home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 827 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Universet
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Universet  (Læst 13229 gange)
makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #30: 23 Sep 2008, 15:28 »

det er lidt sygt

sygt på hvilken måde? at jeg finder det overbevisende eller at det rent faktisk står i biblen og de malerier er flere hundrede år gamle?
Logged

It's all, part of the plan.

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #31: 23 Sep 2008, 15:30 »

Det er jo rent scientology det der!  Wink

Men bestemt nogle interrassante emner at læse om, samt tænke over. Og også meget intterrassant læsning det link, selvom jeg ikke tror på det overhoved. Men det er alligevel sindsygt at man kan udlede så mange antydninger fra biblen.

tjae, det er det måske Smiley
Hvorfor tror du ikke på det? det står der jo nærmest ordret! Rullende Øjne og malerierne. beskrivelserne i Ezekiels bog..
forstår ikke dem der blankt kan afvise dét.
Logged

It's all, part of the plan.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #32: 23 Sep 2008, 15:36 »

http://www.heaven.eu.com/ dette er én side der fortæller lidt om det. i venstre side, er der et menupunkt der hedder bibelen. det skulle sige sig selv hvilken af emnerne du skal trykke på her..

Hæhæ.. beklager meget, men den side kan jeg desværre ikke tage helt seriøst. Nu spenderede jeg lige 2 minutter på at læse noget af det der stod (jeg kunne ikke klare mere pga. det underlige musik der kom frem på alle siderne), og det eneste jeg lige fik ud af det, var at dem der har skrevet det mener at fordi der i Bibelen skrives om "flere verdener", betyder det at Jesus må være fra en anden planet med mange millioner beboere.

Nu vil jeg ikke gå ind i en større religiøs diskussion, men at bruge den side som argument for at der i Bibelen tales om UFO'er og aliens fra andre planeter, holder lige så meget vand som at jeg refererer til http://www.theflatearthsociety.org/forum/ som argument for at Jorden skulle være flad.

Men ganske sjov læsning.
Logged



Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #33: 23 Sep 2008, 15:40 »

tjae, det er det måske Smiley
Hvorfor tror du ikke på det? det står der jo nærmest ordret! Rullende Øjne og malerierne. beskrivelserne i Ezekiels bog..
forstår ikke dem der blankt kan afvise dét.

Afviser det ikke blankt, men da jeg samtidig ikke tror på eller har den store tillid til hvad der står i biblen, kan jeg ikke basere min holdning udelukkende på den. Der skal væsentligt mere sikre historiske kilder på.

Derudover er jeg sikker på at hvis det virkelig var tilfældet at vores regeringer havde/har kontakt til rumvæsener, så var det kommet ud på nuværende tidspunkt.

Jeg vil dog ikke udelukke at der findes intellegent liv derude ligesom jeg heller ikke vil udelukke at de kan vide at vi eksisterer. Men for mig er den slags udelukkende gætværk. Der skal fakta på bordet før jeg vil tage stilling til sådanne ting, men umiddelbart forholder jeg mig skeptisk for sådanne konspirationsteorie r. Selvom mange af dem er spændende læsning.
Logged

Isolation

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #34: 23 Sep 2008, 16:17 »

Et af dine spørsmål var: Hvordan kan universet være uendeligt. Svar: Det er det heller ikke. Vores univers fødes ved Big Bang for ca 13 mia år siden og udvider sig efter dette. Da intet kan bevæge sig hurtigere end lyset jvf relativitetsteorien er universet altså "kun" 13 mia lysår til yderste grænse.

Det vides endnu ikke hvilken form universet har, hvad der er uden for universets grænser og hvad der var før Big Bang. Men dele af disse spørgsmål er ved at blive undersøgt i LHC.

Men må sige at, eftersom der er opdaget flere planeter, der ligner vores i opbygning, så er det meget usandsynligt, at der ikke skulle være liv på en af disse.
Jeg mener bare, at det ikke kan stoppe.. ;-) Så man kan vel godt sige det er uendeligt.. Hvad var der så før Big Bang?
Hvordan kan universet blive født ved Big Bang, hvis der var tomt før? Altså, der jo ikke komme nogle accellerede partikler ud af ingenting?
Præcis ;-)
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #35: 24 Sep 2008, 01:58 »

BenM: Du har selv citeret svaret.

Én spurgte hvordan et Big Bang kunne opstå uden partikler, der støder sammen. Så vidt jeg er orienteret (er kun 90% sikker nu), så er sammenstødet af partikler blot en metode til at skabe energien til et Big Bang og altså ikke en nødvendighed.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #36: 24 Sep 2008, 03:07 »

BenM: Du har selv citeret svaret.

Én spurgte hvordan et Big Bang kunne opstå uden partikler, der støder sammen. Så vidt jeg er orienteret (er kun 90% sikker nu), så er sammenstødet af partikler blot en metode til at skabe energien til et Big Bang og altså ikke en nødvendighed.

Okay, lad os sige, at det kun er een metode til at skabe energi nok.

MEN, hvordan kan der være andre metoder, hvis der ikke er noget? Ingenting, tomt, sort? Det er det, hele spørgsmålet går på. Hvordan kan der komme noget ud af ingenting?
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #37: 24 Sep 2008, 10:12 »

Okay, lad os sige, at det kun er een metode til at skabe energi nok.

MEN, hvordan kan der være andre metoder, hvis der ikke er noget? Ingenting, tomt, sort? Det er det, hele spørgsmålet går på. Hvordan kan der komme noget ud af ingenting?

Da Big Bang startede, formoder man at der var en masse med en utrolig tæthed og utrolig høje temperature.
Men hele grundlaget for Big Bang er jo det de undersøger på CERN lige i øjeblikket. Med deres partikel-rør Smiley
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #38: 24 Sep 2008, 10:14 »

Afviser det ikke blankt, men da jeg samtidig ikke tror på eller har den store tillid til hvad der står i biblen, kan jeg ikke basere min holdning udelukkende på den. Der skal væsentligt mere sikre historiske kilder på.

Derudover er jeg sikker på at hvis det virkelig var tilfældet at vores regeringer havde/har kontakt til rumvæsener, så var det kommet ud på nuværende tidspunkt.



jeg baserer da heller ikke min holdning udelukkende på bibelen, slet ikke. jeg baserer den på de beviser der nu engang er. billeder, video, udtalelser fra folk indenfor faget, eks. NASA ansatte, astronauter, og så videre.

- hvorfor er du så sikker på det? det fatter jeg ikke, for for mig giver det mening at de ikke har offentlig gjort det, endnu. men okay, jeg er nok også mere inde i emnet end du er, og måske også på en anden måde.
Logged

It's all, part of the plan.

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #39: 24 Sep 2008, 10:15 »

Da Big Bang startede, formoder man at der var en masse med en utrolig tæthed og utrolig høje temperature.
Men hele grundlaget for Big Bang er jo det de undersøger på CERN lige i øjeblikket. Med deres partikel-rør Smiley

Jeg læste lige igår, at det de testede her for nylig, med partikel acceleratoren, den er brudt sammen, desværre.
Logged

It's all, part of the plan.

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #40: 24 Sep 2008, 14:05 »

BenM: Du har selv citeret svaret.

Én spurgte hvordan et Big Bang kunne opstå uden partikler, der støder sammen. Så vidt jeg er orienteret (er kun 90% sikker nu), så er sammenstødet af partikler blot en metode til at skabe energien til et Big Bang og altså ikke en nødvendighed.
Lad os så kalde tråden for Rummet, eller sådan noget.. Pointen er, at det ikke kan stoppe! For der vil jo altid være noget. Hvis du tog en raket, og fløj afsted i den, så ville der jo ikke lige pludselig være en mur, og så intet på den anden side.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #41: 24 Sep 2008, 14:16 »

Lad os så kalde tråden for Rummet, eller sådan noget.. Pointen er, at det ikke kan stoppe! For der vil jo altid være noget. Hvis du tog en raket, og fløj afsted i den, så ville der jo ikke lige pludselig være en mur, og så intet på den anden side.

Hvis vi antager at der rent faktisk var en mur, kunne det vel teoretisk set være umuligt at passere den, og derved ville vi på ingen måde kunne vide, hvorvidt der rent faktisk var noget på den anden side. Smiley
Bliver simpelthen fuldstændig sindsyg når jeg tænker over det her emne! Ubeslutsom
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #42: 24 Sep 2008, 14:18 »

Der er jo ingen der ved hvad der er, hvis man kunne komme ud til kanten af universet. Hele konceptet omkring "ingenting" er jo noget der langt overstiger alle menneskers fatteevne Smiley
Logged



BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #43: 24 Sep 2008, 14:39 »

Hvis vi antager at der rent faktisk var en mur, kunne det vel teoretisk set være umuligt at passere den, og derved ville vi på ingen måde kunne vide, hvorvidt der rent faktisk var noget på den anden side. Smiley
Bliver simpelthen fuldstændig sindsyg når jeg tænker over det her emne! Ubeslutsom
Men så er det vel alligevel noget. Altså det er jo noget, selvom der ikke er noget, på en eller anden måde..

Ja, også her, men det er ret sjovt..
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #44: 24 Sep 2008, 14:44 »

Der er jo ingen der ved hvad der er, hvis man kunne komme ud til kanten af universet. Hele konceptet omkring "ingenting" er jo noget der langt overstiger alle menneskers fatteevne Smiley
Så spørger jeg igen .. Hvordan kan der være en "kant"? Der er jo nødt til, at være noget - alt andet er jo umuligt!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010