home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:16:27 GentleBreeze Blogs U4GM - How to Maximize...
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 366 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Danmark - Vikingenationen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Danmark - Vikingenationen  (Læst 20199 gange)
Thore
Manager

Danmark - Vikingenationen
« : 30 Apr 2006, 16:29 »

Ja ved godt der allerede er en blog med Danmark, men blev inspiret til og skrive en blog med et landshold, og så er Danmark jo det narturlige valg. Håber ikk United-Styrer giver mig tæsk på grund af det.

Som i måske ved er Danmark med i VM kvalen hvor toppen af puljen ser sådan her ud:
Ukraine 9 kampe, 23 point
Tyrkiet 9 kampe, 16 point
Grækenland 9 kampe, 15 point
Danmark 8 kampe, 12 point

Min første kamp er på udebane mod Tyrkiet. Bestemt en svær kamp, men hvis  vi vil tilslutrunden i Tyskland, er det en kamp der skal vindes.

Truppen mod Tykiet og Georgien:

Målmænd:
Thomas Sørensen (Aston Villa)
Stephan Andersen (Charlton)
Jimmy Nielsen (Lecce)

Forsvar:
Brian Priske (Portsmouth)
Lars Jacobsen (Celta Vigo)
Niclas Jensen (Fulham)
Henrik Pedersen (Bolton)
Daniel Agger (Liverpool)
Leon Andreasen (Werder Bremen)
Thomas Gaardsøe (West Brom)
Thomas Bælum (Porto)
Martin Albrechtsen (West Brom)

Midtbane:
Thomas Graversen (Real Madrid)
Christian Poulsen (Schalke 04)
Rasmus Würtz (Sevilla)
Daniel Jensen (Werder Bremen)
Claus Jensen (Fulham)
Martin Jørgensen (Fiorientina)
Jesper Grønkjær (Stuttgart)
Dennis Rommedahl (Charlton)
Thomas Kahlenberg (Auxerre)
Jan Kristiansen (Nürenberg)

Angriber:
Jon Dahl Tomasson (Stuttgart)
Søren Larsen (Schalke)
Morten Skoubo (Real Sociedad)
Peter Madsen (Southhampton)

Få dage efter udtagelsen måtte Thomas Gaardsøe melde fra pga. en skade. Michael Gravgaard fra FCK er indkladt i stedet.

Til kampen mod Tyrkiet har jeg valgt følgende opstilling:

Mm: Stephan Andersen

FH: Brian Priske
FC: Daniel Agger
FC: Leon Andreassen
FV: Henrik Pedersen

MC: Rasmus Würtz
MC: Christian Poulsen
OMH: Jesper Grønkjær
OMV: Martin Jørgensen
OMC: Jon Dahl Tomasson

AC: Morten Skoubo

Bænken: Jimmy Nielsen, Lars Jacobsen, Niclas Jensen, Thomas Kahlenberg, Dennis Rommedahl, Claus Jensen og Peter Madsen.

Et noget ungt centerforsvar som jeg har valgt, da Per Krøldrup og Martin Laursen begge er ude med skader. Men det bliver spændende om fremtidens centerforsvar allerede nu kan gøre det godt.
Jeg er også meget spændt på og se Henrik Pedersen som venstreback.
Der var dog nogle små skader op til kampen, der betød at Thomas Sørensene, Thomas Gravesen og Søren larsen ikke blev klar til kampen.

Kampen:
Tykiet lagde ud med et voldsomt press, og de kom frem til mange chancer. Nihat havde blandt andet en friløber efter bare to minutter.
Der skulle dog heller ikke gå særlig lang tid før Tyrkiet kom foran, et pragt mål af Tuncay bragte hjemmeholdet foran efter bare 4 min.
Efter målet kommer vi dog lidt mere med i kampen, men det er stadig småt med mål chancer, og det ligner mest af alt endnu et mål til Tyrkiet, men ud af det blå sender Daniel Agger en helt fantastisk aflevering afsted til Morten Skoubo der med lethed kan banke sit første mål for Danmark i kassen.
Det gjorde bestemt ikke tyrkerne glade, men da Bastürk fik lov til og stå umarkeret på det næste angreb hjalp scoringen ikke meget, 2-1 til hjemmeholdet efter 25 min.
Vi svare dog igen med det samme, på det følgende angreb sender Jesper Grønkjær en bold i dybden til Skoubo som kan score sit andet mål, 2-2 og 3 mål på 3 min. en spændende kamp.
7 min senere udspiller Tyrkiet dog vores forsvar, og Bastürk kan bringe Tyrkiet foran for 3 gang i kampen 3-2.

I pausen må vi desværre skifte Morten Skoubo ud på grund af en mindre skadet, han bliver erstatet af Claus Jensen, der så bytter plads med Jon Dahl.

Efter 55 min. starter Christian Poulsen et kontra angreb efter et tyrkist hjørne. Poulsen sender bolden op til Jon Dahl, der holder flot på den og spiller den ind over til en fri Christian Poulsen, der dog for tomt mål brænder.
Minuttet efter har Tyrkiet endnu et hjørne, og den urutinet Rasmus Würtz begår straffe. 4-2 til Tyrkiet.
Efter det hiver jeg en noget anonym Martin Jørgensen ud, og sender Thomas Kahlenberg ind.
Det fik en noget positiv indvirkning, og i den næste periode kommer vi frem til mange store chancer, og efter 66 min. smider Kahlenberg et indlæg ind i skallen på Jon Dahl, og 4-3.
Netop Jon Dahl må dog lade sig udskifte efter 72 min. Jeg sender Niclas Jensen ind i stedet, han går så ned på venstreback pladsen og Henrik Pedersen hopper op i front.
Efter 80 min. smider jeg også Daniel Agger op i front, det hjælper dog ikke, og det ender 4-3

Til kampen mod Georgien er det kun Thomas Sørensen der er blevet klart. Desvære er Rasmus Würtz, Jesper Grønkjær, Martin jørgensen og Morten Skoubo dog ikke klar til kampen.
Det giver en noget amputeret startopstilling:

Mm: Thomas Sørensen

FC: Niclas Jensen
FV: Henrik Pedersen

MC: Daniel Jensen
OMH: Dennis Rommedahl
OMV: Thomas Kahlenberg

AC: Henrik Pedersen

Bænken: Stephan Andersen, Martin Albrechtsen, Lars Jacobsen, Michael Gravgaard, Jan Kristiansen, Claus Jensen, Peter Madsen.

Kampen:
Kampen starter som forventet med press fra vores side, og det bliver dog også til en del chancer både Jon Dahl og Henrik Pedersen brændte et par store.
Efter 39 min tager Kahlenberg en drible tur ind mod Georgiens mål, og sender rigtig flot bolden op i fjerneste hjørne. 1-0.
Kort efter bliver der begået straffe mod Rommedahl, den chance spiilder Jon Dahl ikke, 2-0.

I pausen bliver Prian Priske taget ud til fordel for Lars Jacobsen, der dermed får debut.

2. Halvleg er en noget kedeligt afære. Georgien kommer lidt længer frem på banen, men de kommer ikke rigtig til nogen chancer.
Efter 66 min. header Henrik Pedersen hans første landsholdsmål i nettet. 3-0.
Efter følgende fortager jeg et par udskiftninger. Jon Dahl og Thomas Kahlenberg går ud, mens Claus Jensen og Jan Kristiansen kommer ind.
Efter 77 min. laver georgiens målmand en fejl da han mister bolden til Henrik Pedersen, der dermed kan øge til 4-0.
10 min. senere er han på spil igen, da Jan Kristiansen smider en bold indover, får Pedersen hovedt på og score dermed et hattrick.

Ærligt vi tabt til Tyrkiet, de vandt nemlig også ude over Ukraine, så nu er vores chancer for VM helt væk. Kampen mod Georgien gav dog et løfte om noget godt i fremtiden.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

United-styrer
Gæst

Sv: Danmark - Vikingenationen
« Svar #1: 30 Apr 2006, 16:31 »

Held og lykke. Ærgeligt at du heller ikke formåede at bringe holdet til VM :-)

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #2: 30 Apr 2006, 16:31 »

Ja ved godt der allerede er en blog med Danmark, men blev inspiret til og skrive en blog med et landshold, og så er Danmark jo det narturlige valg. Håber ikk United-Styrer giver mig tæsk på grund af det.

HAahahahahah, United-styrer kan ikke tæske nogen  funny

Held og lykke Wink
Ærligt at du ikke kom med til VM.

Thore
Manager

« Svar #3: 30 Apr 2006, 19:13 »

Så er det blevet tid til sidste kampe i kvalen. Hjemme mod Grækenland og ude mod Kasakhstan.
Det kan godt være der ikke er så meget og spille for, men og slutte af med to sejre ville nu være dejligt.
Truppen:

Målmænd:
Jimmy Nielsen (Lecce)

Forsvar:
Niclas Jensen (Fulham)
Henrik Pedersen (Bolton)
Daniel Agger (Liverpool)
Per Krøldrup (Fiorentina)

Midtbane:
Rasmus Würtz (Sevilla)
Claus Jensen (Fulham)
Martin Jørgensen (Fiorentina)

Angriber:
Søren Larsen (Schalke)
Peter Madsen (Southhampton)

Stort set samme trup. Dog er Per Krøldrup og Thomas Gaardsøe kommet tilbage.

Daniel Jensen må dog hurtigt melde fra på gund af en skade, Hjalte Bo Nørregaard (Heerenveen) er blevet indkaldt i stedet.

Opstillingen mod Grækenland:

FV: Lars Jacobsen
FC: Per Krøldrup
FC: Leon Andreasen

MC: Thomas Gravesen
OMH: Jesper Grønkjær
OMH: Thomas Kahlenberg

AC: Søren Larsen

Jeg har så vidst muligt forsøgt og vælge de spiller, som jeg vil satse på til EM kvalen. Jeg ville godt have Agger med, men han var lidt småskadet.

Kampen:
Det er en meget jævnbyrdigt afære, og begge hold kommer til mange chancer. Vi endter dog med og stå langt tilbage i den sidste del af halvlegen, det udnytter Grækenland, og kort før pausen gør de det til 0-1.

I pausen må både Jesper Grønkjær og Søren Larsen lade sig udskifte, da de er meget trætte. Jan Kristiansen og Henrik Pedersen kommer ind i stedet for.

I anden halvleg sker der ikke så meget, vi skal hele 20 min. hen før den første chance kommer.
Midt i halvlegen bliver Thomas Gravesen byttet ud med debutanten Hjalte Bo Nørregaard.
Resten af kampen er stort set bare en kamp på midten, og en ganske kedelig kamp ender 1-0 til Grækenland.

Til kampen mod Kasakhstan er der to ændringer i startopstillingen, Daniel Agger erstatter Leon Andreasen, og Martin Jørgensen er med i stedet for Grønkjær.

Kampen:
Må ærlig indrømme jeg sprang lidt let hen over kampen, da jeg fik besøg i samme øjeblik.
Men jeg kan se den endte 5-3 til Danmark.
De danskem mål scoret af: Søren Larsen, Jon Dahl Tomasson (2) og Morten Skoubo (2)

Jeg er ikke helt tilfreds med taktiken, så i de 3 venskabskampe der kommer inden EM kvalen, vil jeg prøve og køre en 4-4-2 diamant ind.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #4: 30 Apr 2006, 23:18 »

Så kommer der to venskabskampe, to hjemmekampe mod Bosnien og Marokko.
Da jeg jo som sagt vil ændre taktik, har jeg også kigge truppen en ekstra gang igennem, det er dog ikke blevet til så mange ændringer, men lidt er da der.
Truppen:

Målmænd:
Jimmy Nielsen (Lecce)

Forsvar:
Niclas Jensen (Fulham)
Kasper Bøgelund (Gladbach)
Daniel Agger (Liverpool)

Midtbane:
Claus Jensen (Fulham)

Angriber:
Søren Larsen (Schalke)
Henrik Pedersen (Bolton)
Rajko Lekic (Xerez)

Til kampen mod Bosnien er der som sagt blevet lavet en ny taktik, det giver følgende startopstilling:

FV: Niclas Jensen

DMC: Christian Poulsen
MH: Martin Jørgensen
MV: Thomas Kahlenberg
OMC: Claus Jensen

AC: Jon Dahl Tomasson

Kampen:
Det var sku noget af en succes med den nye taktik. Vi leverede en fantastisk gang offensiv fodbold, og vandt 6-1. Kampens store spiller var igen igen den gode gamle Henrik Pedersen. Det ser sandelig ud til at det bliver ham der skal skyde mig til EM. I øvrigt blev Brian Priske skadet og er taget hjem, jeg har dog ikke valgt og indkalde en ny.

Danmark - Bosnien 6-1

Danmark mål:
Jon Dahl Tomasson (7)
Henrik Pedersen (11,34)
Daniel Agger (32)
Claus Jensen (77)
Jan Kristiansen (str 88)

Til kampen mod Marokko erstater Kasper Bøgelund, Brian Priske på højrebacken. Desuden er Per Krøldrup og Martin Jørgensen for trætte til og spille, de bliver erstatet af Leon Andreasen og Jesper Grønkjær.

Kampen:
End nu en rigtig god kamp fra vores side. Vi har styr på dem igennem hele kampen, og vores forsvare ser endnu bedre ud end mod Bosnien, desværre lykkes det dem og score, men det blive stadig til en 4-1 sejer til Danmark.
Jon Dahl og vores venstre side bestående af Niclas Jensen og Thomas Kahlenberg var vores bedste spillere.
I øvrigt fik Rajko Lekic sin debut, og klarede det ok, der var dog en del brændte chancer.

Danmark - Marokko 4-1

Danmarks mål:
Jon Dahl Tomasson (27,45)
Henrik Pedersen (46)
Selvmål (75)

Umildbart ser det ud til den nye taktik fungere rigtig godt, jeg er dog lidt nervøs, for tror ikke den holder mod de lidt støre hold. Den næste kamp er ude mod Frankrig, så overvejer og lave en lidt mere defensiv udgave.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #5: 30 Apr 2006, 23:22 »

Flotte sejre og god blog i det hele taget Smiley

Thore
Manager

« Svar #6: 30 Apr 2006, 23:33 »

Flotte sejre og god blog i det hele taget Smiley

Jo tak  Smiley

Glæder mig dog til nogle "rigtige" kampe. Er sku spændt på og se hvem jeg skal op i mod, i EM kvalen.

Soccerpop
Gæst

« Svar #7: 01 Maj 2006, 08:53 »

Synes at landsholds blogs bliver lidt kedelige i længden.
men den her starter er da okay Wink

Zone 43
Manager

« Svar #8: 01 Maj 2006, 11:56 »

Det ser godt ud, glæder mig til at høre mere Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Thore
Manager

« Svar #9: 06 Maj 2006, 16:11 »

Så er der blevet trukket lod til EM kvalen.
Her er Danmark endt i pulje med: Estland, Ungarn, Tyskland, Aserbadjsjan, Rusland og Wales.
Det er bestemt ikke nogen nem gruppe, Tyskland er selvfølgelig farvoriter, mens Rusland vel er på niveau med os. Wales kan godt gå hen og drille.

Det er ved og være sidste testkamp inden kvalifikationen går i gang. En svær udebane kamp mod mægtige Frankrig.
Følgende spiller er udtaget:

Målmænd:
Jimmy Nielsen (Lecce)

Forsvar:
Niclas Jensen (Fulham)
Daniel Agger (Liverpool)

Midtbane:
Claus Jensen (Fulham)

Angriber:
Søren Larsen (Schalke)
Henrik Pedersen (Bolton)
Peter Løvenkrands (Fulham)

Eneste ændring i forhold til sidste gang, er Peter Løvenkrands der erstater Rajko Lekic

Kampen spilles på Bordeaux's hjemmebane Stade Chaban-Delmas

Til denne kamp bruger jeg stadig en 4-4-2 diamant, men i en lidt mere defensiv udgave, da der trods alt er forskel på Bosnien og Frankrig.

Startopstilling:

FH: Lars Jacobsen

AC: Søren Larsen

Kampen:
Der står selvfølgelig Frankrig på det hele, og ganske fortjent er hjemmeholdet da også foran 2-0 ved pausen. Der har ikk været meget gang i de danske spillere, der mest har kigget på franske lækkerier.
Til anden halvleg er det et meget forandret dansk hold, jeg har nemlig brugt samtlige udskiftninger i pausen. Det virker meget godt, for der er ikke engang spillet 1 min da Skoubo kan sende hans 5 landsholdmål i kassen.
Vi holder presset på Frankrig igennem hele halvlegen, men kort før tid kan de score på et kontra.

Lidt ærgelig vi ikke fik uafgjordt da det ville have været fortjent, men alt i alt er ganske tilfreds med holdes præstation, især Kahlenberg var i hopla.

Thore
Manager

« Svar #10: 06 Maj 2006, 18:01 »

Så skal vi til og gang med kvalen, det bliver godt og få spillet nogle "rigtige" kampe efter næsten et års pause.
Har prøvet en masse forskellige spiller og taktiker siden jeg overtog holdet, og har efterhånden fundet frem til min grundstamme.

Målmand:
Her handler det egenlig kun om to spiller, skal det være Thomas Sørensen, eller Stephan Andersen. Andersen er selvfølgelig yngst og kan være med mange år endnu, men syntes Sørensen har gjordt det bedst, og trods han har rundet de 30, kan han jo sagtens være med to år endnu.

Højreback:
Her har jeg prøvet mange spiller af, Brian Priske, Kasper Bøgelund, Jonas Troest og Lars Jacobsen. Generalt har det dog ikke været for godt, eneste der har gjordt det ok har være Lars Jacobsen, og da der også er noget fremtid i ham, bliver han min højreback.

Venstreback:
Her er der ingen tvivl, Niclas Jensen har gjordt det suverænt!!. Han kan dog få uventet pres fra Dennis Cagara, der ved og udvikle sig til en rigtig god spiller.

Centerforsvaret:
Eneste mand der er fast er Daniel Agger, det store danske forsvars talent, skal simpelthen have en plads på holdet. Ved siden af ham bliver det Krøldrup eller Andreasen, kan ikke helt finde ud af hvem jeg skal satse på.

Defensiv midtbane:
Christian Poulsen eller Thomas Gravesen, et utrolig svært valg. Jeg tror de bliver nød til og deles om det. Når det er mod de små modstander hvor vi skal være i angreb hele tiden bliver det Gravesen, men når det er mod de lidt støre og vi skal forsvare os lidt bedre, bliver det Poulsen.

Højrekanten:
Her er det meget svært, som udgangs punkt bliver det Martin Jørgensen, men Rommedahl har også gjordt det godt, så det kommer nok an på modstanderen.

Venstrekanten:
Her er der ingen tvivl, Thomas Kahlenberg har gjordt det kanont. Hvis han skulle blive skadet må Jan Kristiansen eller Jesper Grønkjær overtage.

Offensivmidtbane:
Her er jeg også lidt i tvivl, kommer an på om jeg vil bruge Jon Dahl i angrebet eller på den offensive, for han er jo selvsikker til begge pladser. Hvis det ikke bliver ham er det Claus Jensen eller Daniel Jensen.

Angrebet:
Henrik Pedersen har jo gjordt det kanont, så han er sikker ved af Jon Dahl. Hvis jeg ikke vælger og bruge Jon, så står kampen mellem Søren Larsen og Morten Skoubo.

Så er min første trup til kvalen udtaget:

Målmænd:
Jimmy Nielsen (Lecce)

Forsvar:
Niclas Jensen (Fulham)
Daniel Agger (Liverpool)

Midtbane:
Claus Jensen (Fulham)

Angriber:
Søren Larsen (Schalke)
Henrik Pedersen (Bolton)
Peter Løvenkrands (Fulham)

Kort tid efter måtte Jesper Grønkjær dog melde fra på grund af en skade. Simon Poulsen (Alavés) er blevet udtaget i stedet.

Første kamp er hjemme mod Wales. Det bliver ikke en walkover, men det er bestemt en kamp der skal vindes.

Startopstilling:

OMC: Daniel Jensen

AC: Jon Dahl Tomasson

Kampen:
Kampen forløb som ventet, vi sad stort set på det hele, Wales fik dog et par muligheder, men de havde tabt lidt af deres mod, da Martin Jørgensen allerede scorede efter 8 min.
I anden halvleg var Skoubo kommet ind, og han bankede endnu en mål ind, han har efterhånden score 6 mål i 7 landskampe, hvilket må siges og være ganske fint. Henrik Pedersen blev i øvrigt kåret til vores bedste spiller.
Dagen blev i øvrigt ikke være af, at Tyskland tabte til Aserbajdsjan.

Så er det blevet tid til Estland på udebane. Estland tabte deres første kamp 3-0 til Ungarn, så jeg regner bestemt med en sejer.

Startopstilling:

AC: Morten Skoubo

Som i kan se, er der ændret lidt i opstillingen. Jon Dahl er tilbage på den offensive, og Skoubo går ind i angrebet.

Kampen:
Kampen var utrolig kedelig, vi sad på det meste af spillet, men som vi ofte har set det i virkeligheden, blev bolden bare spillet rundt uden vi egenlig kom til nogen chancer. Men Henrik Pedersen og Jon Dahl bankede hver en bold i kassen, så vi fik sejeren, der aldrig rigtig var i fare.
Christian Poulsen blev i øvrigt kåret til kampens bedste spiller.

Forløbig stilling i puljen:
1. Danmark           2 kampe og 6 point
2. Wales               2 kampe og 3 point
3. Aserbadjsjan     2 kampe og 3 point
4. Ungarn              1 kamp 3 point
5. Tyskland           2 kampe og 3 point
6. Rusland            1 kamp og 0 point
7. Estland             2 kampe og 0 point

Det ser jo ganske fint ud Thumbs Up

ksaper_and
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 06 Maj 2006, 18:17 »

Fornuftig start må man sige...

Lækkert Tyskland ikke kunne slå Aserbajdsjan.

Hold formen og DK kommer til EM  Thumbs Up

United-styrer
Gæst

« Svar #12: 06 Maj 2006, 18:19 »

Fornuftig start og en god gennemgang af dine overvejelser med truppen. Jeg må desværre se mig slået resultatmæssigt, ser det ud til Wink

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #13: 06 Maj 2006, 18:20 »

God start, lidt flere billeder ville dog ikke skade Smiley

Thore
Manager

« Svar #14: 06 Maj 2006, 18:52 »

God start, lidt flere billeder ville dog ikke skade Smiley

Skal jeg se om jeg kan klare  Wink

Her efter de første to kampe sidder jeg med også med en god smag i munden. Der skal nok blive EM fodbold til Damark  Thumbs Up

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010