home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 717 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forhandlingsteknik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Forhandlingsteknik  (Læst 2024 gange)
El Kun
Landsholdsspiller

Forhandlingsteknik
« : 24 Sep 2008, 17:29 »

Hvordan gør i når I skal købe og sælge spillere?

Lige så vigtigt det er at købe og sælge de rigtige spillere, lige så vigtigt er det jo at sælge "Just in time", altså at sælge når spilleren topper og i kan få det maksimale økonomisk ud af et salg, men hvad gør i?

Jeg føler tit jeg snyder mig selv. Når jeg vil købe starter jeg som regel med et urealistisk lille bud omkring 10 5 over spillerens værdi. det bliver så som regel afvist, og så fortsætter jeg med at ligge 10-20% oven i hver bud, indtil jeg enten køber ham, eller finder ham for dyr. bruger i diverse Klausuler? Jeg betaler næsten udelukkende kontant, det kan ske at jeg bruger "procentdel af videresalg klausulen", hvis det er en klub jeg snart smutter fra, eller en meget ung spiller.

Når jeg vil sælge en spiller sætter jeg ofte nogle alt for urealistiske krav. Tit gør jeg det også som et statement, altså for at signalere, at tegnedrengen virkelig skal frem før jeg sælger, men hvor jeg så stadig sætter for høje krav, så klubberne mister interessen igen. Hvis jeg transferlister en spiller eller tilbyder ham til en klub, går jeg i panik og sætter prisen ned, og ender så med, at sælge alt for billigt.

Virenque
Ynglingespiller

Sv: Forhandlingsteknik
« Svar #1: 24 Sep 2008, 17:35 »

Det med at sælge er ofte også mit største problem. Mindre vigtige spillere sælger jeg ofte for billigt fordi jeg gerne vil af me dem, mens de dyre drenge tit aaldrig kommer afsted fordi jeg får sat for høje krav.

Med hensyn til at købe bruger jeg meget ofte "procentdel af næste salg" for unge spillere, da jeg har erfaring med at man kan spare en del penge i den ende, men rent faktisk stadig vinde en del i den anden. Men self kunne jeg få endnu flere penge i kassen på et senere tidspunkt ved ikke at bruge den. Bruger til gengæld aldrig muligheden for at betale nogle penge senere, da jeg hader ikke at have styr på den økonomiske situation.

MAN UNITED!!!

"As satan was flyin' over Clayton for hell,
He turned over Bankton and was caught by the smell,
Quote he: I'm not sure in which country i roam,
But I'm sure by the smell that I'm not far from home"

FM2008
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 25 Sep 2008, 16:54 »

Jeg bruger næsten hver gang den funktion hvor jeg betaler penge over flere måneder. Og bruger næsten aldrig procentdel af næste salg.. Og det tror jeg, at jeg holder mig til fordi at jeg har indtil vidre købt matias fernandez, Jorge Vavidia, Coloccini og Defoe til Portmouth..

Og solgt blandt andet Sulley ali Muntari for 120 mio.. Opstemt

DavidMadsen
Manager

« Svar #3: 25 Sep 2008, 17:07 »

er der ikke også en eller anden mærkelig metode, hvor man kan sælge spillere for alt for mange penge?

Cesc
Gæst

« Svar #4: 25 Sep 2008, 17:29 »

Rigtig spændende emne Kum Kum, som alt for få har skrevet i.

INDKØB
Ja, det er jo klart den ting som er sjovest, men også sværest. Hvordan får jeg spilleren for den mindst mulige pris? Ja, jeg starter med at sende et tilbud der ligger præcis som spillerens værdi er, hvis jeg ikke ved hvad jeg skal byde. Dette bliver oftest afvist, ellers kommer der et forhandlingstilbud fra sælgeren. Jeg vælger så ofte at acceptere dette, hvis det ikke er alt for højt. Hvis det er for højt, så prøver jeg altid at sænke prisen en lille smule. Man skal aldrig fjerne 30 millioner eller sådan, for så strander forhandlingerne. Men først prøver jeg at fjerne 10 millioner, hvis man er oppe i nogle høje tal. Det er forskelligt fra hvor en stor klub jeg spiller med. Men oftest er det de ret store klubber, så lad os sige 10 millioner. Dette plejer ofte at blive accepteret, hvis det er over 100 millioner, så dette er egentlig måden jeg sikrer mig spillere på.

Gider ikke alle de klausuler hos spillere jeg vil have, for det synes jeg ødelægger det lidt for mig. Hvis jeg lige pludselig får et super tilbud på en spiller, så er det mega irriterende, ikke at kunne få hele kagen. Derfor er jeg ikke med til sådanne ting, hvilket også gælder afdrag pr. måned. Dette er mest fordi, jeg føler det giver større underskud over en længere periode, end at smide det hele af sted på én gang.

SALG
Salg er for mig blevet en let ting, da jeg kan de små 'fikse' metoder. Jeg plejer altid at sortere i min trup, transfermarked efter transfermarked. Altså tjekke hvem jeg kunne tænke mig til klubben, for at sælge spillere der vil komme for langt tilbage i køen. At sælge spilleren er intet problem, for jeg starter med at gøre ham en lille smule utilfreds i klubben. Derefter tilbyder jeg ham til klubber for en pose matadormix, hvilket jeg naturligvis afviser, når 10 forskellige klubber har budt. Derefter sætter jeg prisen op, hvilket betyder at et par stykker falder fra, men der er stadig interesserede, som jeg bare forhandler med, indtil jeg er rimelig tilfreds.

Uanset hvor meget jeg sælger en spiller for, og hans alder, vil jeg have den fænomenale 50 % klausul med, for den tilbeder jeg! Det er super sejt, at kunne få penge for en spillere, når du alligevel ikke ejer ham. Så det 'trick' bruger jeg nærmest altid, for det er skønt! Man kan sidde på sin dertil indrettede, men stadig tjene penge - det er jo super fedt!

Ellers har jeg ikke rigtig andre tricks jeg bruger, men forhandlinger, transfers og ting i den kategori, er noget jeg bedst kan lide i Football Manager. Elsker at indlemme nye spillere i truppen, sælge mine reserver og hente stærkere spillere og sådan. Derfor kommer jeg også ofte til at handle for meget ind, så truppen bliver lidt svag i de første par kampe.

BenMusalho
Gæst

« Svar #5: 28 Sep 2008, 22:25 »

Håber ikke det gør noget, at jeg lige låner tråden.. ;-)
Er der en der har et par gode fif til at sælge spillere? Har lagt mærke til, at der tit er nogen herinde, der sælger spillere for store summer. Jeg kan aldrig sælge mine Brøndby-spillere for særlig meget. Har Diego Buonanotte og Real, Barca, Milan, Inter osv. er efter ham. Men de gider ikke give mere end 50 mio. for ham. Har set, at der er folk herinde der sælger for 150 mio. når de er danske klubber.

Håber I kan hjælpe? ;-)

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #6: 28 Sep 2008, 22:29 »

Jeg kan selv kun gøre det når det er de virkelig store profiler på mit hold og når de ikke er ældre end omkring 25-26 år.
Men jeg bruger meget den der med penge over 24 måneder. Den hopper de som regel på:)

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

DavidMadsen
Manager

« Svar #7: 28 Sep 2008, 22:38 »

Er der en der har et par gode fif til at sælge spillere? Har lagt mærke til, at der tit er nogen herinde, der sælger spillere for store summer. Jeg kan aldrig sælge mine Brøndby-spillere for særlig meget. Har Diego Buonanotte og Real, Barca, Milan, Inter osv. er efter ham. Men de gider ikke give mere end 50 mio. for ham. Har set, at der er folk herinde der sælger for 150 mio. når de er danske klubber.

Håber I kan hjælpe? ;-)
Det er fordi der er en eller ander sær metode, hvor man tilbyder dem ud for næsten ingenting, og afviser. og tilbyder dem ud igen, eller noget i den stil Smiley

Chakana
Manager

« Svar #8: 28 Sep 2008, 22:44 »

Hvordan skal man gøre spilleren utilfreds? Smiley

Arsenal Football Club

DavidMadsen
Manager

« Svar #9: 28 Sep 2008, 22:46 »

Hvordan skal man gøre spilleren utilfreds? Smiley
Gå ind og gøre ham til ikke ønsket i klubben, tilbyde lorte kontrakter Smiley

Chakana
Manager

« Svar #10: 28 Sep 2008, 23:18 »

Gå ind og gøre ham til ikke ønsket i klubben, tilbyde lorte kontrakter Smiley
Det vil jeg gøre ved Neymar så Opstemt

Arsenal Football Club

Kamds
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 28 Sep 2008, 23:34 »

Det vil jeg gøre ved Neymar så Opstemt

Hvorfor vil du gerne af med Neymar?  Huh

Chakana
Manager

« Svar #12: 29 Sep 2008, 01:39 »

Fordi jeg har nok spillere, og han er slet, slet ikke god nok til at spille på førsteholdet. Derfor..

Arsenal Football Club

JKJ
Gæst

« Svar #13: 01 Okt 2008, 15:00 »

Indkøb:
Gør næsten alt hvad der er muligt for at få fat i en bestemt spiller, køber ikke så mange pr sæson, så de få jeg vil have skal der satsts 100% på...
Det vil dog sige at når prissen passere de 200 mio dkr, så stopper jeg, det er at overskride mine egene hjemmelavet regler...

Salg:
Hvis det er en spiller jeg har sat til slag og ikke har brug for sælger jeg ham gerne til stort set ingen ting, lige meget hvem han er og hvad jeg evt har givet for ham. Da jeg jo ikke har brug for ham skal han jo bare væk så jeg kan få lidt luft i budgettet.
Hvis det er en stamspiller, så kommer det meget an på hvem det er og om jeg evt har en back-up til at tage over men prissen bliver skruet en del i vejret eller også bliver der bare sagt nej tak til tilbudet...

Jeg sælger altid først efter jeg har købt en erstatning, har i mine første år i gamet prøvet at sælge uden at kunne nå at få en fuldgod erstatning og så virkelig have problemmer på den plads eller simpelthen blive nød til at lave taktikken om, så nu købes der inden der sælges...

jemil
Landsholdsspiller

« Svar #14: 01 Okt 2008, 15:15 »

Håber I kan hjælpe? ;-)

Tja, blev skrevet for et par dage siden, men man kan måske hjælpe lidt alligevel. Jeg har for eksempel solgt for cirka 300 millioner på en enkel sæson i Brøndby, hvor for eksempel Marek Sapara blev solgt for en handel til værdi af cirka de 100 millioner.
Det ebeste trick jeg bruger, når der er rigtig mange store klubber intreseret i min spiller, er at jeg tilbyder først spilleren værdi til klubberne. Så plejer normalt de alle sammen at afgive et bud på det. Men du skal afvise alle de bud, og så sætte værdien op ned 10 millioner hele tiden. DU bliver så tilbudt 60 millioner, og alt det skal du også afvise. Og så fortsætter det på den måde.. Plejer at hæve salgspriseb kraftigt hos mig.

Håber det kan hjælpe  Smiley

19-18!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010