home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 660 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Kanonen på brystet!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Kanonen på brystet!  (Læst 51817 gange)
Dasmessi
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #75: 19 Nov 2008, 15:35 »

Rigtig gode indkøb. De får vel en startplads?
Syntes købene passer lige til Arsenal. Eftersom du nu har solgt Gallas og Van Persie, er det meget gode erstatninger!
KIU Cesc!
Du skriver utrolig godt!
Thumbs Up Thumbs Up Peace
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #76: 19 Nov 2008, 15:57 »

Mange tak skal I have, korzika, Dasmessi og patrick_J. Jeg er glad for i synes godt om teksten, og at I læser med!



Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #77: 19 Nov 2008, 16:14 »

Du kører en rigtig fornuftig blog, Cesc!
Layoutet er det første jeg tjekker i en blog, og nogle gange læser jeg slet ikke bloggen, for jeg er mere grafisk intereseret, end blogintereseret, som du helt sikkert ved, efter det gode stykke tid vi begge har været online på FmFreaks. Jeg synes dine billeder er ret lækre, og det er godt at se, at der endelig er en blogger, der virkelig tager lidt tid til at finde et billede i god kvalitet, for det er ikke altid det sker her på siden. Jeg vil dog gerne komme med lidt kritik på de billeder. Effekten med det grå farvelag er rigtig fin og tilpas, og de små belysninger du bruge er også gode, dog vil jeg nogen gange ønske, at du tænkte lidt mere på, hvilke steder du brugte de lys, så de alle ser lige så lækre ud, som det med Shaun-Wright.

En anden ting ved de billeder, som jeg gerne vil give et tip til at forbedre, er texten. Jeg kan godt lide den måde du har valgt at administrere det på, men jeg har bare et lille forslag. Den text du har lavet er en lille smule sløret, men det kan du hurtigt fikse. Til højre for fontstørrelses ændreren, er der en box til, hvor du formentlig har sat din text til 'sharp'. Her tjekker du lige de andre muligheder, og finder 'none'. Det gør din text helt skarp og lækker, hvis du har sådan en lille 10 arial font. En anden ting, kunne være at adde en svag skygge på texten, når den bliver usynliggjort af en hvid trøje, som på Richards billedet.

Den skriftlige er rigtig godt, og jeg er glad for, at du ikke laver de der små fejl, som slåfejl, eller ihvertfald bare retter dem, for det gør bloggen så meget mere indbydende. Du er rigtig stabil i din text, og du beskriver fint. jeg kunne måske godt savne noget mere power, og nogle endnu vildere sprogblomster, som ville kunne give dig et sidste hak, og en større personlighed, men du skal selvfølgelig også passe på, med sådanne sprogblomster, for de kan godt ende galt. Men som sagt er det skriftlig flot, og du varierer dit sprog ganske udemærket.

Noget jeg måske ikke bryder mig så meget om, er tilgengæld til tider længden af dine updates. Personligt synes jeg lige de er et par afsnit for lange, så jeg bliver en smule søvning af at se dem (fordi der er meget text, ikke fordi det ser dårligt ud). Måske flere, og mindre updates ville være godt, det giver måske også bloggen mere liv, fordi der tit vil komme en update, og bekræfte læserne i, at den er i fuld gang. På den anden side er det dog også lækkert nok at du kan lave sådan nogle big-momma indlæg, som kan symbolisere din skrivelyst.

Jeg kan godt lige vende lidt tilbage til layoutet, for jeg har da lige glemt lidt ting at sige min mening om, på det punkt(og sig endelig til hvis der er mere jeg har glemt!). Dine overskrifter og dato texter er ganske fine, synes jeg. Dine overskrifter er ikke for store, måske lidt for små, men genrelt en god størrelse. 'Dato-texten' er også en god størrelse, men farven på denne er dog ikke lige min smag. Kunne godt tænke mig en lidt lysere grå, for den smelter lidt for meget ind i FmF's baggrundsfarve. Det lille røde tegn efter datoen er en god lille detalje, men også den så jeg gerne var lidt lysere rød, bare en smule.

Resultaterne er jo glimrende, det er der slet ingen tvivl om, bare se på stillingen, og med tanke på at dit Arsenal hold er så ungt, ja så kan det kun gå en meget lys fremtid i møde. Du har nogle af det største og dygtigste talenter i hele Europa, og mon ikke indkøbspolitiken vil bestå af flere fra den kategori? Jeg håber lige du tager nogle flere sæsoner i Arsenal, og så kan du tage videre, når det bliver kedeligt, og du bare vinder hele skidtet. Og forresten dejligt at se dansk Simon Kjær i klubben!

Herfra er der bare tilbage at sige; held og lykke med dit spil, og din blog, lad den holde mere end 10 sider, kaptajn! Wink
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #78: 19 Nov 2008, 16:31 »

Der er ikke så meget andet at sige end; mange tusinde tak makker!

Jeg er meget glad for din respons, og jeg vil helt sikkert tage det til mig. Dog er jeg ikke sikker på at jeg vil kunne lave kortere updates, da det bare ligger til mig, at lave dem lidt længere med mere kød på. Nu må vi se...

TAK!
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #79: 19 Nov 2008, 16:48 »

Fed update, og rigtig gode indkøb, og dine billeder i updates'ne er fede Smiley
Logged

jimmi90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #80: 20 Nov 2008, 02:52 »

har lige læst den din fantastisk blog Smiley
super gode update, og maser af text dejligt, vil 100 % følge med fra nu af og sidde og vente på hver update som om det var det nye manager der kom ud :p.
ser ud til at din italienskstjenefrø bliver god rigtig gode køb.
har lige et spørgsmål du siger du laver din taktik om fra hver kamp.
vil det sige formation. eller hold instuktioner som du laver helt om fra kamp til kamp
bare nyskærig Opstemt

og hvad med champions league har du valg ikke at skrive den med eller er du ude at den ?
« Seneste Redigering: 20 Nov 2008, 03:26 af jimmi90 » Logged

Brøndby
Real Madrid
Liverpool

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #81: 20 Nov 2008, 06:41 »

har lige læst den din fantastisk blog Smiley
super gode update, og maser af text dejligt, vil 100 % følge med fra nu af og sidde og vente på hver update som om det var det nye manager der kom ud :p.
ser ud til at din italienskstjenefrø bliver god rigtig gode køb.
har lige et spørgsmål du siger du laver din taktik om fra hver kamp.
vil det sige formation. eller hold instuktioner som du laver helt om fra kamp til kamp
bare nyskærig Opstemt

og hvad med champions league har du valg ikke at skrive den med eller er du ude at den ?
Mange tak skal du have jimmi. Jeg skifter sjældent i formationen, kun hvis jeg skal møde bedre modstandere, hvor jeg nok spiller med en solid 5 mands midtbane. Ellers så ændrer jeg ofte i holdindstillingerne - ikke meget, men en smule som gør at jeg er bedre indstillet på min modstander. Fx sætter jeg det hele mere offensivt mod modstandere som West Brom og sådan, mens jeg mod Liverpool og de andre store, venter lidt mere og ser det hele an før jeg går i gang med det offensive spil.

Champions League har jeg valgt at ville lave en update om for sig, hvilket også gælder med Carling Cup og FA Cup. Den med Champions League vil nok blive smidt op i dag, mens vi lige må se om jeg kan nå at skrive om Carling Cup.

Endnu engang tak!
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #82: 20 Nov 2008, 08:57 »

Lyder spændende Smiley glæder mig.  Thumbs Up
Logged

jimmi90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #83: 20 Nov 2008, 14:24 »

lyder som en god ide at dele dem op og super spændende  Wink
håber du nå og få carling cuppen med  Thumbs Up
Logged

Brøndby
Real Madrid
Liverpool

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #84: 20 Nov 2008, 14:41 »

Barnemad for Arsenal
01:02:09 µ Videre i CHL

Arsenal har spillet med en overbevisende selvsikkerhed i Champions League. Da The Gunners i sidste sæson sluttede på en tredje plads, skulle de ud og spille to kampe mod samme modstander for at se om de var kvalificerede nok til at spille på det høje plan. Ved lodtrækningen blev Dinamo fra Kroatien valgt, og med to sikre sejre var Arsenal klar til Champions League. Kampene endte således:

Arsenal 5-0 Dinamo
Dinamo 0-4 Arsenal



Med de to stensikre sejre, kan man roligt slå fast at Arsenal er kompetente nok til at begå sig i det fineste selskab af dem alle. Grupperne blev trukket to dage efter kvalifikationen var slut – og Arsenal kom i en ret svær gruppe med modstanderne Fiorentina, Sporting CP og Bordeaux. Alle fire hold har gjort det fremragende hjemme i deres respektive land, men om de kan håndtere presset i Europa er en anden sag. Arsenal var første seedet – og de levede op til forventningerne uden de store kvaler.

Den første kamp i gruppen skulle foregå i Frankrig, hvor Bordeaux fik æren af at møde storholdet Arsenal. Kampen var meget jævnbyrdig, for de unge franskmænd gjorde det rigtig godt i mange situationer. Oppe foran har Bordeaux et uhyggeligt angreb bestående af Cavenaghi og Chamakh, men de fik aldrig gang i støvlerne og til slut i kampen var de begge skiftet ud. Theo Walcott fik til gengæld fart i støvlerne, og i det 25. minut strøg han forbi det tunge Bordeaux forsvar og hamrede bolden i kassen. De medrejsende fans brød i jubel, for det er altid svært at spille på udebane i Champions League.

To uger efter bød Emirates Stadium på en rigtig fornuftig fodboldkamp. Alle ingredienser var kommet med, for der var både spænding, nervøsitet og godt fodbold. Hvad mere kan man ønske sig? Spændingen så dog ud til at glippe ud meget hurtigt, inden for kort tid havde Arsenals enlige frontløber, Nicklas Bendtner, nemlig banket bolden tørt ind bag en chanceløs Sportingkeeper. Arsenals utrolige dominans fortsatte indtil pausen, hvor der i øvrigt stod 3-0 til hjemmebaneholdet. Anden halvleg blev meget mere spændende, for Sporting kom tilbage med et brag og smækkede i løbet af 5 minutter to bolde i kassen. De fik heldigvis for Arsenal ikke nettet flere gange, men spændingen var intens og folk bed negle som bare pokker.

De to kommende kampe mod Fiorentina var domineret af Arsenal. Begge opgør var en smule tætte i starten, men lige så langsomt brød rutinen fra sådanne kampe ind og Arsenal satte sig på spillet. Først skulle kampen foregå på Emirates, hvor Arsenal fik hevet en stensikker 2-0 sejr i land. Denilson og den hollandske teknikker, van Persie, stod for målene. Det andet opgør var dog meget mere spændende, for der stod det lige gennem det meste af kampen. Først til sidst i slaget på det afgjort, da den unge brasilianske Denilson endnu engang var på pletten mod La Viola.

Arsenals niveau i den hjemlige liga steg utrolig voldsomt i denne periode, men spillet i Champions League dalende drastisk. Efter de første fire kampe havde The Gunners allerede sikret sig videre deltagelse, men dette betød ifølge Rijkaard ikke, at man skulle spille kedeligt og uattraktivt fodbold.

The Gunners tog imod Bordeaux på hjemmebane i slutningen af november, og man kunne ikke se nogen forskel på de to hold. Kun hvis man kigger på resultat efter kampen som viste 3-2 i Arsenals favør. Det var meget tæt, selvom Arsenal bragte sig foran med 2-0 efter kort tid af opgøret. Bordeaux fik dog retfærdigt kæmpet sig tilbage, men det holdte ikke gennem hele kampen. Til slut fik Robin van Persie en løs mulighed som han iskoldt bragede i nettaget uden chance for keeper i Bordeaux-målet. Det var dog en meget sløj indsats fra The Gunners-drengene.

Det sidste opgør i gruppen skulle spilles i Portugal, hvor Sporting Lissabon ventede med et kampklar mandskab. Liédson spillede en henrivende kamp, og det var også ham der satte sidste aftryk på kampen. Det hele lå til Arsenals højreben, der stod 0-1 indtil det 88. minut, hvorefter det hele gik galt. Forsvaret sejlede og bolden kunne ikke holdes til fødderne, afleveringerne var skidte. Derfor kom Sporting tilbage på 1-1 og i allersidste sekund fik den spinkle brasilianer, Liédson, sparket bolden ind til slutresultatet 2-1.

En skuffende slutning på en god periode. Nu venter de tyske kæmper fra Bayern München – en overkommelig opgave, ikke sandt?
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #85: 20 Nov 2008, 15:23 »

The Young Captain
18:02:09 µ Francesc Fàbregas

Hvert eneste år kommer der nye spillere som træder i karakter og bliver udnævnt til stjerner. Dog findes der også spillere, der sæson efter sæson giver håb til klubben om meritter. Èn af få med et så stort potentiale drager rundt på midtbanen hos Arsenal. Allerede ud fra den korte beskrivelse, kan de fleste fodboldkendere gætte sig til, at der snakkes om den spanske konge; Francesc Fàbregas. Stemplet som anfører og leder, trods sine 21 somre.


I Wengers regerings periode i Arsenal blomstrede Fàbregas meget op, men under Rijkaard er det gået endnu vildere for sig. Den talentfulde midtbanespiller er over alle andre, og hvis ikke han bliver udnævnt til Årets spiller i England er der noget galt. Fàbregas har gennem hele sin karriere i Arsenal drømt om, at blive lederen og den centrale del af holdet. Det sidste ønske var allerede opfyldt under Wenger, men det første, og vigtigste for Cesc, blev først en realitet da Frank Rijkaard trådte til. Mange Arsenalfans frygtede at den unge midtbanespiller ville forlade The Gunners, nu hvor hans anden far var rejst væk, men heldigvis blev han i klubben.

”Jeg kan tilskrive meget af min succes til Wenger, men fordi en person smutter, falder hele holdet ikke sammen. Jeg føler mig selv vigtig i denne trup, alle er vigtige, og jeg ville ikke smutte bare fordi min træner gør det. Arsenal er jeg glad for at optræde for, hvilket jeg vil være uanset hvem der står ved roret. Faktisk synes jeg selv det er gået mere fremad med Rijkaard, fordi han kan lære andre ting end Wenger kan. Wenger er skidedygtig, men tingene han kan lære, har jeg heldigvis lært. Det er meget brugbart, men vi har nye tider i Arsenal – hvor Rijkaard er min træner. Det har jeg det fint med, og fordi jeg elsker klubben, blev jeg.”


Fàbregas blev hentet til London og placeret hos en irsk familie i de første par år. Det var en hård tid for den unge spanier, der ikke kunne snakke specielt meget engelsk, udover det han havde lært i skolen. Alligevel valgte Francesc at søge ind på en uddannelse, som han fik tilladelse til at tage for Arsenal. Den er midtbanedynamoen fra Spanien færdig med nu, så han har noget at falde tilbage på hvis noget efter fodbolden skulle glippe. Allerede fra første gang Fàbregas plantede sine fødder i London var han fascineret af byen, men det har ikke altid været lige nemt for spanieren.

”Det var så hårdt i starten. Jeg kunne ikke ret meget engelsk, og jeg blev placeret hos en familie jeg ikke kendte specielt meget til. Mine forældre var ikke kommet til landet, da jeg selv flyttede, heldigvis kunne jeg dog ringe til dem hver eneste dag og snakke. Det var ikke sjovt at blive taget fra sin omgangskreds, men mine forældre og jeg skrev selv under på en kontrakt. Jeg fortryder intet i dag, for at spille fodbold har altid været min drøm. Wenger gjorde livet lettere for mig, og jeg er meget glad for ham! Uden ham var jeg ikke kommet så langt som jeg er i dag.”

Francesc Fàbregas Soler har i denne sæson var fuldstændig outstanding, men det er ikke første år hvor han er en genialitet. I sæsonen 2005/06 var den unge knægt også en af de vigtigste kræfter på holdet. I fællesskab med en formstærk Eboué og en majestætisk Thierry Henry førte de sammen Arsenal til en anden plads i Champions League. Det var en af de fedeste oplevelser i hele Fàbregas liv, selvom det var mod nogle af sine venner fra Barcelona. Fàbregas havde ikke engang fået sin første skægstub på dette tidspunkt, men alligevel var han en af de vigtigste. Hvad det kan skyldes, kan kun guderne svare på. Han er en rigtig superhelt med magiske kræfter, og meget tyder på, at han blive hele karrieren i Arsenal.

”Jeg har det så fremragende i Arsenal og London, at jeg ikke kunne finde på at skifte andre steder hen. Min kæreste, Carla, og jeg har det henrivende i London. Hun elsker byen – og det gør jeg også! Det er så skønt når man har boet her i noget tid, hvilket man vidst godt kan sige jeg har. Arsenal er den eneste klub jeg tænker på for tiden. Det er lækkert at spille på holdet, alle spillerne er gode – og vi ligger til et mesterskab! Kan det blive bedre?”

Om Fàbregas fortsætter sin fantastiske stime ved ingen, men for alverdens fodboldfans kan man kun håbe. Han er en sublim spiller, der kun findes én af.
Logged

kie
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #86: 20 Nov 2008, 15:36 »

Har lige læst begge updates igennem og det er jo helt FANTASTISK skreve og specilet det med Fabregas..

Fortsæt endelig stilen, det er bare klasse!
Logged


Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #87: 20 Nov 2008, 15:55 »

Fede updates, og det kører jo derud af i Champions League, og fedt lavet med information om Fabregas.
KIU Thumbs Up
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #88: 20 Nov 2008, 15:58 »

Kan kun være enige med de 2 andre. Du skriver FANTASTISK godt! virkelig kanon arbejde!
Opstemt
KIU Cesc  Thumbs Up
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Cesc
Gæst
 
Sv: Kanonen på brystet!
« Svar #89: 20 Nov 2008, 16:05 »

Tak til jer 3. Det blev ikke en update om Carling Cup i fik i dag, men den om Fàbregas. Håber det er fint nok med jer, for jeg havde lige lyst til at få den lagt op.

Glæd jer til de kommende updates!
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010