnu har de ikke forladt banen som tabere. Ikke nok med det saa har de udspillet Stuttgart, vundet over Inter paa udebane og vist FC Nordsjaelland at de stadig har lang vej op til vejlensisk niveau - selvom de har en tjekkisk milliardaer i ryggen.
Der har vaeret masser at juble over paa Vejle Stadion


VB-Stuttgart 4-1 (2-0)
1-0 Svensson '5
2-0 Durica '23
3-0 Sipos '60
4-1 Sipos '90+1

VB-Inter 1-0 (0-0)
1-0 Santana '90+2

VB-Porto 5-5 (4-2)
1-1 Aabech '3
2-1 Sipos '26
3-1 Sipos '32
4-2 Sipos '45
5-2 Santana '54

Med ottendedelsfinalen i Champions League sidste aar var der naeppe nogle hold der undervurdere VB i aar. Derfor er det blot endnu mere imponerende at Kalashnikovs knaegte med 7 point i de 3 foerste kampe har lagt sig i spidsen for Gruppe B. I den foerste kamp blev de tyske vicemestre fra Stuttgart sendt tilbage til lyden af gjaldende "Deutchland, Deutchland alles ist vorbei." 4-1 stod der paa lystavlen ved kampens slutning - og det var ikke et maal for lidt.

I den naeste kamp ventede Inter paa Giuseppe Meazza. Jose Mourinhos tropper var advarede om den vejlensiske styrke. For 2 aar siden var de nemlig paa besoeg paa Vejle Stadion og blev sendt hjem med et nederlag i bagagen. Det var derfor et oplagt Inter-mandskab, der fra kampens start lagde et tungt pres paa VB-forsvaret. De kom ogsaa frem til flere aabne chancer, men Rune Jarstein diskede op med den ene klasseredning efter den anden paa sin gamle hjemmebane og man maa formode at Mourinho i loebet af kampen fortroed at han lod den norske landsholdsspiller gaa foer saesonstarten.

VB-Esbjerg 1-1
VB-FCN 3-2
VB-Naesby (pokal) 3-0
VB-OB 3-0
VB-Soenderjyske 2-0
VB-Viborg  2-1
VB-FCN (pokal) 5-0
VB-Randers 1-0

 Akinfeev i den anden ende viste dog ogsaa at han er en klassekeeper, da han pillede pynten af de kontra-angreb som VB konstant sendte afsted. Han kunne dog ikke goere noget da Willians Santana i de sidste sekunder af kampen rundede Inters bagerste mand og med et foelt skud sendte bolden forbi den russiske ankermand. Maaske ikke verdens mest fortjente resultat, men det var det de faerreste af VB-spillerne, der taenkte over.

I Superligaen har VB vaeret endnu mere suvaeraene. De ligger i spidsen og det er svaert at se hvem der skal stoppe dominansen. I pokalturneringen er Den Roede Haer ogsaa klar til kvartfinalen efter en 5-0-afklapsning af FC Nordsjaelland, der ellers har kastet mere end 100 millioner efter forstaerkninger i saesonpausen.

Det hele kulminerede i sidste onsdags 5-5-kamp mod Porto. Det var ikke VBs mest effektive kamp i saesonen og de fik ikke alle 3 point, men de vandt endnu flere hjerter end de havde foer. Sammen med portuguiserne leverede de en af de bedste kampe, der laenge er blevet spillet i europaeisk regi og forlaengede samtidig den ubesejrede stime. 24 kampe har Kalashnikovs tropper foreloebig spillet i denne saeson. Endnu uden nederlag - hvem skal stoppe dem?
« Seneste Redigering: 13 Dec 2008, 04:03 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #73: 13 Dec 2008, 04:32 »



Portraet af en landsholdsspiller

D. 5. November 2014 af Jeffrey Knoop

Det er gaaet de faerrestes naeser forbi at VB er Danmarks klart staerkeste hold i oejeblikket. En af de faa personer, som man kan mistaenke at have hovedet begravet og derfor ikke har opdaget den vejlensiske dominans er landstraener Troels Bech. Gang paa gang er aldrende reservespillere i segundaklubber blevet foretrukket frem for nogle af de store talenter, der loeber rundt i den roede troeje. Selv Bech har dog nu faaet oejnene op for VBs talentmasse.
Den 11. Oktober fik Jeff Hansen sin debut i nationaldragten, men han blev overhalet med mindre end en uge - allerede 5 dage foer blev Frank Pedersen nemlig noteret for sin landskampsdebut.
Frank Pedersen
2 landskampe/0 maal
95 VB-kampe/9 maal
Tidligere klubber: Frem
Aarets hold i Danmark '13 & '14
Aarets hold i Superligaen 13/14

For 5 aar siden blev Pedersen hentet til Vejle efter en flot saeson i Frem, hvor han som 16-aarig havde vaeret fast mand hele saesonen. Fra start var Pedersen blot udset som backup til tjekkiske Tomas Kovarik, men der gik ikke laenge inden at de to mere eller mindre deltes om spilletiden - og for 3 saesoner siden slog Pedersen sig endegyldigt fast som VBs staerkeste hoejre back. Det er den udvikling der for 2 uger siden kulminerede i hans landskampsdebut.

Udover at vaere en solid back er Pedersen ogsaa kendt for sine doedboldsevner. Han er fast indkasttager, hjoernesparkstager - og de sidste to saesoner har han ogsaa vaeret fast mand fra 11. meter-pletten. Her har han indtil videre en imponerende statistik paa 6 maal paa lige saa mange forsoeg.

Ikke alle holdkammerater er dog lige saa glade for Frank Pedersen, som cheftraener Kalashnikov. Da vi researchede paa den nyslaaede landsholdsspiller var der en del mumlen i krogene og en ungarnsk landsholdsspiler, der oenskede at vaere anonym udtalte foelgende: "I ved godt hvorfor han er saa god til at tage straffespark, ik'? Det er fordi han er saa helvedes kold i roeven."
Logged

FlaskeBong
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: "Den Tredje Guldalder"
« Svar #74: 13 Dec 2008, 18:53 »

Jeg er målløs. Bedste blog jeg har læst til dato. Man føler nærmest at man selv sidder og spiller med. KIU Wink
Følger med til den bitre ende Opstemt
Sensationelle resultater iøvrigt, specielt i Europa Opstemt
« Seneste Redigering: 13 Dec 2008, 18:55 af FlaskeBong » Logged


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010