home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 664 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 93611 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#29]Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #120: 04 Dec 2008, 22:05 »


Maj 2010 

15 MINUTTER FØR POKALFINALEN 2010


"... så jeg forlanger ikke at I går ud og vinder denne kamp for min skyld. Heller ikke for jeres egen. Vind den for de mangen tusinde af fans der støtter os. Det er dem der fortjener at vinde denne finale. I de tider hvor vi har haft det hårdest, er det dem der har løftet vores spil. Da vi i semifinalen slog Bayern München 1-0, var det takket være dem at vi endte med at scorer i sidste minut. Raúl, det må du give mig ret i?" Raul nikkede. Bayern havde siddet på det meste af semifinalen, men det var som om vi havde en tolvte mand på banen. Da kampen så synes forbi var det en lang bold fra Geo der fandt Raúl Bobadilla, der sikkert sendte bolden forbi Michael Rensing.

"Men drenge husk; I er også med til at skrive historie. Dette er klubbens første finale, og alle elsker jer for at havde ført os så langt. Nyd det! Nyd hvert sekund! Nyd sejren!"

... Det kom de til ...
(1-0 ; Demba Ba, 31')




Resultater siden 3-1 sejren over Bayern München:
|| Hannover 2-1 || Hertha Berlin 2-0 || Dortmund 3-1 || Werder Bremen 3-2 || Bayern München 1-0 || Bochum 1-0 ||
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 21:50 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#30] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #121: 05 Dec 2008, 01:27 »


Maj 2010 

"TO CLUB SANDWICHS, EN COLA OG EN FANTA, TAK?"


Tjeneren forlod vores bord. "Tobias, din rolle er ganske enkel. Næste år satser jeg på at vi skal spille Champions League. Derfor skal vi have noget rutine, og som det ser ud nu, så er Sejad på vej væk. Det betyder at det bliver dig og Elm der kommer til at danne motoren på midten."
Overfor mig sad en af Sveriges bedste midtbanespillere de sidste par år. Faktisk siden han slog igennem i FC København, med køligt overblik og en lederattitude der gjorde ham til den fødte leder. Efter succesen i København, var han taget til Galatasaray hvor han også havde haft stor succes. Især som oplægger havde han været fantatisk, 42 mål havde han lagt op til i 54 kampe.
Han så tilfreds ud, "Nicklas, det er jeg glad for at hører. Jeg ønsker ikke at komme fra en tilværelse som fastmand i Tyrkiet, til en kold og kølig bænkplads i det vestlige Tyskland. Jeg har to-tre år tilbage på toppen, og som de sidste 5 sæsoner,  så ser jeg helst de også bliver succesrige."
Det kunne jeg godt følge ham i, men jeg følte også at han troede på mig. Han ankom i går, for at se vores hjemmekamp mod Duisburg, og i dag havde han så set klubben. Nu sad vi så på en lille café nede i Mannheim, og skulle havde det sidste på plads.

Tobias Linderoth endte med at skrive under, og for 50 millioner kroner blev han den sjette spiller der tilslutter sig truppen 1. juli 2010. Udover Gai Assulin (FC Barcelona), Nathan Delfouneso (Aston Villa) og Mehmet Ekici (Bayern München) der alle kommer på fri transfer samt Lucas Trecarichi der kommer fra Sevilla, har også Sean Underwood fra Cardiff skrevet under med hos. Det 17'årige walisiske midtbanetalent havde kostet os 31 millioner.



Resultater:
|| Duisburg 1-0 ||
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 21:50 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#31] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #122: 05 Dec 2008, 20:44 »


Maj 2010 

BOMBERE SIKREDE MESTERSKABET


Fucking tømmermænd. En ting var at hele holdet havde det, da vi mandag mødtes til en let omgang træning. En helt anden ting var at jeg også havde det...
Efter lørdagens kamp mod Stuttgart havde vi lige haft en time til at komme hjem og gøre os klar, før vi skulle mødes i klubhuset igen til reception. Dietmar havde inviteret alle i klubben til kæmpe reception. Klubbens første mesterskab, efter blot to sæsoner i Bundesligaen, skulle fejres for fuld hornmusik. Personligt var jeg først hjemme kl 11 søndagformiddag. På det tidspunkt var flere af spillerne dog stadig igang med at feste. Så længe de bare blev i klubhuset, for jeg følte det var vigtigt at vi så kort tid efter mesterskabet, ikke lavede nogle skandaler på grund af for meget druk det forkerte sted.
Faktisk var mesterskabet allerede kommet i hus, da vi hjemme slog Nürnberg. Vagner Love sendte os foran efter tre minutter, og kort før pausen gjorde Demba Ba det til 2-0, og et kvarter før tid var det igen Demba Ba der sikrede os mesterskabet. Hermed nåede han op på 22 ligamål, hvilket gjorde ham til årets topscorer. Nummer to på topscorerlisten skal også lige nævnes, Vagner Love med 19 mål.



Resultater:
|| Kaiserslautern 2-1 || Nürnberg 3-0 || Bielefeld 1-1 || Stuttgart 1-0 ||
« Seneste Redigering: 05 Dec 2008, 21:51 af Berendt » Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#31] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #123: 05 Dec 2008, 23:39 »

Nicolaj da, du må da ikke gå hen at drikke så meget  Opstemt
Men ellers, en okay update, du skriver meget godt, og gratulerer så meget med sejren!! Smiley
Jeg håber virkelig du forsætter denne bloggen og jeg skal forsætte med at kommentere så du forsætter Wink

Keep Up the Good Work!!
Logged


ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [#31] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #124: 05 Dec 2008, 23:40 »

Først vil jeg lige sige tillykke med Månedens blog, det er fuldt fortjent. Dernæst tillykke med mesterskabet!

Nogle fede updates der er kommet på det seneste. Kan godt lide, at der er noget virkelighed inde over det. Man føler virkelig man er med i bloggen, og det er ikke svært at leve sig ind i det.

Fantastiske resultater du har fået ud af holdet, og rigtig flotte indkøb.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#31] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #125: 06 Dec 2008, 18:27 »

Hehe Knut og Mark. Dejligt med lidt respons. Er glad for i læser med og kommenterer Wink

Mon ikk' der kommer nogle flere updates?... Også et tak for jeres gratuleringer med hensyn til den afsluttede sæson.

Er lige kommet hjem fra arbejde, så mon ikke der skal spilles nu?
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#32 Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #126: 06 Dec 2008, 18:38 »


Sommeren 2010 

WORLD CUP 2010 VENTER


Jeg havde slået mig ned i Port Elizabeth i en ferielejlighed. Jeg havde før været på ferie i byen, og var helt vild med 'PE'. Lejligheden lå tæt på Nelson Mandela Bay, bugten ude for byen. Takket være taxapriserne var alt ting tæt på. Det kostede mig kun 100 rand at komme ud til Nelson Mandela Stadium, hvor jeg havde tænkt mig at se en masse VM-kampe. 100 rand var også prisen for at komme ud til et af de store centre i byen, "The Bridge" Samtidig var der flere af landsholdene, der havde base i byen, blandt andet det svenske, hvor både Rasmus Elm og Tobias Linderoth var på.
Jeg havde, fra mine tidligere besøg, kendskab til flere gode spisesteder og barer, der kunne gøre ferien lidt hyggeligere.
Et par gode kampe ville det også blive til; Sverige - Senegal, Italien - Frankrig og Elfenbenskysten - Holland. Det var de tre gruppekampe jeg havde fået billetter til. Jeg havde også billetter til en kvartfinale, en semifinale og selvfølgelig også finalen, men hvem der skal mødes i de kampe, ved jeg endnu ikke.

Lidt skuffende var det at Joachim Löw stadig ikke var blevet imponeret af hverken Andreas Beck eller Marvin Compper, og derfor var det kun Demba Ba og Rasmus Elm der repræsenterede Hoffenheim ved dette VM.


To Hoffenheim-profiler til VM:

Demba Ba
|| Senegal || 25 år || 11 kampe / 2 mål ||

Demba Ba var uden tvivl den farligste angriber i Bundesligaen denne sæson, men på landsholdet var målene blevet væk. Måske er det derfor han ikke er udset en rolle som starter på landsholdet, hvor han kæmper med navne som Issiar Dia, Mamadou Niang og Djiby Fall. Men med 22 mål i 26 bundesligakampe, er jeg sikker på at han nok skal vise sig frem under VM. Det store spørgsmål er, kan Demba 'DJ' Ba forsætte sin succes, og give Senegal den succes de har hungret efter siden 2002.

Rasmus Elm
|| Sverige || 22 år || 11 kampe / 2 mål ||

Med sine bare 22 år, har Rasmus Elm stadig meget foran sig. Alligevel er han allerede fastmand på det svenske landshold, hvor han danner midtbane duo med Tobias Linderoth. Denne duo kan rejse sammen hjem efter VM, da Tobias Linderoth som bekendt skifter til Hoffenheim. Der er dog også store forventninger til Rasmus Elm, da han i den forgangne sæson flere gange har vist et glimerende blik for spillet. Nu vil Sverige også have noget af hans succes.


« Seneste Redigering: 06 Dec 2008, 18:58 af Berendt » Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#32] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #127: 06 Dec 2008, 19:21 »

Nok en god update Berendt Smiley Kommer du til at skrive noget om hvordan Demba og Rasmus gør det i VM eller?
Tror at Demba kommer til at skabe en del problemer for Senegal's motstandere. Måske du kan finde nogle nye spillere selv om du er på ferie? Opstemt
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#32] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #128: 06 Dec 2008, 19:51 »

Hehe, det var planen, at der skulle være lidt om VM i de næste par updates... Smiley

Om jeg så finder nye spillere, det må vi se på. Synes ellers truppen ser ud til at være stærk næste sæson... Men hvem ved...
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#33] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #129: 06 Dec 2008, 21:09 »


Sommeren 2010 

RASMUS ELM VS DEMBA BA


"God kamp drenge..."Både Demba, Tobias og Elm kom over og gav mig hånden før kampen. Det blev en interesant match det her, Tobias startede godt nok ude, og kom ikke ind. Elm blev erstattet af sin storebror Victor efter godt 70 minutter, mens Demba blev taget ud 10 minutter før tid. Hverken Demba eller Elm spillede nogen pragt kamp, dog fik Demba lagt op til 2-1 målet. Tobias derimod kom aldrig ind, og måtte se hele 2-2 kampen, fra den svenske bænk.
Spillet kom aldrig til at flyde 100 % og man kunne godt se, at det var holdenes første kamp. Eneste lyspunkter var svenske Samuel Holmén, der scorede begge de svenske mål, og så Senegals Mamadou Niang, der scorede det første af Senegals mål. Ingen af spillerne ville dog blive aktuelle i for Hoffenheim. Angriber, som Niang var, manglede vi ikke, og Holmén var centralmidtbane, og der var Tobias Linderoth jo allerede hentet.

Jeg havde de ondeste tømmermænd. Igår var blevet lidt for lang. En af mine kammerater fra Danmark var kommet og herned, og vi havde været ude og spise på en café/lounge-bar. Priserne var i bund, og servicen var i top. En fantatisk bar, som vi først havde forladt da de lukkede. Eller det passer så ikke helt, for vi var kommet i snak med dem der arbejdede der, og det endte med de kom ned og drak med os bagefter.

I aften skulle vi så bare slappe af. Jeg havde aftalt med Torbjörn, der er hjælpetræner på det svenske landshold, at vi kunne komme og slappe af med den svenske trup. Selvfølgelig med den eneste forudsætning, at vi ikke ville forhandle eller noget der minder om det, med spillerne.

« Seneste Redigering: 06 Dec 2008, 22:22 af Berendt » Logged


enged
Gæst
 
Sv: [#33] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #130: 06 Dec 2008, 21:50 »

Den update super god! Jeg kan godt lide at man kan føle der er et menneske og ikke bare en manager, hvis du forstår hvad jeg mener Peace

Det skriftlige er som sædvanligt i top. Det eneste der lige er at du har fået skrevet land i stedet for lang omkring hvordan natten var gået Peace
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#33] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #131: 06 Dec 2008, 22:23 »

Den update super god! Jeg kan godt lide at man kan føle der er et menneske og ikke bare en manager, hvis du forstår hvad jeg mener Peace

Det skriftlige er som sædvanligt i top. Det eneste der lige er at du har fået skrevet land i stedet for lang omkring hvordan natten var gået Peace

Takker... Smiley godt at se at andre er begyndt at kommenterer ... Smiley Hm, fejlen er rettet... undskylder meget...

hm, der er sket noget i bloggen, så er nød til at rejse hjem fra Port Elizabeth... Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #132: 07 Dec 2008, 00:35 »


Juni 2010 
"JA, DET ER MIG?"

"Hej Nicklas, mit navn er Alessio Secco. Jeg ringer på vegne af Juventus. Har du tid til at snakke?" Øhh, opkaldet kom ærligtalt meget bag på mig. Jeg havde godt set at Claudio Ranieri var blevet fyret i april, men ville han nu tilbyde mig jobbet?
"Øhh ja, det har jeg. Hvorfor da?" Han ville faktisk tilbyde med jobbet, og ønskede derfor at jeg hurtigt muligt kom til Italien. De ville gerne have tingen på plads før transfervinduet åbner om to dage.
Jeg forklarede om mit ophold i Sydafrika, og bad ham sende det første udspil i en mail. Så kunne jeg bruge den lange flyvetur til at tænke over tingene.

Der gik lige nøjagtig 3 minutter og 13 sekunder, og så var mailen i min mailboks. 300 millioner ville jeg få til indkøb, mens 40 millioner skulle dække lønnen. Min egen løn ville være på 1,85 millionder danske kroner, og aftalen ville udløbe i 2014.
For at sammenligne med min nuværende situation, har jeg 145 millioner til indkøb og 20 millioner til indkøb. Min løn ligger nu på 1,75 millioner, så jeg ville få 100.000 mere i løn, mens både løn- og indkøbsbudget ville blive fordoblet. Mens jeg pakkede mine gik jeg og tænkte over tingene. Jeg ville forsøge om ikke jeg kunne presse citronen lidt. Jeg var jo glad for at være i Hoffenheim, og så frem til at arbejde med den nye trup efter ferien.
Hvis de ville give mig mere i løn, og hvis vi kunne nøjes med en 3'årig aftale i stedet. Så ville jeg bestemt tænke over det. Jeg sendte mail tilbage med mit foreslag, ringede til Dietmar Hopp og fortalte ham om henvendelsen. Han havde selv snakket med Alessio, og  efter en god snak med ham, tog jeg så i lufthavnen.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 16:34 af Berendt » Logged


enged
Gæst
 
Sv: [#33] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #133: 07 Dec 2008, 01:08 »

Takker... Smiley godt at se at andre er begyndt at kommenterer ... Smiley Hm, fejlen er rettet... undskylder meget...

hm, der er sket noget i bloggen, så er nød til at rejse hjem fra Port Elizabeth... Wink

Jeg har skam fulgt med fra starten så jeg syntes det var på tide med en kommentar Peace
Alle kan jo lave en lille trykfejl Wink

Super lækker update, indenfor så kort tid enda, godt arbejde.

MEN MEN MEN! du må ikke tage til Juventus, ikke før du har vundet alt med Hoffenheim Peace
Ej jeg synes bare det er spændene at høre om den udvikling du har gjort i Hoffenheim, men jeg vil stadig følge med hvis du pakker sydfrugterne og slår teltet op i Torino. Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #134: 07 Dec 2008, 01:27 »

@ Det lyder godt Enged. Hmm, ja, der skete som sagt noget i spillet, der kunne skrives om med det samme... Hvordan det dog ender, synes jeg vi skal lade vente til næste update. Som sagt, er glad for drengene i Hoffenheim, og at fører dem ud i Europa vil helt sikkert være en oplevelse. Omvendt, hvem siger nej til Juventus? Nicklas Lynge Johansen måske...

Igen, er glad for du læser med, og kanon du nu også 'deltager' i bloggen!
Logged


Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010