home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 713 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #12' Det Ny Brøndby
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: #12' Det Ny Brøndby  (Læst 19797 gange)
alek9000
Manager

Sv: #7 Det Ny Brøndby
« Svar #60: 20 Nov 2008, 22:18 »

Det er da rart at se AaB dominerer Grin

Men god update. KIU Peace

BenMusalho
Gæst

Sv: #8 Det Ny Brøndby
« Svar #61: 21 Nov 2008, 18:28 »

SVINGDØREN KLAPREDE I BRØNDBY

Det har formentlig været en hård måned, januar 2009, for folk i Brøndby IF. Der har nemlig været godt gang i svingdøren, intet mindre end tre spillere er hentet til klubben, mens man har afskediget fire.

Første køb kom allerede i december, hvor George Mourad blev købt for godt og vel 1 million kroner. I starten af januar kom anden forstærkning så, i form af Pierre Bengtsson, som skal ind og køre rotation med den aldrende venstreback, Thomas Rasmussen. Bengtsson, som menes at være hentet for 7 mio DKK i AIK, kan spille på midtbanen, men hans foretrukne position er backpladsen. Den sympatiske svenskers styrker er hurtigheden og indlæggene, mener Ebbe Sand.

Det har været en hektisk måned, januar. Anders Bjerregaard, sportsdirektør i Brøndby IF, fik nemlig efter mange anstrengelser anskaffet midtbanedirigenten Alexander Tettey på januars næstsidste dag, den 30. Nordmanden med de ghanesiske rødder er en en fysisk stærk defensiv midtbane, som kommer fra Norges største klub i dette årti, Rosenborg BK. Et fantastisk røverkøb af Brøndby, mener mange af landets aviser, da han kun er skaffet for 2 ½ million kroner! For et halvt års tid siden lå hans værdi på de ti millioner, så det er bestemt en god handel for 'Drengene fra Vestegnen'.
Det menes, at han vil gå direkte ind i startelleveren, og han skubber dermed enten Jan Kristiansen eller Michael Krohn-Dehli ud på bænken.

Med de mange nyindkøb måtte Brøndby dog også skaffe sig af med nogle overflødige spillere. Blandt dem var den 26-årige forsvarsspiller Mikkel Bischoff, som et par timer inden transfervinduets lukning var med til at offentliggøre skiftet til Sparta Prag, som pt. befinder sig i den bedste tjekkiske række. Brøndby fik 4 millioner DKK for den 193 cm høje midtstopper.
Derudover blev en pasningsstærk svensker, Martin Ericsson, solgt til den tyrkiske klub Ankaragücü for 6 mio. Han havde længe været ude i kulden for Brøndby, og begge parter mente, at det var på tide for ham at komme videre. Det lykkedes så at få sat en aftale i stand med MKE Ankaragücü.

Den 1. januar vendte camerouneren Joseph Elanga hjem til Vestegnen efter et endt lejemål i Horsens. Det stod hurtigt klart, at ingen parter gad have noget med hinanden at gøre, så Brøndby var hurtigt ude på markedet for at finde en kommende arbejdsgiver til den kontroversielle back. Vejle tog chancen og skrev kontrakt med ham, og der var bestemt ingen tårer, da de tog afsked. Sidst, men ikke mindst, har Brøndby og Thomas Gravesen valgt, at deres veje skulle skilles efter kun et halvt års samarbejde. Gravesen fik ikke spilletid nok, ifølge ham selv, og han var ikke interesseret i at fortsætte på den måde. Brøndby og Gravesen blev enige om en kontraktophævelse, og 'Graver' er nu på fri transfer og kan hentes af alle klubber.

Udover de tre forstærkninger og fire salg, har Brøndby anskaffet sig målmanden Martin Hansen, som kommer på fri transfer til juli. Han skiftede i 2006 fra netop Brøndby til Liverpool, men vender nu hjem igen. Og så forsvinder engelske Mark Howard også til juli. Det er Falkirk, som får glæden af hans kvaliteter de næste par år. Howard, som blev hentet af den daværende træner Rene Meulensteen i 2006, er også hentet på fri transfer.
Mark Howard havde sin daglige gang i de engelske kæmper, Manchester United, inden han fløj til Vestegnen. Han nåede at blive kåret til Årets Spiller i 2007 i Brøndby IF.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #62: 21 Nov 2008, 18:43 »

Jeg må sku sige du holder et flot niveau igennem bloggen, det ender jo med at jeg må til at læse med på mere fast basis end jeg gør i forvejen. Dine indkøb er gode og virker realistiske, noget jeg sætter stor pris på! KUTGW!

EDIT: Og rigtig lækker stilling i ligaen, dejligt AaB fører Wink
« Seneste Redigering: 21 Nov 2008, 19:08 af Gerrarden » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

BenMusalho
Gæst

« Svar #63: 21 Nov 2008, 19:05 »

Tusind tak, Captain Fantastic! Wink

Jeg har tidligere købt meget urealistisk ind, men det ville jeg ændre lidt på i dette spil.

Men din sidste sætning giver ikke mening... xD

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #64: 21 Nov 2008, 19:09 »

Tusind tak, Captain Fantastic! Wink

Jeg har tidligere købt meget urealistisk ind, men det ville jeg ændre lidt på i dette spil.

Men din sidste sætning giver ikke mening... xD

Skulle den meget gerne gøre nu Smiley Forøvrigt, du kan vel ikke smide et SS af Mourad op?

AaB - Liverpool

Pride & Passion

BenMusalho
Gæst

« Svar #65: 21 Nov 2008, 19:11 »

Skulle den meget gerne gøre nu Smiley Forøvrigt, du kan vel ikke smide et SS af Mourad op?
Jo, det bliver smækket op om 2 sek..

EDIT: http://i299.photobucket.com/albums/mm286/BenMUsalho/Billede7.png - Mourad
« Seneste Redigering: 21 Nov 2008, 19:18 af BenMusalho » Logged

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #66: 21 Nov 2008, 20:06 »

Jo, det bliver smækket op om 2 sek..

EDIT: http://i299.photobucket.com/albums/mm286/BenMUsalho/Billede7.png - Mourad

Han er sku egentlig god, og så til den løn! Shockeret

AaB - Liverpool

Pride & Passion

BenMusalho
Gæst

« Svar #67: 21 Nov 2008, 20:12 »

Haha ja, blev også fuldstændig overrasket da jeg så, hvor "meget" i løn han krævede .. Var nærmest villig til at give ham det tidobbelte xD

BenMusalho
Gæst

Sv: #9 Det Ny Brøndby
« Svar #68: 22 Nov 2008, 11:45 »

”VI GÅR EFTER GULDET"

Brøndby-manageren er klar i mælet, når vi spørger ham, hvad de vil gå efter i forårssæsonen. ”Vi går da uden tvivl efter guldet. Det bliver svært, når AaB har et forspring på syv point, men i Brøndby går man altid efter medaljer – sådan er det også under min ledelse”.

Selvom det er vinterpause, er klubben ikke gået i hi. De har arrangeret en masse venskabskampe blandt andet mod FC Midtjylland, Brøndby II og FC Nordsjælland. Det er for at holde spillerne i gang, så de er klar til foråret. Brøndby IF ligger pt. på en 2.-plads, 7 point efter førerholdet AaB og 3 point foran rivalerne FCK.

”Jeg er ikke 100% tilfreds med efteråret. Vores mål var, at få i gennemsnit mindst to point pr. kamp i efteråret, og vi har 33 point i 17 kampe. Men på den anden side, så ligger vi på en andenplads, og det er godt klaret, når vi de sidste sæsoner har ligget nederst eller midt i tabellen”, fortæller Sand.

Brøndby har ikke mulighed for at genvinde Ekstra Bladet Cup, som de vandt sidste år, og det er irriterende, mener Sand, men det var heller ikke lige så vigtigt som SAS-Ligaen. De nåede til kvartfinalen, hvor de blev slået ud af et veloplagt Randershold, som vandt 2-1. På vejen var Birkerød (1-0), Køge (5-1) og Hobro (2-1) slået ud, men resultaterne var ikke imponerende. Så det glæder Sand lidt, at de nu kan have fuld fokus på SAS-Ligaen.

”Det ville da være dejligt, hvis vi kunne have gået hele vejen, men nu er det sådan, at vi blev slået ud. Og det kan vi ikke ændre noget på. Det betyder også, at vi kan sætte 100%s fokus på ligaen, hvor vi gerne vil bevise, at vi er tilbage på sporet igen”, slutter Sand af.

”Vi bruger venskabskampene til at pudse taktikken af, få spillet os ordenligt sammen og få noget mere selvtillid ind på kontoen”, mener midtbanekrigeren, Samuel Holmén.

Til spørgsmålet om hvem der vinder ligaen, siger han følgende: ”Jeg håber da slevfølgelig, at det bliver os, men AaB ser rigtig stærke ud i år. Jeg vil ikke sige os selv, da det vil lægge pres på os – så AaB er et godt bud”, smiler han.

Boks-til-boks-spilleren kom til Brøndby IF i august 2007 for omkring 12 millioner kroner. Et af klubbens dyreste køb nogensinde, ifølge flere medier. Han synes selv, at han har gjort det godt i klubben, men der er altid plads til forbedringer. ”Der blev taget godt imod mig, og det hjalp meget på det. Man kan ikke være på en arbejdsplads, hvor man ikke kan finde ud af at arbejde sammen, så det er meget vigtigt, at man tager godt imod en ny. Det var gutterne også gode til, da jeg kom. Jeg kom ind i en lidt svær periode, og det har selvfølgelig været hårdt, men jeg fortryder det da slet ikke! Nu er vi også i toppen, hvor klubben hører hjemme. Der har været et kæmpe mediepres, men jeg synes, vi har været gode til at håndtere det i klubben. Jeg kan også godt lide, når der er lidt pres på”, griner han.

”Det er også et par ekstremt kvalificerede spillere, vi har fået ind, og det gør det da også nemmere at vinde kampe. Det giver god konkurrence på alle pladser, og så giver man den lige de 10% ekstra for at beholde sin plads. Hvis ikke man præsterer, så ryger man ud, og sådan skal det også være i en topklub som denne”. Han slutter af med et par rosende ord om folkene i og omkring Brøndby IF: ”Først vil jeg fremhæve fansene; de er helt fantastiske! De støtter os i hver eneste kamp, selv når vi ikke spiller godt. De er i den absolutte top i Skandinavien. Og folkene i Brøndby er også rigtig gode. Man kan altid komme ind på et kontor og spørge om noget, hvis man skal have noget at vide. 'De gör ett bra jobb!”

Ani-Kid
Reserveholdsspiller

« Svar #69: 22 Nov 2008, 11:58 »

God blog. Heads up !

Brøndby til jeg dør !

BenMusalho
Gæst

« Svar #70: 24 Nov 2008, 20:52 »

Jeg var ved at være et godt stykke inde i forårssæsonen i går, da computeren lige pludselig gik ned .. så skal lige spille lidt for at komme til samme sted igen. Bare lige så I ikke undrer jer over manglende updates.

Ani-Kid
Reserveholdsspiller

« Svar #71: 25 Nov 2008, 13:55 »

glæder mig BenMusalho Wink

Brøndby til jeg dør !

BenMusalho
Gæst

Sv: #10' Det Ny Brøndby
« Svar #72: 26 Nov 2008, 15:26 »

AGF vs BRØNDBY

Brøndby har fået en halvdårlig start på forårssæonen 08/09, hvor de kun har skaffet fem point i ligeså mange kampe. Det er primært den manglende skarphed, som udebliver, og dermed får de ikke de forventede resultater.

Første kamp var i Smilets By og blev afviklet på NRGI Park, AGF's hjemmebane. Holdet fra Vestegnen lagde godt ud, styrede spillet og virkede opsatte på at forbedre resultaterne fra efteråret, som har været en blandet fornøjelse.

De blå/gule lagde bedst ud med et par forsøg fra distancen, den blonde svensker, Alexander Farnerud, havde blandt andet et godt et, som Steffen Rasmussen måtte ud i fuld længde for at nå.

Selv samme Farnerud fik ti minutter senere lov til at bryde igennem et meget passivt AGF-forsvar. Knap så passiv var Kári Árnason dog ikke, og han fik med ulovlige midler stoppet Farnerud i feltet. Farnerud fik selv lov til at eksekvere det. En sikker scoring, 1-0 til Brøndby.

At sige det blev en meget målrig kamp, ville være en løgn, men straffesparksrig var den. Spillerne havde været på banen til anden halvleg i ti minutters tid, inden stadionspeakerens stemme rungede ud til tilskuerne og spillerne på den frostkolde bane; Jakob Poulsen var ligeså kold som vinden, da han tog sparket fra
11-meter-pletten. 1-1, og det blev også kampens resultat.

« Seneste Redigering: 26 Nov 2008, 15:30 af BenMusalho » Logged

BenMusalho
Gæst

Sv: #10' Det Ny Brøndby
« Svar #73: 26 Nov 2008, 15:31 »

Det blev bare en lille update om forårspræmieren. De næste par kampe bliver bikset sammen i én update, så don't worry, de bliver længere.. Wink

DavideSanton
Landsholdsspiller

« Svar #74: 26 Nov 2008, 16:04 »

God update, ærgeligt du mangler skarphed og en ærgelig uafgjort mod AGF.

Men jeg tror på du kommer igen og slutter som nummer 1. Smiley

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010