home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 377 Gæster Online.

Indlæg: 1132742 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Golf, Golf, og atter Golf
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Golf, Golf, og atter Golf  (Læst 53522 gange)
-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #45: 20 Sep 2012, 13:04 »

Ellers vil jeg råde nybegyndere til IKKE at bruge køller. Brug kun jeres jern. Jeg er først her i dette efterår begyndt at bruge mine køller, og man har ikke brug for dem for at komme ned i HCP. De giver bare mere længde, men pga. de lange skafter er de også noget sværer at bruge.

Dette ved jeg ikke helt, om jeg er enig i. Jeg undlod selv at bruge køller i lang tid, da jeg havde fået lignende råd, men da jeg så gik i gang med at afprøve dem på rangen fandt jeg ud af, at det ikke er markant sværere, når man har fået opbygget lidt selvillid.

I det hele taget synes jeg, at man skal undlade at gå uden om bestemte dele af sit sæt. Og på samme måde lade være med at opbygge specielle venskaber til enkelte jern. Fx hører man ofte folk sige at 7 jernet er deres yndlingsjern mens de ikke kan slå med et 6 jern. Man kan næsten sige sig selv at det er en selvforstærkende mental barriere.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #46: 20 Sep 2012, 13:48 »

Så kom jeg igennem og er nu clearet, jeg er glad  Smiley

Det gik så af lort, da jeg var mega tidspresset og måtte springe sidste hul over for at nå på arbejde..

13 point efter 8 huller hvor jeg havde "løbet" igennem siden hul 3 med mega stres på... Så det var ok, det vigtige var jeg bestod..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #47: 20 Sep 2012, 14:15 »

Det kunne vi sagtens finde ud af Smiley
Hvor spiller du henne og hvad er dit hcp?

Jeg spiller i Nivå golfklub til handicap 22.4 (eller spiller ikke til det, men har engang spillet til det Peace)
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #48: 20 Sep 2012, 20:47 »

Så kom jeg igennem og er nu clearet, jeg er glad  Smiley

Det gik så af lort, da jeg var mega tidspresset og måtte springe sidste hul over for at nå på arbejde..

13 point efter 8 huller hvor jeg havde "løbet" igennem siden hul 3 med mega stres på... Så det var ok, det vigtige var jeg bestod..

Tillykke med det... Men forstår ikke man ligger det, så man bliver så presset tidsmæssigt Smiley
Men du kom igennem - og er videre, så kan du komme igang for alvor.

Jeg spiller i Nivå golfklub til handicap 22.4 (eller spiller ikke til det, men har engang spillet til det Peace)

Ok, sender dig lige en PB! Smiley

Dette ved jeg ikke helt, om jeg er enig i. Jeg undlod selv at bruge køller i lang tid, da jeg havde fået lignende råd, men da jeg så gik i gang med at afprøve dem på rangen fandt jeg ud af, at det ikke er markant sværere, når man har fået opbygget lidt selvillid.

I det hele taget synes jeg, at man skal undlade at gå uden om bestemte dele af sit sæt. Og på samme måde lade være med at opbygge specielle venskaber til enkelte jern. Fx hører man ofte folk sige at 7 jernet er deres yndlingsjern mens de ikke kan slå med et 6 jern. Man kan næsten sige sig selv at det er en selvforstærkende mental barriere.

Jeg er også gået igang med driveren, trods jeg fik det andet afvide. Ellers skal jeg jo bare bruge den senere og måske tabe slag på det. Så kan jeg ligeså godt bruge den nu, hvor jeg alligevel har så mange slag at give af Smiley

Hvor spiller du og til hvilket hcp?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #49: 20 Sep 2012, 23:02 »

Tillykke med det... Men forstår ikke man ligger det, så man bliver så presset tidsmæssigt Smiley
Men du kom igennem - og er videre, så kan du komme igang for alvor.

Det var mig selv der havde valgt det.. Det var det eneste tidspunkt jeg kunne presse ind inden lørdag og ville gerne igennem inden, da jeg har lørdagen fri til golf og ville gerne på stor bane og gå 18 Smiley

Så det var helt selvforskyldt..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #50: 21 Sep 2012, 13:27 »

Jeg er også gået igang med driveren, trods jeg fik det andet afvide. Ellers skal jeg jo bare bruge den senere og måske tabe slag på det. Så kan jeg ligeså godt bruge den nu, hvor jeg alligevel har så mange slag at give af Smiley

Hvor spiller du og til hvilket hcp?

Jeg spiller desværre ikke så meget for tiden, da jeg er flyttet til Haag, men når jeg er hjemme spiller jeg i Skovbo Golfklub.

Hcp er 22,2.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #51: 21 Sep 2012, 17:51 »

Så fik jeg spillet 18 huller i dag. Det blæste en del og regnede let indimellem, men ellers fint vejr det meste af tiden. Gik 3 ned i hcp, så er nu i 39. Det virker realistisk med mit mål om 36 i efteråret.

Dvs. fra 24-8 og til i dag er jeg gået fra hcp 54 til hcp 39. Det er da ok synes jeg!
« Seneste Redigering: 21 Sep 2012, 18:13 af N17 » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #52: 21 Sep 2012, 18:19 »

Så fik jeg spillet 18 huller i dag. Det blæste en del og regnede let indimellem, men ellers fint vejr det meste af tiden. Gik 3 ned i hcp, så er nu i 39. Det virker realistisk med mit mål om 36 i efteråret.

Dvs. fra 24-8 og til i dag er jeg gået fra hcp 54 til hcp 39. Det er da ok synes jeg!

Du er godt kørende så Smiley

Jeg syntes dælme 36+ point lyder af meget... Jeg er blevet noget i tvivl om, hvor langt jeg kan komme ned. Mit mål var ellers at nå handicap 30 i løbet af næste sæson men nu er jeg mere ydmyg kan jeg mærke...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #53: 21 Sep 2012, 23:23 »

Du er godt kørende så Smiley

Jeg syntes dælme 36+ point lyder af meget... Jeg er blevet noget i tvivl om, hvor langt jeg kan komme ned. Mit mål var ellers at nå handicap 30 i løbet af næste sæson men nu er jeg mere ydmyg kan jeg mærke...

Ja nu mister jeg så 3 slag yderligere, så er lidt spændt på om jeg kan komme det sidste stykke på søndag, når jeg skal gå igen formentlig!

Har dog fået en KÆMPE vabel på den ene fod, så det er lidt skidt.

Min putter var virkelig kold i dag, flere gange 3-4 puttede jeg. Det er sgu ikke godt nok, der var rigtig mange slag at hente der!

Jeg sætter mine mål lidt højt, så må vi se. Og det til trods for, at tiden er meget presset pga. fodbolden, men sådan er det jo. Når/hvis jeg når mit mål, så bliver der sat et nyt. Pt. var mit mål "bare" 36, da jeg så kan gå alle baner i DK som sagt! Smiley

Indtil hcp 36, så er det 1 point pr gang, at du går ned. Altså 1 til 1. Derefter ændrer det sig lidt, men det er jeg ikke så meget inden i Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #54: 22 Sep 2012, 00:25 »

Ja nu mister jeg så 3 slag yderligere, så er lidt spændt på om jeg kan komme det sidste stykke på søndag, når jeg skal gå igen formentlig!

Har dog fået en KÆMPE vabel på den ene fod, så det er lidt skidt.

Min putter var virkelig kold i dag, flere gange 3-4 puttede jeg. Det er sgu ikke godt nok, der var rigtig mange slag at hente der!

Jeg sætter mine mål lidt højt, så må vi se. Og det til trods for, at tiden er meget presset pga. fodbolden, men sådan er det jo. Når/hvis jeg når mit mål, så bliver der sat et nyt. Pt. var mit mål "bare" 36, da jeg så kan gå alle baner i DK som sagt! Smiley

Indtil hcp 36, så er det 1 point pr gang, at du går ned. Altså 1 til 1. Derefter ændrer det sig lidt, men det er jeg ikke så meget inden i Opstemt

Når du kommer derned kommer du vist i gruppe 5 og så falder du 0,5 for hver point over 36... Den gruppe vil jeg også meget gerne i inden sommer næste år, så jeg kan rejse lidt rundt i sommerferien og prøve nogle fede baner...

Tror jeg tager en uge ud og tager på golftur rundt i landet..

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #55: 22 Sep 2012, 20:12 »

Så gik jeg mine første 18 i dag og jeg spillede af helvede til. Jeg var fyldt af ærefrygt og var voldsomt anspændt, for jeg ville så gerne gøre det godt. Men selvom jeg spillede af lort, så var det helt fantastisk. Jeg var især glad for hul 12, hvor jeg sendte den 136 meter over søen med mit 5 jern og ned på green i første og hentede et par hjem. Det var episk!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #56: 23 Sep 2012, 00:33 »

hvor mange point endte du med?

Jeg skal ud og gå 18 huller igen i morgen, spændt på hvordan kroppen reagerer på 36 huller på en weekend Smiley
Men skal gå med tre spillere, som er langt længere nede end mig i hcp. De spiller til 4,6, 8,8 og 18,8. Så det skal nok blive spændende. Bare de ikke skal vente for længe på mig Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #57: 23 Sep 2012, 08:37 »

Sølle 26 point... Havde forventet at gå ned i handicap men der var langt op...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #58: 23 Sep 2012, 15:39 »

Gik 18 huller i dag, men kun lige til hcp, så ingen ændringer i dag.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #59: 26 Sep 2012, 21:39 »

Så har jeg været ude igen i dag.. Det gik meget bedre end sidst.. 34 point.. men fik en voldsom nedgang fra hul 7 til 12, hvor jeg mistede fokus desværre og fik 0 point..

Så 13 gode huller blev det til...

Så modet er kommet tilbage, jeg forventer nedgang i handicap i morgen hvor jeg går 9 huller... Forventer  minimum 20 point på de 9...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010