home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  1 Bruger, 842 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvorfor findes der ikke et ordentligt fodboldspil?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hvorfor findes der ikke et ordentligt fodboldspil?  (Læst 2317 gange)
Jinx
Ynglingespiller

Hvorfor findes der ikke et ordentligt fodboldspil?
« : 24 Okt 2008, 13:45 »

Og inden alle Fifa og PES- fans melder sig skrigende på banen. nej, der findes ikke længere et ordentligt og underholdende fodboldspil.

Måske er jeg bare blevet gammel eller nostalgisk eller noget helt tredje, men faktum er, at jeg virkelig synes, at både PES og Fifa er kedelige spil. JEg har givet adsillige versioner chancen og det tilnærmelsesvis bedste af slagsen har indtil videre været Fifa08. (Har ikke prøvet 09)

Der er bare ingen af de spil, der kommer i ankelhøjde med SWOS, Kick off II eller Goal. Jeg kan huske, da jeg gik i folkeskolen og gymnasiet, hvordan vi kunne samles om en Amiga500 og bruge hele dage på selvskabte ligaer med tilhørende cup- turneringer. Vi har prøvet flere gange siden, både på Xbox og 360, men vi har endnu ikke fundet de samme glæde ved de nye. Det nærmeste vi om var Sensible Soccer 2006, der rods alt var et mget underholdende spil.

Nu har vi heldigvis fået to Amigaer igen og vi har naturligvis stadig deisketter med de selvskabte hold, så man kan stadig spille et underholdende fodboldspil fra tid til anden.

verdenskrig
Manager

Sv: Hvorfor findes der ikke et ordentligt fodboldspil?
« Svar #1: 24 Okt 2008, 13:48 »

Definer venligst alt det et ordentligt fodboldspil i følge dig, skal indeholde Huh

For det der syntes JEG godt nok er noget sludder.. Både fifa, og pes er geniale fodboldspil, og specielt pes er ekstremt realistisk Smiley

Kan ik helt se hvad du mangler i dem, hvilket du heller ikke selv giver et svar på ?

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

ManUtd83
Manager

« Svar #2: 24 Okt 2008, 13:58 »

Hvis hverken FIFA, PES eller FM opfylder dine krav synes jeg du er en smule kræsen. Alle sammen rimelig gode spil, som kommer forholdsvis tæt på virkeligheden ( FIFA undtaget ).

Gosser
Manager

« Svar #3: 24 Okt 2008, 14:19 »

Jeg har nu rigeligt i FIFA09 (PS3) og FM.

FIFA08 var muligvis ikke et 'ordenligt' fodbodspil, men 09 er virkelig fedt.

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #4: 24 Okt 2008, 14:21 »

Det er svært at sige hvad der er i vejen med dem. Synes ikke rigtig fænger fra starten. Synes ærligt talt også at gameplayet i de gamle spil var langt bedre. Derudover, var mulighederne customisere spillene også langt bedre.

Er da helt enig i, at grafik og realisme er langt bedre, men det fænger mig simpelt hen ikke. Jeg ejer Fifa08, som jeg har fået foræret, men det er hurtigt gledet ned i bunden af spilbunken, selv om jeg da indrømmer, at det kommer frem en gang imellem. Har faktisk også hørt fra nogle af mine elever, er folkdeskolelærer, at
Fifa09 skulle være langt bedre.

At jeg til skulle mene, at FM ikke opfylder mine krav er noget sludder. Har spillet så mange timers CM og Fm, at jeg slet ikke ønsker at vide hvor meget af mit liv jeg har brugt på den måde.

Kan også huske de første udgaver af CM på Amigaen. En liga og kun engelsk som sprog. Uendelige opadteringer mellem sæsoner, som passede sig selv, mens man tog i byen og så hjem og save spillet. Har været den stolte ejer af samtlige FM og Cm spil gennem tiden. Alle som originale spil.

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #5: 24 Okt 2008, 14:29 »

Er delvis uenig.. Jeg synes nu PES og Fifa er geniale spil..

Jeg vil give dig 100% ret i SWOS.. OMG!!! Jeg savner det spil så meget.. :b

Nogen gange finder jeg det frem bare for at coache et hold.. Det var så fedt! Man kunne jo spille med alle de hold man havde lyst til.. Selv i letland og cypern :b

Gungner
Gæst

« Svar #6: 24 Okt 2008, 14:33 »

FIFA og PES er rigtige gode spil, som jeg tilbringer mange timer med.
Det bedste fodboldspil nogensinde er dog Sensible Soccer til Sega! For dævlen det var fedt!

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #7: 24 Okt 2008, 14:44 »

Sensible Soccer er for fedt. SWOS kan i øvrigt downloades til 360. Har gjort det, men mangler på en eller anden måde det rette joystick.

Om Sensible Soccer er det fedest er jeg ikke helt sikker på. Er også ret pjattet med både Kick Off II og Goal, som mindede meget om, SWOS, men med klart færre muligheder. Alle valgmulighderne i SWOS var helt geniale. Af en eller anden mærkelig og unævnelig grund spillede jeg somregel som Servette.

superpew
Landsholdsspiller

« Svar #8: 24 Okt 2008, 15:33 »

Downloades til 360? Hvad vil det sige Jinx? Forhåbentlig ikke at det koster 360? Opstemt!

Husker tydeligt "Goal til Gamboy" daaaaamn.. Det fedeste spil ever.. Det var dengang man gik i folkeskolen Wink

EDIT: DOOOOH!!! Du mener self. Xbox :b

umnamename
Lilleputspiller
*

« Svar #9: 24 Okt 2008, 15:51 »

både FIFA og PES, har sku skuffet mig, de dommere der er med i er mega ringe. Man kan NÆSTEN aldrig score på lang skud, og hvis man forsøger så ryger bolden lang over. jeg synes også at der mangler et mere ordentligt spil, hvor man forbedre denne del, samt spillernes løbe mønstre, jeg synes sku de løber meget mærkeligt når man forsøger at tage et træk til siden.. er bare min mening!

Very nice roman!!

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #10: 24 Okt 2008, 16:38 »

Hmm nu siger mange at PES er et godt spil hvilket jeg er uenig med folk i.. Men det er måske bare mig .. Grunden kommer jeg til om lidt!
Jeg synes FIFA09 er et fantastisk spil og det er 100 gange bedre end 08'eren. Der er meget mere realisme i det, men det er dog svært at score på langskud.. Så må man øve sig lidt.. Synes generelt FIFA er blevet forbedret helt vildt meget ..

Nu til PES09 .. Jeg synes det er realistisk hvad angår markspillerne.. Synes dog det er for NEMT at drible forbi folk og de fleste af ens driblinger lykkes man med.. Det STORE PROBLEM er at målmændene er HELT TIL GRIN i PES.. Ligesom i 08'eren laver de også i 09'eren de mest hjernedøde ting også ting som en målmand aldrig ville lave i virkeligheden.. Spillerne løber på en underlig måde helt stive i kroppen.. hvem fanden løber sådan irl?? Men ISÆR det med målmændene er et stort problem for mig, for det ødelægger hele spillet.. Kan ikke holde ud af at se på det.. Synes dog FIFA09 er et rigtigt godt spil..
Så kan ikke helt forstå at nogle mennesker siger der ikke er nogle ordentlige fodboldspil.. Så er man måske en smule for kræsen .. eller kigger efter nogle andre ting.. Wink

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #11: 24 Okt 2008, 19:35 »

Downloades til 360? Hvad vil det sige Jinx? Forhåbentlig ikke at det koster 360? Opstemt!

Husker tydeligt "Goal til Gamboy" daaaaamn.. Det fedeste spil ever.. Det var dengang man gik i folkeskolen Wink

EDIT: DOOOOH!!! Du mener self. Xbox :b

Yep. Til Xbox360.

Har nu aldrig prøvet Goal til Gameboy. Kun til Amiga.

Roslev3
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 26 Okt 2008, 16:39 »

hvad er amiga?

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #13: 26 Okt 2008, 16:45 »

hvad er amiga?

Grin Grin  funny
Sad jeg osse og tænkte over.. det må være så gammelt at det er fra før vores tid Opstemt  Hævet Øjenbryn

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #14: 26 Okt 2008, 17:00 »

Og inden alle Fifa og PES- fans melder sig skrigende på banen. nej, der findes ikke længere et ordentligt og underholdende fodboldspil.

Måske er jeg bare blevet gammel eller nostalgisk eller noget helt tredje, men faktum er, at jeg virkelig synes, at både PES og Fifa er kedelige spil. JEg har givet adsillige versioner chancen og det tilnærmelsesvis bedste af slagsen har indtil videre været Fifa08. (Har ikke prøvet 09)

Der er bare ingen af de spil, der kommer i ankelhøjde med SWOS, Kick off II eller Goal. Jeg kan huske, da jeg gik i folkeskolen og gymnasiet, hvordan vi kunne samles om en Amiga500 og bruge hele dage på selvskabte ligaer med tilhørende cup- turneringer. Vi har prøvet flere gange siden, både på Xbox og 360, men vi har endnu ikke fundet de samme glæde ved de nye. Det nærmeste vi om var Sensible Soccer 2006, der rods alt var et mget underholdende spil.

Nu har vi heldigvis fået to Amigaer igen og vi har naturligvis stadig deisketter med de selvskabte hold, så man kan stadig spille et underholdende fodboldspil fra tid til anden.

Mon ikke et svar kunne være: Du er blevet ældre?
Tror ikke rigtig på, at du ville dele den samme glæde omkring de spil du nævner hvis du spillede dem idag. Alder har vel en væsentlig betydning her.

Det er muligt jeg tager fejl, men det ville være mit bud Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010