home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:08:36 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 624 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  R.I.P. - Brentford (tidl. Leeds, Chelsea, Marseille & Valencia)
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 39 Udprint
Forfatter Emne: R.I.P. - Brentford (tidl. Leeds, Chelsea, Marseille & Valencia)  (Læst 184337 gange)
JimmyGP
Manager

Sv: 19# Første semifinale – Leeds United
« Svar #90: 06 Okt 2008, 11:50 »

Jeg har vist ikke tabt mere end tre gange på Elland Road i de sidste to sæsoner så mon ikke der er garanti for hjemmesejr..

EDIT: Den ene var i pokalen til et PL-hold Thumbs Up
EDIT2: Updaten kommer måske i eftermiddag.. Wink

- Veni, vidi, vici -

Elne
Førsteholdsspiller

« Svar #91: 06 Okt 2008, 11:59 »

Lyder lækket med, at den update snart kommer! Håber at du slår dem og rykker op, kunne være så fedt!

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

JimmyGP
Manager

« Svar #92: 06 Okt 2008, 12:34 »

nu skal jeg lige høre på en forelæsning om "Didaktik og etik i den pædagogiske institution" først.. men jeg håber da på at nå det inden jeg smutter til vejle for at se bold..

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager

20# Anden semifinale – Leeds United
« Svar #93: 06 Okt 2008, 16:30 »

20# Anden Semifinale – Leeds United

Selve Leeds har ventet i spænding og byens stolthed har været præget af nervøsitet i dagene op til returopgøret mod Birmingham. Græsset på Elland Road har aldrig været grønnere, men i elleve graders varme samt nedbør var det to tændte hold, der trådte ind på banen. Inden kampen blev fløjtet i gang blev der trukket lod om bold og banehalvdel inden at Eddie Ilderton fløjtede opgøret i gang. Igen er det to hold uden skader og karantæner, der er fit for fight. Datoen er torsdag den 21. Maj og det er allerede afgjort at det Derby, der venter i en eventuel finale. Burnley klarede ellers 2-2 hjemme, men på Pride Park scorede Kenny Miller kampens eneste mål og Derby kunne derfor booke en billet til Play-off finalen. Finalen skal spilles på det nye Wembley i London og her har Leeds flere gode minder. Det var som bekendt her at de sikrede sig Johnstone’s Paint trofæet sidste år efter en finalesejr over Brighton.

Nervøsiteten var dog ikke at spore hos Leeds, der efter bare fire minutter bragte sig i front ved midtbanedirigenten Jonathan Douglas. Den 27-årige irer sendte et forrygende langskud afsted, hvilket yderst smukt sendte Leeds i front. Resten af første halvleg blev udeholdet presset helt i bund, mens et overlegent Leeds-hold kunne sende den ene afslutning efter den anden af sted imod mål. Det hjalp dog ingen ting og Birmingham kunne heldigt gå til pausen kun nede med et enkelt mål. I pausen blev en træt Nikolaj Hansen erstattet af Paul Huntington, mens en småskadet Ched Evans blev pillet ud til fordel for Kelvin Etuhu, men Birminghams Alex McLeish ikke ønskede at ændre noget. McLeish havde åbenbart talt med store ord i pausen og det var da også et nyfødt Birmingham-hold, der kom banen. Holdet begyndte at spille sammen og pludselig var det Leeds, der var under både pres og beskydning. Men at Birmingham kom længere frem gav også plads bag ved forsvaret og det var Stancu ikke sen til at udnytte. Zenden fløj ned af kanten, afdriblede flere forsvarer før han fandt Kilkenny, der med en maskeret aflevering spillede bolden til Stancu på kanten af feltet.  Stancu kunne elegant skrue bolden over i det modsatte hjørne, hvor bolden fik lov til at sejle ind bag en chanceløs Amelia.

Målet gjorde bare Birmingham mere offensive og det var tydeligt at hele butikken blev satset, hvilket tvang Schmeichel til at leverede den ene drømmeredning efter den anden. Otte minutter efter 2-0 målet spillede Kilkenny Etuhu helt blank, hvilket sendte ham afsted mod mål helt alene. Her svigtede lejesvenden ikke og med et flot lob scorede han sikkert til 3-0. Ti minutter var Kilkenny igen manden med den afgørende aflevering og Stancu var igen manden, der kunne score til sikkert 4-0. Dybt frustrerede skiftede Birmingham tre spillere ud og med ti minutter igen gav de mange skudforsøg endelige pote. Den tidligere Liverpool- & Leeds-spiller Harry Kewell var iskold efter et hjørnespark, hvor han via Huntington kunne reducere til 4-1.

Spændingen var derfor intakt resten af kampen, men Birmingham kom aldrig nærmere. I stedet kunne Etuhu krone en flot indsats med at score til 5-1 tre minutter inde i dommerens overtid. Douglas modtog en god bold fra Kilkenny og ireren kunne med en lang tå sende Etuhu helt alene afsted mod mål. Amelia kom godt ud i første omgang og fik blokeret forsøget, men riposten endte igen hos Etuhu, der iskoldt scorede kampens sidste mål til knusende 5-1. Leeds er derfor klar til Playoff-finalen med 7-5 over Birmingham, der må prøve igen i næste sæson.

Leeds United - Birmingham City 5-1
1-0 Douglas '4
2-0 Stancu '50
3-0 Etuhu '60
4-0 Stancu '66
4-1 Kewell '79
5-1 Etuhu '90+

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager

Sv: 20# Anden semifinale – Leeds United
« Svar #94: 06 Okt 2008, 17:00 »

Sådan! Nu har du bare at gå hele vejen.. Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

dasmessi
Gæst

« Svar #95: 06 Okt 2008, 17:31 »

Sådan! Nu vinder du lige cuppen!
Super resultat.

JimmyGP
Manager

« Svar #96: 06 Okt 2008, 17:51 »

Sådan! Nu har du bare at gå hele vejen.. Thumbs Up

Jeg skal forsøge..  Wink

Sådan! Nu vinder du lige cuppen!
Super resultat.

Hvilken cup? Det er playoffs finalen om en plads i Premier League.. Wink

Mange tak Thumbs Up

Tak for kommentaren begge to Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #97: 06 Okt 2008, 18:01 »

Vi vil se Leeds i PL!!!

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Baliian
Landsholdsspiller

« Svar #98: 06 Okt 2008, 18:09 »

Fantastisk retur kamp du spillede Smiley
tillykke med finalepladsen Opstemt og held og lykke Opstemt

JimmyGP
Manager

« Svar #99: 06 Okt 2008, 22:27 »

Vi vil se Leeds i PL!!!

Det er kun én kamp tilbage før vi kender svaret.. tør ikke åbne FM for at spille kampen.. Skuffet

Fantastisk retur kamp du spillede Smiley
tillykke med finalepladsen Opstemt og held og lykke Opstemt

Ja det var lidt vildt..

Mange tak x2 Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager

21# Playoff Finalen – Leeds United
« Svar #100: 07 Okt 2008, 11:37 »

21# Playoff Finalen – Leeds United

Jeg træder ind på Wembley og inden jeg sætter mig ned vinker jeg ud til et par af vores medrejsende fans. Sædet er yderst behageligt og ved min side sætter Steve Staunton sig (assistenten). Vi kigger hinanden dybt i øjnene, mens vi giver hinanden et hårdt håndtryk. Hans varme håndeflade er svedende ligesom min og jeg tørrer min fugtige hånd af i mine sorte fløjlsbukser. Jeg retter på slipset og på håret, mens jeg indædt kigger på kampens dommer Paul Taylor, der snakker med de to kaptajner. Wembley er fyldt til bristepunktet og jeg kan mærke at jeg sveder meget under jakken. Jeg lukker øjnene et kort øjeblik og gennemgår mit taktiske oplæg endnu engang. Det var vist opfattende nok og spillerene er forhåbentlig ikke i tvivl hvad der skal ske i aften: Sejr. Jeg har placeret Nicolitã på højrekanten i stedet for Etuhu, men han er altså tiltænkt en rolle som joker. Er det mon det rigtige valg? Det vil tiden vise.

Derby (4-3-1-2): 13. Coman, 15. Nyatanga,, 4. McEveley, 12. Dudic, 24. Mears, 6. Edson, 7. Black, 3. Wilkshire, 25. Pearson, 9. Villa (c), 14. Miller

Leeds (4-4-2): , 76. Schmeichel, 12. Rullo, 19. Hansen, 33. Michalik, 2. Richardson, 32. Zenden, 37. Kilkenny, 4. Douglas (c), 11. Nicolitã, 10. Stancu, 9. Evans

Fløjten lyder og Derby sætter kampen stille og roligt i gang, mens jeg holder vejret. Jeg er så nervøs at jeg er ved at kaste op, men jeg rejser mig alligevel og stiller mig op i det tekniske felt for at få luften. Jeg råber efter ”Niko” at han skal stoppe 9’eren og med det samme stjæler han bolden fra Villa. Jeg smiler selvtilfreds og kvalmen forsvinder for en stund. Den vender dog tilbage kort efter, da ”Niko” efter fire minutter nedlægger Wilkshire lidt udenfor feltet og blev præsenteret for det gule kort. Wilkshire sparker selv og med et hårdt dykkende spark hen over muren snyder han fuldstændig Kasper. Jeg sparker en vandflaske langt væk og sætter mig ned ved siden af Steve, mens jeg bander. ”Det skal nok gå – slap nu lige lidt af”, men jeg vælger bevidst at overhøre ham. Jeg gnaver på min kuglepen og finder den sorte bog frem igen. ”Tænk for helvede Jimmy – TÆNK!!”. Jeg gennemgår alt vores træning de sidste par uger og jeg forsøger at fremkalde en idé til at vende det her.

Jeg når dog aldrig så langt, da Stancu små fem minutter efter lobber bolden ind til 1-1. Jeg flyver op af sædet igen og spænder op mod banen, hvor Stancu kommer flyvende. Hele holdet samles i en stor bunke for at fejre scoringen og nu tror vi for alvor på det. Jeg tænker for mig selv at den dreng er helt fantastisk, mens jeg noterer endnu en positiv kommentar om Stancu. To angreb senere går mine drenge inklusiv mig selv helt amok sammen med fansene, da Evans scorer til fantastiske 2-1. Han følger op på Stancus misser og sender bolden i det tomme net uden chance for målmand Coman. Jeg krammer Evans inden jeg veltilfreds placerer mig ved siden af Steve igen. Jeg smiler over hele hovedet og kigger ham dybt i øjnene. Jeg sagde jo det nok skulle gå. Han ryster på hovedet mens han smiler og griner lidt.

Jeg råber og skriger på sidelinjen, mens spillet fortsætter og jeg giver dommeren flere møgfald inden jeg bliver bedt om at dæmpe mig af både linjevogter og af dommeren. Men jeg er langt fra tilfreds med alle de mange gule kort, som vi får når Derby-spillere får lov til at gøre hvad der passer dem. Steve går op i det tekniske felt, mens jeg forsøger at beherske mig på bænken, men der går ikke langt tid før jeg igen smiler selvtilfreds og gnider mig i hænderne.

DOMMER!!!! For helvede da. Han går efter manden og bolden er sgu da langt væk” Wilkshire tackler Nicolitã alt alt for hårdt og han må udgå med en skade. Wilkshire bliver selvfølgelig ikke straffet og han får ikke engang en advarsel eller bare en lille henstilling. Sur og frustreret sætter jeg mig surmulende ned på min plads, mens jeg håber på at Etuhu kan holde til 50 minutter. Men 2-1 stillingen holder frem til pausen, hvor drengene får stor ros for deres flotte indsats. Vi bliver hurtige enige om at dommeren er hårdere mod os end Derby og så kommer Huntigton på banen i stedet for ”Niko”, der har et gult kort.

Anden halvleg er ikke så følelsespræget som første og det er som om at luften er gået ud af ballonen. Det er dog kun Derby, der er gået i stå og Zenden fodrer både Stancu og Evans med fantastiske afleveringer. Den gamle forbandelse liver dog op igen og selvom vi skaber 1000 chancer, så vil bolden bare ikke ind. Zendens mange tryllerier bliver til sidst for meget for Tyrone Mears, der med knopperne først nedlægger den hollandske veteran. Denne gang er dommeren dog lidt mere fair og Mears bliver uden diskussion sendt i bad. Zenden kommer vaklende på benene og han bliver taget med ud for at blive behandlet, men han sidder kun ude i få minutter før han kommer med igen. Med seks minutter igen får vi et flashback af den første tackling, da Ian Black frustreret gør det samme ved Stancu. Han bliver sendt ud til Mears og med elleve mod ni må det bare ikke gå galt. Det gør det hele ikke og efter 93 minutters spil fløjtes der af og minutter efter ligger der en kæmpe Leeds-bunke i midtercirkelen. Det er fuldstændig uvirkeligt det her og jeg har aldrig prøvet noget lignende i hele min trænerkarriere. Jeg græder fandeme, mens jeg stormer rundt for at lykønske mine drenge og What a RUSH!!!!! Stemningen er helt eventyrlig her på Wembley og det fansene er helt i ekstase sammen med resten af Leeds fester hele natten.

Men pludselig får jeg en kold lussing smidt i hovedet – midt i alt glæden bliver jeg indkaldt til medarbejdersamtale på Ken Bates’ kontor. Men hvorfor? 

Derby - Leeds 1-2
1-0 Wilkshire '5
1-1 Stancu '9
1-2 Evans '13
1-2 Mears sent off '71 (Derby)
1-2 Black sent off '84 (Derby)

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager

Sv: 21# Playoff Finalen – Leeds United
« Svar #101: 07 Okt 2008, 11:50 »

Uha da da for en kamp, og hvilket drama det blev! Fantatisk at se Leeds tilbage i PL, nu venter forhåbenlig en kontraktforlængelse, så du kan få dem i Europa Cuppen igen. Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Elne
Førsteholdsspiller

« Svar #102: 07 Okt 2008, 13:44 »

Hvor er det godt at se! Overvejer også at spille med Leeds en dag. Måske i min blog eller i et nyt spil senere Smiley

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Brodtgaard
Manager

« Svar #103: 07 Okt 2008, 13:52 »

Tillykke med oprykningen - det er sgu stort Smiley  Fantastisk god og spændende update Thumbs Up

Glæder mig til at se hvordan det går i næste sæson.

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

alek9000
Manager

« Svar #104: 07 Okt 2008, 14:01 »

Fantastisk skriftligt, du får mig virkelig ind i teksten. Trods det er første gang jeg læser denne blog, stoppede jeg ikke med at læse. Grafikken; dejlig simpel, uden de store dikkedarer. KUTGW! Wink
Btw, tillykke med oprykningen :-)

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 39 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010