home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1218 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?  (Læst 12700 gange)
luke20
Lilleputspiller
*

Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?
« : 15 Nov 2008, 12:25 »

At pakke foliet af det ny fm spil, mens det er julelys i ens øjne er stort og næsten bedre end juleaften og dog. Taget nogle uheldige episoder i betragtning såsom problemer med at spille spillet igår og en klar følelse af at dette minder alt alt for meget om fm09 eller måske bare en ny opdatering, er jeg ikke imponeret over fm09.

Ulemper: De nye tiltag er ikke imponerende såsom transfer rumors, press conferance etc. Jeg sidder med en følelse af systemudviklerne er groet fast og mangler nye ider. Vi ser bla en blød mellemvare af 3d som jeg synes enten skulle være hetl gennemført aka konkurrentens 3d(Fifa) eller helt have undladt 3d.

Fordele: Dog vil jeg godt rose spillet for en et særdeles nyt tiltag som er spændende nemlig assistant manager feedback hvilket giver et rigtigt godt overblik over hvordan holdet spiller og fungerer på banen.

Fremtiden: Efter at have kikket konkurrenten over skulderen (fifa) har de altså gjort et godt stykke arbejde med hensyn til det finansielle í en manager del og desuden synes jeg det er super fedt med deres grafik og mulighed for stadion udvidelse. Men der er ingen tvivl om der er andre aspekter som stinker deri. Men mange af disse aspekter er fm eksperter i nem bedømmelse af spillere, taktik etc. Jeg kunne godt ønske mig af Fifa og fm sat sig sammen og lavede et manager spil. Vil slet ikke være i tvivl om det kunne blive en succes, hvor man kunne indrage fordelene i begge spil.

Konklusion: Jeg glæder mig altid til det nye fm som jeg efterhånden har spillet i mange år. Men iår er jeg belevet skuffet eller måske bare blevet for gammel til spillet (24 år red.)

Min vurdering udfra den nye karakterscala er: 4

Glæder mig til at høre jeres mening.

Schjelde
Førsteholdsspiller

Sv: Hvordan vurderer du fm09 på den nye karakterskala?
« Svar #1: 15 Nov 2008, 13:03 »

Min karakter er 02.

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #2: 15 Nov 2008, 13:16 »

Lidt for tidligt at vurdere spiller synes jeg..

mljunker
Ynglingespiller

« Svar #3: 15 Nov 2008, 13:26 »

Jeg må indrømme jeg er også er blevet mega skuffet over det nye fm09 spil. Mest af alt er der to ting der irreterrer mig grænseløst...

Nr 1 : Hvorfor h..... kan man nu kun trække pilen på taktikskærmen en tak fremad eller bagud?? Ikke noget med at sende backs eller wings ind i banen, det var en genial feature i 08 som gav mig masser af kredit.

Nr 2 : Hvorfor skal mine spillere bare banke til bolden udefra HELE tiden?? Selvom jeg har sat alle de kreative spillere til at lave dybe stikninger ofte så banker de løs udefra, selv mine angribere gør det selvom de har frit løb mod mål:(

Mest af alt så minder det kun om en opdatering af 08 som faktisk kun er blevet ringere!!!

Min karakter : 02
« Seneste Redigering: 15 Nov 2008, 15:06 af mljunker » Logged

TSF

Thore
Manager

« Svar #4: 15 Nov 2008, 14:41 »

Jeg er bestemt også blevet skuffet, altså det nye tiltag med 3d.. hold op hvor ser det bare klamt ud.. og når jeg kører 2D fra TV vinklen lagger grafikken nærmest, og tager man den gamle vinkel er det for småt..
Og det er ikk fordi min computer er dårlig, bestemt ikke.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Gosser
Manager

« Svar #5: 15 Nov 2008, 14:43 »

Min karakter : 03

Der er ingen karakter, på den nye skala, der hedder 03! Djævel

Metsu1
Manager

« Svar #6: 15 Nov 2008, 14:46 »

Synes også det er tidligt at vurdere  Peace

Jeg synes dog, at transferdelen er blevet meget bedre end den har været tidligere.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 15 Nov 2008, 14:48 »

Min karakter er 02.

Prøv at argumenter for det i stedet for blot at skrive et tal - det kan vi ikke bruge til noget.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

BenMusalho
Gæst

« Svar #8: 15 Nov 2008, 15:03 »

Jeg er, modsat mange andre, godt tilfreds med spillet. Har ikke haft nogen problemer (bortset fra skader, men det bliver rettet, når jeg får patchen). Heller ikke med installation af spillet. Det gik bare som med ethvert andet spil.

Transferdelen synes jeg er blevet rigtig fed. Det er mere realistisk nu, så man skal ikke give 1 mia for en halvgod spiller (frækt).. Der er enkelte spillere, der er blevet overvurderet enormt meget (læs: Aabech og Srna), men ellers er det fint. Michael Krohn-Dehli er ret undervurderet efter min mening?

3D-delen har jeg ikke prøvet, da min computer ikke kan trække det, men til jer, der synes den skal være meget bedre, så er det jo bare lavet for at give et bedre overblik. Det har, så vidt jeg ved, aldrig været meningen, at det skulle være FIFA-grafik. Det er nok meget nyttigt at bruge 3D, når man skal se, om der var dømt rigtigt (f.eks. ved offsides, straffespark).

Det med assistenttræner-feedback er også godt lavet. Jeg følger ham dog ikke altid. Nogen gange siger han, at jeg skal prøve med flere lange bolde, men det gider jeg bestemt ikke. Jeg bruger det mere, hvis der er små huller i taktikken, der skal rettes. F.eks. bliver han ved med at sige, at der er for stort et hul mellem forsvaret og midtbanen. Det prøver jeg så at rette op på fra kamp til kamp.

Pressedelen var til at lukke op og skide i i FM08, men det er blevet gjort meget bedre. Nu får man forskellige spørgsmål, og pressemøderne er rigtig godt lavet. Når man kommer et godt stykke ind i spillet, bliver spørgsmålene sikkert gamle, men det kan man vel aldrig forhindre? På et tidspunkt vil man jo vænne sig til dem..

Jeg vil give det en karakter på 9/10.
Det er selvfølgelig ærgeligt for alle jer, som har knoklet med det, og hvis jeg tog det med, ville den være meget lavere. Men da jeg ikke selv har haft samme problemer, får det så høj en karakter.

EDIT: Og af andre små fede feautures (stav) er der: Nyt græs - Rigtig sejt lavet af SI, gør det meget mere realistisk. De har nok hørt om Marken? xD
Favoritpersonale, ikoner og legender - også fedt lavet. Har ikke tjekket så mange klubber igennem, men Tom Køhlert og Per Bjerregaard burde være legender i Brøndby.

Sig til hvis der er nogen, jeg har glemt.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2008, 15:07 af BenMusalho » Logged

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #9: 15 Nov 2008, 15:12 »

Hvad er det de har forbedret i transferdelen?
For indtil videre er der da ikke ændret noget i mit spil ihvertfald..

Metsu1
Manager

« Svar #10: 15 Nov 2008, 15:20 »

Hvad er det de har forbedret i transferdelen?
For indtil videre er der da ikke ændret noget i mit spil ihvertfald..

Man skal f.eks ikke give svimlende beløb for de enkelte spillere og samtidig er det også nemmere at sælge de spillere, man ikke skal bruge og det endda til en fornuftig pris, så det er blevet rigtig fedt efter min mening.

Guldbrand
Gæst

« Svar #11: 15 Nov 2008, 15:35 »

Da jeg hentede Demo'en i sin tid blev jeg enormt skuffet over spillet, og var tæt på at afbestille spillet. Men nu hvor det er kommet ud, og hvor patchen er hentet, er jeg mere positiv over det nye FM.

3D delen fik nogle seriøse tæsk af mig i Demo'en, men efter ar have vænnet sig til det, og accepteret at det ikke kommer til at ligne Fifa, syntes jeg meget godt om det. Den giver det overblik som man manglede i 08. Desværre føler jeg at den virker noget tung at køre rundt med hvilket undre mig når man tænker på det grafiske der ligger i det... Men det er ikke værre end at man sagtens kan spille med det.

Medie delen er både positivt og negativt forbedret. Jeg syntes det er fedt at man nu kommer med til pressemøderne, men jeg tror desværre også at det ender ud i en tidskrævende ensformligt funktion i spillet jo længere man spiller det. Hvilket selvfølgelig er ærgeligt, men nok ikke noget man kan gøre så meget ved.

Transfer delen har jeg endnu ikke prøvet kræfter med da jeg stadig har min første handel til gode. Men hvad jeg har hørt fra andre så lyder det vildt spændende, at det er blevet langt mere realistisk. Håber ikke at man kan sælge spillere til langt over deres værdi ved bare at sælge over f.eks. 24 mdr. som var tilfældet i 08 versionen.

Til sidst er der også en masse små fede features som er kommet ind i spillet, og sikkert mange som man endnu ikke har lagt mærke til

Så selvom det er meget tidligt at gøre status, så syntes jeg generalt set meget godt om spillet. Og jeg er villig til at give den 8/10.

Rooland
Manager

« Svar #12: 15 Nov 2008, 15:40 »

Jeg er fint tilfreds med spillet nu Smiley Skaderne er næsten væk form % er også blevet rettet. Transfermarkedet er også blevet dejligt realitisk, så man ikke behøver at bruge 1 års indtægt på en ny stjerneangriber.

Jeg er utrolig glad for at ældre spilleres stats ikke falder så kraftigt mere. Man kan nu begynde at købe mere erfarne spillere til ens hold uden at han har mistet sin klasse inden for 2. måneder. Jeg har fx. succes med Panucci i Juventus ligenu og han har kun kostet 5 mio.

Jeg savner dog at spillerne ikke hele tiden forsøger sig med langskud, selvom den kun er sat til "normal" eller "lav" og at pressen bliver lidt mere realitisk. Der er jo ingen realisme i at Juventus som har verdens keeper og 2 fine reserver skal forbindes med 6 nye målmænd, der ikke engang ville kunne begå sig i Serie A.

Jeg prøvede 3D i demoen og selvom man kunne skrue op for kvaliteten af det var det stadig ikke noget for mig, så jeg fortsætter på 2D.

Jeg giver spillet 10.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2008, 15:46 af Rooland » Logged

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #13: 15 Nov 2008, 15:57 »

Vil højest give en middelkarakter, da jeg synes mange af de nye features er lidt halvhjertet lavet. Synes at det med pressekonferencen er godt lavet, dog er spørgsmålene nogle gange lidt for urealistisk. Mit 3d lagger også, selvom jeg har det anbefalede hardware. Transferne er mere realistiske.
Min karakter: 7

zenqer
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 15 Nov 2008, 16:07 »

Min karakter : 02

Kan godt lide at du ændrer din karakter fra IKKE bestået, til bestået :-D

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010