home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 930 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Universet
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Universet  (Læst 13231 gange)
BenMusalho
Gæst
 
Universet
« : 09 Sep 2008, 17:13 »

Er jeg den eneste der synes at det er en underlig tanke noget kan være så stort. Det kan ikke stoppe. Det er utroligt underligt at tænke på. Nogen gange tænker man at "det er nødt til at stoppe på at tidspunkt." Men hvad er der så efter det? Man kan slet få ro i hovedet hvis man sidder og tænker over det.

Men hvad er det egentlig? Er Jordkloden egentlig en eller anden bussemand i en kæmpe mands næse? Er der noget helt andet på et tidspunkt. Hvordan kan det være uendeligt! Jeg elsker at tænke over det, for det er et fantastisk "emne", som vi mennesker aldrig finder ud af.

Hvad er universet for noget, og hvordan kan det være uendeligt? er spørgsmålet. Ikke noget jeg forventer at få svar på, men det er "sjovt" at debattere.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #1: 09 Sep 2008, 17:36 »

Er fuldstændig enig med dig! Ekstremt spændende emne at tage op. Alle meninger og idéer kan i princippet være rigtige - vi ved det ikke. Og jeg må ærligt talt tilstå at jeg væmmes ved tanken om, at uanset hvor meget vi søger svaret, vil vi ikke finde det! Hvis jeg skal komme med en idé til hvordan fungerer osv - hvilket jeg naturligvis skal - må jeg lige bruge lidt tid til at tænke. Men, hvis begreberne tid og rum opstod med Big Bang, må man jo antage at der hverken findes tid eller sted 'uden for' universet. Spørgsmålet er bare hvad der, hvis der ikke er tid og rum. Uden tid og rum, hvad kan man så? Hvad gør man, og hvorfor? Der kan jo stilles fantastisk mange spørgsmål til emnet, men som sagt synes jeg det er møghamrende spændende at tage det op til debat, alligevel! Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #2: 20 Sep 2008, 00:54 »

Er fuldstændig enig med dig! Ekstremt spændende emne at tage op. Alle meninger og idéer kan i princippet være rigtige - vi ved det ikke. Og jeg må ærligt talt tilstå at jeg væmmes ved tanken om, at uanset hvor meget vi søger svaret, vil vi ikke finde det! Hvis jeg skal komme med en idé til hvordan fungerer osv - hvilket jeg naturligvis skal - må jeg lige bruge lidt tid til at tænke. Men, hvis begreberne tid og rum opstod med Big Bang, må man jo antage at der hverken findes tid eller sted 'uden for' universet. Spørgsmålet er bare hvad der, hvis der ikke er tid og rum. Uden tid og rum, hvad kan man så? Hvad gør man, og hvorfor? Der kan jo stilles fantastisk mange spørgsmål til emnet, men som sagt synes jeg det er møghamrende spændende at tage det op til debat, alligevel! Smiley
Ja, præcis! Og også det, at det altid har været der? Hvordan er det muligt? Man kan ikke tænke så langt... Det jo være kommet på et tidspunkt. Men nej, det er det ikke. Det er faktisk en lidt uhyggelig tanke.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #3: 20 Sep 2008, 01:03 »

Haha, vidunderlig tanke. Har aldrig tænkt på det som om vi kunne bo inde i noget, der boede inde i noget. (Næsebor, som du så fint beskriver)
Damn, så vågnede jeg da også op i dag. Det er voldsomt uhyggeligt, at ligemeget hvor langt man kommer kan det ikke stoppe, for der vil jo altid være noget efter noget. Om det så er 'ingenting', er det jo stadig noget.

Fremragende tråd.
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #4: 20 Sep 2008, 01:23 »

Til universets ende...men hvor ender det? Har universet altid været her? Hvis - hvordan kan det altid have været her(alting har vel en begyndelse?)? Hvis ikke - hvad har der så været før? Og hvordan kan der komme noget (Big Bang/Gud), hvis der ingenting var?  Shockeret

Spændende uløseligt emne, som er irriterende at fundere over, da man nok aldrig finder ud af det crazy
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #5: 20 Sep 2008, 01:36 »

Jeg og alle mennesker er slet ikke kloge nok til at gætte hvordan universet begyndte og fungere. Derfor har jeg også valgt ikke at tænke over det, men ja, hvis man tænker over det, er det en irriterende tanke.
Logged


Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #6: 20 Sep 2008, 08:38 »

Hvordan kan i alle være så sikre på at vi aldrig finder ud af, hvordan det hele hænger sammen?


Shaft: Det er meget muligt, at vi ikke er kloge nok. Men hvad vil det i grunden sige at være klog? Wink
Logged


BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #7: 20 Sep 2008, 22:06 »

Hvordan kan i alle være så sikre på at vi aldrig finder ud af, hvordan det hele hænger sammen?
Hvordan skulle det være muligt? Jeg tror det er umuligt at vi finder grunden til dette univers, hvordan det hænger sammen osv.

Det hænger vel lidt sammen med noget religion på en måde det her..? Lidt om hvordan det er kommet, og startet. Jeg hader at gå i kirke og sådan noget, men på en måde tror jeg lidt der er et eller andet der styrer det hele. Men hvad det er skal jeg ikke kunne sige. Men som det er sagt før, så er det en fantastisk-uhyggelig-skræmmende tanke.
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #8: 20 Sep 2008, 22:12 »

Det er måske lidt off-topic men tror i der findes aliens derude?

som jeg ser det er der 2 sider af sagen:

1. Vi kan vel ikke være det eneste inteligente væsen i universet?, vel?

2. Vi har jo heller ikke rigtig fundet noget endnu og de "spændene" planter "Saturn" osv ligger for langt væk til at kunne udforske dem
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #9: 20 Sep 2008, 22:18 »

Det er da bestemt ikke off-topic.

Tror helt bestemt at der findes mange andre intelligente væsner derude. Med et Univers der er så "stort" er det så godt som umuligt at der ikke findes andre væsner (som jeg ser det).
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #10: 20 Sep 2008, 22:19 »

http://www.break.com/index/the_earth_is_very_small.html

Se den video Wink Den beskriver meget godt hvor meget meget meget mere der er udover jorden Wink
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #11: 20 Sep 2008, 22:23 »

http://www.break.com/index/the_earth_is_very_small.html

Se den video Wink Den beskriver meget godt hvor meget meget meget mere der er udover jorden Wink

wauw... cool Smiley
Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: Universet
« Svar #12: 20 Sep 2008, 22:26 »

Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #13: 22 Sep 2008, 11:38 »

Med hensyn til 'aliens', eller såkaldte Extra Terrestrials, er det også et meget spændende emne at tage op, da det er unægteligt svært at forestille sig der ikke findes andre intelligente organismer ude i universet. Taget størrelsen i betragtning - hvilket jo egentlig er lidt svært, da vi ikke rigtigt kender den - må der da uden tvivl være op til flere planeter med organismer og dermed sandsynligvis også intelligente organismer. Spørgsmålet er jo bare om vi nogensinden vil kunne komme bare en smule i kontakt med dem, på en eller anden måde. Sandsynligheden for at de ligner os er vel nok så lille, så en indbyrdes forståelse er ekstremt svær at forestille sig. Og vigtigst af alt, hvad kan de? Er de uciviliserede og kun halvt så intelligente som os, eller er de fire gange så intelligente? Igen bliver man jo fuldstændig sindsyg af at tænke over det. Ens tanker begynder jo at flyve i titusinde forskellige retninger. Virkelig irriterende at tænke over! Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Universet
« Svar #14: 22 Sep 2008, 12:31 »

Går ud fra, at folk herninde (desværre) ikke interesserer sig for såkaldte "konspirationsteorie r", ord som disclosure, cover up og så videre, så jeg holder mig bare til debatten og siger, at jeg er helt enig i, at emnet er utroligt spændende.
Mere spændende end nogle aner..og nåja. jeg "tror" også at der er andet liv derude. Masser!  Smiley
Logged

It's all, part of the plan.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010