home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 454 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Protectors of London
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan tror du det kommer til at gå i vores Champions League gruppe?
Helt sikkert videre
Den bliver svær, men regner med jer
UEFA Cup'en er mere jer
Sidstepladsen, som er den eneste rigtige plads for Arsenal
Ved ikke

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Protectors of London  (Læst 8397 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Protectors of London
« : 24 Aug 2008, 18:20 »

Kapitel 1: Stop bloggen.... Jamen jeg VIL
Kapitel 2: Preseason kampene
Kapitel 3: August måned
Kapitel 4: September er gået...

Pokalskab:
« Seneste Redigering: 04 Sep 2008, 20:49 af vesperGT » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #1: 24 Aug 2008, 18:22 »


Stop bloggen, så du kan starte en ny der stopper på 3 side...

Ej, synes du skal forsætte!

Ja, sådan tænker en del vel efterhånden, når de ser at jeg for gud ved hvilken gang starter en ny blog op. Svaret – eller grunden om man vil – er at jeg elsker at blogge til trods for de desværre ofte dødsdømte blogs herfra undertegnede. Denne kommentar – givet til mig af Ghertesteas i min sidste blog: ”Solidaridad del Grupo”, har jeg tolket som at han efterhånden er træt af at se nye blogs fra mig, men jeg synes jeg skylder at give endnu et forsøg / endnu en fortælling om livet i en fodboldklub gennem Football Manager 2008.

Og således vil jeg for en sjælden gangs skyld ikke starte med mit ellers så dejlige yndlingshold i virkeligheden og i FM – Valencia – men derimod starte med det hold i England jeg følger, nemlig:

Arsenal Football Club.

”Velkommen til. Jeg er deres nye personlige assistent Patrick. Kom, lad os gå indenfor, så vi kan slippe for regnen!”

Nådada. En personlig assistent! Jeg troede ellers kun jeg fik min assistent træner + andenholds og ungdoms trænerne til min disposition, men næh nej: i en klub som Arsenal får man altså også en personlig assistent. Nå, men efter Patrick havde vist mig mit nye kontor og jeg havde fået hilst på diverse høje herrer i firmaet, var det tid.

Tid til at se og hilse på alle spillerne, både U/18, Reserve og førsteholdstruppen. Der skulle ikke herske tvivl om at jeg finder spillere som Francesc Fabregas og Nicklas Bendtner interessante. Fabregas fordi han nok er holdets største stjerne, men Nicklas – som landsmand – er nemmere at snakke med, selvom de fleste jo kan engelsk, så det er ikke noget problem, bare rart at have en at tale med. Selvom det faktisk er flere, da en Jonas Rasmussen spiller på U/18 holdet. Dog, eftersom min primære fokus er på Premier League truppen, er det naturligt at Nicklas og jeg taler mere sammen.

Efter et par dage, hvor jeg har fået trænet drengene, blev jeg af Patrick hentet op til Peter Hill-Wood’s kontor, hvor resten af bestyrelsen også sad. Dette møde skulle belyse hvordan jeg mener at den kommende sæson vil komme til at gå, samt hvor stort et transferbudget jeg mener at jeg er berettiget til.

De gav mig følgende valgmuligheder:

Kvalifikation til international turnering gennem position i ligaen – 485 millioner til spillerkøb
Titeludfordrer – 550 millioner til spillerkøb
Vinder – 620 millioner til spillerkøb

Uanset hvilken mulighed jeg ville acceptere til den sæson vi stod overfor, havde de et andet mål med mødet. Jeg skal indenfor 2 sæsoner vinde Premier League, og det har jeg accepteret en gang, da jeg underskrev min kontrakt, så dette krav fra bestyrelsens side er ikke nyt for mig.

Men at have det liggende i bevidstheden at jeg ikke nødvendigvis skal tynge mig selv ved at sige at vi vinder ligaen allerede i første sæson, vælger jeg at berette overfor bestyrelsen at vi kan være titeludfordrere i første sæson, og skulle alt glippe, kan vi så at sige have tanken om, først at skulle toppe i næste sæson.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Protectors of London
« Svar #2: 24 Aug 2008, 18:59 »

For det første vil jeg lige sige noget om det grafiske. Dit topbanner med Bendtner syntes jeg mangler en ramme, ellers er det fedt. Og så det med Ghertesteass kommentar du har lagt ind, passer ikke ind i en blog. Og dit banner med den der mave/vom har en alt for tyk ramme i bunden. I forhold til de andre.
Med tekst mæssigt er det fint.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #3: 24 Aug 2008, 19:27 »

For det første vil jeg lige sige noget om det grafiske. Dit topbanner med Bendtner syntes jeg mangler en ramme, ellers er det fedt. Og så det med Ghertesteass kommentar du har lagt ind, passer ikke ind i en blog. Og dit banner med den der mave/vom har en alt for tyk ramme i bunden. I forhold til de andre.
Med tekst mæssigt er det fint.

Alt hvad der hedder grafik, har jeg fået en anden til at hjælpe mig med, men vil da sige det videre til ham, når han er på igen.

Med hensyn til Ghertesteas' kommentar, så bunder det ud i en frustration fra min side, at jeg endnu ikke har været i stand til at holde en blog længere end 7 sider - mener jeg nok det er - og derfor skal det citat være min kæphest, så jeg hiver mig selv op i nakken, så jeg kan levere en længere varende blog, til glæde for mig selv - og forhåbentlig også andre herinde Thumbs Up
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Protectors of London
« Svar #4: 24 Aug 2008, 19:30 »

Okay, syntes bare ikke det passer ind.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #5: 24 Aug 2008, 19:31 »


De venskabskampe som min forgænger – den respekterede Arsené Wenger – havde arrangeret optil denne sæson, valgte jeg at opretholde, og således skulle vi inden starten på Premier League spille mod hold som:

Besiktas, Wetteren, VW Hamme, FC Brussels, Mons og Brighton.

Disse kampe – bortset fra Besiktas kampen – var ikke de store forhindringer, og det var da også kun Besiktas der kunne overmatche os i dissse preseason kampe.

Med en samlet målscore på 23-3 og en samlet – fiktiv – pointhøst på 15 point, må man sige at vi har fået banket noget selvtillid ind i vores angribere, specielt Adebayor og Bendtner. Og disse 2 spillere har på baggrund af kampene fået æren af at starte vores Premier League kampagne i front for Arsenal. Så må vi se om de kan leve op til hvervet som startende angribere.

Flere sider i min Arsenal bog er blevet skrevet, men nu skal der bladres om til en ny side, og et nyt kapitel skal skrives:

Kapitlet om point!
« Seneste Redigering: 24 Aug 2008, 21:45 af vesperGT » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #6: 24 Aug 2008, 19:32 »

Okay, syntes bare ikke det passer ind.

Det er så din mening, og den tager jeg til efterretning. Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #7: 24 Aug 2008, 19:33 »

Fint nok igen, også lad os komme over side 10! Smiley

Men fjern det topbanner du bruger i seneste update for det er da godt nok af miserabel kvalitet! Shockeret
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #8: 24 Aug 2008, 19:34 »

Fint nok igen, også lad os komme over side 10! Smiley

Men fjern det topbanner du bruger i seneste update for det er da godt nok af miserabel kvalitet! Shockeret

Den ryger til næste update. Thumbs Up

Den skal sgu over side 10. Djævel
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #9: 24 Aug 2008, 19:34 »

Det ser faktisk rigtig godt ud Smiley Jeg savner dog en mere fyldig intro med fx. hvorfor du har valgt at skrive den i 1. person Smiley

Glæder mig til at læse mere Smiley

Edit : Den update ser altså lidt for tynd ud. Du har ikke engang skrevet resultaterne på venskabskampene  Ubeslutsom Jeg havde hellere set en Pre-season update. Men du kan sagtens gøre det bedre for det beviste du i 1. update Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #10: 24 Aug 2008, 19:38 »

Det ser faktisk rigtig godt ud Smiley Jeg savner dog en mere fyldig intro med fx. hvorfor du har valgt at skrive den i 1. person Smiley

Glæder mig til at læse mere Smiley

Edit : Den update ser altså lidt for tynd ud. Du har ikke engang skrevet resultaterne på venskabskampene  Ubeslutsom Jeg havde hellere set en Pre-season update. Men du kan sagtens gøre det bedre for det beviste du i 1. update Smiley

I know..... Men mine updates kommer også i fremtiden til at komme med vekslende intervaller, da jeg vil gennemlæse dem inden jeg bare hæmningsløst kaster dem op herinde....
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #11: 25 Aug 2008, 19:03 »



Første kamp havde jeg måske set blive spillet på Emirates, men når modstanderen hedder Blackburn, har jeg ikke mange nerver over at skulle spille første pointgivende kamp på udebane.

Specielt ikke når en spiller som Rosicky præsterer på højeste niveau. Efter 15 minutters presspil, kommer vi frem til en så stor chance, at der bliver begået straffe mod Bendtner, og Tomas tager øjeblikkelig fat på bolden, for selv at sparke.

Målmanden går til højre, mens Rosicky sikkert placerer bolden i midten: 1-0 til os, og få minutter efter har vi endnu større muligheder for at vinde denne kamp, da Steven Reid bliver præsenteret for det direkte røde kort, da han laver en sviner af dimensioner. Men Rosicky er ikke færdig med at vise hvad han kan med en bold, da han efter 27 minutters spil, hamrer bolden ind bag en sagesløs Brad Friedel, og så er vi på 2-0.

Lige inden pausen kan Bendtner finde Adebayor, der stille og roligt finter Friedel endnu en gang, og 3-0 er pause resultatet i kampen.

Lige så interessant første halvleg var, lige så ligegyldig var anden, så der er ikke andet at rapportere fra kampen, som ender 3-0, og den perfekte Gunners start er en realitet for mit vedkommende.

Genk er ikke ligefrem den mest frygtindgydende modstander, selv på udebane, så til dette første møde klubberne imellem, havde jeg sat de spillere der ikke står forrest i køen til startopstillingen på banen, så de kan overbevise mig om at de skal have flere chancer i fremtiden. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi nok skal køre den hjem på Emirates, så det kom ikke som det største chok for mig at vi ender med at tabe kampen med 1-0 på Genk’s eneste velspillede angreb i hele kampen. Så jeg er bestemt fortrøstningsfuld til returkampen på hjemmebane.

Normalt har jeg i mine tidligere jobs aldrig tabt 2 kampe i træk, men jeg måtte desværre sande at vi ikke er helt oppe i gear endnu. På Stamford Bridge skulle det vise sig at Diego, Essien og Drogba, sammen med resten af Chelsea holdet, var for stor en mundfuld for vores ”protectors”. 2-3, vores mål scoret af Walcott og Van Persie, som generelt havde flere chancer til at udligne Chelsea’s føring, men ak: Vi formåede ikke at vinde slaget om London, hvilket giver os en sejr og et nederlag på lige så mange kampe.

Efter Chelsea kampen, var vi nødt til at vise at vi hører til toppen af Premier League, og hvilken bedre måde at gøre det må, end at vinde 4-0 over et totalt uengageret Birmingham hold, hvor Bendtner starter målscoringen, mens Adebayor lavede ikke en, ikke 2, men hele 3 mål, hvilket giver ham selvtillid, da det var hans første start for Arsenal i sæsonen.

Genk havde den føromtalte 1-0 føring med til London og Emirates Stadium, men som jeg også påtalte, var jeg ikke i tvivl om vores kvaliteter over Genk’s. Første halvleg: Total dominans fra vores side. Hleb og 2x Bendtner og så var Genk alvorligt på hælene. Bedre for Genk, blev det ikke da først Eduardo og siden Denílson cementerede vores sejr på 5-0 og samlet 5-1, og så er Genk på vej til UEFA Cup’en, mens vi kan spille et par Premier League kampe, inden vores skema siger at vi skal møde modstandere såsom:

Stuttgart, som vi minimum skal have 4 point mod.
Sevilla, som vi også minimum skal have 4 point mod.
Og til sidst Shakhtar, som vi skal have 6 point mod.

Stuttgart og Sevilla er mere værdige modstandere end Shakhtar, og derfor vil 8 point totalt være okay fra de kampe mod dem, mens de 6 point mod den – på papiret – svageste modstander SKAL i hus. Så har vi 14 point, hvis alt går som jeg håber og regner med, og så er første knockout runde i Champions League en realitet.

Nuvel 14 point i sådan en gruppe, er muligvis en smule optimistisk, men så længe vi i det mindste kommer videre, er jeg et eller andet sted ligeglad. Der er 2 pladser til videre avancement i turneringen, og det SKAL vi bare have.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #12: 25 Aug 2008, 22:35 »

Ikke dårligt.. slet ikke dårligt.. KIU.. Kan du så komme op på side 10 Thumbs Up Der er lidt småfejl hist og pist, men ellers ser det sgu godt ud Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #13: 25 Aug 2008, 22:38 »

Ikke dårligt.. slet ikke dårligt.. KIU.. Kan du så komme op på side 10 Thumbs Up Der er lidt småfejl hist og pist, men ellers ser det sgu godt ud Thumbs Up

Planen er på sigt at slå Cesc's "kings of.." blog funny
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Protectors of London
« Svar #14: 25 Aug 2008, 22:43 »

Planen er på sigt at slå Cesc's "kings of.." blog funny

Er det hvis man man lægger alle dine blogs sammen?? funny funny funny
 
Ej det er gas.. Jeg håber på at du når helt derop.. KIU Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010