home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:49:55 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 810 Gæster Online.

Indlæg: 1132896 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Jordens undergang!
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint
Forfatter Emne: Jordens undergang!  (Læst 31959 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #135: 10 Sep 2008, 08:08 »

Jeg tvivler STÆRKT på, at jorden går under om en måned. Det er utænkeligt, at forskerne vil starte forsøget, hvis ikke de mener at det er helt sikkert (ganske vist kan de have regnet forkert, men de gør det ikke hvis det er en 50-50 situation, vel  Opstemt). Desuden, hvis de efter 20 dage opdager, at det begynder at blive ustabilt, så lur mig om ikke de har en nødstop installeret i denne her maskine. De er jo ikke allesammen født igår, så én har nok foreslået at de skal kunne stoppe den hvis bliver for risikabelt!

Desuden læste jeg i BT, at HVIS der skulle komme et sort hul ud af det, så ville det være på størrelse med en tennisbold, og ikke nok til at ødelægge jorden. De taler om, at reaktoren endda vil være uskadt hvis det skete.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #136: 10 Sep 2008, 09:44 »

Er det i beregnet så det er klokken 9:00 i danmarks tid det sker? Eller er det klokken 9:00 et eller andet sted?
Logged

agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #137: 10 Sep 2008, 09:52 »

9.30 dansk tid.. Samme tidsregning som i Geneve.. Så forsøget er godt igang: http://politiken.dk/videnskab/article565241.ece
Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #138: 10 Sep 2008, 09:54 »

Nogle der ved hvor lang tid dette varer? Hvornår kan vi føle os "sikre", ikke fordi jeg tror på det, men man skænker det da lige en tanke.
Logged

agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #139: 10 Sep 2008, 09:55 »

Har hørt at i dag skulle de slukke efter 10 timer.. Men aner det ikke bare noget jeg har hørt.


Edit: Og har det på nøjagtigt samme måde som dig; er heller ikk helt sikker før lortet er slukket Peace
Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #140: 10 Sep 2008, 09:59 »

Dette står her:

"Jørn Dines Hansen fortæller også, at selv om partikelaccelerator en, som ligger 100 meter under jorden, komme i gang i dag, går der op mod enmåned, før de egentlige eksperimenter kommer rigtigt i gang."

Betyder det at den skal stå tændt i over 1 måned?
Logged

Niszen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #141: 10 Sep 2008, 10:00 »

Jeg tror ikke journalisterne har helt styr på hvad der overhovedet foregår:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1054212.ece

EDIT:
Læste lige artiklen færdigt og jeg er forvirret over at de kan sige at jorden skulle være gået under i dag, når han skriver at det først er om en måned.

"Men bare fordi alt går sin vante gang i dag, så mener kritikerne ikke, at frygten for ragnarok er drevet over. For selv om partikelaccelerator en startes i dag, ventes kollisionen mellem protonerne først at finde sted om en måneds tid."
« Seneste Redigering: 10 Sep 2008, 10:03 af Niszen » Logged

Manchester United
Odense Boldklub

agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #142: 10 Sep 2008, 10:07 »

Jeg tror ikke journalisterne har helt styr på hvad der overhovedet foregår:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1054212.ece

EDIT:
Læste lige artiklen færdigt og jeg er forvirret over at de kan sige at jorden skulle være gået under i dag, når han skriver at det først er om en måned.

"Men bare fordi alt går sin vante gang i dag, så mener kritikerne ikke, at frygten for ragnarok er drevet over. For selv om partikelaccelerator en startes i dag, ventes kollisionen mellem protonerne først at finde sted om en måneds tid."

Nu er det jo ekstrabladet du har fat i der.. Måske skulle vi ikke ligge for meget i hvad de fabler om. Men rigtigt, det "farlige" er først om en måned, da det er der, de lader protonerne kollidere, og derved kan skabe sorte huller.
Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #143: 10 Sep 2008, 10:08 »

Nå så er det jo meget lang tid, så må vi jo håbe at OB ligger på 1. pladsen der, så kan det være vi dør med ære :b, ej må nok ærlig indrømme jeg ikke tror vi dør, det er alt for opreklameret.
Logged

agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #144: 10 Sep 2008, 12:23 »

Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #145: 10 Sep 2008, 16:23 »

Nu er det jo ekstrabladet du har fat i der.. Måske skulle vi ikke ligge for meget i hvad de fabler om. Men rigtigt, det "farlige" er først om en måned, da det er der, de lader protonerne kollidere, og derved kan skabe sorte huller.

Nu skal du ikke kritisere EB, det er skam en meget troværdig avis. Kun det de skriver med sort er ikke sandt.
Logged

Elmander9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #146: 10 Sep 2008, 17:41 »

Som om det sker!! De har sgu da været ude masser af gange, og sagt at verden går under!! Så det er sgu da noget pjat.. Hvis der var risiko for at verden vil blive opslugt i et sort hul, Så tror jeg ikke de ville have startet deres forsøg!! Wink
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #147: 10 Sep 2008, 17:51 »

EB er (ligesom bt for den sags skyld) nærmest bare et Se og hør i forklædning. Og der kommer sorte huller om en måned, men de vil blot være ligesom det, der bliver skabt, hvis to myg flyver ind i hinanden, hvorfor det er ganske ufarligt.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #148: 10 Sep 2008, 19:34 »

EB er (ligesom bt for den sags skyld) nærmest bare et Se og hør i forklædning. Og der kommer sorte huller om en måned, men de vil blot være ligesom det, der bliver skabt, hvis to myg flyver ind i hinanden, hvorfor det er ganske ufarligt.

Så var det sikkert sådan et der kom, dengang jeg stødte hovedet ind i en mur Ubeslutsom

Nej, vil faktisk lige påpege noget, som jeg synes bør ligge forrest i enhver forskers overvejelser og tanker - nemlig spørgsmålet om, hvor langt vi er villige til at gå for at få ny viden. Desuden synes jeg, at det er ekstremt vigtigt, at passe på med, hvilken viden det er vi får, og specielt hvad vi - eller måske folk med andre knapt så videnskabelige intentioner - kan bruge denne viden til. Nogle ting er måske bedst egnet til at forblive uvidst. Jovist, det handler om at forstå vores verden og universet, men der også være grænser for, hvad vi har behov for at vide.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #149: 10 Sep 2008, 19:45 »

Så var det sikkert sådan et der kom, dengang jeg stødte hovedet ind i en mur Ubeslutsom

Nej, vil faktisk lige påpege noget, som jeg synes bør ligge forrest i enhver forskers overvejelser og tanker - nemlig spørgsmålet om, hvor langt vi er villige til at gå for at få ny viden. Desuden synes jeg, at det er ekstremt vigtigt, at passe på med, hvilken viden det er vi får, og specielt hvad vi - eller måske folk med andre knapt så videnskabelige intentioner - kan bruge denne viden til. Nogle ting er måske bedst egnet til at forblive uvidst. Jovist, det handler om at forstå vores verden og universet, men der også være grænser for, hvad vi har behov for at vide.

Hvad er det du mener for infomationer der ville kunne havde i de forkerte hænder ? - og hvad skal de kunne bruge den til' ´?
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010