Jeg vil komme med et kort svar...
Maradonna er den rette fordi han har været i gamet stort set hele sit liv, og dermed præcist ved hvad der skal til for at vinde fodboldkampe, og han ved præcist fra sin egen tid som spiller, hvordan man bedst behandler spillerne mentalt, og fysisk...
Kan han holde sit privatliv udenfor, er han det helt rette valg

Ellers kunne man passende have spurgt det samme om Laudrup, og hans karrierer går vel ok godt

Maradona er ikke den rette, slet slet ikke.
Hvordan kan du overhovedet sammenligne Laudrup og Maradona?
Ja, Maradona har fået en del priser for hans spil på banen, men havde der været en pris til fodbold verdenens narkovrag, ja så er jeg stensikker på, at han ville have fået denne - endda optil flere gange.
Laudrup er en stilfærdig mand, fantastisk taktiker og har et fantastisk overblik over truppen. Han ved lige præcis hvordan han vil spille, hvor han skal ændre tingene fuldstændig og hvor der kan rettes en smule, for at opnå perfektion.
Laudrup startede som
assisterende træner under Morten Olsen, hvor han kunne lære af en god mester, hvor han fik lejligheden til at teste sin træning af, sin taktiske viden osv. uden det ville få større konsekvenser. Dette må siges at være vellykket, efter succesrige sæsoner i Brøndby og Getafe.
Maradona er komplet uerfaren, er ustabil, er uærlig, er højest sandsynligt blevet valgt på hans omdømme i hjemlandet (hvilket selvfølgelig også har noget at sige), egoistisk og slet ikke leder typen for et af verdens bedste landshold. Det Argentina her har gjort, vil jo svare til, at de danske mestre henter en uerfaren træner istedet for at fortsætte med succesrige Allan Kuhn. (Hov, det har de jo gjort....

).
Maradona's måde og agere Karl Smart allerede inden kampen mod Skotland, var jo helt til grin. Jeg glemmer aldrig hans interview, hvor han angiveligt viste hvor meget England i sin tid manglede, for at der faktisk var scoret på et legendarisk mål. Jeg kan ikke lade være med og så min tvivl her, måske ville Maradona måske bare vise pressen hvor høj han egentlig var? En meter, som han selv sagde ja.. (Okay, slut med mudderkast..)
Men nej, at ansætte en mand, som har haft flere personlige fiaskoer og skandaler end vores alle sammens David Nielsen, ja det er da virkelig at nedjustere ambitionsniveauet en "smule".
Jeg kan ikke lade være med at grine af det..
Hans første ændring i Argentina's trup, var bl.a. at gøre vælge en ny anfører, dermed siger jeg ikke, at han ikke havde fortjent anførerbindet. Dog var der flere spillere ude og kommentere på rygterne herom, de havde en anfører og ham skulle det blive ved med at være. Flot Maradona, allerede nogle få dage efter ansættelsen, skaber han en mindre intern storm i truppen. Jeg klapper.
Kort og godt, Maradona ville gøre det godt i Serie 6.
(Med fare for at han får stor succes, poster jeg stadig dette indlæg.)
/Wirenfeldt