home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1225 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?  (Læst 12699 gange)
Newcastle
Landsholdsspiller

Sv: Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?
« Svar #15: 15 Nov 2008, 16:37 »

04 er min karakter....

det kan gøres meget bedre...

johnmøller
Juniorspiller
**

« Svar #16: 16 Nov 2008, 11:25 »

Førstegangsindtrykk et var ikke god, men efter at have spillet en halv sæson, er jeg meget overrasket over spillet! Ligger man mærke til de små ændringer så er der faktisk lavet en masse nye spændende tiltag. Syntes det er rigtig godt at man nu kan spørger sin assistent under kampende, og at han giver små taktiske råd med under en kamp. Syntes assistenten har fået en bedre rolle i 09. En Manager er vel ikke en skid uden sin assistent!

Hvad angår 3d kampene, er jeg meget overrasket,. Jeg syntes at de opfylder det de skal, og giver et rigtig godt overblik over taktikken. Nu køre jeg med en meget stor computer, så 3D kampene køre perfekt hos mig! Syntes det er nogle fede features f.eks når en spiller brænder en kæmpe chance, så tager han hænder op til hovedet eller slår ned i græsset! Dommeren tager gult/rødt kort op af lommen, og notere i sin bog. Syntes det fedt alle de små detaljer de har fået puttet i 3D kampende. Thomps Up!

Vil give karakteren 10! Der er selvfølgelig altid plads til ændringer, men alt i alt syntes jeg de er kommet rigtig godt afsted med spillet!

Thore
Manager

« Svar #17: 16 Nov 2008, 11:45 »

Altså jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det 3D fis skal hakke hos så mange.. altså jeg kan køre Age Of Conan fyret helt op i den grafiske del, men lidt simple 3D animationer hos FM skal køre dårligt.. Jeg håber virkelig det kan blive rettet i en patch, for ellers er det virkelig en ommer

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

cube
Manager

« Svar #18: 16 Nov 2008, 11:53 »

Jeg er ikke helt begejstret.

Først og fremmest irriterer det mig at når man har højdepunkterne på klassisk mode er banen alt for lille og man kan ikke rigtig se detaljerne i spillet og målene. Samtidig tager det ca. et halvt minut for spillet at indlæse banen i hver kamp inden det første højdepunkt. Det gider man altså ikke at vente på når man er vant til at spille rimelig hurtigt.

Pressemøderne synes jeg også er lidt ligegyldige og jeg tror man bliver rigtig hurtigt træt af dem. Så er det bare fint assistenten kan ordne det.

Men overall: Mange ligegyldige features og jeg synes ikke FM er blevet et bedre spil.

02.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

culaz
Ynglingespiller

« Svar #19: 16 Nov 2008, 12:01 »

De får 7 - der er stadig en del fejl selvom jeg har patchen og så hele forløbet fradag hvor man ikke kunne få sit spil til at virke. Men det er nogle rigtig fede tiltag de har lavet, såsom pressekonference og assistent manager feedback

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

patrick J
Manager

« Svar #20: 16 Nov 2008, 12:03 »

De får 7 - der er stadig en del fejl selvom jeg har patchen og så hele forløbet fradag hvor man ikke kunne få sit spil til at virke. Men det er nogle rigtig fede tiltag de har lavet, såsom pressekonference og assistent manager feedback

jeg kunne ikke være mere enig, men jeg syntes også 3D er rigtig godt så spillet for 7 med pil op fra mig

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

bjarke21
Lilleputspiller
*

« Svar #21: 16 Nov 2008, 12:07 »

Jeg er, modsat mange andre, godt tilfreds med spillet. Har ikke haft nogen problemer (bortset fra skader, men det bliver rettet, når jeg får patchen). Heller ikke med installation af spillet. Det gik bare som med ethvert andet spil.

Transferdelen synes jeg er blevet rigtig fed. Det er mere realistisk nu, så man skal ikke give 1 mia for en halvgod spiller (frækt).. Der er enkelte spillere, der er blevet overvurderet enormt meget (læs: Aabech og Srna), men ellers er det fint. Michael Krohn-Dehli er ret undervurderet efter min mening?

3D-delen har jeg ikke prøvet, da min computer ikke kan trække det, men til jer, der synes den skal være meget bedre, så er det jo bare lavet for at give et bedre overblik. Det har, så vidt jeg ved, aldrig været meningen, at det skulle være FIFA-grafik. Det er nok meget nyttigt at bruge 3D, når man skal se, om der var dømt rigtigt (f.eks. ved offsides, straffespark).

Det med assistenttræner-feedback er også godt lavet. Jeg følger ham dog ikke altid. Nogen gange siger han, at jeg skal prøve med flere lange bolde, men det gider jeg bestemt ikke. Jeg bruger det mere, hvis der er små huller i taktikken, der skal rettes. F.eks. bliver han ved med at sige, at der er for stort et hul mellem forsvaret og midtbanen. Det prøver jeg så at rette op på fra kamp til kamp.

Pressedelen var til at lukke op og skide i i FM08, men det er blevet gjort meget bedre. Nu får man forskellige spørgsmål, og pressemøderne er rigtig godt lavet. Når man kommer et godt stykke ind i spillet, bliver spørgsmålene sikkert gamle, men det kan man vel aldrig forhindre? På et tidspunkt vil man jo vænne sig til dem..

Jeg vil give det en karakter på 9/10.
Det er selvfølgelig ærgeligt for alle jer, som har knoklet med det, og hvis jeg tog det med, ville den være meget lavere. Men da jeg ikke selv har haft samme problemer, får det så høj en karakter.

EDIT: Og af andre små fede feautures (stav) er der: Nyt græs - Rigtig sejt lavet af SI, gør det meget mere realistisk. De har nok hørt om Marken? xD
Favoritpersonale, ikoner og legender - også fedt lavet. Har ikke tjekket så mange klubber igennem, men Tom Køhlert og Per Bjerregaard burde være legender i Brøndby.

Sig til hvis der er nogen, jeg har glemt.

Får man patchen overføfrt til sit igangværende spil når man installere den, eller SKAL man lave et nyt? Jeg spiller nemlig mac det er derfor jeg endnu ikke har patchen Sur Gerne hurtigt svar, for vil gerne i gang, men gider ikke hvis jeg alligevel skal lave nyt når patchen kommer Smiley

korzika
Gæst

« Svar #22: 16 Nov 2008, 12:09 »

Jeg giver den 4.

- Men med et par vellykkede patch, vil den kunne komme op på en 7/10.

- det kunne også være fedt, hvis nogle grafik freaks kunne gøre noget med stadionet i 3D Opstemt

Chakana
Manager

« Svar #23: 16 Nov 2008, 12:15 »

02/4

3D, laaangt fra godt nok. Stadig for mange skader og stadig for mange syge langskudsmål! Der skal forbedres mange ting før det kommer op på 7, selvom FM burde få 10/12. Synes 3D får spillet til at være kikset, specielt når 3D ikke er bedre end det nu er. Det må vente til om et par år.

Arsenal Football Club

Zulue
Manager

« Svar #24: 16 Nov 2008, 12:19 »

Tror umiddelbart den får 4. Spillet i sig selv er jo altid rigtig godt, men i år føler jeg ikke rigtig for hvad de har gjort ved det nye. Synes 3d'en er ringe, synes pressedelen er fin - dog er der alt for mange fejl i den, både med oversættelse, og så med hvis man svarer ingen kommentarer, så bliver man altid udspurgt igen, selvom spørgsmålet er fuldstændig ligemget. Tror ikke patches retter op på det, så 4 i første omgang - det kan også blot være fordi jeg er ved at være generelt rigtig træt af FM, spillede 08-versionen for meget, og har kun spillet venskabskampe her i 09'eren.

luke20
Lilleputspiller
*

« Svar #25: 16 Nov 2008, 14:50 »

Jeg er helt enig Zulue, har det på samme måde. Jeg har også spillet 08 GODT igennem mange gange og kan slet ikke finde lysten til at splle fm09. Enig med korzika om 3d delen verørende stadions.

ryangiggs
Lilleputspiller
*

« Svar #26: 18 Nov 2008, 01:04 »

Det er nok lidt for tidligt at give en fair vurdering, men jeg er nok lidt skuffet over spillet indtil nu...
Karakter 02 eller 4 - (Spillet med Patch 9.0.1)

En af de eneste ting der er forbedret, efter min mening, er transferdelen. Dejligt man ikke skal give 1 mia. for mellemgode spillere...
-Karakterene er med en decimal er en god ting, da jeg ofte savnede en karakter mellem 6 og 7, og 7 og 8 så der ikke var 10 mand, der fik det samme hver gang.
-Desuden synes jeg det er blevet nemmere at få de defensive spillere til at få gode karaterer når der bliver lukket af bagud.

-Når det så er sagt synes jeg det er irriterende med stadig en anelse for mange skader, mystisk nok altid de offensive profiler i klubben selv om man sparer dem ind i mellem.

-Så er jeg også træt af, at når man spiller med en angriber alene på toppen, så scorer han ingen mål uanset hans kvalitet og kvalitet på modstandere. Jeg har prøvet mange forskellige indstillinger, bl.a. bolde i dybden til targetman (Hurtig angriber - f.eks. Eto'o, Villa, Torres, osv.) men men men det giver ingen mål...

-Spillet er blevet væsentligt langsommere end 08'eren... Ikke det store problem for mig, men for andre med en lidt mindre computer. Desuden virker det til 3d-delen er rigtig skidt programmeret, da det loader i lang tid og det er jo ikke imponerende grafik. Jeg vil gå så langt og sige den er simpel...

-09 er i mine øjne en dårlig opdatering af 08... Det er bestået, men ikke imponerende. Glæder mig personligt til næste patch og håber det kan forbedre spillet...

Husk dette er mit bidrag til en vurdering af spillet og ikke et oplæg til debat...
« Seneste Redigering: 18 Nov 2008, 01:08 af ryangiggs » Logged

enged
Gæst

« Svar #27: 18 Nov 2008, 01:59 »

Jeg synes efter at have spillet en sæson at spillet faktisk fungerer rimelig godt, der er klart plads til forbedringer i det, jeg tror alle sammen er nævnt. 3D delen som der er gjort meget ud af at fortælle om inden spillet kom, skuffer mig egentlig ikke, jeg havde ikke regnet med det blev særlig godt, og da jeg prøvede demoen tænkte jeg efter en enkelt kamp "fuck det, jeg spiller 2D". Egentlig gør det mig ikke noget at 3D er der, SIgames har bare brugt alt for meget tid på det og fået for lidt ud af det.

Noget der irriterer mig grænseløst er at nogen gange for man frispark ca. 40-45 meter fra modstanderens mål også står ens angriber der og sparker det, og hvor ryger bolden hen, lige hen til den forsvarsspiller som normalt dækker den angriber der sparker frisparket op.

Skader generer mig egentlig ikke, efter en sæson er den værste skade jeg har haft en brækket næse og det var enda i en u21 landskamp.

En fejl som jeg har set en anden også har fået er at i anden sæson i Danmark blir man sat til at have odds 21.0 for mesterskabet og ingen andre hold står på heller, og man skal efter sigende kæmpe mod nedrykning.

Når man tænker på spillet ikke har kostet mere end 249.- så fortjener det 10 synes jeg egentlig, det er jo langt mere holdbart end mange andre computerspil til 500.- men hvis man går ned i fona er der altså et prisskilt på 400.- så min endelige dom lyder på et 7 tal med KLAR plads til forbedring.
« Seneste Redigering: 18 Nov 2008, 02:02 af enged » Logged

HeineStick
Lilleputspiller
*

« Svar #28: 18 Nov 2008, 12:31 »

Jeg er begejstret for spillet. Jeg spillede ikke demoen, så jeg har ikke den at sammenligne med.

3D-delen virker perfekt for mig. Den giver mig et godt overblik over spillet, og grafikken kører fint på min computer, hvilket jo er heldigt for mig.  Wink

Med hensyn til pressemøder, så er jeg ved at blive en smule træt af dem. Jeg kan ikke se den helt store effekt. Tjoo, der står godt nok, at mine spillere reagerer positivt eller negativt, men det er ikke noget, jeg mærker noget til under kampene. Det er nu ikke så slemt, når bare jeg sender min assistent en gang imellem.

Transferdelen har indtil videre virket fint for mig. Priserne er helt klart blevet mere overkommelige, og klubberne er samtidig mere villige til at forhandle mere om prisen for mine egne spillere.

Med hensyn til det med at spillerne hele tiden forsøger sig med langskud, så synes jeg ikke, det er slemt i det spil, jeg lige nu har gang i. Jeg har fokuseret på det brede spil med fokus på kanterne, og de er rigtig gode til at komme til indlæg. Evra er sgu en offensiv terrier på min venstrekant!

Det eneste jeg egentlig har at klage over, er manglende mål. Halvvejs gennem første sæson har Rooney kun lige rundet de 10 mål (i alle turneringer), og Berbatov lidt flere. Det er sandsynligvis mine taktikker (4-3-2-1 og en offensiv 4-4-2), der ikke er helt tweaket, som de skal, og har næppe noget med selve spillet at gøre.

Så med den nye skala in mente, vil jeg give det 7 for den gode præstation. Jeg ville egentlig have givet det 10 for en fortrinlig præstation, men problemerne med aktivering trækker ned. Det var lidt for amatøragtigt.

He plays on the left
He plays on the riiiight
That boy Ronaldo
Makes England look shite!

blomvikings
Manager

« Svar #29: 18 Nov 2008, 17:05 »

Hvad er det der sker med FM 09? Jeg havde så mange forventninger til det spil, der kom en 3D-del som lød rigtig spændene, der kom en udvidet pressedel, og en masse andre nye features. Alt i alt lød spillet som en drøm, og jeg glædede mig til det kom.
- MEN, hvilken skuffelse; 3D-delen har skuffet mig EKSTREMT, sys virkelig det er pinligt at et spil hvoraf en del af titlen er "2009" har en del med en så ringe grafik, når man endelig skal lave 3D skal det leve op til nutidens standarder, og ikke midt 90'ernes.
  Nu har jeg ikke spillet en hel sæson så jeg har formentlig ikke fået hele pressedelen at se endnu, men for mig virker den alt for ensformig uanset valget af hold, i det hele taget slet ikke det jeg havde troet.
  Når man så endelig spiller kampene, er der mange ting der ikke fungere, ens angribere spiller utrolig dårligt, den eneste måde de får deres karakter op er ved mål og assists, aldrig ved godt spil. Mange af de taktikker man beder om at blive gennemført mangler fuldstændig; Eksempel: Jeg var Liverpool FC, jeg spillede med Torres alene på toppen som targetman, den var sat til at bolde til targetman skulle spillet i dybden, og ikke nok med det havde de 3 offensive midtbaner var blivet sat til "ofte" i dybe stikninger. I løbet af de fleste kampe blev torres ikke stukket EN ENESTE GANG, det var så frustrerende.

Så til sidst må jeg sige at jeg virkelig ærger mig over at jeg skal leve med dette spil i 1 år, jeg håber virkelig nogle a tingene bliver ændret i patch's. Men alt dette er jo bare min holdning, nogen der kan genkende noget af dette? Havde bare brug for at få det ud  ticked off

Peace Peace

Karakter: -3

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010