Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 16:21:02
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23459
0 Brugere, 1012 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
scarlett07071
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Realistiske indkøb
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Realistiske indkøb (Læst 2310 gange)
Søren91
Landsholdsspiller
Realistiske indkøb
«
:
06 Sep 2008, 09:33 »
AaB er mit favorithold i FM, og jeg spiller derfor næsten udelukkende med dem. Jeg har haft adskillige saves kørende, og det overrasker mig gang på gang hvor stor forskel der er på mit succesniveau. Når jeg tænker videre slår det mig, at det er mine indkøb der gør udfaldet!
Henter jeg urealistiske spillere, som er billige og super gode (ofte brasilianere og østeuropæere) kan man komme i CL indenfor 2 år, og henter man skandinaviske (=realistiske) spillere, er succesen derimod minimal.
Hvad synes i andre freaks? Skal man bare gå efter at få det bedste hold, og dermed smide realismen i baggrunden? Eller skal man forsøge at sætte sig ind i klubbens mulige handler?
/Søren
Yoggidk
Gæst
Sv: Realistiske indkøb
«
Svar #1:
06 Sep 2008, 09:37 »
Rigtig god tråd syntes jeg...
Jeg mener selv man BURDE købe realistisk, dog skal det ikke forstås at jeg aldrig køber uralistisk. Og jeg syntes da også det er sjovt engang imellem at købe en spiller som Valeev mm. men at det med tiden vil ødelægge savet. Og derfor prøver jeg så godt jeg kan at køre realistisk.
Brøndby 1964
Førsteholdsspiller
«
Svar #2:
06 Sep 2008, 09:39 »
jeg købte også engang brasilianere og østeuropæere fordi de var bedst på stats og oftes billigst, men de kunne ikke spille ordentligt sammen så jeg tabte mange kampe selvom jeg klart havde det bedste hold i min liga. Så begyndte jeg at købe skandinaviske spillere fordi jeg var Brøndby også vandt jeg kampe igen
Niko
Gæst
«
Svar #3:
06 Sep 2008, 09:44 »
Spændende emne, helt sikkert!
REALISME
Nogen folk pisser, rent ud sagt på realismen i spillet. Dem som virkelig hungrer efter succesc og trofæer. Jeg vil hellere skabe et realistisk hold, end jeg vil vinde titler. De skal jo nok komme, uanset hvad. Jeg kan ikke forstå at folk vil hente spillere, som ens klub ikke rigtig gør i virkeligheden. Jeg vil meget hellere se AC Horsens spille med 11 danskere i FM (!!) end 11 ukendte spillere fra hele verden. Det er noget andet i virkeligheden, hvor jeg egentlig er en smule ligeglad med hvor en spiller kommer fra, bare han er god. Hvis jeg var Arséne Wenger, vil jeg da først gå efter engelske spillere, men jeg respektere det i virkeligheden, bare ikke i FM.
UREALISTISK
Nogen folk vælger også at gå denne vej, hvilket jeg naturligvis respektere, det er bare ikke min stil. Jeg kan da godt forstå at man henter en syd europæer med fantastiske stats, bare det ikke bliver alt for mange. Hvis man har et hold udelukkende med udenlandske spillere bliver det for meget. Alt for meget. Der går en grænse mellem urealistisk og realistisk, synes jeg. Det er urealistisk når man kun har få spillere af egen nationalitet. Det er realistisk, når man har flest spillere af egen avl og nationalitet på holdet, synes jeg.
KAN MAN KALDE DET REALISTISK?
Lidt til tænkeren..
Jeg ved sgu' ikke helt om man kan kalde det for realistisk. Klubberne i dagens fodboldverden, vil jo bare købe spillere, der er gode. Måske er realistisk et forkert udtryk at bruge. Realistisk er det jo egentlig ikke ligefrem at købe mange skandinaviske, bare fordi man er en klub i Skandinavien. Sådan er det jo overhovedet ikke i virkeligheden. Men hvad skulle det ellers være?
Edit: Tillykke med dagen Søren, håber du får det über nice og en sejr til Danmark!
Søren91
Landsholdsspiller
«
Svar #4:
06 Sep 2008, 09:47 »
Det kan være meget lokkende at hente brasilianske og østeuropæiske spillere, netop fordi de er så enormt billige! Jeg oplever også tit, at de ikke kan tilpasse sig Danmark, men oplever også tit at spillerne bliver niveauer over suppen. Hentede Diogo til AaB engang, hvor han scorede 50 kasser pr. sæson i 3 sæsoner, hvorefter han blev solgt for 120 mio.! Det er selv lækkert at vinde alt fordi man har klassespillere, men er det sjovt?
Faktum er: Hvis du har en skandinav og en brasilianer med samme skills vil brasilianeren koste halvdelen. Men skal vi godt nok holde os til det fornuftige og realistiske, når vi kan klare os bedre med urealistiske saves?
Søren91
Landsholdsspiller
«
Svar #5:
06 Sep 2008, 09:56 »
Citat af: Cesc 06 Sep 2008, 09:44
Spændende emne, helt sikkert!
Jeg synes ligesom der manglede lidt FM-debat!
REALISME
Nogen folk pisser, rent ud sagt på realismen i spillet. Dem som virkelig hungrer efter succesc og trofæer. Jeg vil hellere skabe et realistisk hold, end jeg vil vinde titler. De skal jo nok komme, uanset hvad. Jeg kan ikke forstå at folk vil hente spillere, som ens klub ikke rigtig gør i virkeligheden. Jeg vil meget hellere se AC Horsens spille med 11 danskere i FM (!!) end 11 ukendte spillere fra hele verden. Det er noget andet i virkeligheden, hvor jeg egentlig er en smule ligeglad med hvor en spiller kommer fra, bare han er god. Hvis jeg var Arséne Wenger, vil jeg da først gå efter engelske spillere, men jeg respektere det i virkeligheden, bare ikke i FM.
Det er jo netop en vurdering om hvad man synes er sjovt. Jeg har desværre haft den oplevelse at succesen har været minimal, når jeg har hentet realistisk med AaB. Vi har desværre ikke råd til spiller som Tarik Elyounoussi osv. i en klub som AaB. Det er også en vurdering fra klub til klub om hvad der er realistisk. Fx kan FCM godt bære flere udlændinge end AaB.
UREALISTISK
Nogen folk vælger også at gå denne vej, hvilket jeg naturligvis respektere, det er bare ikke min stil. Jeg kan da godt forstå at man henter en syd europæer med fantastiske stats, bare det ikke bliver alt for mange. Hvis man har et hold udelukkende med udenlandske spillere bliver det for meget. Alt for meget. Der går en grænse mellem urealistisk og realistisk, synes jeg. Det er urealistisk når man kun har få spillere af egen nationalitet. Det er realistisk, når man har flest spillere af egen avl og nationalitet på holdet, synes jeg.
Ja, det er imo ikke sjovt at have et hold med ene udlændinge! Sæt nu eksemplet, at du spiller med SønderjyskE osv., som næsten ingen penge har. Hvis du har ambitioner om at nå toppen, er det vel næsten umuligt ved at hente flest danskere. De gode er jo for dyre for bundklubber. Mener i så det er acceptabelt her?
KAN MAN KALDE DET REALISTISK?
Lidt til tænkeren..
Jeg ved sgu' ikke helt om man kan kalde det for realistisk. Klubberne i dagens fodboldverden, vil jo bare købe spillere, der er gode. Måske er realistisk et forkert udtryk at bruge. Realistisk er det jo egentlig ikke ligefrem at købe mange skandinaviske, bare fordi man er en klub i Skandinavien. Sådan er det jo overhovedet ikke i virkeligheden. Men hvad skulle det ellers være?
Hmm, vil ikke give dig ret i det. Godt nok henter mange klubber afrikanske lottokuponer, men de fleste klubber henter spillere, der har tilknytning til skandinavien på en eller anden måde. Som du nævner har klubber som Arsenal jo ikke ret mange englændere i truppen, så realistisk med spillere af egen nationalitet er måske forkert at sige.
Edit: Tillykke med dagen Søren, håber du får det über nice og en sejr til Danmark!
Mange tak
Kunne godt tænke mig at høre for nogle der er ligeglade med realismen.
Niko
Gæst
«
Svar #6:
06 Sep 2008, 22:26 »
Hvorfor prøver ingen at viderefører denne fantasiske debat? Gider folk ikke at diskutere Football Manager mere eller hvad sker der?
Håber folk vil komme med et par imput her i tråden, for det kan udvikle sig til en fantastisk debat!
Rooland
Manager
«
Svar #7:
06 Sep 2008, 22:34 »
Jeg er indtil videre enig med meget af det der er skrevet i tråden. Jeg forsøger altid at købe så realistisk så muligt, da jeg syntes det er meget sjovere sådan. Jeg ville aldrig loade Tyskland eller Grækenland med, hvis jeg fx. ville spille i DK eller Spanien.
Dog er det altid sjovt at finde en enkelt ukendt stjerne til holdet, se ham blomstre i ligaen og til sidst sende ham afstd til en større klub med dobbelt fortjeneste.
Jeg ville aldrig købe en Real spiller til Barca, FCK spiller til BIF eller en River spiller til Boca Juniors. For det sker jo heller ikke så tit i virkeligheden
dowie
Reserveholdsspiller
«
Svar #8:
06 Sep 2008, 22:42 »
Er meget enig med Søren91.
Jeg spiller også meget med AaB, og her oplever jeg, at det er realisme >< udvikling.
Hvis man kun henter fra skandinavien, så er det begrænset, hvor godt et hold man kan samle internationalt.
Hvis man derimod henter unge, talentfulde spillere fra Brasilien, Argentina og Holland så er man efter et par år sikker på en CHL-plads hvert år..
Niszen
Reserveholdsspiller
«
Svar #9:
06 Sep 2008, 22:44 »
Det hele kommer også an på hvad man vil med sit save. Hvis du gerne vil vinde trofæer den første sæson, så bliver du nødt til at lave de mere urealistiske køb. Hvis du derimod gerne vil opbygge et godt hold som i stedet for at vinde trofæer den første sæson, intet vinder den første sæson men så den næste eller næsten igen kører alle hold over fordi man har opbygget et hold. Jeg har tænkt meget over at i FM 09 vil jeg lave en "plan" over hvad jeg vil med mit save. Vil jeg opbygge et godt hold som er fremtidssikret eller bare købe urealistiske spillere som jeg ikke kender IRL. Der er udfordring i at opbygge et hold og det vil jeg prøve i FM 09.
Jeg er ikke så god til det med at debattere, men jeg prøver.
Manchester United
Odense Boldklub
Hallas
Gæst
«
Svar #10:
06 Sep 2008, 22:45 »
Engang søgte jeg for det meste efter billige spillere, og så var det sådan set ligemeget, hvor spilleren var fra, og om købet var realistisk. Her i mine seneste 'saves' har jeg dog oppet 'realismen' og i min nuværende blog, har jeg da opsat regler, som gør købene mere nationale, og om de så blive mere 'realistiske' er op til læseren.
Som du siger, Cesc, tror jeg dog, at der ikke er en bestemt grænse for, om et køb er urealistisk eller ej. Man ser jo Real Madrid købe en Robinho for noget tid siden, og det er jo fordi de har scouts omkring i verden. Han er jo en brasilianer, men dette gør jo ikke købet mindre 'realistisk', idet de har haft scouts på ham. Det behøver man ikke i FM, man kan bare finde talenterne på nettet, og det er nu engang den største forskel på FM og rigtig fodbold. (Udover at FM selvfølgelig er på en skærm
)
Jeg tror, at det er op til den pågældende spiller selv, om man gør sine køb realistiske eller ej. I et spil kan man satse på talentspejding rundt omkring i verden med FC Midtjylland, og så købe og udprøve spillere af efter reporter, og så er købet vel realistisk, men jo ikke af en skandinav. I et andet spil kan man bare finde navnene på nettet, og se, jamen ham Kerlon kan man få billigt, ham napper jeg da, uden egentlig at have haft kendskab til ham før eller kende ham i sit save. Derfor mener jeg, at man gør sine egne køb så realistiske, som man vil have dem, og FM er nu engang bygget op sådan, at det betyder en papnæse, om man scouter spillere eller finder navnene på nettet. Realismen betyder intet i FM, men selv er jeg begyndt at værdsætte den.
Virker indlægget uforstående, så spørg endelig
«
Seneste Redigering: 06 Sep 2008, 22:48 af Hallas
»
Blankesten
Førsteholdsspiller
«
Svar #11:
06 Sep 2008, 23:08 »
Meget god tråd.
jeg spiller næsten kun med danske hold og jeg tænker faktisk slet ikke over om det er, realistiske eller urealistiske køb jeg laver. Hvis spilleren er bedre end de spillere jeg har, så køber jeg ham, også selvom om han er en ukent japser eller tysker .. Jeg prøver på at skabe det bedste hold som overhovedet muligt og vinde flest mulig trofæer i karrieren.
Og det der er mest sjovt er, at når man så har klaret sig godt i championsleague og uefa, så begynder du at kunne hente gamle profiler til klubben. fx Giggs, Nedved, Cannavaro
Jeg tager da også nogle gange en gemmer med de store hold (arsenal, Barcelona, Inter) hvor jeg der prøver at spille så realistik som overhovedet muligt
Det var mit syn på realistiske og urealistiske køb.
!! Supra Societatem Nemo !!
-LFC-
Manager
«
Svar #12:
06 Sep 2008, 23:27 »
Hmm...intressant emne som helt sikkert burde skabe en spændende debat.
Jeg køber aldrig urealistisk. Køber altid dem jeg mener er realistisk mulige. Det vil sige, at jeg f.eks. aldrig køber en som Robinho ti Liverpool, da jeg ikke rigtigt synes, at det er realistisk selvom der er så meget der efterhånden kan ske i moderne fodbold. Vi så jo f.eks. for få dage siden, at Robinho røg til City, hvilket de fleste nok villet have dømt som et urealistisk skifte før det endeligt skete. Så på absolut topplan er det egenligt svært, at se hvad der er realistisk og, hvad der ikke er.
I dansk fodbold (Eller egenligt bare skandinavisk) er realismen mere til at tage og føle på. Man ser jo nok ikke en Bogdan Stancu ryge til Brøndby f.eks. da det nok vil være smartere for ham at blive i Rumænien også tage videre til en god klub i de store lande, hvis der var en der var intresseret. Jeg har selv kun haft Stancu en gang i Brøndby, hvor jeg prøvede ham for, at se om han var så god som han egenligt gik for at være. Ydermere er det jo også meget urealistisk, at det er muligt, at få spillere som Tymoschuk, Arshavin, Van der Vaart (Uden update altså) til danske topklubber og derfor har jeg aldrig købt dem selvom jeg kunne have gjort det. Jeg vandt faktisk mesterskabet selvom jeg havde et elendigt efterår ved kun at købe spillere som på en eller anden måde havde relation til den danske liga bortset fra Ropotan som jeg købte pga. Zones blog.
Disse spillere købte jeg og blev mestre med:
Simon Kjær, FCM - 20 millioner
Leon Jessen, FCM - 11 millioner
Patrick Mtiliga, NAC Breda - 20 millioner
Kristian Onstad, Esbjerg - 15 millioner
Niki Zimling. Esbjerg - 19 millioner
Gilberto, Horsens - 15 millioner
Adrian Ropotan, Dinamo Bukarest - 11 millioner
luca
Juniorspiller
«
Svar #13:
07 Sep 2008, 15:04 »
Er egentlig selv lidt ligeglad med om hvorvidt en spiller er realistisk eller ikke. Jeg går efter at vinde trofæer og opbygge et hold der spiller med om de store titler. Derfor gir jeg også Jacob ret i at hvis jeg ser en spiller som er billig og god og ser fornuftigt ud med hvordan han har spillet er der stor chance for at han ryger til klubben.
Det jo også vildt svært at skelne mellem realistisk eller ikke for hvor går grænsen? Selvfølgelig ikke hvis FCK eller en anden klub omkring samme niveau køber en stjerne spiller til klubben. Men hvis jeg havde pengene og
muligheden for at købe en kendt spiller (Van der Vaart o.s.v.) til f.eks. FCK ville jeg afgjort gøre det da jeg synes det er fedt at købe en spiller som man sikkert ikke ville se skifte til en dansk liga i virkeligheden.
TNT
Ynglingespiller
«
Svar #14:
07 Sep 2008, 15:09 »
Jeg er bestemt ikke ligeglad mht. realistiske indkøb. Jeg køber meget sjældent spillere fra en ærkerival, selvom det i ny og næ kan ske (også i virkelighedens verden), men ellers holder jeg fingrene væk.
Hvis jeg styrer et dansk hold, går jeg hovedsageligt efter skandinaviske spillere, da jeg mister lysten til et spil, hvor jeg er et dansk hold uden en eneste dansker på holdet (;
Så jo, realisme er en vigtig faktor i min FM-verden.
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »