home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:19:03 Lavilldrymn Pro Cyclin... 3, 5 dichloropyrido 3,...
29 Jun 2025, 22:17 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23593
  0 Brugere, 734 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kmnejbrcAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Kom med FM-debatterne!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Kom med FM-debatterne!  (Læst 6421 gange)
Yoggidk
Gæst

Sv: Kom med FM-debatterne!
« Svar #15: 30 Aug 2008, 22:24 »

Jeg syntes det er super med ikke-FM relaterede emner, og glæder mig til FM09 hvor der bestemt kommer en masse debat Wink

andersfa123
Gæst

« Svar #16: 30 Aug 2008, 22:30 »

Jeg er både enig og uenig i dig Cesc!

Jeg syntes der skal være plads til begge ting, altså Børnehaven er vel til de mere platte emner, som f.eks Natte-tråden som du jo nævner som eksempel, og Baren er vel bare til de seriøst debatter men som ikke har noget med Football Manager at gøre.

Selvfølgelig syntes jeg også at der skal gang i nogle flere Football Managers-tråde, i "Senest aktive tråde" er 90% af dem tråde som intet har med FM at gøre, ja okey der er så alle de blogge som er igang lige for tiden, men alligevel Wink

Niko
Gæst

« Svar #17: 30 Aug 2008, 22:34 »

Jeg synes da også at der skal være plads til begge, men der er alt for meget snak om platte-ting.

Det kan have noget at gøre med at der snart kommer et nyt, men det er vel en lidt dårlig undskyld, for sådan har det været det meste af året.

N17
Manager

« Svar #18: 30 Aug 2008, 22:35 »

Kan gentage mig selv - hvad er der så man kan debattere ordentligt?!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

andersfa123
Gæst

« Svar #19: 30 Aug 2008, 22:36 »

@Cesc

Kan faktisk kun give dig ret i det indlæg. Men måske kunne du vel selv bygge nogle emner op selv? Rullende Øjne

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #20: 30 Aug 2008, 22:37 »

Jeg er delt, meget delt endda.
Personligt elsker jeg at følge med i debatterne om FM, men det er sjældent jeg har noget at sige, faktisk mere eller mindre aldrig. For mig er, det ligesom VK, et spil som skal spilles osv.
Men jeg har det helt fint med at der også er andre ting på forummet, end bare manager, for det er jo ikke kun det vores liv handler om, vi vil jo gerne diskutere fodbold, andet sport, fritidsinteresser osv, og det er helt okay eller?
At der så ikke er mange fm debatter er jo et problem, men hvor er vi lige henne i sæsonen? Vi er i slutningen af den, men inden man rigtig begynder at glæde sig til næste udgivelse, så at der næsten ingen debatter er jo helt forstårligt..

Men hvis du og andre gerne vil diskutere FM, må I jo have noget i ærmet og ligesom andre stiller jeg spørgsmålet: hvad er det vi så kan diskutere nu ordentligt?

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #21: 30 Aug 2008, 22:42 »

Ved godt at du ikke snakker på vegne af crewet. Men hvis i absolut mener at der er så mange FM relaterede ting at diskutere/snakke om, så synes jeg da at i skulle komme igang med at oprette tråde, i er jo en del i det crew, det burde da kunne give en del tråde, som jo selvfølgelig er FM relateret  Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #22: 30 Aug 2008, 23:26 »

Jeg er 112% sikker på, at der kunne sættes gang i en endog meget ophedet debat for og imod brug af editor i FM f.eks. og hvad med for og imod updates, for og imod ændring af spillerstats i updates. Nogle ret aktuelle debatter, nu hvor transfervinduet er lukket, og enhver (næsten i hvert fald) FM side med respekt for sig selv, udgiver en transferupdate.

Så kunne man også diskutere de regler vi hver især sætter op for vores spil, hvad ligger til grund for vores beslutninger om hvad vi må og hvad vi ikke må, osv. Transferpolitik, er det noget ved altid at købe de samme spillere? spiller man ikke bare det samme spil hver gang, hvis man gør det? Taktikkerne; jeg er helt sikker på, at der findes masser forskellige opfattelser af hvad de enkelte instruktioner egentlig betyder, og hvordan de påvirker spillet. og igen, for og imod brug af downloadede taktikker og træningsprogrammer. Pressedelen; er der for få svarmuligheder, eller er det godt nok som det er, hvor svarmulighederne mere er et budskab, end et egentligt svar. Hvilke spillertyper foretrækker man at have på sit hold, og hvordan skal de bruges. Hvordan griber man et nyt spil an? hvad er det første man gør osv. Hvad er vigtigst i pre-season perioden? kassekampe, eller selvtillids boostere, eller en blanding?

Osv. kom ikke og sig, at der ikke er noget at diskutere i FM, heller ikke bare fordi den nuværende version har været på markedet i næsten et år.

Jeg er ret enig med Cesc, selvfølgelig skal der også være plads til nogle debatter der ikke har noget med FM at gøre, men synes det er ærgerligt, når de begynder at tage fokus fra det som egentlig er sidens rygrad, nemlig FM, gider man slet ikke diskutere FM, men hellere pjatte og diskutere alt andet, så kan man jo lige så godt fise ind på Arto eller lignende, i stedet for at hive Arto ind på FmF. Så vidt jeg husker fra dengang CmFreaks slog dørene op, så var hensigten med siden, at den skulle dække den "skæve" vinkel af FM på en seriøs måde, der var f.eks. mere fokus på LLM, end de andre sider på scenen havde, og i det hele taget lidt mere fokus på de mere skæve klubvalg og måder at spille spillet på. Dengang var der selvfølgelig også snak om andre ting end FM, men synes ikke det fyldte så meget som det gør nu.

N17
Manager

« Svar #23: 30 Aug 2008, 23:43 »

Nej, men DNE, som jeg sagde tidligere, så er det sgu svært at diskutere over længere tid, og de ting er jo blevet debatteret før. Du kan godt diskutere om man er for eller imod ændringer af spillerstats, men til hvad formål? De fleste downloader jo bare den update, som de mener passer bedst til dem. Så der kan jeg ikke se meget at diskutere. Du kan sige, at du er for eller imod. Jeg er da sådan set ligeglad med hvorfor du er for eller imod - for min holdning er, at hvem siger SI har sat de rigtige stats på fra start.

Hvorfor og hvordan vil du diskutere om man er for eller imod updates. Det kan da være fuldstændig ligemeget, da man igen bare kan lade være med at hente den, hvis man er imod. Der er ingen der tvinger, og det kan da være lige meget for mig om du henter den eller ej, og hvad grunden er.

Kan godt se hvad du mener omkring transferpolitik og vores egne regler, men jeg synes stadig ikke det er noget der kommer noget kød på. Den vil hurtigt dø, da jeg kan komme med mine valg, og så kan den næste komme med sine. Men du kan jo ikke diskutere på det efter min mening. Det vil ikke blive nogen længere tråd.

Taktikker fungere igen forskelligt fra person til person og fra spil til spil. Det er, som jeg skriver tidligere, ikke noget man kan debattere i et spil efter min mening. Jo du kan godt sige, at jeg foretrækker en 4-3-3, men altså, synes ikke der er noget i det. Og ja man kan sige om man er for eller imod, men det kommer der jo ingen debat ud af.

Jeg mener ikke der er noget af det som er værd at diskutere. Eller jo måske, men ikke noget der vil komme en længere en ud af, og forstår ikke, at I ikke opretter dem, hvis der er så mange. Men altså, efter jeg er blevet fodboldtræner irl, så betyder FM ikke så meget for mig. Ville da hellere diskutere træningsøvelser, taktikker osv. om irl fodbold Smiley

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #24: 01 Sep 2008, 09:12 »

Jamen det findes der sikkert også et forum der er beregnet til  Wink

Hvor der er folk der er uenige ligger der en potentiel lang debat. Flere af de emner jeg nævner, er emner, der i tidligere versioner af spillet kunne give en overordentlig lang og ophedet debat, i hvert fald på de sider jeg opholdt mig dengang. Måske er problemet bare en afspejling af det generelle samfundsproblem med, at folk har meget svært ved at se ud over deres egen næsetip, og er blæsende ligeglade med hvordan andre spiller deres spil, og hvorfor, selvom man måske kunne lære noget af det. Og igen, at debattere taktikker er jo ikke ensbetydende med, at man skal gøre som andre gør, man videregiver bare nogle af de erfaringer man selv har gjort sig, og kan argumentere for, hvorfor man mener det virker bedre, end hvad andre f.eks. gør. Personligt synes jeg det kunne være en interessant debat.

Og ja, du har da ret i at vi så bare selv kan prøve at skabe en sådan debat, men til hvad nytte, når den ikke bliver taget seriøst? enten kommer der ikke et eneste svar, hvilket flere gange har været resultatet, når jeg har forsøgt at sætte noget igang, og af samme grund kører jeg pt lidt på stand-by, for jeg er lidt ligeglad med hvad andre folk spiser og drikker, og ellers foretager sig om natten. Ellers drukner debatterne bare i hat og blå briller indlæg, der breder sig over i de seriøse debatter fra børnehaven.

Dalle75
Førsteholdsspiller

« Svar #25: 01 Sep 2008, 09:46 »

Man skal vel ikke bare debattere for debattens skyld?. Det jeg mener er: hvis ikke man har noget at sige angående FM hvorfor skal man så absolut blande sig i en debat?.

Jeg har kigget i tråden hvor man kan komme med sine ønsker til FM 2009. Der er jo en fin debat derinde, men hvad nytter det hvis ikke der er nogen fra SI Games eller med forbindelse til dem læser denne tråd?.

@Cesc.

Jeg synes du glemmer den debat der var da John Spurs lavede gennemgangen af de danske guldfavoritter. Hvis ikke det gav noget debat.....Jeg ved godt at det ikke er direkte FM-relateret, men der var virkelig en ophedet debat hvor man gav deres mening til kende.

Jeg syntes også at debatten herinde kan være lidt useriøs en gang i mellem, men prøv at se på alderen på dem der er brugere herinde.....mange er ikke engang konfirmeret endnu.

Jeg er dog glad for det gode mix herinde af seriøse og useriøse emner, og hvis der er noget man ikke gider at læse om kan man jo bare lade være Cool
« Seneste Redigering: 01 Sep 2008, 10:01 af Dalle75 » Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #26: 01 Sep 2008, 11:04 »

Man skal vel ikke bare debattere for debattens skyld?. Det jeg mener er: hvis ikke man har noget at sige angående FM hvorfor skal man så absolut blande sig i en debat?.

Jeg har kigget i tråden hvor man kan komme med sine ønsker til FM 2009. Der er jo en fin debat derinde, men hvad nytter det hvis ikke der er nogen fra SI Games eller med forbindelse til dem læser denne tråd?.

@Cesc.

Jeg synes du glemmer den debat der var da John Spurs lavede gennemgangen af de danske guldfavoritter. Hvis ikke det gav noget debat.....Jeg ved godt at det ikke er direkte FM-relateret, men der var virkelig en ophedet debat hvor man gav deres mening til kende.

Jeg syntes også at debatten herinde kan være lidt useriøs en gang i mellem, men prøv at se på alderen på dem der er brugere herinde.....mange er ikke engang konfirmeret endnu.

Jeg er dog glad for det gode mix herinde af seriøse og useriøse emner, og hvis der er noget man ikke gider at læse om kan man jo bare lade være Cool

Det er netop den holdning jeg ikke forstår, hvorfor debattere noget, når SI alligevel ikke læser med, og ændrer på det man gerne vil have ændret... Hvis der kommer en ide, der er god nok, skal den nu nok finde sin vej til SI, hvad enten det er gennem en direkte henvendelse, eller ved at nogen tager den med over på SI's eget community, hvor folkene fra SI jo læser med. I øvrigt synes jeg da heller ikke det er helt ligegyldigt, at komme med ønsker til forbedringer, forestil dig, at du ønsker dig en feature, som det så viser sig allerede eksisterer i spillet, uden at du lige kendte til den, det er der nok en anden der lige kommenterer på, og så har du mindsanten lært noget. Og det er egentlig også det de andre debatter kan bruges til, at lære noget, det er ikke sikkert du selv føler et behov for at lære noget, men hvis du deltager i debatten, kan det jo være, at nogen lærer noget af lige netop dit input.

Jeg har selv for noget tid siden forsøgt at starte en debat om folks syn på rugekasseklubber i LLM, da det er et emne jeg ikke rigtig har været i stand til at finde noget som helst om, i de regler der har været stillet op rundt omkring, det er ligesom om der ikke rigtig er nogen der har taget stilling, men det kan vel ikke passe, når der trods alt stadig er folk der spiller LLM, de må for pokker da også have en holdning til rugekasseklubberne så. Jeg fik desværre bare ingen input, og tråden forsvandt hurtigt i mængden af mere ligegyldige "debatter". Så jeg er stadig lidt splittet i mit syn på det at være rugekasseklub for en større klub, med en LLM klub. Det er ikke sikkert jeg ville få et endegyldigt svar, hvis der var kommet gang i debatten, men jeg havde fået flere vinkler på for og imod, og det er dem jeg savner, ikke kun i spørgsmålet om rugekasseklubber og llm, men helt generelt.

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #27: 01 Sep 2008, 18:48 »

@ Cesc: Du nævner på side ét at du ikke orker at oprette en debat, fordi der alligevel ingen svar kommer. Så er du jo ikke en skid bedre selv, hvis ikke du, også starter nogle flere debatter, så sker der netop ingen ting. Jeg burde også gøre det, og alle andre i crewet, men samtidig også alle de andre brugere. Men hvis ikke du går forrest, i dit eget forslag så sker der heller ikke noget. Jeg ved godt at jeg måske ikke er den mest aktive på den "offentlige" side, men derfor har jeg da stadig mine øjne der engang i mellem. Jeg forsøger også at komme med input, men som du også nævner, så er der få seriøse debatter, så derfor kan de være svære at finde. Men kæmp for det selv også!

@ DNE, super gode indlæg, det samme til JS, hvorfor kan vi ikke kører disse debatter i FM delen? Peace
Nå men, DNE, hvor lagde du din tråd om det med rugekasseklubber og det? Den ligger nemlig ikke under vores LLM forum del, som vi netop oprettede for at det skulle være nemmere at få fokus på sådanne tråde, desværre er den bare ikke kommet så godt fra start. Hvis du lige sender en PM, med hvor den ligger, så kan jeg godt lige flytte den over i LLM forummet, og forsøge at komme med et svar.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

JKJ
Gæst

« Svar #28: 01 Sep 2008, 19:01 »

@ Cesc: Du nævner på side ét at du ikke orker at oprette en debat, fordi der alligevel ingen svar kommer. Så er du jo ikke en skid bedre selv, hvis ikke du, også starter nogle flere debatter, så sker der netop ingen ting. Jeg burde også gøre det, og alle andre i crewet, men samtidig også alle de andre brugere. Men hvis ikke du går forrest, i dit eget forslag så sker der heller ikke noget. Jeg ved godt at jeg måske ikke er den mest aktive på den "offentlige" side, men derfor har jeg da stadig mine øjne der engang i mellem. Jeg forsøger også at komme med input, men som du også nævner, så er der få seriøse debatter, så derfor kan de være svære at finde. Men kæmp for det selv også!

Nu er Cesc såvidt jeg lige husker en af dem der har prøvet at oprette en tråd til en seriøs diskution om en eller anden ting, men når man så ikke fpr den vilde respons i nogen af dem kan jeg da sagtens forstå at han er lidt opgivende, det ville jeg da også have været...

Jeg er selv en af dem der ikke debattere en hel masse i div FM relaterde tråde, jeg har simpelthen ikke tiden og lysten... Når det så gælder div fodboldtråde ser jeg helt anderledes på det, der kan man altid være med, ved en FM tråd skal man jo have spillet åbent 9 ud af 10 gange og det har jeg bare ikke mulighed for...

Men at sige han ikke er et hak bedre er nok lige i overkanten, han har jo prøvet udeb det store held...

Cencur
Manager

« Svar #29: 01 Sep 2008, 19:26 »

Så skal du være velkommen til siden brønd_by Smiley Så må du søge lidt rundt og kigge lidt i de diverse tråde. Denne omhandler den manglede debat - Hvis du er Brøndbyfan, så kan jeg henvise dig til Brøndby IF Tråden, hvor alle andre brøndbyfans herinde skriver om Brøndby IRL. http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=692.0

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010