Så nærmer vi os slutningen, først et par kampe mod Aserbadjsjan og Rusland, før vi om en månede kan slutte af hjemme mod Tyskland.
Truppen er ligesom sidste gang.
Målmænd:
Thomas Sørensen (Aston Villa)
Stephan Andersen (Charlton)
Kasper Schmeichel (Manchester City)
Forsvar:
Brian Priske (Portsmouth)
Lars Jacobsen (Celta Vigo)
Niclas Jensen (Fulham)
Kasper Bøgelund (Gladbach)
Daniel Agger (Liverpool)
Leon Andreasen (Werder Bremen)
Michael Jakobsen (Auxerre)
Per Krøldrup (Fiorentina)
Dennis Cagara (Brøndby)
Midtbane:
Thomas Graversen (Real Madrid)
Christian Poulsen (Schalke 04)
Daniel Jensen Anderlecht)
Kasper Lorentzen (Brøndby)
Martin Jørgensen (Fiorentina)
Jesper Grønkjær (Stuttgart)
Christian Keller (Lazio)
Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Jan Kristiansen (Nürenberg)
Angriber:
Peter Løvenkrands (Fulham)
Søren Larsen (Schalke)
Morten Skoubo (Real Sociedad)
Henrik Pedersen (Bolton)
Jon Dahl Tomasson (Stuttgart)
Kort tid efter må Jesper Grønkjær melde fra på grund af en skade, Dennis Rommedahl er udtaget i stedet.
Den første kamp er hjemme mod Aserbadjsjan, en kamp som selvfølgelig skal vindes.
Mm: Thomas Sørensen
FH: Lars Jacobsen
FV: Niclas Jensen
FC: Per Krøldrup
FC: Daniel Agger
DMC: Thomas Gravesen
MH: Martin Jørgensen
MV: Thomas Kahlenberg
OMC: Jon Dahl Tomasson
AC: Søren Larsen
AC: Henrik Pedersen
Christian Poulsen er tilbage på den defensive midt, Jon Dahl glider ned på den offensive da Daniel Jensen er træt. Søren Larsen tager hans plads i front.
Kampen:
Det ser ud til vi er ved og finde formen igen, for der skal kun gå 2 min. før Søren Larsen kan score til 1-0. Vi forsætter med et hårdt pres, og efter 20 min. kan Kahlenberg score til 2-0. Blot 5 min. sener gør gæsterne det så svære for sig selv, da de score selvmål. Kort før pausen kan Søren Larsen igen score, så en pause føring på 4-0.
Anden halvleg går også ganske fint, Kahlenberg score igen, Søren Larsen score 2 mål, Christian Poulsen sender en enkelt i mål, plus endnu et selvmål, så en dejlig sejer på 9-0.
Der blev i øvrigt debut til de to Brøndby spiller, Dennis Cagara og Kasper Lorentzen
Søren Larsen var i kanon form i dag
Så er det blevet tid til en udekamp mod Rusland, en kamp der godt kan gå hen og blive svær.
Startopstillingen:
Mm: Thomas Sørensen
FH: Lars Jacobsen
FV: Niclas Jensen
FC: Per Krøldrup
FC: Daniel Agger
DMC: Thomas Gravesen
MH: Martin Jørgensen
MV: Thomas Kahlenberg
OMC: Daniel Jensen
AC: Jon Dahl Tomasson
AC: Søren Larsen
Daniel Jensen er tilbage på den offensive midtbane, Jon Dahl erstater så en træt Søren Larsen i front.
Christian Poulsen er små skadet og bliver erstatet af Thomas Gravesen.
Lars Jacobsen må side over på grund af karantæne, han bliver erstatet af Kasper Bøgelund
Kampen:
Ligesom i den første kamp mod Rusland er spillet lige fordelt, og begge mandskaber kommer frem til en del chancer. Ligesom i den første kamp, er det os der er skarpest, og kort før pause fløjtet kan Jon Dahl bringe os foran 1-0
I anden halvleg overtager Rusland mere og mere spillet, men da Gravesen kan sende et frispark i kassen efter 72 min. bliver kampen lukket. Kort før tid får vi så tilkæmpet os et straffespark, som Kahlenberg kan omsætte til mål. Bedst som jeg tror kampen er i hus, score Rusland to mål til aller sidst, men vores føring holdt så en dejlig 3-2 sejer og første pladsen er i hus.
Thomas Kahlenberg var nok engang Danmarks bedste