home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 533 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21 Udprint
Forfatter Emne: [#Stoppet] La Vecchia Signora... (Klubber: Hoffenheim > Juventus)  (Læst 93580 gange)
enged
Gæst
 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #135: 07 Dec 2008, 01:38 »

Ja selvfølgelig skal du vente med at afsløre noget endnu Wink
Jeg glæder mig til at høre hvad der sker med dig Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #136: 07 Dec 2008, 01:58 »

Stay ready... Peace eller først i morgen.. men ja... vær klar Smiley
Logged


sneglen2003
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #137: 07 Dec 2008, 01:59 »

Hvordan endte Juve siden de er uden træner? Opstemt
Logged

enged
Gæst
 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #138: 07 Dec 2008, 02:03 »

Jeg skal nok holde øje Berendt Wink
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #139: 07 Dec 2008, 02:17 »

Hvordan endte Juve siden de er uden træner? Opstemt

De endte som nummer 7... Lidt skuffende...
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #140: 07 Dec 2008, 02:37 »

Et sindssygt, sindssygt spænnende tilbud du har fået Nicolaj Smiley
Gleder mig til at se hvilket hold du vælger, og for mig er det det samme hvilket hold du vælger, så længe du forsætter bloggen Smiley Du skriver mega godt, og det er en rigtig spænnende blog Smiley
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #141: 07 Dec 2008, 13:08 »

Et sindssygt, sindssygt spænnende tilbud du har fået Nicolaj Smiley
Gleder mig til at se hvilket hold du vælger, og for mig er det det samme hvilket hold du vælger, så længe du forsætter bloggen Smiley Du skriver mega godt, og det er en rigtig spænnende blog Smiley

Jah, det må man sige det er... Overvejer det også nøje... Ved, som sagt, bare ikke om jeg kan undvære Hoffenheim... Skuffet

Og lover, at jeg nok skal forsætte bloggen om så det bliver blåt eller sort/hvidt... Smiley
Logged


FKL94
Gæst
 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #142: 07 Dec 2008, 16:37 »

Har set HSG stadion, fra et udsigtstårn få hundreder meter derfra:) Nice stadion:)

God blog:)
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#34] Hvor håbet hører hjemme...
« Svar #143: 07 Dec 2008, 18:12 »

Hej FKL93, tak for rosen.. Smiley

Og er det, det nye eller gamle stadion du har set?
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#35] Hvor håbet hører hjemme... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #144: 07 Dec 2008, 19:32 »


Juli 2010 
"LAD MIG PRÆSENTERER:"

... jeg trådte ind på podiet, og satte mig mellem klubbens præsident, Giovanni Cobolii Gigli, og den ene af klubbens sportschefer, Alessio Secco, der ved sin side havde klubbens anfører, Alessandro Del Piero, siddende.

Vi nåede ikke at blive enige før 1. juli. I stedet var det nu blevet den 10. juli, og klubben havde indkaldt til pressemøde. Grunden til det trak ud, var at vi skulle have mit trænerteam på plads først. De personlige forhold mellem klubben og jeg var på plads for et en lille uge siden. Jeg havde forhandlet min løn op til 2,3 millioner danske kroner, og vi bare blevet enige længden af kontrakten, tre år.
Kaoset omkring staben var stor. Jeg krævede store udskiftinger, da jeg ville have de fleste fra Hoffenheim med mig. Syv talentspejdere og otte trænere var blevet opsagt, mens fem talentspejdere og syv trænere var hentet med fra Hoffenheim. Desuden var staben krydret med to nye navne. Den tidligere tyske landsholdkeeper, Andreas Köpke skal hjælpe med at træne klubbens målmænd. Det sidste og måske største navn der også skulle udgøre en del af trænerteamet, er en legende i klubben, og på det franske landshold. Zinedine Zidane har spillet over 150 kampe i klubben, og skal nu give noget af sin erfaring og boldkundskaber til klubbens spillere.

Fotografernes blitze blindede mig i et kort sekund. Fra mit hotel værelse på Golden Palace havde jeg de sidste dage kunne følge de mange rygter, om hvem der skulle præsenteres som ny cheftræner for 'La Vecchia Signora' (Den gamle dame). Michael Laudrup, Marco van Basten, Ruud Gullit, Gianluca Vialli, Giovanni Trapattoni, Dick Advocaat og Frank Rijkaard var alle blevet nævnt, og fælles for dem alle var at de var større navne end mig, og så besad de alle langt mere rutine. I sidste ende var det dog alligevel endt med at blive mig, mens Marco van Basten skulle overtage mit sæde i Hoffenheim.


Nu sad jeg så foran den sultne, italienske presse:

Lamberto Della Monica (Tuttosport): - "Efter tre måneders venten, har Juventus' mange fans fået afklaret hvem der skal stå i spidsen for deres hjerte-klub. Er det dit drømmejob?"
NLJ: - "Der er ingen tvivl om, at det er et drømmescenarie for alle trænere at komme til en klub som Juventus. For mig, er det ingen undtagelse."

Simone Sabatin (Corriere dello Sport)i: - "Du har pakket tasken, og flyttet fra Tyskland til Italien. Du kan dog ikke sproget, er du bange for det vil have en negativ effekt?"
NLJ: - "Regnede jeg med en negativ effekt på grund af sproget, så var jeg ikke taget hertil. Men jeg regner med at lære sproget hurtigst muligt."

Michele Mastroianni (Gazzetta dello Sport): - "Du har taget det meste af dit gamle trænerteam med sig. Kan man også forvente en lignede kæmpeudskiftning i spillertruppen?"
NLJ: - "Alle vil selvfølgelig få chancen for at vise hvad de kan. Gennemsnitsalderen i truppen er dog høj, så jeg kan ikke benægte at der er et generationsskifte på vej."

Lamberto Della Monica (Tuttosport): - "Er det fordi du er bange for at den manglede aldersforskel på fx Pavel Neved og Alessandro Del Piero og så dig, kan skade harmonien i truppen?"
Alessandro Del Piero markerede at han ville svare på det spørgsmål.
ADP: - "Ved ærligtalt ikke hvor du får den idé fra. Godt nok er Pavel ældre end Nicklas, men både Pavel og jeg er topprofessionelle, og kan godt håndterer en yngre træner. Hele truppen står bag Nicklas, og glæder os til at lære hans filosofi og tanker at kende."

Lamberto Della Monica (Tuttosport): - "Men Del Piero? Er du ikke bange for at din manglede hurtighed vil koste din plads på holdet?"
ADP: - "Jeg ved godt jeg ikke er 28 år længere, og at min hurtighed selvfølgelig ikke er som dengang. Men som sagt står jeg bag Nicklas, og føler han at jeg er for langsom, ja, så vil jeg accepterer den beslutning, og så forsøge at bidrage med andre ting."

Michele Mastroianni (Gazzetta dello Sport): - "Men Johansen, det du siger er: At gamle spillere vil blive solgt, og unge spillere vil blive købt. Kan det ikke gå udover klubbens ambitioner?"
NLJ: - "Det er ikke helt det, som jeg har sagt. Klubbens ambitioner er vigtige, men vi må også indse, at truppens gennemsnits alder skal ned. Om det kun bliver unge spillere der bliver købt, og gamle der bliver solgt, det vil jeg ikke kommenterer."



Navn: Juventus Grundlagt: 1. november 1897 Stadion : Stadio Olimpico di Torino (25.378)
« Seneste Redigering: 07 Dec 2008, 20:23 af Berendt » Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [#35] La Vecchia Signora... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #145: 07 Dec 2008, 20:32 »

Nok en gang, godt skrevet Nicolaj Smiley Fant dog nogle små fejl i teksten, men det var ikke noget særligt Wink
Og gratulerer med dit nye arbejde og gleder mig til at se hvad du kan få til med 'La Vecchia Signora' Wink
Måske det er på tide med et generationsskifte?

Gleder mig til at se hvem du køber ind!
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [#35] La Vecchia Signora... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #146: 07 Dec 2008, 21:37 »

Takker Knut.. Smiley

De fejl du fandt, er rettet Smiley så der burde ikke være flere... Wink Og tak for gratuleringen igen... Smiley

Og ja, med flere profiler over eller omkring de 30, så skal der ske noget... Smiley Der kommer update, lige så snart spillerne er tilbage på træningsbanen...
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[#36] La Vecchia Signora... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #147: 07 Dec 2008, 23:53 »


Juli 2010 
"GODT! KOM, VI SAMLES!"

Mens spillerne stoppede øvelserne, kom Zizou over til mig, han klappede mig på skulderen. "Nicklas, det gik kanon. Du er klar til det her!" Vores første træning var netop afsluttet, og spillerne var på vej over til mig og Zizou. Vi havde stået for dagens træning, og alt var forløbet godt.

"Drenge, tak for i dag. Godt arbejde, og dejligt at se, at I allerede har taget godt imod de nye." Jeg nikkede med hovedet, mens jeg så rundt på de 25 spillere der var med til dagens træning. Christian Poulsen og Geo Wijnaldum var de eneste der manglede, begge spillere havde nogle små skavanker og havde så fået lov til at stå over. Dog var begge spillere kommet før træningen for at hilse på de andre.

Efter jeg var præsenteret ved pressemødet den 10. juli, havde jeg haft to uger til første træningen. De 14 dage blev brugt til intens at jagte de spillere, jeg mente kunne forstærke holdet. Jeg havde godt nok sagt til pressemødet, at alle spillere ville få deres chance. Men jeg var ikke lige imponeret af alle.

Adriano havde allerede skrevet under, og havde skabt ekstra bredde i angrebet. Så da Real Madrid var klar til at smide 230 millioner for Amauri tøvede jeg ikke med at sige ja. Samtidig var Leonardo Ponzio solgt til Sevilla (95 mio.) og Sergio Almirón til Stoke (25 mio.). Også Emanuele Belardi, Marco Duravia, Alexander Manninger og Christian Pasquato havde fundet nye græsveje. Det betød at der var nogle huller på holdet jeg gerne ville have fyldt ud. En reservemålmand, en højreback, en reserve til venstreback, en centerforsvarer, en højremidt, og en ekstra angriber.

Vincenzo Fiorillo var kommet til fra Sampdoria for 18 millioner, og havde selv udtalt at han glædede sig meget til at lære af Gianluigi Buffon. Venstrebacken havde overrasket alle, pånær dem der kendte ham. Lasse Larsen var med sine bare 17 år måske ikke det mest oplagte valg, men jeg kendte ham fra Hoffenheim, og vidste at han i løbet af en sæson ville være i stand til at spille med. Centerforsvareren var hentet i AS Monaco, og hed Nicolas N'Koulou. Sidste sæson havde han haft en super sæson, og med sine bare 20 år vidste jeg at han ville gå en stor fremtid i møde. Geo Wijnaldum var blevet hentet som højremidt, selvom han nok havde sine forcer som offensiv central midtbane. Men jeg vidste bare, fra vores tid i Hoffenheim, at han også besad det der skulle til, for at få succes på kanten. Angriberen var måske det største navn vi havde hentet. Klaas-Jan Huntelaar var hentet i Ajax. Han behøver ingen nærmerede præsentation.
Jeg manglede bare en højreback.

Alessandro kom ind på mit kontor efter at han havde klædt om. "Tak for i dag, coach. Dygtige spillere du har hentet til klubben, det må jeg give dig. Men pas på. En for hurtig udskiftning vil gøre dig alt for upopulær blandt vor mange fans. Men må jeg hjælpe dig med en ting? Tag bindet fra mig, jeg er sgu for gammel, og kommer nok ikke til at spille nok kampe alligevel. Giv det til Gigi, det er hans tur nu."
Jeg gav ham hånden. "Tak for rådet, Alex. Vi ses."



Nicklas Lynge Johansen,
cheftræner for Juventus
Logged


kie
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [#36] La Vecchia Signora... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #148: 07 Dec 2008, 23:59 »

Har lige fået læst bloggen igennem og det er jo en fremragne blog, det må man virkelig sige.. Fortsæt endelig stilen..

Klasse blog, ved ellers ikke hvad jeg skal sige  Thumbs Up
Logged


enged
Gæst
 
Sv: [#35] La Vecchia Signora... (tidl. Hoffenheim)
« Svar #149: 08 Dec 2008, 00:02 »

Æv, så valgte du Juve, men det skal nok blive spændene at følge din færd med Den Gamle Dame.

Jeg synes det er lidt for 'påduttet' med snakken om Del Pieros hurtighed, hvis du forstår hvad jeg mener? Peace

Ellers endnu en god update Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 21 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010