home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Golf, Golf, og atter Golf
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Golf, Golf, og atter Golf  (Læst 53258 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #30: 05 Sep 2012, 21:39 »

Hvor kommer du fra Wester?

Fredericia
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #31: 05 Sep 2012, 21:46 »

Hej Allesammen

Jeg overvejer at begynde til golf, ikke som en sport jeg vil gå til, men en sport jeg kan spille ny og næ med vennerne.
Dog er jeg ny i sporten, så nogle der vil anbefale hvad en nykommen gør for at komme godt fra land  Smiley
Logged

PSN: Guldfck

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #32: 05 Sep 2012, 22:59 »

Nej jeg skal også gå en runde i morgen på par 3 med en... Vi skal bare spille den i under 48... Og jeg spiller mellem 38-42 hver gang uden problemer.. Så den er nem nem nem...

Mit bøvl bliver bunker, jeg kan fandme ikke få den op.. Men de udslag, putter, chip og pitch er nem nem nem...

Jeg kender en, som også gik den i de slag uden problemer, men da han så skulle op til prøven, så stod han lige pludselig på sidste hul og skulle gå den i par (og det var det sværeste hul på banen.). Så det er ikke altid bare nem nem nem, der kan hurtig ske ting, som gør det sværere end som så.

Jeg har næsten lige taget mit "golfkørekort". Jeg slap for slagprøve og runden på par 3 banen, da proen ikke mente, at der var grund til, at jeg skulle spilde tid på det. Jeg har derfor bare taget golfregler, som jeg bestod med 27 ud af 32 rigtige.

Så skal bare lige ud og gå nogle runder på den store bane her snart. Formentlig første gang på fredag.

Jeg har følgende udstyr;

Driver og 5er fairway kølle fra RAM
5-7-9-S fra Ping, købt fra nyt og fittet. Skal have købt P, men de fire var hvad proen anbefalede til start
Putter fra Dunlop(maveputter, synes jeg putter bedre med den - og jeg fæstner den ikke, som andre siger gør det nemmere)(købt i lørdags for 399,- sat ned fra 1699,-)
Bag
Mizuno sko




Så glæder mig til at komme igang med at spille noget mere, men fodbolden tager rigtig meget tid.

Jeg er medlem af Vallø Golfklub - og er pt. hcp 49, så er jo kun lige startet Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #33: 05 Sep 2012, 23:00 »

Hej Allesammen

Jeg overvejer at begynde til golf, ikke som en sport jeg vil gå til, men en sport jeg kan spille ny og næ med vennerne.
Dog er jeg ny i sporten, så nogle der vil anbefale hvad en nykommen gør for at komme godt fra land  Smiley

Det er vel bare pay & play på de forskellige 9-hullers baner. Og så låne et golfsæt?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #34: 05 Sep 2012, 23:06 »

Det er vel bare pay & play på de forskellige 9-hullers baner. Og så låne et golfsæt?

Ja du skal ikke købe en masse udstyr endnu, for det kunne jo være at det bare er en dille..

Jeg er selv startet helt småt og ændre ikke på det før næste sæson..

Jeg startede med et begynder medlemskab til 1400 og har spillet par 3 bane siden marts på det medlemskab. I starten med et lånt sæt, derefter en billigt brugt og nu en købt begyndersæt... Nu ved jeg at jeg 100 % vil spille og går nu stille og roligt i gang med at forny mit sæt..

Stille og roligt er den bedste måde eller kommer du til at smide mange penge ud af vinduet.. Når du så vil købe sæt, så få hjælp så du ikke ender med blade sæt...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #35: 06 Sep 2012, 08:09 »

En skam du er helt ned fra trekantsområdet Wester. Jeg er selv fra Randers. Det kunne have været hyggeligt med en runde.

Som sagt, så har jeg haft min banetilladelse siden juli 2011, og jeg er nu i HCP 31. Jeg har ikke haft meget tid til at spille i år, så jeg kunne være kommet længere ned.

Ellers vil jeg råde nybegyndere til IKKE at bruge køller. Brug kun jeres jern. Jeg er først her i dette efterår begyndt at bruge mine køller, og man har ikke brug for dem for at komme ned i HCP. De giver bare mere længde, men pga. de lange skafter er de også noget sværer at bruge.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #36: 06 Sep 2012, 22:56 »

Nej jeg skal også gå en runde i morgen på par 3 med en... Vi skal bare spille den i under 48... Og jeg spiller mellem 38-42 hver gang uden problemer.. Så den er nem nem nem...

Mit bøvl bliver bunker, jeg kan fandme ikke få den op.. Men de udslag, putter, chip og pitch er nem nem nem...

Hvordan gik det?

Med bunker skal du "bare" huske, at åbne køllehovedet - og sørge for, at lade sandet være det som bærer bolden op. Det er faktisk noget af det, som jeg synes var det nemmeste Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #37: 07 Sep 2012, 07:02 »

Hvordan gik det?

Med bunker skal du "bare" huske, at åbne køllehovedet - og sørge for, at lade sandet være det som bærer bolden op. Det er faktisk noget af det, som jeg synes var det nemmeste Opstemt

Jeg bestod og nåede lige mine 6 ud af 10 op af bunker  Wink - Det er jeg godt nok lort i... Men 10 af 10 tæt på pind i chip og pitch.. og 8 fine udslag med min 7er over 100 men fejlede to helt skævt...

Så gik jeg en runde i 42 bagefter og kravet er 48...

Så det var en ganske fin dag med golf...

Regner med at være færdig sidst i denne måned og så kommer oktober til at foregå på stor bane, så håber på godt vejr uden for meget regn i oktober  Grin
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #38: 14 Sep 2012, 23:34 »

Jeg kender en, som også gik den i de slag uden problemer, men da han så skulle op til prøven, så stod han lige pludselig på sidste hul og skulle gå den i par (og det var det sværeste hul på banen.). Så det er ikke altid bare nem nem nem, der kan hurtig ske ting, som gør det sværere end som så.

Jeg har næsten lige taget mit "golfkørekort". Jeg slap for slagprøve og runden på par 3 banen, da proen ikke mente, at der var grund til, at jeg skulle spilde tid på det. Jeg har derfor bare taget golfregler, som jeg bestod med 27 ud af 32 rigtige.

Så skal bare lige ud og gå nogle runder på den store bane her snart. Formentlig første gang på fredag.

Jeg har følgende udstyr;

Driver og 5er fairway kølle fra RAM
5-7-9-S fra Ping, købt fra nyt og fittet. Skal have købt P, men de fire var hvad proen anbefalede til start
Putter fra Dunlop(maveputter, synes jeg putter bedre med den - og jeg fæstner den ikke, som andre siger gør det nemmere)(købt i lørdags for 399,- sat ned fra 1699,-)
Bag
Mizuno sko




Så glæder mig til at komme igang med at spille noget mere, men fodbolden tager rigtig meget tid.

Jeg er medlem af Vallø Golfklub - og er pt. hcp 49, så er jo kun lige startet Smiley

Er nu nede i 42 efter en god runde på for ni i sidste uge. I torsdags gik jeg så bag ni - puha det gik tilgengæld ret så skidt. Men hva pokker, det var alligevel en dejlig formiddag på golfbanen. Tror lidt af problemet lå i, at vi måtte lave en koldstart, dvs. ingen slag til at varme op, derfor tror jeg, at det endte helt skævt. Ringede op imens man sov, og så koldstart, to dårlige kombinationer til en start. De sidste par jern slag blev bedre i takt med, at kroppen ligesom kom lidt igang.

Spillet på stor bane er jo et helt andet spil end 9-hullers banerne Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #39: 14 Sep 2012, 23:44 »


Spillet på stor bane er jo et helt andet spil end 9-hullers banerne Smiley

Ja man skal sq huske at varme op selvom det lyder skørt  Smiley

Åhh jeg glæder mig også til stor bane og få et handicap..

Jeg mangler kun undervisning og prøven som tages på onsdag.. Så skal jeg cleares på for 9 forhåbentlig næste søndag.. Men mit handicap når jeg nok ikke at ændre på i år men næste år kommer den store kamp med mit handicap.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #40: 15 Sep 2012, 00:08 »

Normalt varmer jeg - vi - også op. Men vi var derude torsdag formiddag, hvor der så var noget sponsorturnering, så hele driving range var optaget. Og så fik vi lov til at gå bag ni, da vi så ikke kom i vejen for turneringen Smiley

Hvis du går 9-hullers banen i 42, så kan du også ændre dit hcp i år. Det er jo bare et spørgsmål om, at du går med en som vil godkende det inde på golfbox. Så der burde du kunne. Pt. har jeg, med mit hcp, 42 ekstra slag. Altså 2 ekstra slag på hvert hul + 1 ekstra på de 6 sværeste. Mit mål er, at nå under hcp 36 her i efteråret, så jeg har ret til alle baner i DK Smiley

Jeg havde noget turboteori og tog så prøven på nettet. 27 ud af 32 rigtige. Ret nemt og hurtigt overstået. Brugte 40 min, man har 60! Smiley

Spiller desværre ikke så meget, som jeg gerne vil, da jeg også har mine fodboldtøser, som der skal være tid til Smiley men fra uge 43 burde der være bedre tid i weekenderne Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #41: 19 Sep 2012, 23:32 »

Ja man skal sq huske at varme op selvom det lyder skørt  Smiley

Åhh jeg glæder mig også til stor bane og få et handicap..

Jeg mangler kun undervisning og prøven som tages på onsdag.. Så skal jeg cleares på for 9 forhåbentlig næste søndag.. Men mit handicap når jeg nok ikke at ændre på i år men næste år kommer den store kamp med mit handicap.

Hvordan ser det ud? Er du ved at være klar til banen? Fik du klaret teori og prøve i onsdags?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #42: 19 Sep 2012, 23:36 »

N17 - Hvis du har lyst til at spille en runde en dag, så sig til Smiley - Jeg trænger til at få spillet noget golf Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #43: 20 Sep 2012, 00:07 »

Hvordan ser det ud? Er du ved at være klar til banen? Fik du klaret teori og prøve i onsdags?

Jeg skal ud i morgen kl.9.22 til clearing på stor bane... Jeg er helt spændt op og håber jeg henter de 12 stabelford point jeg skal have for at bestå...

Ønsk mig held og lykke  Wink
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Golf, Golf, og atter Golf
« Svar #44: 20 Sep 2012, 11:24 »

N17 - Hvis du har lyst til at spille en runde en dag, så sig til Smiley - Jeg trænger til at få spillet noget golf Smiley

Det kunne vi sagtens finde ud af Smiley
Hvor spiller du henne og hvad er dit hcp?

Jeg skal ud i morgen kl.9.22 til clearing på stor bane... Jeg er helt spændt op og håber jeg henter de 12 stabelford point jeg skal have for at bestå...

Ønsk mig held og lykke  Wink

Skal du gå for ni? Uanset hvad, så er 12 point ikke så meget, det tror jeg ikke du får problemer med. På mange af hullerne vil du jo have par på 6-7-8 stykker alt efter hvad det normale par er. Jeg har i hvert fald ikke haft de store problemer med, at score pointene tidligere. Lavede 25 point på for ni første gang jeg gik den(hvilket jo så skrev mig 7 ned i hcp)
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010