home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1068 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 96702 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#21] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #90: 28 Nov 2008, 00:25 »

Bloggen går på weekend allerede nu... Har julefrokost både i morgen, og lørdag.. Så hvis alt går tørt, så laver jeg måske lidt på den søndag.


Hilsen
    Berendt
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #91: 28 Nov 2008, 13:40 »


Oktober 2009


Der stod en mand ved min bil, da jeg kom ud fra stadionet. Jeg havde en lang tur foran mig, aftens kamp på HSH-Nordbank-Arena, havde været et helaftensforestilli ng, og det sidste jeg manglende nu. Var en fan der ville snakke. Fint nok, hvis han bare ville sige tillykke med sejren. Sådan var det bare sjældent, og jeg havde svært ved at tro det var tilfældet her. Manden ved min bil må havde stået der i over en time, da det cirka var den tid jeg havde været i omklædningsrummet.

Da jeg kom over til ham kunne jeg godt se hvem det var. En meget kold Peter Løvenkrands. Han rakte hånden frem, ”Nicklas, du er sgu nød til at hjælpe mig.”
Vi satte os ind i bilen, så han kunne få varmen. ”Peter, hvad kan jeg gøre for dig?”
Efter tre sæsoner i Schalke ville de ikke forlænge med ham. Problemet var at han ikke havde været i stand til at finde nogen ny klub, siden klubben meddelte ham det i marts. Det var nu syv måneder siden, og han næsten klar til at vende hjem til Danmark for at få spilletid. Inden han vendte næsen den vej, ville han dog gerne se om ikke han kunne få et par år mere i udlandet. Med sine 29 år, mente han stadig han havde en chance i et par år.

Vi fik os en god snak, og blev enige om at han var velkommen til at komme og træne med, i første omgang frem til nytår. I den periode måtte han bevise at han skulle havde en kontrakt og blive spilleberettiget . Noget han, grundet de tyske registreringsregler, kun kunne gøre gennem træning.

Mens jeg kørte hjem tænkte jeg tilbage på aftens kamp. Det havde været forbandet lang. Hamburg var kommet foran efter en lille time, men vi fik hurtigt udlignet da Sejad sikret scorede på et straffe. Efter det mål havde vi faktisk spillet Hamburg ud af deres egen hjemmebane, men kynismen manglede og derfor nåede vi både at spille 90 og 120 minutter. Kort før dommeren fløjtede den forlænget spilletid af, fik Compper et dumt rødt kort. Ganske unødvendigt, da kampen reelt var forbi, og vi skulle gøre klar til straffesparkkonkurr ence.

Dennis Aogo scorede på Hamburgs første forsøg, men Sejad scorede på hans. Joris Mathijsen gentog Aogos succes og sendte Hamburg foran, da Elm brændte. Heldigvis var Kasper klar og reddede Thiago Neves forsøg. Det samme gjorde han, da Maxim Choupo-Moting tog Hamburgs femte skud. Før ham havde Bobadilla, Nuri Sahin og Manuel Fisher scoret på deres forsøg. Dermed ville vi vinde, hvis unge Acosta scorede. Det gjorde han sikkert, og efter 2 ½ times spil, kunne vi kaste os over vores redningsmand, Kasper Schmeichel!



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 11:36 af Berendt » Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #92: 28 Nov 2008, 15:21 »

Spændende med Peter - Jeg tror dog ikke han vil være god nok til dit hold.

Dejlig med en sejr over HSV - Og smukt af Kasper.

Glæder mig til de kommende kampe Wink
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #93: 28 Nov 2008, 15:35 »

Spændende med Peter - Jeg tror dog ikke han vil være god nok til dit hold.

Dejlig med en sejr over HSV - Og smukt af Kasper.

Glæder mig til de kommende kampe Wink
Helt enig med Shaft! Peace
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #94: 29 Nov 2008, 13:52 »

Til Shaft og LFC.. Opstemt

Takker... Og ja, dejligt at se at Kasper nok er den keeper jeg manglede i første sæson Wink
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #95: 30 Nov 2008, 10:54 »

Til Shaft og LFC.. Opstemt

Takker... Og ja, dejligt at se at Kasper nok er den keeper jeg manglede i første sæson Wink
Ja, lad os nu se om han kan holde det hele sæsonnen igennem  Opstemt
Men mon ikke han kan det - han er jo søn af, verdens nok bedste keeper nogensinde. Thumbs Up
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#22] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #96: 30 Nov 2008, 13:50 »

Ja, lad os nu se om han kan holde det hele sæsonnen igennem  Opstemt
Men mon ikke han kan det - han er jo søn af, verdens nok bedste keeper nogensinde. Thumbs Up

det håber jeg ihvertfald... ellers må vi overtale schmeichel senior til igen at finde i træningstøjet... Peace
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#23] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #97: 30 Nov 2008, 18:30 »


November 2009


23 point var der blevet hentet siden HSV blev slået ud af pokalturneringen. Ni kampe var der spillet og det må siges at være et flot point gennemsnit, 2,55 for at være præcis. Målet for sæsonen er, på på baggrund af sidste års stilling, at hente et snit på 2 point per kamp. Nu går vi på vinterpause, som to'er i ligaen, og med 36 point efter 16 kampe, et snit på 2,25 point per kamp. Altså havde vi holdt vores målsætning.
Hvad vigtigere var for holdets moral. Sidste års mestre fra Bayern München havde haft et dårlig efterår end os, ikke meget dårligere. Men de lå ihvertfald en plads under os, og havde et point mindre.

Det var ikke kun førsteholdet der havde haft succes. Vores U19-hold havde kun tabt to kampe. En ligakamp mod Schalke (0-3), og en pokal kamp mod Leverkusen (0-1). Ellers var det blevet til flere flotte sejre, 4-0 over Bayern München, 4-1 over Wulfsburg og så den tidligere omtalte 6-0 sejr over Aachen. Hermed var de suveræne førere i ligaen, med 8 point ned til Schalke på andenpladsen.

Som følge på den sportslige succes, var jeg blevet enige med Torbjörn og vores sportsdirektør om at give spillerne en god lang vinterpause, og en blød opstart. Skulle succesen vedligeholdes var det vigtigt at benene var friske til forårets 18 kampe plus pokalkampe.

Noget andet jeg også fik snakket med dem om, var det forestående transfervindue. Vi var alle enige om at truppen havde vist sit værd i efteråret, men at vi nok hellere måtte forstærke os for ikke at blive overhælet i foråret. Målmandsposten skulle der ikke røres ved, Kasper havde vist at han var klar til at stå fast. Han havde i flere kampe holdt hovedet koldt i alle 93 minutter, og sikrede vigtige sejr, som mod HSV i pokalen.
Forsvaret så også ud til at være stabilt, men der var alligevel gået næste 20 mål ind. Andreas Beck ville gerne væk, og smutter han skal der hentes en ny højreback. Compper og Zanka gør det fint i midten, og Jaissle har været god når han har skulle være klar. Venstrebacken vore også fint dækket ind, i form af både Carlos og Schäfer. Desuden ventede Celozzi, Léo og Camarasa bare på deres chancer.
På midtbanen kæmpede Sejad, Gustavo, Niki og Elm om at være de centrale kræfter på midten, en kamp Sejad og Elm var kommet bedst ud af, men både Gustavo og Niki havde også taget deres kampe, når de skulle. Acosta havde tryllet på højrekanten, og Biseswar og Geo Wijnaldum havde delt venstrekanten. Efter Peter Løvenkrands var kommet til klubben havde de to unge løftet deres spil, og for at være ærlig, vil jeg mene at Peter Løvenkrands meget vel kunne være at finde i truppen i efter nytår. En spiller der havde været uheldig med skader, var det belgiske talent Eden Hazard, men kan han holde skaderne væk i foråret, kan han få sit gennembrud.
Vagner Love og Demba Ba har sammen stået for 23 af vores mål. Det beskriver vel deres efterår. De har bare været en tand skarpere end de andre. Det skal dog sige at Victor, Raúl og Fischer af samme årsag ikke har fået de store chancer for at vise deres talent.

Men alt i alt, blev vi enige om at truppen kun skulle ændres, hvis der blev solgt.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#23] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #98: 30 Nov 2008, 19:43 »

Så er man hjemme efter weekenden, og klar til at læse denne vidunderlige blog igen Opstemt
- Dejligt at der muligvis kommer mere dansk islæt til klubben - og fedt at se Kasper Schmeichel gøre det så flot, det ser lovende ud for ham!
Et par gode updates, og dejligt at høre lidt om hvordan de forskellige spillere har klaret sig igennem efteråret - håber succes'en fortsætter efter vinterpausen, i så fald er du på vej imod noget stort Opstemt
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#23] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #99: 30 Nov 2008, 23:29 »

Håber du har haft en god weekend så Wink

Og ja, det er godt med dansk islæt Smiley Nu er der fire danskere på førsteholdet, hvilket må siges at være flot... især hvis de alle for spillet sig fast ind, som Zanka og Schmeichel allerede har gjort ... Smiley

Nu må vi se hvordan det går efter vinterpausen Opstemt
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#24] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #100: 30 Nov 2008, 23:32 »


Julen 2009


Det skulle vise sig, at der var nok at se til mellem jul og nytår. Før jeg tog hjem til København havde jeg bedt Torbjörn lave en liste med de interessante spillere, der ville have kontrakt udløb, enten efter nytår eller til næste somme.

Listen blev som følgende:
Gai Assulin, Barcelona
Mehmet Ekici, Bayern München
Vincenzo Fiorillo, Sampdoria
Tim Janssen, NEC
Johan Vonlanthen, Salzburg
Garry O'Connor, Birmingham
Nathan Delfouneso, Aston Villa
Danny Welbeck, Manchester United
Lukas Podolski, Bayern München
Deco, Chelsea
Michael Ballack, Chelsea
José Paolo Guerrero, HSV
Filippo Inzaghi, klubløs
Eric Addo, klubløs
Listen indeholdte et par spændende navne, og jeg ville bruge de travle juledage på få tænkt listen igennem. Nogen af de mest spændende navne er Gai Assullin, Mehmet Ekici og Vincenzo Fiorillo, mens navne som Lukas Podolski, Deco og Michael Ballack er spillere jeg nok må indrømme ser ud til at være "out of our league". Danny Welbeck havde vi før haft et øje til, og det kunne være vores mulighed for at hente ham. Tim Janssen, Johan Vonlanthen og Gerry O'Connor er også interessante navne, men jeg har ikke noget godt kendskab til dem. De to sidste navne på listen er spillere de fleste kender. Eric Addo har spillet flere år i Holland, og har spillet 33 kampe for Ghana, og Filippo Inzaghi kender alle. Den tidligere Juventus og A.C. Milan angriber er kendt for at være en af de giftigste angribere, og vil helt sikkert være et stort navn at få til klubben, spørgsmålet er bare om Filippo, med sine 36 år, stadig har niveau til at være med på vores niveau. Jeg tror det ikke. Jeg fjernede derfor de to med det samme. Jeg må nok også hellere fjerne Vincezo Fiorillo, da jeg efter en lang telefonsamtale med ham, fandt ud af, at han allerhelst ønsker at blive i Sampdoria.
Michael Ballack og Deco var heller ikke interesserede, hvilket deres agenter med det samme havde givet udtryk for. Chelsea var kommet med udspil til dem begge, som de kraftigt overvejede.

Men for ikke at forsvinde totalt i arbejde, brugte jeg et par dage på bare at hygge med min familie, og få shoppet i København. Både ting til mig selv, men her i december er der jo en ting man skal huske at købe, nemlig julegaver. Af praktiske årsager købte jeg ikke julegaverne i Tyskland.

Selvom det var ferie, valgte jeg alligevel at bruge en eftermiddag sammen med en af mine talentspejdere. Søren Lerby er selv københavner, og er en festlig fyr som jeg nød at være sammen med.
Selvom han er ansat i Hoffenheim, har han haft base i København. Jeg fik denne eftermiddag et indblik i hans verden, og den måde han arbejder på. En spændende oplevelse, der ikke blev dårligere af at Frank Arnesen kom forbi. Ligesom Søren og jeg, havde han et par fridage, som han også havde brugt på at tage til København. Vi havde en hyggelig eftermiddag, og må nok være ærlig og indrømme at det var en kæmpe fornøjelse at møde Frankie Boy. Før Frank kom nåede vi dog også at få snakket lidt arbejde. Søren mente ikke at hverken Welbeck, O'Connor, Janssen og Vonlanthen ville være gode nok til at komme til klubben. Omvendt blev Nathan nævnt da Frank var der, og han mente at Nathan sidder inde med et kæmpe talent, men aldrig vil få noget ud af det i Aston Villa, så længe han er reservespiller.

Mellem jul og nytår fik jeg også en opringning fra Italien. Den italienske Serie B-klub Padova, havde udset mig som kommende træner, og ville meget gerne have mig til samtale. Sådan endte det dog aldrig. Efter et kort tjek på Soccerway, havde jeg dog fundet en af mine grunde til at takke pænt nej. Padova lå og kæmpede i bunden af Serie B, og for at være ærlig var jeg ikke klar til at gå fra en andenplads i Bundesligaen til en tyvendeplads i Serie B. Desuden var klubben kun i stand til at tilbyde mig 1/10-del af min nuværende løn, og det havde jeg ærligtalt ikke lyst til.

Desuden modtog jeg også et opkald fra vores sportschef. Jan havde netop snakket med Werder Bremen. De vil stadig gerne købe Sejad, og var klar til at give 35 millioner kroner. Jeg var ærlig overfor ham, kunne han presse pris til noget mere realistisk, så kunne han undværes, men ikke for det beløb. Det var for lidt.
Samtidig havde Lyon også haft næsen ude efter Demba Ba. Igen var jeg ærlig, og sagde at ham må der gerne sælge, men at en erstatning ville koste omkring 100 millioner kroner, så det skulle vi have for ham. At jeg havde snakket med Frank Arnesen om Nathan, der kunne hentes gratis, sagde jeg intet om. Men man sælger ikke en stjerne for 80 millioner, hvis man vil være et tophold.

Ikke engang på nytårsdag kunne man holde fri. Paul Ince var blevet fyret i Blackburn, og en engelsk journalist mente jeg var et oplagt emne. Jeg svarede at jeg ikke udtale mig om noget konkret, men at der ikke havde været kontakt mellem klubben og jeg. Jeg kom dog til at indrømme at den engelske Premier League måske er af de bedste i verden, og at jeg en dag gerne ville forsøge mig i England. Samtidig fik jeg benægtet at jeg ikke ønskede at trænerjobbet i Monaco, som havde været ledigt den sidste måned.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim

« Seneste Redigering: 01 Dec 2008, 01:14 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#24] Afstemning - Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #101: 01 Dec 2008, 01:12 »

Så er der lavet afstemning... Hvordan mon det kommer til at gå Hoffenheim i foråret? Kom med dit bud!
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#25] Afstemning - Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #102: 01 Dec 2008, 10:35 »


Januar 2010


- ”Hej! Godt du kunne komme med så kort varsel. Kom inden for, og sæt dig ned.” Jeg var på mit hotelværelse, og havde netop åbent døren for Didier Zuffi, en fransk spilleragent, med klienter i blandt andet, Tyskland, Spanien, England og Frankrig. Han havde base i Paris, og det var også her vi befandt os.

Vi fik os en god snak, blandt andet om mine tanker om to af hans klienter, og han havde deres krav med. Begge spillere kunne skifte frit til sommer, men ifølge Didier skulle der handles nu, for begge spillere var eftertragtet.
Min spanske talentspejder havde varmt talt for den ene, og mente at han kunne udvikle sig til at blive en sand klassespiller. Han opvækst i Barcelona, havde sikret ham et godt teknisk niveau og nogle hurtige fødder. Han var også allerede noteret for sin første landskamp, da han sidste år havde fået debut for Israel mod Chile i slutningen af marts.
Den anden havde Søren Lerby anbefalet. Den hurtige og tekniske dygtige angriber, havde endnu ikke chancen for Aston Villa. Alligevel var det blevet til fem kampe og to mål i sidste sæson. Desuden havde den 19’årige angriber spillet en U21-landskamp.


Spillernes krav virkede ikke urealistiske, og efter jeg havde snakket med Jan, og Didier havde snakket med sine klienter, var begge spillere klar til at skrive under. Men for at spillerne selv kunne skrive under, måtte Didier rejse til både Barcelona og Birmingham, for så at komme til Hoffenheim. Det blev så aftalt og i løbet af en uges tid, ville vi så kunne præsenter Nathan Delfouneso og Gai Assulin. Forhåbentlig ville vi også kunne præsenterer Mehmet Ekici, som Jan havde forhandlet med i München.

Det var også blevet til fire træningskampe i januar, de tre første mod nogle af vores samarbejdsklubber. SVW Mannheim var blevet slået 3-0, Venezia 3-1 og Bienne 4-0. Mod CFR Cluj, der de sidste to sæsoner har været med i Champions League gruppespillet, tabte vi 1-0. Kampen havde været utrolig tæt indtil Luiz Gustavo var blevet vist ud efter en god time.
På træningsbanen gik det også fint. Spillerne lod til at nyde tilværelsen som et tophold. Eftersom et hvert rygte om januar udsalget ville ramme Hoffenheim, enten den ene eller anden vej, var der også en vis ro i klubben. Godt nok ville Demba og Andreas gerne væk, men heldigvis blev de begge overtalt til at blive.

Det var også blevet til en kort tur til Barcelona. Vores U19-hold skulle ned og spille mod deres ditto. Barcelona kom bedst fra start, og var efter en lille halv time kommet på 1-0, da Oriol Romeu skød bolden op i det korte hjørne. Zoltán Varga ville det dog anderleds og efter nøjagtig en time steg han til vejrs og headede bolden i nettet til 1-1. Fem minutter før tid var det så Davut Goç  der med en maskeret aflevering fandt Alessio Cobos, der sikrede os en flot 2-1 sejr over FC Barcelona.



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for TSG 1899 Hoffenheim
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 21:49 af Berendt » Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#25] Afstemning - Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #103: 01 Dec 2008, 18:16 »

Fantastisk arbejde endnu engang.
Virkelig godt skrevet, og god idé med lidt shopping (:
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#25] Afstemning - Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #104: 02 Dec 2008, 00:15 »

Fantastisk arbejde endnu engang.
Virkelig godt skrevet, og god idé med lidt shopping (:

Takker, godt at se at du stadig følge med... Smiley Og ja, shopping i julen hører næsten til.
Logged


Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010