home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 270 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Kategori: Nekrolog Konkurrence 2008
| | | |-+  Nekrolog konkurrencen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Nekrolog konkurrencen  (Læst 115664 gange)
Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #15: 24 Okt 2008, 23:31 »

Jeg kunne rigtigt godt lide 1,7 og 11 Smiley Jeg ved ikke hvilken en jeg vælger Smiley

Cesc : Bare fordi spillet allerede er bestilt kan man da stadig godt deltage Wink Så kunne man give spillet til en anden heldig bruger og det føles jo altid rart at gøre gode ting for andre Smiley
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #16: 24 Okt 2008, 23:36 »

Cesc: Det handler nok i bund og grund mere om din attityde end dine egentlige holdninger, eller hvorvidt du "sviner" nogen eller ej.

Jeg vil ikke komme med et længere foredrag om korte eller lange er bedst, for det er en subjektiv holdning. Personligt stemte jeg på 7'eren, da jeg mener den er fantastisk velskrevet. Eneste kritikpunkt kunne være, at den fokuserer en anelse for meget på FM09, i stedet for 08, som nekrologen egentlig handler om.

Ærgeligt med så få deltagende dog.  
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #17: 24 Okt 2008, 23:37 »

Jeg ser eddermanme ikke ned på andre! Nu stopper I/du fandeme! Jeg skriver endda uden at give en hård sviner - for jeg sviner ingen her, og hvad er ondt sagt i dette indlæg? Jeg kan intet ondt finde. Kan kun min mening som forhåbentlig skinner igennem.

Hvorfor komme med latterlige lalleglade indlæg som alligevel bare bliver kommenteret med "enig"? Jeg fortæller min mening på en stille og rolig måde - men fordi jeg måske er lidt hård i min kritik skal jeg hakkes ned. Den er 10 linjer, hvilket kan være smukt nok, men ville du ikke hellere læse 50 smukke linjer krydret med mere ordspil og sådan? På 10 linjer kommer man altså ikke så meget omkring som Football Manager 08 har været - og jeg vil ikke mene at det er nok til at vinde et spil!

Har personen overhovedet gjort sig umage - eller hvad? Spørgsmålene er mange, og det eneste jeg siger er at jeg er forventede mere end det jeg har set. Den holdning må jeg vel gerne have, men folk bliver jo også sure hvis jeg bare skriver "synes ikke niveauet er godt nok." Jeg propper fyld i pandekagen for at få min mening ordentlig frem, jeg mener det jeg skriver - og jeg hakker ingen ned.

Jeg synes det er hårdt bare at gå ud og sige at niveauet er utrolig lavt, og kalde en text for dårlig, når nogen rent faktisk har brugt tid på det. Det behøves ikke at være skrevet på en hård måde, men det lyder hårdt, når du sådan kritiserer alle nekrologerne. Det virker som om, at det eneste der er acceptabelt, er det perfekte, som du så står for. Men undskyld hvis det hele  bare er en misforståelse, jeg synes bare det er for hårdt noget af det, og det kunne være skevet pænere. Du skriver i starten af indlæget, at det ikke er for at give en hård sviner, og så lige bagefter skriver du at niveauet er utrolig lavt. Lidt dobbelmoralsk i min bog.

Hver mand, sin opfattelse. Jeg blev bare lidt fredagsgnaven af dit indlæg Smiley
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #18: 24 Okt 2008, 23:40 »

Cesc : Bare fordi spillet allerede er bestilt kan man da stadig godt deltage Wink Så kunne man give spillet til en anden heldig bruger og det føles jo altid rart at gøre gode ting for andre Smiley

Har 5 afleveringer for, så tiden er der vidst heller ikke rigtig - for jeg ville gøre mig umage med et seriøst projekt som at skrive en nekrolog omkring FM08. Det er rart at gøre gode ting for andre, uden tvivl, men det betyder ikke at jeg vil give spillet til en bruger. Så skulle spillet selvfølgelig gives til en homie i gave eller sådan noget - det er jo meget bedre stil end at få en netkæreste på FmFreaks, hvor størstedelen er med trompet i bukserne. Ikke sandt, Andreas? ;-)

Cesc: Det handler nok i bund og grund mere om din attityde end dine egentlige holdninger, eller hvorvidt du "sviner" nogen eller ej.

Jeg vil ikke komme med et længere foredrag om korte eller lange er bedst, for det er en subjektiv holdning. Personligt stemte jeg på 7'eren, da jeg mener den er fantastisk velskrevet. Eneste kritikpunkt kunne være, at den fokuserer en anelse for meget på FM09, i stedet for 08, som nekrologen egentlig handler om.

Ærgeligt med så få deltagende dog.  

Hvad pokker er der nu i vejen med attituden? Må jeg ikke komme med min mening, hvis jeg mener det ikke er godt, så nytter det vil ikke noget at sige fint stykke arbejde? Dette skriver jeg ikke for at svine folk, som alle nok vil sige det, men for at hjælpe folk! Jeg skriver det fordi jeg næsten er sikker på de fleste bare har skrevet det på 15 minutter og så sendt det afsted, sådan skal det jo ikke være, eller du er af en anden holdning? Hvis folk læser hvad jeg synes, kunne det være at de ville gøre det bedre næste gang der kommer en konkurrence. Og vil I alle sammen ikke gerne have et bedre FmFreaks med højere niveau, jo tak vil jeg tro - og forbedringer kommer kun ved lærdom og kritik - hvilket jeg prøver at fortælle.

Man skal gøre sig fortjent til hæder, og det bliver man ikke på 15 minutters opremsning fra manualen.
Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #19: 24 Okt 2008, 23:41 »

Jeg ser eddermanme ikke ned på andre! Nu stopper I/du fandeme! Jeg skriver endda uden at give en hård sviner - for jeg sviner ingen her, og hvad er ondt sagt i dette indlæg? Jeg kan intet ondt finde. Kan kun min mening som forhåbentlig skinner igennem.

Hvorfor komme med latterlige lalleglade indlæg som alligevel bare bliver kommenteret med "enig"? Jeg fortæller min mening på en stille og rolig måde - men fordi jeg måske er lidt hård i min kritik skal jeg hakkes ned. Den er 10 linjer, hvilket kan være smukt nok, men ville du ikke hellere læse 50 smukke linjer krydret med mere ordspil og sådan? På 10 linjer kommer man altså ikke så meget omkring som Football Manager 08 har været - og jeg vil ikke mene at det er nok til at vinde et spil!

Har personen overhovedet gjort sig umage - eller hvad? Spørgsmålene er mange, og det eneste jeg siger er at jeg er forventede mere end det jeg har set. Den holdning må jeg vel gerne have, men folk bliver jo også sure hvis jeg bare skriver "synes ikke niveauet er godt nok." Jeg propper fyld i pandekagen for at få min mening ordentlig frem, jeg mener det jeg skriver - og jeg hakker ingen ned.

Jeg har godt set, at du er blevet hakket meget på, og jeg vil, som få efterhånden gør, stadigvæk forsvare dig! Men vil dog også mene, at nogle ting er bedre at hold for sig selv, men vil nu ikke hidse mig så meget op over det som cesc udtrykker, for det er hans mening, og det kan man tage til sig, som man vil!!

Jeg synes vi lever i et samfund, som alt for hurtigt føler sig trådt på! Man må sku have lidt rygrad, og ikke bare falde til jorden, når en, i dette tilfælde Cesc, fortæller sin mening!

Jeg vil mene, at i brude tænke lidt over, om det overhovedet er værd at hidse sig op, over en "uskyldig" mening, som man mere brude bruge til videre arbejde.

Skulle jeg dog sætte en lille finger på dit indlæg Cesc, så behøvede du nok ikke skrive, at niveauet er så lavt, men i stedet prøve at pakke det lidt ind. Du brude/kunne måske havet skrevet, at du havde håbet at niveauet havde været lidt højere...

Håber alle kan tænke lidt over det her...
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #20: 24 Okt 2008, 23:41 »

Jeg er personligt lidt ligeglad med længden. Om den er 50 eller 10 er jeg lidt ligeglad med. Det vigtigste er jo indholdet. Nu stemte jeg selv på 7'eren i og med det lignede det jeg selv godt kunne have fundet på at skrive. Self. har personen gjort sig umage. Man kan jo sagtens skrive en fantastisk stil på minimumskravet en ½ side f.eks. som er bedre end en 4-sider lang stil som er fuld af lort. Det var godt nok bare et eksempel, men det er jo rigtigt. Jeg synes godt nok ikke rigtigt, at noget af det var rigtigt dårligt, selvom jeg self. synes, at nogen nekrologer var bedre end andre. Og nogen er jo trods alt mere korfattede end andre.

Et godt eksempel er FmF's blog-sektion. Jeg nyder gerne at bruge en times tid eller 2 på et læse et par blogge med dejligt lange updates som man finder i f.eks. -Johnson-'s eller JimmyGP's og andre blogge med samme længe/længere, men jeg synes også, at mere kortfattede blogs som KongFjong's om TNS eller nogle af SirToby's blogge (Selvom holdvalget United dog er lidt trist Peace) er fantastisk læsning.

For mig er det kvaliteten af indholdet og ikke længden der afgør, hvor godt det er.

Smiley
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #21: 24 Okt 2008, 23:46 »

Har 5 afleveringer for, så tiden er der vidst heller ikke rigtig - for jeg ville gøre mig umage med et seriøst projekt som at skrive en nekrolog omkring FM08. Det er rart at gøre gode ting for andre, uden tvivl, men det betyder ikke at jeg vil give spillet til en bruger. Så skulle spillet selvfølgelig gives til en homie i gave eller sådan noget - det er jo meget bedre stil end at få en netkæreste på FmFreaks, hvor størstedelen er med trompet i bukserne. Ikke sandt, Andreas? ;-)


Hehe, det har du nok ret i. Jeg kom bare til at foreslå det, fordi jeg ikke har nogen venner der spiller Football Manager Wink
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #22: 24 Okt 2008, 23:46 »

Jeg synes ikke altid det handler om at vinde, nogle gange handler det også bare om at være med, give et bidrag osv. (særdeles kliché-agtigt, I know). Konkurrencen handler om at få så mange deltagende som muligt, og deraf forhåbentlig flere aktive brugere. Det tror jeg ikke man får, hvis dem, der rent faktisk sætter tid af til at give et bud straks bliver rakket ned på.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #23: 24 Okt 2008, 23:51 »

Jeg synes det er hårdt bare at gå ud og sige at niveauet er utrolig lavt, og kalde en text for dårlig, når nogen rent faktisk har brugt tid på det. Det behøves ikke at være skrevet på en hård måde, men det lyder hårdt, når du sådan kritiserer alle nekrologerne. Det virker som om, at det eneste der er acceptabelt, er det perfekte, som du så står for. Men undskyld hvis det hele  bare er en misforståelse, jeg synes bare det er for hårdt noget af det, og det kunne være skevet pænere. Du skriver i starten af indlæget, at det ikke er for at give en hård sviner, og så lige bagefter skriver du at niveauet er utrolig lavt. Lidt dobbelmoralsk i min bog.

Hver mand, sin opfattelse. Jeg blev bare lidt fredagsgnaven af dit indlæg Smiley

Det er helt i orden makker - det har sgu' også været hårdt at starte i skole igen? ;-) Hvert fald her!

Jeg synes niveauet er lavt (I FORHOLD TIL DET JEG FORVENTEDE!), hver mand, sin holdning. Folk har ikke brugt meget tid på det, tror jeg hvert fald ikke - havde niveauet så ikke været højere? 7'eren er heller ikke perfekt, men den er bedre end de andre. Indholdet er bedre, plus længden er større end de fleste.

Godt indhold + dejlig længde = favorit!

Hehe, det har du nok ret i. Jeg kom bare til at foreslå det, fordi jeg ikke har nogen venner der spiller Football Manager Wink


Men man kan jo også se det fra en anden vinkel, giver man det til en ven - får man så en rigtig kæreste? ;-) Min ven der spiller Football Manager går under navnet Eske4 herinde, han er småtbegavet og har allerede været banned selvom de fleste nok ikke har set skyggen af ham. Han spiller kun med Horsens - forguder Jochumsen - og så er der vidst ikke mere.. (Håber han læser det!)

Jeg synes ikke altid det handler om at vinde, nogle gange handler det også bare om at være med, give et bidrag osv. (særdeles kliché-agtigt, I know). Konkurrencen handler om at få så mange deltagende som muligt, og deraf forhåbentlig flere aktive brugere. Det tror jeg ikke man får, hvis dem, der rent faktisk sætter tid af til at give et bud straks bliver rakket ned på.

Jeg føler altså ikke jeg har rakket ned på nogen som helst. Jeg forventede at nekrologerne ville have været af højere standard end hvad resultatet viser. Jeg synes FmFreaks har rigtig mange gode skribenter, hvorfor jeg forventede noget mere end det jeg har set. Måske har det bare været en anden brugergruppe, end den kendte skribentkerne, som har meldt sig til konkurrencen, det ved jeg jo intet om..
Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #24: 25 Okt 2008, 00:01 »

Synes det er dejligt at vi har fået lidt debat her inde, men alligvel er det kun 5-6 stykker der er kommet med deres mening til hvem de vil stemme på...

Er det fordi I andre ikke har besluttet jeg, eller bare har været for dovne til at skrive et indlæg?

Lad endelig flere komme med nogle meninger Wink
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #25: 25 Okt 2008, 00:03 »

Jeg kunne rigtigt godt lide 1,7 og 11 Smiley Jeg ved ikke hvilken en jeg vælger Smiley


Hvem har du så stemt på Smiley
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #26: 25 Okt 2008, 00:03 »

Efter min mening kan man have gjort sig ligeså umage - og mange endda mere umage - ved at få presset en nekrolog sammen til ti linjer. Det er efter min mening noget nemmere at komme med en længere smøre omkring hvad man synes om spillet, hvis man bruger mange linjer. Det kan der ikke herske to meninger om.

Og for mig er en nekrolog kort. Den fremhæver nogle af de ting, som personen/spillet har stået for, og så skal den ære den tid, som personen/spillet har levet i. Derfor faldt min stemme på nummer 1
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #27: 25 Okt 2008, 00:05 »

Er ikke meget i tvivl om min stemmer falder på nr. 1. Den fanger mig på en anderledes måde en de andre, selvom den er kort. Længden er faktisk efter min mening god, da den virkelig er godt skrevet.
Logged

former zoesuckins

søgaard
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #28: 25 Okt 2008, 00:08 »


Jeg føler altså ikke jeg har rakket ned på nogen som helst. Jeg forventede at nekrologerne ville have været af højere standard end hvad resultatet viser. Jeg synes FmFreaks har rigtig mange gode skribenter, hvorfor jeg forventede noget mere end det jeg har set. Måske har det bare været en anden brugergruppe, end den kendte skribentkerne, som har meldt sig til konkurrencen, det ved jeg jo intet om..
Jeg må indrømme, at jeg altid har haft et mindre positivt syn på dig Cesc, selvom det er blevet bedre efter du var i crewet og jeg lærte dig lidt bedre, at kende, så kan du nogle gange virke utrolig arrogant i din skrivemåde. Tit får du dine indlæg til at lyde, som intet er rigtig andet end, det er dig selv, der har skrevet det (næsten).

Jeg synes dog vi skal vende tilbage til tråden emne og snakke omkring konkurrencen.

Jeg må indrømme, at jeg mangler et par brugere i feltet, som jeg havde forventet der havde skrevet, men skole og arbejde har gjort det vanskeligt for mange af eliten, som i forvejen har svært ved at få FM ind i hverdagen.
At sige, at man er skuffet over deltagerne og selv ikke have bidraget, det synes jeg ikke man kan tillade sig, da man jo ikke selv har vist interesse i at højne niveauet i konkurrencen.

 Jeg har desværre ikke selv deltaget, selvom jeg havde planlagt det, men en fodboldskade, som har holdt mig sengeliggende gjorde, at det var umuligt at få stykket noget ordentligt sammen.

Derfor vil jeg heller ikke sidde og sige at nummer X og nummer X er dårlige, da jeg ikke føler, at jeg har samvittighed til at gøre det, når jeg ikke selv har gjort det bedre. Disse personer har i det mindste sendt noget ind til forskel fra mange andre.

Om en nekrolog er 10 eller 100 linjer er fuldstændig ligemeget. Tit kan de korte være bedre end de lange, da de ikke har en masse fyldord eller forklaringer, men blot er lige på og hårdt. Dermed ikke sagt, at de lange er dårlige, for de kommer netop med forklaringer på tingene, og ikke bare konstaterer det.
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #29: 25 Okt 2008, 00:11 »

Toni: Vi er bare dovne Smiley

Ville gerne havde deltaget i konkurrencen, men har desværre ikke haft tid. Skuffet
Jeg har også stemt på nr. 1. Den er god, synes jeg. Meget  præcis står der noget om FM08 som man kan genkende og grine lidt af Smiley

Nr. 7 og 4 synes jeg også var gode :-)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010