home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1226 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Cigaret køb 18 år
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Cigaret køb 18 år  (Læst 20988 gange)
mortenbrenoe
Landsholdsspiller

Sv: Cigaret køb 18 år
« Svar #75: 29 Aug 2008, 22:52 »

Cigaretter skal bare være så kæmpe dyre at børn ( XX -> 17 år ) ikke har råd til at købe dem... Det er uforsvarligt at en 12-14årige kan ha råd til at købe flere pakker om ugen... Hvis det var mega dyrt ville de nok ikke gøre det alligevel...

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #76: 29 Aug 2008, 22:52 »

Er det nu dage de mister? Bare pga. rygning? Kan det ikke også være noget med forurening? Jeg mener heller ikke det er så sundt for lungerne at slentre op og ned ad amagerbrogade Wink

Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm aaaall outta gum.

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #77: 29 Aug 2008, 22:54 »

Ja nu måske, men om 50 år tvivler jeg på at det er så "hyggeligt og behaligt".  Det er da ret farligt.

Ja, på længere sigt er rygning farligt, det er vigtigt at have med. Jeg ved da ikke om jeg skifter holdning til rygning om et par år eller noget.

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #78: 29 Aug 2008, 22:54 »

Syntes det her er en akavet disk... Det er ligesom at diskuterer Brøndby/fck... Man bliver aldrig enig, fordi man holder på at ens egen mening er den rigtige...

Min mening er at rygere forpester vores samfund, fordi de, som Django helt korrekt siger, koster os uhyrlige summer hvert år, hvilket simpelthen er for latterligt, fordi nogle mennesker er afhængige og ikke ejer ordet selvkontrol...

Kræftpinden burde fjernes fra det globale markede!!!
giver dig ret i at det er en akavet diskussion. Problemet er at vi anti rygere, læser og prøver ihærdigt at fortælle rygere hvor skadeligt det er for dem og ikke mindst for os selv og vores BØRN! Men de tror aldrig på at det betyder det store at lige præcis DEM(den ene person der sidder derude med en pakke smøger på bordet ved siden af dem) som gør det store i det. Men jo, det er faktisk hver eneste ryger som kan gøre forskellen.

Orker ikke at diskutere det her, da jeg har haft en god aften og bare bliver i dårligt humør af at læse rygere's svar til emnet da det ofte imo er forudsigeligt og de er for tyndt argumenterende IMO(husk nu hver sin mening Wink). Men glædelig lov, forhåbentlig flere på vej!

Afslutter lige med den her igen.

Rygere koster samfundet 3,5 milliarder kr. om året alene til øgede udgifter i sundheds-væ-sen-et.

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

BenMusalho
Gæst

« Svar #79: 29 Aug 2008, 22:58 »

Er det nu dage de mister? Bare pga. rygning? Kan det ikke også være noget med forurening? Jeg mener heller ikke det er så sundt for lungerne at slentre op og ned ad amagerbrogade Wink

Dem der selv ryger, nej, det er år. Så et program med en mand - må være et års tid siden efterhånden, måske mere - som levede meget usundt. Det var en af de der dokumentarer hvor man prøver at få en til at leve sundere. Nå, men de regnede sig frem til at han havde mistet 7 år af sin levealder alene pga. rygning. Han var blot 42 år, og han havde 15 år mere at leve i, lød lægernes vurdering.

Smiley Bare et lille hint om, hvor meget det egentlig er man mister..

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #80: 29 Aug 2008, 23:00 »

giver dig ret i at det er en akavet diskussion. Problemet er at vi anti rygere, læser og prøver ihærdigt at fortælle rygere hvor skadeligt det er for dem og ikke mindst for os selv og vores BØRN! Men de tror aldrig på at det betyder det store at lige præcis DEM(den ene person der sidder derude med en pakke smøger på bordet ved siden af dem) som gør det store i det. Men jo, det er faktisk hver eneste ryger som kan gøre forskellen.

Orker ikke at diskutere det her, da jeg har haft en god aften og bare bliver i dårligt humør af at læse rygere's svar til emnet da det ofte imo er forudsigeligt og de er for tyndt argumenterende IMO(husk nu hver sin mening Wink). Men glædelig lov, forhåbentlig flere på vej!

Afslutter lige med den her igen.

Rygere koster samfundet 3,5 milliarder kr. om året alene til øgede udgifter i sundheds-væ-sen-et.

Hehe måske trække lidt på smilebåndet Smiley forudsigeligt, så meget sagt. Synes også jeg har hørt den her før: Rygere er ansvarsløse! Rygere lugter! Rygere får gule tænder blabla....... Lige så forudsigeligt Wink
men jeg tror da ikke et sekund rygere tror at det er sundt at ryge Smiley det er jo ikke sådan det er...

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #81: 29 Aug 2008, 23:00 »

Er det nu dage de mister? Bare pga. rygning?
Ja faktisk, kan ikke overbevise dig fordi du som de få rygere jeg er nød til at have i mit bekendskab(familie) er lige så svære at forklare det...læs de artikler jeg linkede til tidligere min ven.

Bedste eksempel jeg har er min gode kammerat og tidligere online css buddy BIRGER, som led af ryger lunger omend han aldrig havde røget en cigaret. Selvom han var godt oppe i årene, kan det virke afskræmmende? Hans kone havde røget og ikke mindst havde de røget i kantinen på hans job igennem 27 år.

Ej nu skal jeg altså stoppe, intet personligt imod dig vassell, kun imod din "type" hvis du forstår mig Wink

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #82: 29 Aug 2008, 23:01 »

Dem der selv ryger, nej, det er år. Så et program med en mand - må være et års tid siden efterhånden, måske mere - som levede meget usundt. Det var en af de der dokumentarer hvor man prøver at få en til at leve sundere. Nå, men de regnede sig frem til at han havde mistet 7 år af sin levealder alene pga. rygning. Han var blot 42 år, og han havde 15 år mere at leve i, lød lægernes vurdering.

Smiley Bare et lille hint om, hvor meget det egentlig er man mister..

Tænkte nu mere på passive rygere Wink

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #83: 29 Aug 2008, 23:03 »

Ja faktisk, kan ikke overbevise dig fordi du som de få rygere jeg er nød til at have i mit bekendskab(familie) er lige så svære at forklare det...læs de artikler jeg linkede til tidligere min ven.

Bedste eksempel jeg har er min gode kammerat og tidligere online css buddy BIRGER, som led af ryger lunger omend han aldrig havde røget en cigaret. Selvom han var godt oppe i årene, kan det virke afskræmmende? Hans kone havde røget og ikke mindst havde de røget i kantinen på hans job igennem 27 år.

Ej nu skal jeg altså stoppe, intet personligt imod dig vassell, kun imod din "type" hvis du forstår mig Wink

haha i orden Smiley .. men hvorfor støder rygere aldrig ind i sådanne tilfælde som birger? Opstemt

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #84: 29 Aug 2008, 23:22 »

haha i orden Smiley .. men hvorfor støder rygere aldrig ind i sådanne tilfælde som birger? Opstemt
Fordi de ikke ryger efter sådanne møder Smiley Min mor og hendes tvillingebror stoppede begge efter Christoffer fik konstateret damp og de fandt ud af at det var pga damp. Håber for dig du får en åbenbaring en dag m8 og evt. tager de mange konstateringer om hvor usundt rygning er til dig. http://www.folkesundhed.dk/page294.aspx læs dem nu og nej LÆS DEM. Ikke bare tænk mmm yeah yeah.

Hvis du vil, må du meget gerne tage en snak med min mor? Opstemt Så kan hun fortælle dig hvad der fik hende til at stoppe.

Hendes tvillingebror døde meget ironisk af druk...han var ellers stoppet med rygning og blev pissesund at se på. Han slap for lungekræft på trods af en hård dom fra hans læge et halv år efter han var stoppet med at ryge. Men hans liv gik ned, da hans kæreste var skredet fra ham og han faldt i dårlig selskab(læs min far). Min onkel døde for ca. 5-8 år siden og blev ikke over 35 år gammel. Hans datter var på det tidspunkt 1½ år.
Min far drikker stadig som et svin og lever i bedste velgående, skal siges han aldrig har røget.
og ffs jeg diskuterer stadig emnet haha
PS: tog lige en del tid at svare da jeg skulle skifte en ble  Grin

Zone 43
Manager

« Svar #85: 29 Aug 2008, 23:26 »

Det stykke tekst fik lige mine tanker tilbage til dengang, hvor min farmor måtte en tur på hospitalet efter nogen lunge problemer, grundet rygning så vidt jeg lige husker. Siden da har hun ikke røget, og det var blot endnu en bekræftelse på, at jeg aldrig kommer til, at ryge. :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #86: 29 Aug 2008, 23:39 »

må trække lidt på smilebåndet af denne diskusion og lovforslag. Ja, rygning er farligt. Ja, det koster staten ekstra. - Men er der så ikke også andre områder der skal fokuseres på!? bare i Århus er udgifterne til behandling af trafik ofre blevet rekord stor.
Smog i diverse byder skader også - dog ikke i DK endnu! Alkohol kam give nogen af de samme lidelser som tobak, eller går grænsen først når man kommer til atskade andre? i så fald bør man vel også hæve alderen for hvornår ma må købe ting der udleder Co2 - som fx. pc, playstation eller x-box. Disse luksus vare øger Co2 uden nogen grund, og gør at min chance for hudkræft øges pga øget UV stråling.
Dog ser man ikke folk brokke sig over dette.
Jeg kan sagtens forstå en ikke-ryger, men hvis de rette hensyn bliver taget, synes jeg ikke vi skal begrænse os selv som mennesker.

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #87: 29 Aug 2008, 23:55 »

må trække lidt på smilebåndet af denne diskusion og lovforslag. Ja, rygning er farligt. Ja, det koster staten ekstra. - Men er der så ikke også andre områder der skal fokuseres på!? bare i Århus er udgifterne til behandling af trafik ofre blevet rekord stor.
Smog i diverse byder skader også - dog ikke i DK endnu! Alkohol kam give nogen af de samme lidelser som tobak, eller går grænsen først når man kommer til atskade andre? i så fald bør man vel også hæve alderen for hvornår ma må købe ting der udleder Co2 - som fx. pc, playstation eller x-box. Disse luksus vare øger Co2 uden nogen grund, og gør at min chance for hudkræft øges pga øget UV stråling.
Dog ser man ikke folk brokke sig over dette.
Jeg kan sagtens forstå en ikke-ryger, men hvis de rette hensyn bliver taget, synes jeg ikke vi skal begrænse os selv som mennesker.
Der er ikke nogle af de ting du nævner som koster staten 3,5 mia om året. Ingen af de ting du nævner dræber så meget som rygning. Dem som dør pga rygning er ikke alle rygere som dør pga af deres eget røg.
Derudover jo, så er der andre ting som skal gøres noget ved og mange gode ting du nævner som kunne gøres noget ved. Ingen bortforklaringer for os ikke rygere, vi gør og har sgu også ting som skader samfundet. Købte f.eks. aldrig økologisk før jeg mødte min nuværende kvinde Smiley Personligt har jeg ingen problem med alkohol, drikker ikke selv og har ikke gjort siden 1997 pga jeg har temperaments problem og kan ikke styre det 100% når jeg er fuld. Min far drikker sig selv i smadder og jeg er ligeglad, det er hans valg. Spiritus kørsel forrykt og min ældste lillebror og mig har selv revet min far ud af en bus engang da han var stiv og ville køre. Et flækket øjenbryn var bedre end 5 døde skolebørn. Man skal dog ikke bortforklare rygning og de problemer som de giver med de mange andre dårlige ting i samfundet. Dette emne er vel til at diskutere rygning og den pågældende lov ? Smiley

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #88: 30 Aug 2008, 00:13 »

jo, tråden er beregnet til ryging. Men vil dog mene, at man ikke kan isolere et eksempel som dette, uden at tage andre ting i betragtning. Kan godt forstå mange ryger føler en lille hetz imod sig, senest set i Kim Larsen og hans (tåbelige) udfald. Det er hvad der sker når man kun diskutere een ting, uden at fokusere på det større billede - folkeshundhed generelt. At nævne andre ting skal ikke ses som et forsøg på at bortforklare, blot at rygning er en del af sundhed, og ønske man virkelig at batte noget, skal man tage skridtet fuldt ud.

At sætte alderen op er jo til dels meget godt, men man kan frygte at det forblinder os fra andre prolemer.

ZhotLog
Gæst

« Svar #89: 30 Aug 2008, 00:53 »

For mig er loven sådan set ligegyldig, da jeg ikke har hverken lyst eller økonomisk overskud til at købe cigaretter. Men hvis det kan holde flere fra at ende op som faste rygere, hvis økonomi er mere eller mindre påvirket af behovet, klager jeg ikke. Dog kan jeg heller ikke se mig hellig, da jeg selv tager et par sug (i dette tilfælde fremmer underdrivelse forståelse) til fester engang imellem.
Smiley

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010