home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1019 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Realistiske indkøb
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Realistiske indkøb  (Læst 2309 gange)
søgaard
Gæst

Sv: Realistiske indkøb
« Svar #15: 07 Sep 2008, 15:19 »

Jeg prøver at holde det så realistisk så muligt, ved at købe spillere fra nabolandene eller fra lande, hvor mange spillere allerede kommer fra. F.eks. hvis jeg er Barcelona, så køber jeg næsten kun Spaniere, brasilianere og argentinere. Der dog undtagelser ligesom i den virkelig verden. Jeg har. eks. i mit nuværende spil med Barcelona, et nord irlænder, en hollænder, en belgier, en dansker og et par tyskere. Men ellers er det kun spanske, brasilianske og Argentinske spillere jeg stiller op med

coKey
Ynglingespiller

« Svar #16: 07 Sep 2008, 15:42 »

Jeg køber aldrig urealistisk.

Simon Kjær, FCM - 20 millioner
Leon Jessen, FCM - 11 millioner
Patrick Mtiliga, NAC Breda - 20 millioner
Kristian Onstad, Esbjerg - 15 millioner
Niki Zimling. Esbjerg - 19 millioner
Gilberto, Horsens - 15 millioner
Adrian Ropotan, Dinamo Bukarest - 11 millioner

Du ville have købt realistisk hvis du som fck/brøndby havde købt max 2 af disse spillere... jovist er alle sammen rimelige realistiske mål for danske topklubber, men det bliver urealistisk når du går ud og køber for en samlet værdi af 111 mio kr.

Når det er sagt, så vil jeg som så mange andre mene at det er svært at definere hvor grænsen mellem realistisk og urealistisk går... Europæiske topklubber køber hvert år sydamerikanske lottokuponner i rimelig store mængder i håb om at den næste Messi skulle være iblandt. Og med pengene i dagens fodboldverden med alle de rigmænd der køber klubber til højre og venstre, så er det man må spørge sig selv om det vi synes er urealistisk i virkeligheden ikke er blevet temmelig realistisk??

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #17: 13 Sep 2008, 11:42 »

Engang søgte jeg for det meste efter billige spillere, og så var det sådan set ligemeget, hvor spilleren var fra, og om købet var realistisk. Her i mine seneste 'saves' har jeg dog oppet 'realismen' og i min nuværende blog, har jeg da opsat regler, som gør købene mere nationale, og om de så blive mere 'realistiske' er op til læseren.

Som du siger, Cesc, tror jeg dog, at der ikke er en bestemt grænse for, om et køb er urealistisk eller ej. Man ser jo Real Madrid købe en Robinho for noget tid siden, og det er jo fordi de har scouts omkring i verden. Han er jo en brasilianer, men dette gør jo ikke købet mindre 'realistisk', idet de har haft scouts på ham. Det behøver man ikke i FM, man kan bare finde talenterne på nettet, og det er nu engang den største forskel på FM og rigtig fodbold. (Udover at FM selvfølgelig er på en skærm Wink)

Jeg tror, at det er op til den pågældende spiller selv, om man gør sine køb realistiske eller ej. I et spil kan man satse på talentspejding rundt omkring i verden med FC Midtjylland, og så købe og udprøve spillere af efter reporter, og så er købet vel realistisk, men jo ikke af en skandinav. I et andet spil kan man bare finde navnene på nettet, og se, jamen ham Kerlon kan man få billigt, ham napper jeg da, uden egentlig at have haft kendskab til ham før eller kende ham i sit save. Derfor mener jeg, at man gør sine egne køb så realistiske, som man vil have dem, og FM er nu engang bygget op sådan, at det betyder en papnæse, om man scouter spillere eller finder navnene på nettet. Realismen betyder intet i FM, men selv er jeg begyndt at værdsætte den.

Virker indlægget uforstående, så spørg endelig Smiley
Selvfølgelig er det op til den enkelte bruger om hvorvidt man vil spille realistisk eller ej. Det største problem er lige pt, at vi ikke kan blive enige om hvad realisme er. Jeg forsøger derfor at komme med en definition, som så kan diskuteres. Når/hvis vi får en definition på plads kan vi diskutere endnu mere sagligt!

Realisme: Livsanskuelser der holder sig til de faktiske erkendinger. Sådan lyder en definition, hvis du slår op i en ordbog.

Realisme er imo at det ligner virkeligheden. Det vil hele tiden være en vurdering om FCK kunne finde på at hente en araber eller ej, eller om AaB ville betale 8 mio for en angriber. Jeg vil ikke komme med mit synspunkt på dette. Der er dog nogle væsentlige faktorer som spiller ind: Pris, nationalitet, historie, omdømme, situation (hvis en spiller er transferlistet eller utilfreds ol.)

Tak for de gode indlæg so far! Keep em comming ! Wink

NickTregub
Juniorspiller
**

« Svar #18: 19 Sep 2008, 11:09 »

Jeg er mest til det realistiske. Har spillet fire sæsoner med Brøndby, og min trup har otte udlændinge i starteren (heraf 4 skandinavere), og seks af de syv på min bænk er danskere. Heraf fire af egen avl.
Ved ikke, om i har lagt mærke til det, men jeg synes også, at hvis jeg f.eks. køber Rene Mihelic til Brøndby, vil han gerne væk efter en-to sæsoner, men køber jeg ... Lad os sige Zimling, så kan jeg have ham i fem år, uden han klager! Der er altså en forskel på udenlandske spillere og danske. Og igen en forskel på folk fra asien/amerika/afrika/sydeuropa og spillere fra skandinavien!
For at gøre spillet mere realistisk, sørger jeg også for at spille med helt nye hold HVER gang, jeg starter et nyt save (Jeg har spillet med Sevilla, Millwall, Hoffenheim, Brøndby, Værløse BK, Corinthians), også udelukkende hente spillere, jeg selv er stødt på i spillet, dvs. ikke spillere fra tidligere savegames eller spillere, man har hørt om andetsteds. På den måde synes jeg, at spillet kommer til at lægge sig mere op ad virkeligheden.
« Seneste Redigering: 19 Sep 2008, 11:31 af NickTregub » Logged

Nok kan vi tabe, men Brøndby IF vil aldrig kunne besejres.

NiielsenxD
Førsteholdsspiller

« Svar #19: 19 Sep 2008, 11:21 »

når jeg køber spillere plejer jeg aldrig og have problemer med at de vil væk?
kun at der kommer forespørgelser efter 1-2 seasonner fra alle de store hold.

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

NickTregub
Juniorspiller
**

« Svar #20: 19 Sep 2008, 11:32 »

når jeg køber spillere plejer jeg aldrig og have problemer med at de vil væk?
kun at der kommer forespørgelser efter 1-2 seasonner fra alle de store hold.

Har du spillet med f.eks. Brøndby og købt et stort udenlandsk talent? Så vil du hurtigt opleve det ..

Nok kan vi tabe, men Brøndby IF vil aldrig kunne besejres.

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010