home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 803 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  "Den Tredje Guldalder"
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: "Den Tredje Guldalder"  (Læst 36314 gange)
Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
"Den Tredje Guldalder"
« : 18 Nov 2008, 03:29 »


Russisk Revolution hos de roede
D. 31. August af Mads Glenn Wehlast

Rygterne har svirret laenge. Thomas Gravesen ville rykke teltpaelene opad og vende hjem til hjemstavnen og barndomsklubben. Det var derfor ogsaa denne nyhed at alle journalister havde forventet ved dagens pressemoede i Noerreskoven. Overrasken var stor da det viste sig at der var tale om et traenerskifte i stedet.

Ove Christensen har valgt at traekke sig tilbage fra traenergerningen pga. personlige problemer. Afloeseren? De fleste havde nok gaettet paa John Faxe, Peter Enevoldsen eller maaske en overraskelse i form af en svensk eller norsk traener. Men en overraske saa stor som i dag havde de faerreste gaettet paa. Mikhail Kalashnikov er navnet. En russisk veterantraener og tidligere kaptajn i den russiske haer med erfaring fra flere af de store Moskva-klubber og sidenhen for argentinske Boca Juniors. Officielt var manden dog pensioneret og laenge ude af fodboldverdenenen. Det var lige indtil klubben fra Noerreskoven praesenterede ham i gaar.

Spoergsmaalene var derfor mange, men inden da praesenterede Kaptajn Kalashnikov sig med foelgende tirade: "Jeg. Mikhail Oleg Valentin Kalashnikov er udset til at lede dette danske hold Vejle Boldklub [han havde lettere problemer med udtalen af klubbens navn.red]. En klub med stolte traditioner - ligesom jeg. Jeg har taenkt mig at skabe et mesterhold. Det bedste dansk fodbold nogensinde har oplevet.

Jeg har hoert rygter om at det bedste nuvaerende hold - FCK i oejeblikket ledes af en mand der vil tiltales "Don" - aldrig har jeg hoert om mage til latterlig narrehat. Hvis han boede de steder hvor jeg har boet, var han blevet skudt for laenge siden. Hvis ikke det var for det satans demokrati og retfaerdige retsvaesen i foerer i dette land, ja, saa havde jeg sgu selv skudt ham! Jeg vil aldrig tiltale en simpel tosse som ham som Don - og jeg vil soerge for at han laerer mit navn at kende. Saa kan han i fremtiden tiltale mig Hr. Kaptajn. Bukke sig for mig og kysse min sko - foer jeg sparker hans kaebe af led!"

Generalen svarede derefter paa spoergsmaal og viste sig ogsaa fra sin mere humoristiske side da han besvarede en nervoes journalistpraktikan ts spoergsmaal om ikke det ville vaere en stor omvaeltning at skulle traene en mindre dansk klub med foelgende svar

"Soen. Er det virkelig det rette spoergsmaal til en mand der har overlevet baade 2. Verdenskrig, Den Kolde Krig og Ruslands overgang fra Kommunisme til hvadend de kalder det nu.  Tror du ikke jeg er mand for omvaeltninger?"

Det skal blive spaendende at se hvilke omvaeltninger denne russiske karakter foerer med sig til Noerreskoven.




NB. Beklager de manglende oer og aer og aaer, men bor ikke i DK pt.



« Seneste Redigering: 26 Nov 2008, 00:59 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #1: 18 Nov 2008, 03:52 »



Den Roede Haer erobrede Aarhus

D. 3 August 2008. af Anders Møllenberg

Hele Vejle havde set frem til Saesondebuten i Superligaen. Ikke kun fordi klubben spenderede den forgangne saeson i 1. Division. Ligesaa meget fordi en karismatisk russisk kaptajn nu staar i spidsen for i klubben. Efter sigende har han indfoert et vanvittigt traeningsregime, der aldrig er set lige til foer i dansk fodbold. Mere overraskende er det dog at spillerne beskriver ham som en varm og humoristisk mand. Der er aabenbart mere bag den haarde facade.

Efter Kalashnikovs tiltraeden var der skiftet en smule ud i truppen. Pablo Pinones-Arce og Delani har forladt Noerreskoven til fordel for Jakob Rasmussen, Kim Aabech og den unge nordmand Tommy Hoiland.

Netop Tommy Hoiland startede dagens kamp paa fornemste vis. Efter bare 20 sekunder modtog han en aflevering paa kanten af feltet. Tog et kort traek og fyrede af og kunne se bolden sejle forbi den sagesloese Steffen Rasmussen i AGF-maalet. 1-0 til Den Roede Haer som VB lynhurtigt er blevet doebt efter Kalashnikov er kommet til.

Festen blev hurtigt endnu bedre da Thomas Roell tog chancen udefra og det haarde flade skud sejlede i rusen og gjorde Russeren paa sidelinjen endnu mere tilfreds. Vejle kunne derfor fortjent gaa til pause foran 2-0.

I anden halvleg fortsatte dominansen Kim Aabech headede et indlaeg fra Helder Cabral i kassen efter 63. minutter og selvsamme Cabral slog kampen fast i de doende sekunder. 4-0 til Den Roede haer og en yderst imonerende entre paa den bedste danske fodboldscene for Kaptajn Kalashnikov og hans diciple.

Vi fangede efter kampen Kalashnikov til et par spoergsmaal.

Det maa siges at vaere en af de bedste praestationer fra et nyoprykket dansk hold laenge. Hvad er dit syn paa kampen?

- "Det var en fantastisk start og drengene gjorde mig stolte. Men vi skal huske paa at det kun var foerste slag. Vi skal vinde mange flere af dem foer vi har vundet krigen. Bare spoerg Preusserne. I foerste omgang er vor krig at vi skal forblive i Superligaen."
« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 21:39 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #2: 18 Nov 2008, 05:09 »



Peruviansk forstaerkning til VB

D. 10 Januar 2009. af Anders Møllenberg


Efter den flotte debut i Superligaen med 4-0 sejren over Galehuset AGF blev det lynhurtigt hverdag igen for Vejle og deres nye traener. Som forventet foer saesonen vil dette aar vaere en kamp for at forblive i det gode selskab. Foerst senere kan Kalashikovs ambition om at skabe Danmarks bedste fodboldklub udfries. Ambitionen der af kritikere, der hentyder til Kalashnikovs sovjetiske fortid, kaldes "10-aars-planen."
"Den Hvide Puma" har vaeret sikkerheden selv

At der stadig er lang vej foer at VB er Danmarks staerkeste hold blev hurtigt opdaget. I flere kampe var specielt offensiven ikke Superligaklasse. Ingen af angriberne har tilnaermelsesvist vist Superligaklasse. Kim Aabech paa den offensive midtbane har i mange kampe praktisk talt vaeret VBs eneste farlige vaaben. Naar det er sagt er der ogsaa positive ting at se tilbage paa. I forsvaret har Bora Zivkovic vaeret bundsolid. Jakob Rasmussen har vaeret et godt bindeled paa den defensive midtbane og ikke mindst har "Den Hvide Puma" - Jimmy Nielsen i buret vaeret VBs bedste spiller.

I enkelte kampe er alt dog gaaet op i en hoejere enhed. 4-0 sejren over AGF var fantastisk, men endnu mere mindevaerdig er 3-1 sejren over FCK i Parken. En kamp, der ikke mindst blev husket for episoden efter kampen. Som alle nok husker startede Mikhail Kalashnikov sit arbejde i VB med en soenderlemmende kritik af Don Oe, som han mente snart ville citat "kysse hans sko - foer jeg sparker hans kaebe af led!". Don Oe var hurtig til at svare igen og erklaere "at han var glad for han ikke laengere var den aeldste mand i dansk fodbold", men oenskede ellers ikke at gaa ind i en laengere ordkrig. Kalashnikov har dog igen og igen stikket til Flemming Oestergaard som han konsekvent kalder ham pga. det "latterlige tilnavn som tossen har taget". Det var derfor uhyre morsomt da Kalashnikov efter kampen entrererede groensvaeren. Pegede op paa FCK-bossen. Loeftede sit ben og pegede paa sin sko. Don Oe var dog ikke i kyssehumoer.
Marko Ciurlizza

Samlet set er status foreloebig er en placering paa 9-pladsen. 5 point over nedrykningsstregen. Vi skal dog ikke glemme det flotte avancement til semifinalen i Pokalturneringen. For at vaere sikker paa overlevelse er det dog et must at forbedre offensiven og Kalashnikov har taget dette til efterretning og benyttet sig flittigt af sine sydamerikanske kontakter. Her i vinterpausen er 4 nye ansigter dukket op paa traeningsbanerne. Adair Junior, brasiliansk angriber og 3 peruvianere. Angriberen Gonzales-Virgil. Forsvarsspilleren Fernandez og den erfarne Marko Cirliuzza paa midtbanen, der med over 30 landskampe paa CVet ogsaa tilfoerer meget erfaring til holdet. Alle er hentet paa fri transfer.

Mikhail Kalashnikov har selv vaeret ude at udtale at han ville foretraekke at koebe danske spillere, men tilfoejede:

"Danske spillere koster langt mere end hvad deres kvalitet raekker til. Ligesaa snart de har spillet en nogenlunde  superligakamp tror de, at de fortjener en millionhyre. Det harmonerer desvaerre daarligt med vores nuvaerende budget, der mest af alt ligner et sovjetisk husholdningsbudget fra halvfjerdserne. Den anden dag tog jeg mig saagar i at spoerge Lars Skou [Vejles direktoer.Red] om nye madkuponer.

Naar det er sagt er jeg i og for sig ligegyldig med om vi skal spille med hele det Peruvianske landshold, hvis det er dèt der kraeves. Saa laenge de holder de der helvedes panfloejter vaek fra stadion!"

Kalashnikov tilfoejede efter en passende kunstpause:

"Enhver god sovjetrusser ved dog at en staerk stat bliver bygget paa en staerk og sund ungdom. Det samme gaelder for fodboldklubber. Jeg lover derfor at jeg skal opstoeve dette land for talent. Alle unge spillere med et passende talent og som deler min ambion om at skabe landets bedste hold vil blive hentet. Det har du mit ord paa."

Foreloebig har Kalashnikov bakket sine ord op ved at skrive kontrakt med Andreas Laudrup og FCM's unge forsvarsspiller Vito Hammershoej.

VB indleder saesonen om ca. 3 maaneder paa udebane imod Aab, der sammen med FCK og den store overraskelse SoenderjyskE har skilt sig ud i toppen.

« Seneste Redigering: 18 Nov 2008, 05:36 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #3: 18 Nov 2008, 05:35 »


Broendby besejret - Den Roede Haer klar til Pokalfinalen!
D. 11. Maj af Mads Glenn Wehlast

Efter at VB havde vundet den foerste kamp hjemme paa Vejle Stadion med 2-1 havde de fleste forventet en spaendende anden kamp i dette semifinaleopgoer af landspokalen. De fleste havde dog forventet at Broendby i sidste ende ville traekke sig sejrrigt ud.
De mange roede kort har faaet Kalashnikov op i det roede hjoerne

De fleste aendrede dog formentlig denne mening da Steffen Kielstrup efter blot 8 minutter sled sig igennem Broendbyforsvaret og knalede laederkuglen op i det naermeste hjoerne. Nu Var Broendby for alvor presset - og i behov for at saette en staerk offensiv ind.

Det lykkedes dog aldrig for Drengene fra Vestegnen at presse Vejle i bund. Om det var pga. mangler i Broendby-offensiven eller den staerke VB-defensiv er svaer at sige, men faktum er i hvert fald at vi skulle helt hen i det 78. minut foer Morten "Duncan" fik reduceret. Der var det dog for sent for Kent Nielsens drenge selvom Stefan Gislason fik sendt en skraek i livet paa de medrejsende Broendbyfans da hans knaldhaarde langskud ramte indersiden af overliggeren i den forlaengede spilletid.

Marginalerne var dog med Vejle, der ligesom i den foerste kamp endda fik en mand smidt ud. I modsaetning til de foerste opgoer hvor Zivkovic fik marchordre efter bare 20 minutter havde det dog ikke den store indflydelse da Helder Cabral foerst modtog sin marchordre i tillaegstiden.

Ikke desto mindre fik det roede kort foelgende svada frem fra den karismatiske traener, general om man vil, Mikhail Kalashnikov, der staar i spidsen for Vejles Roede Haer:

-"Principielt brokker jeg mig aldrig over dommerne naar jeg taber. Det sidste jeg oensker er at fremstaa som en daarlig taber, men nu vi vinder, kan jeg tillade mig dèt. Jeg vil gerne have lov at undre mig over hvordan det kan vaere at vi har spillet 3 kampe mod denne klub. I de 3 kampe har vi modtaget 4 roede kort og der er blevet doemt 3 straffespark imod os. I samtlige andre kampe i hele saesonen har vi ikke vaeret i naerheden af at modtage et roedt kort. Og selvom jeg er roed af hjerte og elsker den roede farve er dette altsaa for meget af det gode. Hvis det var sket i nogle af de andre lande, hvor jeg har tranet, var der ingen tvivl om at dommerne var koebt og betalt. Jeg har dog erfaret at det er svaerere end som saa at koebe dommere i dette land, men nu har Broendby jo ogsaa et noget stoerre budget end os!"

I finalen skal VB moede Aab og det vil vaere en kaempe oplevelse for det unge Vejle-hold og samtidig en mulighed for europaeisk kvalifikation. Det naaede Mikhail Kalashnikov da ogsaa at glaede sig over efter at han havde afsluttet sin svada mod den danske dommerstand.

"Det er selvfoelgelig fantastisk. Ikke mindst at vi har en mulighed for at spille europaesisk fodbold naeste saeson, men det nytter ikke noget hvis vi naeste saeson skal spille europaeisk den ene dag og spille 1. Division den naeste paa Lerpytter Roevballe-stadion i Thy. Det er derfor alfa og omega at vi klarer skaererne i Superligaen. Saa kan denne pokalturnering vaere persillen paa spillernes borsch [populaer russisk roedbedesuppe.Red]."

Vejle ligger i oejeblikket 3 point under nedrykningsstregen. De har dog en markant bedre maalscore end Esbjerg paa 10-pladsen.
« Seneste Redigering: 24 Nov 2008, 03:00 af Rakacka » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #4: 18 Nov 2008, 14:54 »

Jeg elskede din Vejle blog i FM08, som var alt for grineren! Opstemt Må denne blive ligeså sjov! Denne er dog også utroligt velskrevet selvom det kan være irriterende at læse ae, oe, aa osv. men det er ikke slemt! Peace
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #5: 21 Nov 2008, 23:59 »


Aabechs skade - Aab's glaede
D. 22.  Maj af Rasmus Bech


Der var doemt folkefest i Parken i gaar. Mere end 25.000 mennesker var samlet til det rent jyske opgoer der skulle afgoere Pokalturneringen. Skulle Vejle hjemtage trofaet for syvende gang eller skulle Aalborg faa sin tredje pokal til samlingen? Paa forhaand var Aab store favoritter. Det var allerede en overraskelse at VB stod i finalen, men overraskelsen stoppede ikke der. Mikhail Kalashnikovs tropper havde ikke til sinds at stille sig tilfreds med soelv. Straks fra kampens floejt floej de frem over stepperne og hele foerste halvleg var VBs. De helt aabne maalchancer udeblev dog, men baade Gonsalez-Virgil og specielt Kim Aabech havde flere gode forsoeg.

Selvsamme Aabech var i det hele taget kampens store profil. Igen i anden halvleg stod han for det ene gennembrud efter det andet og bragte konstant problemer for Aab-forsvaret. Det var derfor en torn i oejet paa Kaptajn Kalashnikov at han maatte udgaa med en skade et kvarter for tid. Det skulle ogsaa vise sig udslagsgivende for kampen.

Efter en taktisk disposition blev Aabech erstattet af Jesper Olesen, der gik ind paa hoejrebacken mens Sladan Peric rykkede op paa midtbanen. Blot 2 minutter efter hans entrè kom Olesen i centrum da han fuldstaendig mistimede et hovedstoed og Andreas Johansson fik en af de chancer han er for skarp til at misbruge. Et toert hug med hoejrebenet og Aab var foran. En kende ufortjent. Kalashnikovs knaegte havde uden tvivl forjtent bedre, men man maa ogsaa bukke sig i stoevet for Johanssons koelighed.

Kim Aabech blev aarets pokalfighter, men den pokal han saa inderligt kaempede for havnede i Aab. Folkefesten fortsaette nordpaa og er sikkert stadig i gang.
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #6: 22 Nov 2008, 00:16 »



VB opruster - ordkrigen fortsaetter

D. 15 Juli 2009. af Anders Møllenberg

Efter en veloverstaaet saeson er Vejle gaaet i gang med oprustningen til den kommende saeson. Klubben klarede skaererne og endte 3 point over Esbjerg, der maa en tur ned i 1. Division. Foerste skridt paa VBs vej mod toppen er derfor taget. Men der skal nye spillere til foer de naeste skridt kan tages. Tilbage i Januar lovede Mikhail Kalashnikov at han ville opstoeve det danske land for talent og han har saa sandelig holdt ord. Intet mindre end 11 spillere er kommet til i dette transfervindue. Ikke èn er en dag over 19 og den yngste er blot 14 aar gammel. Den anden vej er Valentino Lai blevet solgt til Modena og Martin Borre, der var kommet i overskud er roeget tilbage til den norske Tippeliga.

Som udgangspunkt er ingen af de 11 spillere udset til en fast plads i startopstillingen, men Kalashnikov indskaerper at "dette er fremtidens stjerner, der vil bringe glans over klubben." FCK's bestyrelsesformand Flemming Oestergaard, der laenge har haft et horn i siden paa Kalashnikov er dog af en anden mening:

"Det Mikhail Kalashnikov goer er at koebe en hoestak og saa haaber han ellers at finde en enkelt gylden naal."

Kalashnikov, der fra starten af sit virke i det Vejlensiske fodboldflagskib lagde sig ud med Dansk fodbolds maegtigste mand replicerede toert:

"Han [Flemming Oestergaard.red] er stadig en gedigen selvoplaest narrehat. Den eneste her der febrilsk leder efter en knappenaal er ham selv. Den sidder mellem hans ben og med hans store armbevaegelser er den tydeligvis saa lille, at jeg godt kan forstaa at han finder det besvaerligt at finde den."

« Seneste Redigering: 22 Nov 2008, 00:27 af Rakacka » Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #7: 22 Nov 2008, 00:20 »

Genialt!

Herligt at lilleput træneren tør sige PS&E imod! Sådan skulle det også være i virkeligheden. Glæder mig til at se nogle større og kendte navne i VB!
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

theALEXANDER
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #8: 22 Nov 2008, 00:41 »

Detter er en virkelig underholdende og spændende blog om VB.
og selve idén med at have en russer som træner er særdeles uovertruffen hvilket jeg aldri ghar set eller tænkt på i FM før..
Selvom VB ikke er mit hold vil jeg alligevel følge denne blog tæt,
hvis den vel at mærke fortsætter med den russiske krigsveteran som træner..

- Keep it up!

10 point fra mig . Opstemt
Logged

FC Barcelona - Mes que un club <3

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #9: 22 Nov 2008, 20:57 »


Lille Vigil vender hjem - det samme goer Graver!
D. 1. Februar 2010 af Mads Glenn Wehlast

Et forholdsvist roligt dansk transfervindue er overstaaet. En af de mest aktive klubber var ambitioese Vejle, der soligte 2 spiller og fik 4 ind. De to spillere der forlod klubben er to af de Peruvianere, der ankom sidste aar.

Carlos Fernandez, der aldrig formaaede at bide sig fast paa foersteholdet, men var en fantastisk substitut baade paa venstrebacken og midtbanen roeg til Rusland. Naermere bestem Saturn for 15 millioner. En glimrende handel for Den Roede Haer.
En ligesaa god handel maa man sige de gjorde da de afhaendede Juan Gonzales-Vigil til hjemlandet. Godt nok var Vigil en yderst populaer herre i Noerreskoven, hvor han lynhurtigt fik kaelenavnet "Lille Vigil" pga. hans ringe hoejde (167 cm). Men da Universitario stod klar med 28 millioner var sagen soleklar. Vigil vendte hjemad. Han naaede at score 18 maal for VB i 29 kampe. Begge spillere skrev under med Kalashnikovs klub for et aar siden paa fri transfer.

Den anden vej er kommet 3 unge danske talenter. Martin Pedersen, Michael Midtgaard og Yasin Thoegersen. Ingen af disse er udset en plads i startopstillingen. Det er til gengaeld klubbens sidste indkoeb. Endelig, kan man vel sige slutter cirklen: Thomas Gravesen vender hjem. Tilbage til barndomsklubben. Efter et kort ophold i Levante, der aldrig blev den store succes skal det blive spaendende at se om den aldrende midtbanegeneral kan faa karrieren paa ret koel i den roede troeje.

VB overvintrer her i vinterpausen paa en foreloebig 8-plads i god afstand af nedrykningspladsern e. Det bliver interessant at se om General Gravesen kan hjaelpe med at faa klubben yderligere op i raekkerne.
« Seneste Redigering: 27 Nov 2008, 02:24 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #10: 22 Nov 2008, 22:53 »


Status: Vejle Boldklub
D. 3. Juli 2010 af Thomas Færch, chefredaktør


I vores gennemgang af samtlige 12 Superligahold er vi kommet til sidste saesons 7-plads: Vejle - nu til dags bedre kendt som "Den Roede Haer." Den karismatiske Mikhail Kalashnikov er et spaendende bekendtskab for dansk fodbold og klubben udvikler sig stoet og roligt.



Væsentlige transfers
Tilgang
Jose Rafael Alamo - MM fri transfer fra Jaguares
Jesper Juelsgaard - FV fri transfer fra FC Midtjylland
Tawrick Jibril - MC fra Hearts of Oak for 3 millioner - Endnu et stortalent til samlingen. Blot 17 aar gammel har han allerede én A-landskamp for Ghana
Neymar - AC fra Santos for 1,5 million - nok et stortalent, der skal kaempe om en plads i angrebet.

Afgang
Bora Zivkovic - karrierestop
Sladan Peric - til OB paa fri transfer



Forventninger
Med sidste saesons 7-plads tog vejlenserne endnu et skridt op af dansk fodbolds rangstige. Mikhail Kalashnikov er ikke en mand af smaa ord og hans klare maal er at skabe Danmarks bedste klub. En klub, der skal kunne konkurrere paa europaeisk niveau. Det bliver dog naeppe i denne saeson. Succeskriteriet maa vaere en plads i den bedste halvdel af ligaen.



Truppen
Forventet startopstilling
MM: Jimmy Nielsen - har vaeret VBs sikre skanse i 3 aar nu, men med tilgangen af Alamo er der kommet konkurrence
FV: Helder Cabral - Har vaeret en stor positiv overraskelse de forgangne to saesoner.
FC: Brian Priske - Forsvarsgeneralen, der skal styre de unge spillere.
FC: Christoffer Beck - Kom fra klubbens egen ungdomsafdeling sidste aar, hvor han alligevel fik over 10 kampe.
FH: Tomas Kovaric - Blot 17 aar gammel var han fast mand baade for VB og Tjekkiets u/21-landshold sidste aar.
DMC: Marco Ciurlizza - Sammen med Aabech er han nok klubbens stoerste stjerne pt. Uhyggeligt solid.
MC: Steffen Kielstrup - Mr. VB er endnu en gang tiltaenkt en hovedrolle paa midtbanen.
MC: Jakob Rasmussen - Har endnu ikke helt udfriet forventningerne, men er dog garant for en solid indsats.
OMC: Kim Aabech - Maaske klubbens stoerste stjerne pt. Er bindeleddet mellem midtbane og angreb.
AC: Adair Junior - Stemplet som fiasko efter blot 2 maal den foerste saeson. 13 maal i foraaret har aendret det.
AC: Tommy Hoiland - Mangler stadig gennembruddet og hvis Kalashnikov finder en ny angriber maa han vige pladsen.

Reserverne
MM: Jose Rafael Alamo - Skal kaempe med Jimmy Nielsen om pladsen i maalet.
FC: Roman Tuma - Endnu et ungt talent. Skal kaempe med Beck om pladsen i midterforsvaret.
FV: Jesper Juelsgaard - Signet som backup for Helder Cabral.
MC: Thomas Gravesen - Blev aldrig fast mand i foraaret. Dog en supersub i Superligaen.
MC: Haakon Mittet - 18 aar og fast mand paa det norske ungdomslandshold.
OMC: Anton Sosnin - Endnu et af klubbens store talenter.
AC: Neymar - Det er stadig uvist om han eller Hoiland starter inde. Vi spaar at Hoiland faar chancen foerst.

Talenterne
VBs u/19, reserve- og saagar A-hold bugner af talent. Don Oe har kritiseret Kalashnikovs indkoebspolitik og udtalt til Ekstra Bladet, at han mener at de har koebt en hoestak og haaber at finde en gylden naal. Her paa redaktionen mener vi dog ikke at det er en hoestak som Den Roede Haer har koebt. I saa fald er det i hvert fald en gylden hoestak. Der er saa mange talenter i klubben, at det ikke vil vaere fair at naevne nogle frem for andre. Vi vil blot med glaede vente paa at se hvem der slaar igennem i denne saeson.



Vurdering af truppen
Der er helt sikkert groede hos De Roede, men stadig er mange af spillerne for unge til at kaempe med om medaljer. Ydermere er der et stort behov for at signe en staerk angriber. Kalashnikov har eftersigende kik paa flere muligheder, men oekonimien saetter sine graenser og det er uvist om en ny bomber kommer til inden saesonen starter igen.
Medieprognosen spaar en 9-plads, men her paa redaktionen tror vi lidt mere paa De Roede og vil ikke blive saa overrasket, hvis de blander sig i den oeverste halvdel af tabellen.
« Seneste Redigering: 22 Nov 2008, 22:56 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #11: 22 Nov 2008, 23:01 »

Jeg takker i oevrigt for kommentarerne. Hvis andre har kritik - positiv som negativ - saa er de mere end velkommen til at kaefte op.

Jeg har sprunget mere eller mindre elegant hen over den forgangne saeson som I kan se. Det har jeg gjort da det alligevel er en art mellempseudosaeson og uhyggeligt uinteressant. Kun transfers kan ophidse en smule. Til gengaeld satser jeg paa en maanedlig update fra denne saeson og i fremtiden. Jeg taenker lidt over hvordan jeg skal greje den, men koerer videre i artikelstilen og skal nok hitte ud af noget.

Vh,
Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #12: 24 Nov 2008, 01:58 »

SEPTEMBER 2010
Som et nyt koncept paa Vejle-boldklub.dk gennemgaar vi i denne saeson hver maaned de forgangne 30 dages kampe for vor roede helte.
Nordstrand

1. Spillerunde
VB – FC Koebenhavn     0-1   (0-1)
0-1 Morten Nordstrand (38)

MOM: William Kvist, FCK


Pga. spaendingerne mellem Mikhail Kalashnikov og bestyrelsesformand i FCK Flemming Oestergaard har der de senere aar vaeret en speciel intensitet i de indbyrdes opgoer. Dette opgoer var ikke undtagelsen. At det samtidig var foerste kamp efter saesonpausen gjorde ikke intensiviteten mindre. Kampen var et lige og velspillet opgoer, hvor et mere retfaerdigt resultat havde vaeret 2-2, men kun Morten Nordstrand havde spidset stoevlerne hjemmefra og var skarp nok til at score.

Flemming Oestergaard var i et straalende humoer efter kampen. Mikhail Kalashnikov derimod forlod hurtigt kampomraadet uden at levne os tid til at fange ham til en kommentar.



Sosnin

2. spillerunde
Randers FC - VB      0-2   (0-0)
0-1 Anton Sosnin (65)
0-2 Adair Junior (70)

MOM: Adair Junior, VB


Vi skulle igennem en oerkenvandring af en foerste halvleg foer VB fik aabnet op for scoringerne i denne saesons Superliga. Anden halvleg var der tale om dominans fra start til slut fra VBs side og sejren var ganske fortjent.



Fetai stjal sejren

3. Spillerunde
VB - FC Nordsjaelland     0-1  (0-0)
0-1 Bajram Fetai (90+4)

MOM: Benjamin Kibebe, FCN


"Jeg starter selv inde i angrebet naeste gang," var Kalashnikovs toerre kommentar efter dagens kamp. 90 minutters konstant pres fra VBs side medfoerte ingen scoringer og i kampens tillaegstid stjal Bajram Fetai paa et kontra-angreb sejren i en af de mest ufortjente sejre set paa Vejle Stadion i nyere tid.



Den hjemvendte soen

4. Spillerunde
Silkeborg - VB      2-5   (1-2)
0-1 Steffen Kielstrup (26)
0-2 Neymar (36)
1-2 Kim Olsen (45+1)
1-3 Thomas Gravesen (68)
1-4 Thomas Gravesen (72)
2-4 Martin Svensson (78)
2-5 Tommy Hoiland (81)

MOM: Thomas Gravesen, VB.


Kalashnikov gjorde ikke alvor om truslen om selv at starte inde i angrebet, men noget var alligevel aendret set i forhold til sidste soendag. Skudtraeningen maa have vaeret i hoejsaedet den forgangne uge for pludselig kunne VB ikke braende en chance og vandt en stor sejr i en flot kamp. Neymar og Hoiland fik scoret deres foerste traeffere, men den store oplevelse var Thomas Gravesen, der kom ind i anden halvleg og leverede en pragtpraestation



Neymar, blot 18 aar





5. Spillerunde
VB –  AGF   1-0   (0-0)
1-0 Neymar (87)

MOM: Helder Cabral, VB


Det lignede laenge en nulloesning, men i sidste ende afgjorde indskiftede Neymar kampen og sikrede sig samtidig en plads i startopstillingen til de kommende kampe.




2. runde i Pokalturneringen
VB –  FC Svendborg      5-0   (3-0)
1-0 Brian Priske (4)
2-0 Anton Sosnin (35)
3-0 Neymar (45+1)
4-0 Selvmaal (86)
5-0 Kim Aabech (90)

MOM: Brian Priske, VB


Der var flere reserver i startopstillingen da VB entrerede pokalturneringen i 2. runde. Det aendrede dog ikke paa at VB styrede kampen fra start til slut og var taettere paa tenniscifre end Svendborg var paa en reducering.

« Seneste Redigering: 24 Nov 2008, 02:31 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #13: 24 Nov 2008, 02:27 »

Belaïd (th.), der fik smilet frem hos Kalashnikov

Store koeb i sidste oejeblik
D. 1. September 2010 af Mads Glenn Wehlast

Ingen af de danske klubber har haft de helt store armbevaegelser i det forgangne transfervindue. Den mest maerkbare handel er Aabs salg af Thomas Enevoldsen til Benfica. Et salg, der forventes at indbringe nordjyderne i omegnen af af 50 millioner kroner. FCM har ogsaa holdt udsalg og har afhaendet Adigun Salami og Mikkel Thygesen til udlandet. Salg, der har givet i naerheden af 60 millioner til klubben fra Heden.

Indkoebene for samtlige klubber har dog vaeret begraensede, men det blev der rettet op paa i de doende timer af transfervinduet i gaar aftes. Foerst annoncerede FCK at de har haft de store spenderbukser paa da de praesenterede den brasilianske forsvarsspiller Romario Mendes. En spiller der har kostet 40 millioner kroner at hente til hovedstadsklubben.

Der var ogsaa aktivitet i hovedkvarteret for Den Roede Haer i Vejle. Foerst blev det annonceret at Jakob Rasmussen den naeste saeson skal spille for Levski Sofia, der har hostet op med smaa 15 millioner kroner for midtbanespilleren. Han skifter dog foerst i vinterpausen. VB var dog hurtig til at finde en erstatning, da den tunesiske landsholdsspiller Tijani Belaïd blev hentet i Slavia Prag for godt 5 millioner.

Mikhail Kalashnikov var i storslaaet humoer da man praesenterede Belaïd og ved pressemoedet rev han igen op i den langvarige konflikt med Don Oe.

"Narrehatten Don Oe har udtalt at vi her i Vejle koeber hoestakke. Nu ved vi alle at det ikke er sandt, men selv hvis det skulle vaere saa betaler vi ikke mere end markedsprisen for hoe. FCK derimod har betalt 40 millioner for en afdanket, overvaegtig, brasiliansk hoetyv. Det maa vaere den dyreste kilopris for hoe i verdenshistorien - ogsaa selvom han vejer godt til. Jeg lover jer at Belaïd, der har kostet en tiendedel af Don Oes brasilianske hoetyv er ti gange bedre. Tro mig."
« Seneste Redigering: 24 Nov 2008, 03:44 af Rakacka » Logged

Rakacka
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Jyllands Roede Rubin - "Den Tredje Guldalder"
« Svar #14: 24 Nov 2008, 17:20 »

OKTOBER 2010
Priske, MOM

6. Spillerunde
Aab – VB     0-0   (0-0)

MOM: Brian Priske, VB

Det er sjaeldent man forlader et stadion efter en 0-0-kamp og alligevel foeler sig godt underholdt, men det var faktisk sagen i denne kamp. Begge hold spillede flot offensiv fodbold og kombinerede sig frem til mange chancer, men angriberne var ikke skarpe nok og baade Karim Zaza og Jimmy Nielsen reddede deres respektive hold flere gange.



Belaïd

7. spillerunde
Esbjerg FB -  VB      2-2   (1-1)
0-1 Tijani Belaïd (3)
1-1 Fredrick Björck (17)
2-1 Jesper Lange (70)
2-2 Christoffer Beck (87)

MOM: Tijani Belaïd, VB


Allerede efter to minutter tog VBs nye midtbanespiller Belaïd chancen fra 40 meter og bankede bolden ind i netmaskerne og sig selv ind i hjerterne paa de medrejsende VB-fans med et fabelagtigt skud. VB-fansene fik dog ikke meget mere at glaede sig over i kampen. Foerst kom Fredrick Björck hoejest efter et hjoernespark og senere gav VB-forsvaret Jesper Lange al for megen plads. Det var dog en troest at Christoffer Beck efter et frispark sparkede udligningen ind kort foer tid.



Stolberg

8. Spillerunde
VB - Soenderjyske     1-2  (0-2)
0-1 Jacob Stolberg (8)
0-2 Johnny Thomsen (26)
1-2 Kim Aabech (86)

MOM: Jacob Stolberg, SE


Den i forvejen aldrende Mikhail Kalashnikov saa ud til bare at blive aeldre og aeldre i loebet af kampen. Panderynkerne rykkede sig helt ind til kraniet efter Stolberg og Thomsens scoringer i foerste halvleg og VB-spillerne fik en reprimande, der kunne hoeres helt oppe paa pressepladserne i pausen. Kim Aabech scoring i slutminutterne var dog ikke andet end et plaster paa saaret.




3. runde i Pokalturneringen
VB –  FC Fredericia      3-0   (2-0)
1-0 Kim Aabech (20)
2-0 Neymar (25)
3-0 Neymar (52)

MOM: Neymar, VB


Der var doemt lokalopgoer i Pokalturneringen, men del blev aldrig den normale, intense affaere som et lokalopgoer er. Dertil var VB simpelthen for staerke.



Neymar

9. Spillerunde
FC Midtjylland - VB      2-2   (1-0)
0-1 Filip Marcic (23)
1-1 Neymar (54)
1-2 Neymar (58)
2-2 Nicklas Pedersen (90+3)


MOM: Neymar, VB.


Kalashnikov havde talt med store bogstaver i perioden efter kampen mod Soenderjyske og det var ogsaa et helt andet VB-hold, der tog kampen op imod FC Midtjylland. Ved pausen havde de sortblusede dog en smal foering, men det aendrede Neymar paa i loebet af 5 minutter i midten af 2. Halvleg. Der var ogsaa chancer til yderligere foering og det var derfor ogsaa svaert at baere at Nicklas Pedersen, der er kommet til FCM i sommerpausen dybt inde i dommerens tillaegstid sikrede hjemmeholdet et enkelt point.



Soerensen fik flere gange VB'erne til at se dumme ud





10. Spillerunde
VB –  OB   2-2   (1-2)
0-1 Chris Soerensen (21)
1-1 Kim Aabech (25)
1-2 Selvmaal (45+1)
2-2 Neymar (52)

MOM: Chris Soerensen, OB


I modsaetning til kampen mod Midtjylland kunne de roedblusede efter kampen glaede sig over det ene point. OB var kampen igennem et skridt foran og det havde ikke vaeret ufortjent hvis de havde taget alle 3 point med hjem til Fyn.




11. Spillerunde
Broendby IF - VB      1-0   (1-0)
1-0 Martin Bernburg (41)

MOM: Kim Aabech, VB


I en lige kamp var Martin Bernburgs maal den eneste forskel paa de to hold og Broendby soergede dermed for at VB ikke fik en eneste sejr i Superligaen i Oktober maaned.

Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010