home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  StudieRetningsProjekt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: StudieRetningsProjekt  (Læst 30000 gange)
blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
StudieRetningsProjekt
« : 12 Sep 2008, 14:40 »

Hey, jeg skal til at starte på min SRP i 3.g, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.
Regner med der også er andre herinde der er i denne situation, så jeg ville høre om der var noget der havde nogle gode ideer?
Regner med det bliver en Samfundsfag/Historie blanding.

Tak  Peace
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #1: 12 Sep 2008, 14:46 »

Vi er ikke gået i gang endnu, men kan da bidrage til debatten med at sige, at jeg har valgt at skrive i Afsætning A og Innovation C Smiley
Logged


dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #2: 12 Sep 2008, 14:47 »

Skrev I de samme fag, da jeg var i din situation..

Da jeg er politisk interesseret valgte jeg politiske ideologier, hvoraf valget faldt på liberalisme..
Helt klart anbefalesesværdigt, da det er et nemt emne at komme om.
Og så plejer det at være noget som samfundsfags- og historielærer elsker at læse om  Thumbs Up
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #3: 12 Sep 2008, 14:57 »

Jeg skrev om Vietnam, med fokus på My Lai massakren... Det kan være at det var en idé? Smiley Jeg synes i hvert fald at det var enormt spændende.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #4: 12 Sep 2008, 15:11 »

Skrev I de samme fag, da jeg var i din situation..

Da jeg er politisk interesseret valgte jeg politiske ideologier, hvoraf valget faldt på liberalisme..
Helt klart anbefalesesværdigt, da det er et nemt emne at komme om.
Og så plejer det at være noget som samfundsfags- og historielærer elsker at læse om  Thumbs Up
Kan jeg evt låne din opgave for at se hvordan du har bygget den op omkring emnet?
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #5: 12 Sep 2008, 17:40 »

Opgaven ligger ikke på denne computer, hvilket dog er en længere en historie.

Nu er det jo lærerne, der stiller spørgsmålene, men vi havde snakket godt om det på forhånd, så jeg var meget medbestemmende.

Så den var bygget således op, at jeg
1) redegjorde for liberalismens opståen og episoder i historien hvor liberalismen spillede en afgørende faktor.
2) analyserede om Venstre er et liberalt parti i henhold til den klassiske liberalisme.
3) vurderede og diskuterede om de klassiske ideologier kan overleve i fremtiden, eller om andre kan opstå.
« Seneste Redigering: 12 Sep 2008, 17:42 af dowie » Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #6: 12 Sep 2008, 18:12 »

Jeg skrev om Vietnam, med fokus på My Lai massakren... Det kan være at det var en idé? Smiley Jeg synes i hvert fald at det var enormt spændende.

Jeg tvivler på, at han får nok samfundsfag ind i det, desværre.

Jeg skrev selv i VØ/IT - og ja, det var røvsygt, men det var det eneste, jeg kunne vælge... Eller dvs., jeg kunne også have valgt matematik, men hvem gider det...

Anyway, jeg skrev en opgave om den logistiske effektivitet med udgangspunkt i Midtpunkt Døgnkiosk, hvor jeg selv arbejdede på daværende tidspunkt. Det blev altså en opgave med forslag til forbedringer af den logistiske effektivitet i Midtpunkt Døgnkiosk og detailhandlen generelt.

Jeg kan stærkt anbefale, at tage udgangspunkt i noget fra virkelighedens verden, idet det som regel får ens opgave op på et højere niveau (og det gør det nemmere, at bevæge sig væk fra lærebogen).
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #7: 12 Nov 2008, 16:21 »

Nu har de fleste vel valgt fag og virksomheder, så vil jeg bare høre om hvad I andre 3.g'ere skal skrive om Smiley

Jeg har selv afsætning og dansk og skal skrive om Brøndby IF vs. FC København. Genialt emne, hvor jeg skal lægge en del vægt på supportere og deres gøren og laden i og udenfor klubben. Glæder mig enormt faktisk Opstemt
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

hariik
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #8: 12 Nov 2008, 16:33 »

Har valgt Dansk/it A  .. og lærerne foreslog jeg skrev om facebook, så det har jeg så valgt.
Skal analysere facebook (funktioner, bla bla) og nogle bestemte grupper jeg har fundet frem til med hjælp fra lærerne..
og så vil der blive puttet lidt mere på det næste stykke tid.
Logged

You'll Never Walk Alone!

Mlarsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #9: 12 Nov 2008, 16:57 »

Jeg har valgt Afsætning A og Virksomheds økonomi A.

Det kommer til at blive en konkurrentanalyse, regnskabs analyse + noget Strategisk og Organisatorisk - hvor virksomhederne bliver Adidas og Nike.

Jeg er faktisk lidt misundelig over dit fremragende valg Cencur. Gid det var mig :-)
Logged

Echoes, Silence, Patience and Grace

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #10: 12 Nov 2008, 18:00 »

Afsætning A og Engelsk A.
Skal skrive om vækstrategier og min virksomhed er Apple.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #11: 12 Nov 2008, 18:05 »

Nu har de fleste vel valgt fag og virksomheder, så vil jeg bare høre om hvad I andre 3.g'ere skal skrive om Smiley

Jeg har selv afsætning og dansk og skal skrive om Brøndby IF vs. FC København. Genialt emne, hvor jeg skal lægge en del vægt på supportere og deres gøren og laden i og udenfor klubben. Glæder mig enormt faktisk Opstemt

Så må vi håbe lærer/censor er brøndbyfans - eller at du formår at holde dig neutral selvfølgelig Wink
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #12: 12 Nov 2008, 18:13 »

Laver lige nu det samme bare i 2.g med fagene samfundsfag og engelsk. Vores overemne er USA, og jeg vil bare lige anbefale det til dig, for der er utrolig meget, at tage fat i her. Vi fokuserer så godt nok på det 21. århundrede, hvilket nok ikke går for dig, når du har historie med i det.

Men USA generelt er en guldgrube af emner.
Logged


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #13: 19 Nov 2008, 12:55 »

I dag fik vi så vores problemformuleringe r, til det SRP der skal afleveres den 18. december, for vores vedkommende.

Umiddelbart virker en hel måned, som virkelig lang tid. Jeg mener, et omfang på 15 sider er kun godt og vel det dobbelte af en almindelig aflevering i det hovedfag jeg skal skrive i (afsætning). I teorien kunne det laves på to dage.
Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #14: 19 Nov 2008, 13:20 »

I dag fik vi så vores problemformuleringe r, til det SRP der skal afleveres den 18. december, for vores vedkommende.

Umiddelbart virker en hel måned, som virkelig lang tid. Jeg mener, et omfang på 15 sider er kun godt og vel det dobbelte af en almindelig aflevering i det hovedfag jeg skal skrive i (afsætning). I teorien kunne det laves på to dage.

Nu ved jeg ikke, hvor meget forberedelse, du har gjort, men det er vel meningen, at man i SRP skal ud og lave en form for research selv, inden man analysere og fortolker paa baggrund af det. Denne research er jo i eksempelvis afsaetning gjort for dig paa forhaand.

Vi er dog enige om, at en maaned er sygt lang tid, men ikke desto mindre tvivler jeg paa, du kunne lave det paa to dage (saafremt du altsaa ogsaa holder lidt pause etc Wink)
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010