home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
04 Nov 2024, 21:45 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23447
  0 Brugere, 642 Gæster Online.

Nyeste Bruger: cruzsofia8311
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 340 341 [342] 343 344 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 826834 gange)
Hcan
Landsholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #5115: 27 Sep 2012, 23:25 »

Hvorfor er han det? Fordi han bliver forulempet iform af racediskrimination?

Nej - fordi han er bror til en anden CUNT :O))

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Hallihallo
Landsholdsspiller

« Svar #5116: 28 Sep 2012, 00:54 »

Men det betyder at black cunt er ok at sige, bare man ikke er racist?  funny
Det er ikke i orden at kalde nogen idoter og lignende, men det bliver folk da ikke straffet for.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #5117: 28 Sep 2012, 08:21 »

Hehe, det noget some JT og hans advokat har brygget sammen, hvad tror du JT betaler ham for?
Jeg ser det som en meget dårlig undskyldning og jeg kan inderst inde ikke se, hvorfor at Anton vil straffe JT unødvendigt og, da han er kaptajn på det engelske landshold og mange-årig partner til sin egen bror Rio.
Uden at kende til JTs og Rios forhold - pre racisme-episoden - vil jeg mene og tro, at de havde et fornuftigt forhold.
Uanset hvad må vi blive enige om at "Black Cunt" er værre end "negrito".

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5118: 28 Sep 2012, 08:59 »

Uanset hvad må vi blive enige om at "Black Cunt" er værre end "negrito".

Som jeg har sagt flere gange tidligere - det eneste tidspunkt ordet "negrito" bliver nævnt i Suarez-rapporten, er som kælenavn på den mexicanske spiller Omar Esparza. Suarez blev anklaget for at have sagt til Evra at han sparkede ham "fordi han er sort" (porque tu eres negro), at han ikke snakker med sorte (no hablo con los negros), og "Okay, blackie, blackie, blackie" (Dale, negro, negro, negro).

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #5119: 28 Sep 2012, 13:05 »

Som jeg har sagt flere gange tidligere - det eneste tidspunkt ordet "negrito" bliver nævnt i Suarez-rapporten, er som kælenavn på den mexicanske spiller Omar Esparza. Suarez blev anklaget for at have sagt til Evra at han sparkede ham "fordi han er sort" (porque tu eres negro), at han ikke snakker med sorte (no hablo con los negros), og "Okay, blackie, blackie, blackie" (Dale, negro, negro, negro).
Okay, det vidste jeg så ikke. Det ændrer dog ikke på at jeg synes Terrys straf er MEGET heldig i forhold til Luis Suarez'.. Han skulle minimum have lige så mange dage.. Det var jo stadig kun påstand mod påstand i Suarez og Evra sagen.

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5120: 28 Sep 2012, 13:32 »

Okay, det vidste jeg så ikke. Det ændrer dog ikke på at jeg synes Terrys straf er MEGET heldig i forhold til Luis Suarez'.. Han skulle minimum have lige så mange dage.. Det var jo stadig kun påstand mod påstand i Suarez og Evra sagen.

At det kun var påstand mod påstand er vist som man tager det, men både Dirk Kuyt og Damien Comollis vidneudsagn er ikke ligefrem heldige for Suarez' sag - jeg citerer fra rapporten (som jeg endnu engang gerne vil anbefale folk at læse inden de udtaler sig):

"It is to be remembered that Mr Comolli's initial understanding was that Mr Suarez had said to Mr Evra "Porque tu eres negro". This is what Mr Comolli said to Mr Marriner and what Mr Dowd noted down (save for what was perhaps  some linguistic variation or confusion between "eres" and "es"). Mr Kuyt also understood Mr Suarez to have used
Dutch words which translated as "Because you're black"."

« Seneste Redigering: 28 Sep 2012, 13:35 af g00n » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #5121: 28 Sep 2012, 14:56 »

At det kun var påstand mod påstand er vist som man tager det, men både Dirk Kuyt og Damien Comollis vidneudsagn er ikke ligefrem heldige for Suarez' sag - jeg citerer fra rapporten (som jeg endnu engang gerne vil anbefale folk at læse inden de udtaler sig):

"It is to be remembered that Mr Comolli's initial understanding was that Mr Suarez had said to Mr Evra "Porque tu eres negro". This is what Mr Comolli said to Mr Marriner and what Mr Dowd noted down (save for what was perhaps  some linguistic variation or confusion between "eres" and "es"). Mr Kuyt also understood Mr Suarez to have used
Dutch words which translated as "Because you're black"."

Der står jo ikke noget om at han har sagt det. Der står at de har forstået det sådan at han har sagt det.
Og den kære Comolli er måske blevet god til portugisisk/spansk siden han er så sikker.

Selv et sprog som engelsk, som jeg synes jeg er rimelig til, kan jeg forveksle et ord med noget andet hvis det går lidt hurtigt. Hvorfor skulle han ikke gøre det samme?

Lige meget hvad Suarez fik 8 dage. JT bliver også dømt for racisme og får kun det halve, 4 dage. Hvorfor den forskel?

Hvis man udtaler sig racistisk til en anden spiller skal det straffes på stedet, men straffen skal være ens for alle.

Men det viser jo igen at FA ikke har styr på en skid.
Den her dom skaber langt mere debat og uro pga forskellen mellem denne sag og Suarez v Evra sagen, end den ligger låg på noget som helst.
Flot FA.
« Seneste Redigering: 28 Sep 2012, 15:11 af JKJ » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5122: 28 Sep 2012, 15:10 »

Der står jo ikke noget om at han har sagt de. Der står at de har forstået det sådan at han har sagt det.
Og den kære Comolli er måske blevet god til portugisisk/spansk siden han er så sikker.

Hehe, når selv ens egen holdkammerat og direktør i klubben mener at have hørt det samme som Evra, så kunne det i hvert fald tyde på at der er lidt om snakken.

Angående forskellen på straffen skal jeg ikke gøre mig alt for klog på det, da jeg ikke har sat mig ret meget ind i John Terry-sagen, men efter min mening er den (påståede) grad af Suarez' udtalelser absolut værre end at have kaldt nogen en "black cunt".

Ikke at FA ikke er en samling inkompetente røvhuller, for det er de uden tvivl.

(PS: Det er i øvrigt kun Suarez som er dømt for racisme, Terry er vistnok kun dømt for 'misconduct', som angiveligt kun kan give 4 kampe. Har jeg læst.)

JKJ
Gæst

« Svar #5123: 28 Sep 2012, 15:15 »

Hehe, når selv ens egen holdkammerat og direktør i klubben mener at have hørt det samme som Evra, så kunne det i hvert fald tyde på at der er lidt om snakken.

Angående forskellen på straffen skal jeg ikke gøre mig alt for klog på det, da jeg ikke har sat mig ret meget ind i John Terry-sagen, men efter min mening er den (påståede) grad af Suarez' udtalelser absolut værre end at have kaldt nogen en "black cunt".

Ikke at FA ikke er en samling inkompetente røvhuller, for det er de uden tvivl.

(PS: Det er i øvrigt kun Suarez som er dømt for racisme, Terry er vistnok kun dømt for 'misconduct', som angiveligt kun kan give 4 kampe. Har jeg læst.)

Ikke fordi vi er uenige her. Men det er jo kun påstande de kommer med. De ved jo ikke hvad han rent faktisk har sagt.

Jeg er måske naiv. Men troede at man i den vestlige verden kun blev dømt hvis man havde 100% klare beviser.
Det har jeg stadig ikke set eller læst mig til i den sag. Og for den skyld heller ikke i JT sagen Wink

Desuden synes jeg ikke Suarez udtalelser er værre end det JT skulle have sagt. Men det er jo en smags sag Wink

Korzika
Gæst

« Svar #5124: 28 Sep 2012, 15:25 »

Lige meget hvad Suarez fik 8 dage. JT bliver også dømt for racisme og får kun det halve, 4 dage. Hvorfor den forskel?

Hvis man udtaler sig racistisk til en anden spiller skal det straffes på stedet, men straffen skal være ens for alle.
Du overser en vigtig detalje. Det engelske retssystem kunne ikke bevise, at John Terry skulle have udtalt racistiske fraser i en fornærmende facon. Det kunne FA i Suarez-sagen.

Det forkerte ved JTs straf, er at han er blevet straffet uden der er valide beviser. Noget jeg vil kalde et karaktermord.

PhilipFlink
Manager

« Svar #5125: 28 Sep 2012, 15:30 »

Det forkerte ved JTs straf, er at han er blevet straffet uden der er valide beviser. Noget jeg vil kalde et karaktermord.

Lad nu vær' .. Bare kig på Youtube .. Man kan tydeligt se han siger det ..

Korzika
Gæst

« Svar #5126: 28 Sep 2012, 17:41 »

Lad nu vær' .. Bare kig på Youtube .. Man kan tydeligt se han siger det ..
Som sagt: Der er blevet brugt rigtig land tid på at finde ud af, hvad der er blevet sagt. Der har været mundaflæsere i retten, og de ikke kunnet konkludere 100 %, hvad der er blevet sagt.

Swizz CataR
Manager

« Svar #5127: 28 Sep 2012, 18:10 »

Der står jo ikke noget om at han har sagt det. Der står at de har forstået det sådan at han har sagt det.
Men det argument kan man jo altid bruge så? Det er sådan de forstod, at han sagde det. Det holder jo ikke. De har jo ikke desto mindre gjort en del i begge sager for at finde frem til det korrekte resultat, og uden at det skal blive en Suarez-hetz, så tror jeg da sagtens, at han kunne have fundet på det - ligesåvel som Evra kunne det. Selvom jeg ikke tror at Terry er racist, så kunne jeg dog sagtens tro at han var en hård type, hvorfor han nemt kunne blive provokeret til at sige således.

Helt enig. Der burde være en klar regel i regelsættet omkring dette. Det ville sikre en mere lige strafafmåling. Problemet er bare altid at bevise det i sådanne intense opgør.

Men det viser jo igen at FA ikke har styr på en skid.
Den her dom skaber langt mere debat og uro pga forskellen mellem denne sag og Suarez v Evra sagen, end den ligger låg på noget som helst.
Flot FA.
Med al respekt, så tror jeg også at især I Liverpool-fans kører det mere op end det behøver. I har en periode hvor I føler jer ramt af alt, hvad end det så er FA, uheld eller dommerfejl. Jeg skal ikke gøre mig til herre over, hvorvidt det er korrekt, men I bliver simpelthen nødt til før eller siden at flytte fokus hen på noget andet end alle rundt om. Det er dog en lang diskussion.

FA kan jo ikke dømme i en sådan sag ud fra ønsket om der skal lægges låg på episoden. De skal og bør dømme en fair retssag, hvad end den så får Chelsea fans, Liverpool fans eller nogle tredje op af stolene. Andet er jo skævt.
« Seneste Redigering: 28 Sep 2012, 18:12 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #5128: 28 Sep 2012, 18:24 »

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til den dom her. Jeg er brand ærgerlig, da han jo var frikendt i retten, men på den anden side så tror jeg egentlig også, at dette er en billig straf. Sådan som jeg har forstået det, så skal retten have et bevis, mens FA dømmer efter, hvad der er mest sandsynligt. Derfor kan de godt dømme Terry. Skuffet - ja, men vi skal nok klare os, og jeg havde gerne solgt den for 4 dage, da Suarez fik sin dom på 8 spilledage.

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #5129: 28 Sep 2012, 19:41 »

Utroligt hvor meget forskel der egentlig er på Suarez og så alle andre i PL. 4 dage til Terry. Vil sige minimum 8, alt andet er en skandale overfor fodbolden, og viser hvor latterlige FA er.

Liverpool F.C

Sider: 1 ... 340 341 [342] 343 344 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010