home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23447
  2 Brugere, 538 Gæster Online.

Nyeste Bruger: cruzsofia8311
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 341 342 [343] 344 345 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 826808 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Chelsea tråden
« Svar #5130: 28 Sep 2012, 21:05 »

Du overser en vigtig detalje. Det engelske retssystem kunne ikke bevise, at John Terry skulle have udtalt racistiske fraser i en fornærmende facon. Det kunne FA i Suarez-sagen.

Det forkerte ved JTs straf, er at han er blevet straffet uden der er valide beviser. Noget jeg vil kalde et karaktermord.

Det er 2 uafhængige rets indstandser som intet har med at gøre med hinanden.

Suarez er også straffet uden faste beviser? Er det ikke karaktermord?

Og hvis JT er dømt efter de samme paragrafer som Suarez skal han have 8 dage, og intet mindre. Andet er karaktermord mod Suarez.

JKJ
Gæst

« Svar #5131: 28 Sep 2012, 21:09 »

.
Med al respekt, så tror jeg også at især I Liverpool-fans kører det mere op end det behøver. I har en periode hvor I føler jer ramt af alt, hvad end det så er FA, uheld eller dommerfejl. Jeg skal ikke gøre mig til herre over, hvorvidt det er korrekt, men I bliver simpelthen nødt til før eller siden at flytte fokus hen på noget andet end alle rundt om. Det er dog en lang diskussion.

FA kan jo ikke dømme i en sådan sag ud fra ønsket om der skal lægges låg på episoden. De skal og bør dømme en fair retssag, hvad end den så får Chelsea fans, Liverpool fans eller nogle tredje op af stolene. Andet er jo skævt.

Har jeg lidt svært ved at se vi gør. Begge er dømt for nogle racistiske udtaleser og den ene får dobbelt så lang straf som den anden. Hvorfor skulle vi ikke føle os ramte?

Bevars JT skal da betale en bøde der er langt større end den Suarez fik, men med de uge-lønninger de får så er han nok ret meget ligeglad, hvis da ikke lige Chelsea betaler den for ham.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5132: 28 Sep 2012, 21:16 »

Og hvis JT er dømt efter de samme paragrafer som Suarez skal han have 8 dage, og intet mindre. Andet er karaktermord mod Suarez.

Som nævnt tidligere, er det ikke tilfældet. Terry er kendt skyldig i 'misconduct', ikke racisme.

EDIT: Derudover er det selvfølgelig ikke altid man får samme straf blot fordi man er tiltalt efter samme paragraf. Grovheden og mængden skal selvfølgelig vurderes også, og her overstråler Suarez' udtalelser jo langt Terrys.
« Seneste Redigering: 28 Sep 2012, 21:20 af g00n » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #5133: 28 Sep 2012, 21:38 »

Som nævnt tidligere, er det ikke tilfældet. Terry er kendt skyldig i 'misconduct', ikke racisme.

EDIT: Derudover er det selvfølgelig ikke altid man får samme straf blot fordi man er tiltalt efter samme paragraf. Grovheden og mængden skal selvfølgelig vurderes også, og her overstråler Suarez' udtalelser jo langt Terrys.

Det er jo så din påstand. Andre siger det modsatte. Så det er vel en smagssag  Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5134: 28 Sep 2012, 21:40 »

Det er jo så din påstand. Andre siger det modsatte. Så det er vel en smagssag  Peace

Absolut, og kommissionen har så været enige med mig Wink

JKJ
Gæst

« Svar #5135: 28 Sep 2012, 22:01 »

Absolut, og kommissionen har så været enige med mig Wink

Med andre ord, du er enig med FA  Shockeret

Den lader jeg lige stå så  Peace

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5136: 28 Sep 2012, 22:14 »

Med andre ord, du er enig med FA  Shockeret

Den lader jeg lige stå så  Peace

Tjah, lige det ene punkt er vist mere undtagelsen end reglen Tunge

DeBuur
Manager

« Svar #5137: 29 Sep 2012, 08:58 »

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til den dom her. Jeg er brand ærgerlig, da han jo var frikendt i retten, men på den anden side så tror jeg egentlig også, at dette er en billig straf. Sådan som jeg har forstået det, så skal retten have et bevis, mens FA dømmer efter, hvad der er mest sandsynligt. Derfor kan de godt dømme Terry. Skuffet - ja, men vi skal nok klare os, og jeg havde gerne solgt den for 4 dage, da Suarez fik sin dom på 8 spilledage.

Holder bestemt ikke af Terry... men det må sgu være underligt at modtage en straf for noget man i domstolene er frikendt for - naturligvis skader disse racisme sager fodbolden..men FA skader sig selv endnu mere ved at dømme efter hvad der er sandsynligt og ikke hvad der er bevist.

Skulle FA retfærdiggøre sig selv så måtte de holde en ens linje og give 8 dage til Terry... men IMO så skulle de begge have haft nul dage.

YNWA

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #5138: 29 Sep 2012, 10:49 »

Holder bestemt ikke af Terry... men det må sgu være underligt at modtage en straf for noget man i domstolene er frikendt for - naturligvis skader disse racisme sager fodbolden..men FA skader sig selv endnu mere ved at dømme efter hvad der er sandsynligt og ikke hvad der er bevist.

Skulle FA retfærdiggøre sig selv så måtte de holde en ens linje og give 8 dage til Terry... men IMO så skulle de begge have haft nul dage.

Læs nu hvad g00n skriver. De er ikke dømt for det samme.

Manchester United

Anfield Road
Manager

« Svar #5139: 29 Sep 2012, 11:01 »

Men hvorfor ikke?

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #5140: 29 Sep 2012, 12:14 »

Men hvorfor ikke?

Det skal jeg ikke kunne sige. Men stop nu med at sige at de skulle have det samme. En tyv og en drabsmand skal jo heller ikke have samme straf. De er dømt for noget forskelligt, hvorfor har jeg ingen idé om.

Manchester United

DeBuur
Manager

« Svar #5141: 29 Sep 2012, 12:25 »

Pointen er at Terry er frikendt i retten og efterfølgende giver FA ham karantæne... det er sgu da grotesk

FA har et problem hvis de "dømmer" udfra hvad der sandsynligvis er sket fremfor hvad der kan bevises..det holder jo ikke.. nå men det giver jeg ikke ævle rundt i snart skal vi se et af årets store kampe i PL et Arsenal hold som skal finde sig selv efter RvP og et stærkt Chelsea hold som jeg tror kan tage PL titlen efter tæt kamp med Man City.

YNWA

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #5142: 29 Sep 2012, 12:45 »

Pointen er at Terry er frikendt i retten og efterfølgende giver FA ham karantæne... det er sgu da grotesk

FA har et problem hvis de "dømmer" udfra hvad der sandsynligvis er sket fremfor hvad der kan bevises..det holder jo ikke..

Jeg syntes ikke det er grotesk... det er da to forskellige situationer. Han er frikendt i retten efter nogle paragraffer, som ikke kunne bevises! - Han har erkendt han har sagt "black cunt", om det er ment eller sagt som en gentagelse, så er det ikke okay! - Det er jo også derfor han dømmes som "misconduct" af spillet og ikke som racisme og dermed er der er anden strafferamme i FA for racisme og "misconduct", hvorfor det giver karantæne + en kæmpe bøde.

Man skal huske at have for øje at  bare fordi han ikke er dømt racist, så betyder det ikke at han ikke kan have bragt spillet i miskredit. Det er altså ganske hårdere at blive dømt som racist i retten end at blive dømt af FA for at have bragt spillet i miskredit.

Det er altså ikke det samme som der har været på spil. Jeg syntes det er ganske ok at han bliver dømt af FA, men ikke hvis han var blevet dømt som racist... der er kæmpe forskel.

derudover så havde Terry jo ret i at Ferdinand og hans bror er helt væk. Kom nu videre og giv hånden! De har sku da også gjort ting på fodboldbanen som ikke er pæne, men folk er kommet videre! Det skal de 2 også se at komme!

nå men det giver jeg ikke ævle rundt i snart skal vi se et af årets store kampe i PL et Arsenal hold som skal finde sig selv efter RvP og et stærkt Chelsea hold som jeg tror kan tage PL titlen efter tæt kamp med Man City.

Jeg er ganske enig i at det bliver en stor kamp her om en times tid, når Chelsea skal på besøg hos Arsenal. Chelsea holdet har været meget ustabile i præstationerne, og har på det seneste haft svært ved at score mål (på nær mod Ståle drenge). Kreativiteten er stadig ikke som jeg godt kunne tænke mig det, men spillestilen er stille og roligt ved at blive ændret. Vi spillede ganske offensivt mod Juventus, men kunne ikke klare det sidste. Vi skabte chancer, men var ineffektive foran kassen! Det skal forbedres, hvis man skal vinde mod Arsenal idag. Forsvaret har også været en sjov størrelse og er i mine øjne stadig vores svage punkt. Jeg håber på at RDM snart finder frem til denne opstilling i forsvaret: C. Azpilicueta - B. Ivanovic - G. Cahill -  A. Cole

På mitbanen har Mikel stadig svært ved at overbevise mig, men efter Essien blev skippet afsted, så er han og Lampard mine favoritter.

Offensivt har vi fået de kreative spillere, men Oscar skal stadig vende sig til det mere fysiske spil i Premier League, men mod et hold som Arsenal, som mere et teknikere og boldspillende tror jeg han kan vise sit værd. Mata er stadig ikke kommet i form og lider nok stadig efter en EM slutrunde i sommers. Hazard... mums! Angrebet ser jeg faktisk mange bedre perspektiver i Sturridge, som er teknisk stærkere end Torres og har lidt mere fart og kan mere på egen hånd. Dog er jeg lettere forelsket i Torres arbejdsraseri og evnen til at vise vilje!
Dermed håber jeg at vores opstilling i dag er som følger

P. Cech

C. Azpilicueta  - B. Ivanovic - G. Cahill - A. Cole

J Obi Mikel - Lampard

Ramires - Oscar - Hazard

Torres

Jeg følger faktisk ikke nok med i PL til at kunne vurdere vores chancer mod Arsenal, men er sikker på vi har holdet til at vinde, men det er disse kampe, at vi skal vise vi er et tophold og har viljen til at vinde Premier League!
« Seneste Redigering: 29 Sep 2012, 12:47 af Hcan » Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Korzika
Gæst

« Svar #5143: 29 Sep 2012, 13:10 »

Så er det tid til en rigtig svær kamp. Arsenal har virkelig spillet sig op og de var overraskende gode, da de mødte Manchester City. Det er en super svær kamp, hvor jeg tror Arsenal vil være mest i boldbesiddelse. Jeg tror nøglen for os vil være omstillingsspillet, hvor vi kan gøre ondt på alle forsvar. En nøgleduel kunne være Hazard/Jenkinson. En duel, der sagtens kunne falde ud til vores fordel.

Jeg vil gerne sælge kampen for en uafgjort.

DAGENS XI:
Cech
Ivanovic, D Luiz, JT (c), Cole
Ramires, Mikel
Mata, Oscar, Hazard
Torres

Lamps fravalgt. Modig beslutning af Robbie. Desværre har Lamps ikke været god nok i denne sæson. Selvom vi dog godt kunne bruge hans rutine til denne kamp. Ramires er dog en fin erstatning. Han arbejder hårdt for sagen og bidrager med massere af energi og hurtighed. Glæder mig til at se Mata, Oscar og Hazard! En meget interessant trio. Smiley

Hallihallo
Landsholdsspiller

« Svar #5144: 29 Sep 2012, 14:18 »

Udemærket fra vores side indtil videre. Ærgeligt at Torres ikke afslutter i stedet for at tage trækket - mener der er straffespark, Koscielny stikker foden frem, rammer ikke bolden og forhindrer Torres afslutning. Når det så er sagt, så var det en afslutning fra Torres ved målet, som vi har savnet. Han skal ikke have tid til at tænke, han skal bare sætte foden på - det er sådan han scorer.

Oscar har ikke gjort det godt, og jeg håber på at se Moses inde i stedet for ham og så Mata i midten.

Sider: 1 ... 341 342 [343] 344 345 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010