home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
I dag kl. 16:49:55 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1054 Gæster Online.

Indlæg: 1132897 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Jordens undergang!
0 Brugere og 39 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Jordens undergang!  (Læst 32108 gange)
GraZiaZ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #45: 09 Sep 2008, 10:11 »

Det er så os først i morgen Wink
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #46: 09 Sep 2008, 10:42 »

Man kan ikke andet end ryste på hovedet af disse absurde dommedagsprofetier. Der kommer vel ca. en om året. Jeg forstår ikke hvorfor folk har så travlt med forudsige jordens undergang. Kom i gang med livet i stedet for at sidde og vente på at dø.

Til gengæld finder jeg det absurd, at projektet koster 22 milliarder. Det er ikke svært at finde bedre ting at bruge de penge på. Det er ærlig talt noget svineri.

Godt nok en underlig sammenlignin du kommer med til sidst. Naturligvis er dommedags profetier ikke gavnende på nogen på, det kan vi uden problemer blive enige om. Forstår ikke helt den der "en om året", eftersom denne 'teori' er baseret på noget faktuelt, fremfor noget religiøst eller udefinérbart som mange andre. Derfor er denne anderledes.

Og ud fra et humanitært synspunkt, selvfølgelig kunne 22 milliarder bliver brugt bedre. Men det er fuldstændigt forkert at sætte sådanne ting op imod hinanden. Forskning modarbejder ikke noget, men er med til at skabe fremskridt. Og hvis du endelig vil sætte det op sådan, hvorfor donerer du så ikke de penge, du bruger når du (og så mange andre unge) går i byen, køber tøj etc - til den tredje verden? Det er i hvert fald ikke svært, at finde bedre ting at bruge dem på.

Lad være med at sætte det op på den måde. Penge til forskning giver så meget mere igen, og hvis man ikke bruger store summer på dette, ville vi ikke sidde her og diskutere denne ligegyldighed i dag. Hvis man ikke ser fremad, kommer man aldrig nogen vegne. Du må virkelig være ignorant, hvis du kalder det svineri.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #47: 09 Sep 2008, 10:55 »

Godt nok en underlig sammenlignin du kommer med til sidst. Naturligvis er dommedags profetier ikke gavnende på nogen på, det kan vi uden problemer blive enige om. Forstår ikke helt den der "en om året", eftersom denne 'teori' er baseret på noget faktuelt, fremfor noget religiøst eller udefinérbart som mange andre. Derfor er denne anderledes.

For mig er det ligegyldigt, hvad profetien bunder i. For det er jo ikke virkeligheden. Forskere der har en langt større viden om emnet end menigmand, kunne jo ikke drømme om at iværksætte et projekt, der ville medføre en risiko for jordens undergang. Dommedagsprofetien er hevet ud af røven på en eller anden, soom har haft alt for meget fritid.

Og ud fra et humanitært synspunkt, selvfølgelig kunne 22 milliarder bliver brugt bedre. Men det er fuldstændigt forkert at sætte sådanne ting op imod hinanden. Forskning modarbejder ikke noget, men er med til at skabe fremskridt. Og hvis du endelig vil sætte det op sådan, hvorfor donerer du så ikke de penge, du bruger når du (og så mange andre unge) går i byen, køber tøj etc - til den tredje verden? Det er i hvert fald ikke svært, at finde bedre ting at bruge dem på.

Lad være med at sætte det op på den måde. Penge til forskning giver så meget mere igen, og hvis man ikke bruger store summer på dette, ville vi ikke sidde her og diskutere denne ligegyldighed i dag. Hvis man ikke ser fremad, kommer man aldrig nogen vegne. Du må virkelig være ignorant, hvis du kalder det svineri.


Jeg ved ikke, hvorfor du pludselig skal fokusere på mine private økonomi og i hvor høj grad jeg donerer penge til det ene eller det andet. Det er irrelevant i denne sammenhæng. Vi taler om prioritering af offentlige midler. Vi kan være helt enige om, at forskning er gavnligt, og jeg kan sagtens se ideen med at poste penge i diverse projekter.

Men det her projekt har til hensigt, at bekræfte en teori om universets opståen. For mig er det en bagatel i forhold til global opvarmning og fødevaremangel.

EDIT: Nu har jeg så lige læst mig til, at det skulle være et civilt forskningsprojekt. Der kan naturligvis være tale om, at projekter er støttet af offentlige midler, men hvis vi tager udgangspunkt i at det udelukkende er privatfinansieret, så halter min pointe naturligvis lidt. Man kan jo ikke tvinge folk til at forske i de ting, som umiddelbart vil have den største gevinst på det globale plan. Jeg synes dog stadig, at pengene kunne være brugt bedre. Men det er ikke min sag at blande mig i, hvad andre mennesker bruger deres penge til.
« Seneste Redigering: 09 Sep 2008, 11:35 af -Johnson- » Logged


agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #48: 09 Sep 2008, 11:15 »

Mener at have hørt at det ikke vil ske i morgen, hvis det overhovedet skulle ske. I morgen vil de bare sende partikler den ene vej igennem systemet, og derved ingen sammenstød af partikler = ingen sorte huller. Først om en måneds tid vil de lade dem kollidere.
Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

Niszen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #49: 09 Sep 2008, 11:27 »

Hvorfor siger de så at jorden går under i morgen!? :S
Logged

Manchester United
Odense Boldklub

agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #50: 09 Sep 2008, 11:31 »

Fordi de er amerikanere.. Ej men aviserne er jo glade for sentationsartiklern e. Og det har nok lidt med det at gøre. Så vidt jeg ved så kan der hvert fald ikke komme sorte huller før partiklerne smadrer mod hinanden
Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #51: 09 Sep 2008, 15:20 »

For mig er det ligegyldigt, hvad profetien bunder i. For det er jo ikke virkeligheden. Forskere der har en langt større viden om emnet end menigmand, kunne jo ikke drømme om at iværksætte et projekt, der ville medføre en risiko for jordens undergang. Dommedagsprofetien er hevet ud af røven på en eller anden, soom har haft alt for meget fritid.


Dommedagsprofetien er hevet ud af Cerns egen rapport. Omend risikoen er meget lille, så er den der.
http://lsag.web.cern.ch/lsag/LSAG-Report.pdf
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #52: 09 Sep 2008, 15:21 »

Yessir: Det har lørt i medierne, men ikke på samme måde, som hvis det var en seriøs mulighed. Så ville aviserne ikke skrive om andet.

Dommedags profeterne har vel en dårlig spindoktor.  Tunge
Fordi det ikke er blevet taget seriøst i Danmark, kan det jo sagtens være blevet det andre steder  Wink
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #53: 09 Sep 2008, 15:25 »

Jeg føler mig rolig ved, at jeg ikke har set skyggen af det. Og Yessir, hvis det var blevet taget seriøst andre steder så var det så sandelig da også blevet det i Danmark. Prøv at tænkte på alle de bureauer der spreder sådan noget. Wink

Lad os allesammen forblive positive og tro på at jorden ikke går under. Smiley
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #54: 09 Sep 2008, 15:37 »


dette vil aldrig kunne lade sig gøre,
der ville kunne skabes dette lille big bag som Cern går efter at få skabt, men de sorte huller som sandsynligvis ikk engang vil opstå,
ville aldrig kunne trække jorden under. . .

Dette ville kræve flere tusinde sorte huller, af den størrelse kan blive skabt i Cern, og derfor er dette ikk muligt,
det eneste Sorte hul der er stort nok til at trække Jorden under er det der ligger midt på mælkevejen, som også er en samling af mange sorte huller. . .

Derudover er det vel bare typisk at det kommer fra Amerikanerne at dette er farligt og vi ikk er kloge, at vi gør dette i Europa.
USA har nemlig tidligere talt om dette, men har ikk råd til at drive disse enorme rør, Peace

Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #55: 09 Sep 2008, 15:38 »

Jeg føler mig rolig ved, at jeg ikke har set skyggen af det. Og Yessir, hvis det var blevet taget seriøst andre steder så var det så sandelig da også blevet det i Danmark. Prøv at tænkte på alle de bureauer der spreder sådan noget. Wink

Lad os allesammen forblive positive og tro på at jorden ikke går under. Smiley

Det her jo ikke noget med bureauerne at gøre, men redaktørerne på diverse medier  Smiley
At de danske redaktører ikke har taget det seriøst, er jo ikke ensbetydende med at Ugandas redaktører heller ikke gør det  Wink
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #56: 09 Sep 2008, 15:39 »

Jeg kan absolut ikke tage det seriøst...

Flere såkaldte eksperter har da også udtalt at det simpelthen ikke kan lade sig gøre, da den aldrig vil kunne komme i de omdrejninger det kræver for at lave et sort hul og dermed få verden til at gå under...

Og hvis det kunne ske har jeg også mere end svært ved at se hvorfor verdens regeringer, FN, EU og hvad de alle sammen hedder ikke har reageret på en eller anden måde...

Men på et punkt har de da allerede fået kæmpe succes, de har fået masser af medie omtale...

Vi ses på torsdag Wink
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #57: 09 Sep 2008, 15:40 »

dette vil aldrig kunne lade sig gøre,
der ville kunne skabes dette lille big bag som Cern går efter at få skabt, men de sorte huller som sandsynligvis ikk engang vil opstå,
ville aldrig kunne trække jorden under. . .

Dette ville kræve flere tusinde sorte huller, af den størrelse kan blive skabt i Cern, og derfor er dette ikk muligt,
det eneste Sorte hul der er stort nok til at trække Jorden under er det der ligger midt på mælkevejen, som også er en samling af mange sorte huller. . .

Derudover er det vel bare typisk at det kommer fra Amerikanerne at dette er farligt og vi ikk er kloge, at vi gør dette i Europa.
USA har nemlig tidligere talt om dette, men har ikk råd til at drive disse enorme rør, Peace

 

Dejligt at høre, da jeg er lidt skræmt. Bare muligheden for, at det er slut i morgen formiddag, er sguda irriterende Rullende Øjne

Jeg er dog ikke sikker, før den er klaret, og intet er sket Thumbs Up

Vi ses på torsdag Wink

Forhåbentlig med en frisk sejr til Danmark i Portugal!11 funny funny
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #58: 09 Sep 2008, 15:44 »

Man skal jo som Nemeth siger også tænkte på, at de ikke går efter at lave et kæmpe stort big-bang som i gamle dage, men kun et lille et. Jeg frygter dog lidt, at der kan ske store skader i undergrunden og, at det i værste fald kan blive farligt for franskmændende og schweizerne, men jeg tror ikke på det. Peace

Yessir: Det er rigtigt, men jeg tror, at når vi ikke ser det nogen andre steder end sensationsaviserne, så skal vi ikke tage det seriøst. BBC nævner umiddelbart heller ikke et ord om det. Peace

Forresten her er der lidt mere info om projektet: http://ing.dk/artikel/90225
Jordens undergang er ikke nævnt en eneste gang! Peace

Jeg glæder mig til at spille fodbold på torsdag! Cool
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Jordens undergang!
« Svar #59: 09 Sep 2008, 15:48 »

Så er vi vidst enige om at det ikk sker Peace

Men kunne alligevel godt tænke mig at høre hvordan i tror det ville ske hvis det var ?

-Ville jorden bare blive mørk lagt, eller ville der sker en slags natur katastofe
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010