home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 404 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  (Oprydder) Guldkampen i Premier League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: (Oprydder) Guldkampen i Premier League  (Læst 42531 gange)
dasmessi
Gæst
 
Sv: (Centerforsvar) Guldkampen i Premier League
« Svar #105: 04 Sep 2008, 18:22 »

Er stort set enig her. Måske byttes der om på Liverpool og Arsenal, men bare fortsæt det vildt gode arbejde.
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Centerforsvar) Guldkampen i Premier League
« Svar #106: 04 Sep 2008, 18:28 »

Nah jeg synes Liverpools forsvar fungerer bedre sammen end Arsenals, hvilket vi også så sidste sæson, hvor Arsenal lukkede lidt flere mål ind end Liverpool gjorde. Thumbs Up Kvaliteterne er umiddelbart større hos Arsenals forsvar der har teknik, hurtighed og offensiv styrke, men jeg synes der mangler lidt en ordentlig leder. Ligesom Terry, Ferdinand og Carragher hos de andre klubber. Wink

Jeg satser på at have Oprydder oppe i weekenden eller mandag. Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Centerforsvar) Guldkampen i Premier League
« Svar #107: 18 Sep 2008, 21:09 »

Bliver denne færdiggjort, eller er den død og begravet?
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Centerforsvar) Guldkampen i Premier League
« Svar #108: 18 Sep 2008, 21:29 »

Indrømmer, at jeg havde glemt alt om det. Jeg har ihvertfald lavet grafikken nu også satser jeg på at skrive "Oprydder" når jeg engang kommer hjem for skole imorgen eftermiddag. Smiley

Beklager den lange ventetid. Peace
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #109: 20 Sep 2008, 21:04 »


OPRYDDER:

Efter at have beskæftigtet mig med de bagerste fire, bevæger jeg mig nu et trin længere op og vurderer nu midtbanen. Først vil jeg kigge på den defensive midtbane eller "oprydderen" som har fået en meget vigtig rolle i moderne fodbold efterhånden, hvilket vi senest så i sommers med Spaniens EM-sejr. I Premier League er det dog lidt en anden sag

Med Javier Mascherano på den defensive midtbane, tager Liverpool den første førsteplads i vurderingen af "The Big Four". Den ikke ret store argentiner (1.75 m) der tidligere har spillet for argentinske River Plate, brasilianske Corinthians og kom til Liverpool fra West Ham i januar 2007, har brudt igennem som en af verdens bedste defensive midtbanespillere hos Liverpool. I defensiven bidrager han med et enormt løbepensum, en masse bolderobringer og mange knivskarpe glidende tacklinger. Han er desuden også en glimrende pasningsspiller, rimeligt hurtig også er han også en teknisk stærk spiller har en meget vigtig rolle for Liverpool på midtbanen. En komplet spiller, hvis eneste rigtige minus er hans sydamerikansk som kan løbe løbsk nogen gange, hvilet vi senest så mod United i april-

Alsidige Michael Essien henter endnu en god placering hjem til det stærke Chelsea-hold, der som det eneste endnu ikke har hentet en sidsteplads i denne vurdering. Den fysisk ghaneser er som sagt en meget alsidig spiller som kan bruges lidt overalt bl.a. på højrebacken og ganske vidst sjældent, men også i centerforsvaret. Han bruges dog oftest som oprydder på Chelsea-midtbanen. Hans styrker er hans fremragende fysik som han vinder en del nærkampe med, han er dog også en dygtig spilfordeler, mens han også har et fremragende skud udefra. Selvom han kostede en del penge for Chelsea da de hentede ham i Lyon, så er jeg sikker på, at samtlige Chelsea-fans mener, at har han indtil videre været alle pengene værd. Ligesom de sikkert også mener, at det er et tab, at han er ude med en skade indtil omkring det nye år. Men Essien tager andenpladsen til de blå fra London.

Sidstepladsen Bliver lidt unormalt delt i denne vurdering. Hverken Arsenal eller Manchester United bruger rigtigt en "oprydder", men begge bare en lidt mere tilbagetrukket spilfordeler som også får hjælp af den anden midtbanespiller. På Uniteds hold har den teknisk meget dygtige englænder siddet på pladsen de sidste 2 sæsoner siden ankomsten fra Tottenham, mens det ligner at unge Denilson fra Brasilien tager pladsen ved siden af Fabrégas på Arsenals midtbane. Begge arbejder ganske udemærket defensivt, men er bedre kendt som de fremragende pasningsspillere de er og derfor deler United og Arsenal tredjepladsen og de 2 point imellem sig.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #110: 21 Sep 2008, 09:52 »

Jeg synes det er forkert at straffe Arsenal og United, bare fordi de bruger en anden taktik. Desuden mener jeg, at Carrick er bedre end Mascherano (og da KLART bedre end Denilson), mens Essien i min optik er suverænt den bedste i duellen med Mascherano. Efter min mening er Essien verdens bedste på sin plads.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #111: 21 Sep 2008, 10:25 »

Skudt ret meget ved siden af il jeg sige. Jeg tror faktisk jeg ville vælge Mascherano som den sidste af de 4, hvis jeg skulle sætte et hold - højest foran Denilson. Han kan kun tonse, tackle, kæfte op og få røde kort. Tror jeg ville sætte rækkefølgen op sådan her:

Essien
Carrick
Mascherano
Denilson

Essien er suveræn begge veje, og besidder enorm fysik og arbejdsstyrke. Udover det er han målfarlig og teknisk stærk.
Carrick er virkelig undervurderet af mange og han er nok den bedste pasningsspiller fra England. Han går nok ikke ind under kategorien oprydder, og synes egentlig også, at den åske skulle have heddet "Def. Midtbane". For Carrick er defensiv - også selvom han ikke kaster sig ned i tacklingerne konstant. Han har andre, og mere værdifulde kvaliteter, når det kommer til et tophold.
Mascherano har jeg ikke den store fidus til. Han løber og tackler, ja. Men når mindre hold graver sig ned (som i går mod Stoke) er det ikke hans kvaliteter, man får brug for. Der kan Essien og Carrick bidrage med noget.
Denilson er ung, og formentlig svingende i hans præstationer. Når det virkelig spiller for Arsenal er han rigtig god (som igår mod Bolton), men når holdet er i modgang er han dårlig (ude mod Fulham).

Jeg kan måske godt leve med at Arsenal og United for 1-2 point hver, fordi de bruger mere raffinerede spillere på positionen, men at sætte Mascherano over Essien er i hvert fald en stor, stor fejl.
« Seneste Redigering: 21 Sep 2008, 10:27 af ManUtd83 » Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #112: 21 Sep 2008, 19:53 »

Skudt ret meget ved siden af il jeg sige. Jeg tror faktisk jeg ville vælge Mascherano som den sidste af de 4, hvis jeg skulle sætte et hold - højest foran Denilson. Han kan kun tonse, tackle, kæfte op og få røde kort. Tror jeg ville sætte rækkefølgen op sådan her:

Essien
Carrick
Mascherano
Denilson

Essien er suveræn begge veje, og besidder enorm fysik og arbejdsstyrke. Udover det er han målfarlig og teknisk stærk.
Carrick er virkelig undervurderet af mange og han er nok den bedste pasningsspiller fra England. Han går nok ikke ind under kategorien oprydder, og synes egentlig også, at den åske skulle have heddet "Def. Midtbane". For Carrick er defensiv - også selvom han ikke kaster sig ned i tacklingerne konstant. Han har andre, og mere værdifulde kvaliteter, når det kommer til et tophold.
Mascherano har jeg ikke den store fidus til. Han løber og tackler, ja. Men når mindre hold graver sig ned (som i går mod Stoke) er det ikke hans kvaliteter, man får brug for. Der kan Essien og Carrick bidrage med noget.
Denilson er ung, og formentlig svingende i hans præstationer. Når det virkelig spiller for Arsenal er han rigtig god (som igår mod Bolton), men når holdet er i modgang er han dårlig (ude mod Fulham).

Jeg kan måske godt leve med at Arsenal og United for 1-2 point hver, fordi de bruger mere raffinerede spillere på positionen, men at sætte Mascherano over Essien er i hvert fald en stor, stor fejl.

Nu hedder punktet jo oprydder, og ikke hvad de kan fremad banen, desuden var han heller ikke med mod Stoke Wink

At de andre er bedre fremad banen er vi da ikke uenig om, men en oprydder skal da netop tackle og løbe en del...
Ellers har jeg da i hvert fald misforstået et eller andet Wink
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #113: 21 Sep 2008, 19:56 »

Jeg ville nok bytte om på de øverste to. Essien er for mig en klasse bedre, da hans pasningsspil er mere sikkert, og det er trods alt også en god ting, når man står med bolden i den defensive del af midtbanen. Ellers er jeg enig i at Mascerano skal være højere placeret end Carrick, og at Denilson bør komme sidst, eftersom han ikke er opryddertypen. Snakken om at United og Arsenal spiller en anden taktik, hører ikke til her, eftersom det ikke er konceptet i analysen Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

United-styrer
Gæst
 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #114: 21 Sep 2008, 19:56 »

@JKJ: Så er det jo også en forkert måde at vurdere på. Hvornår får United så point for, at Carrick er den suverænt bedste pasningsspiller af de fire?
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #115: 21 Sep 2008, 20:18 »

Hov jeg havde byttet om på Carrick og Denilson. Det var meningen, at Carrick skulle have de 2 point. Wink

Mht. til snakken om Mascherano vs. Essien, så har jeg valgt at vurdere deres defensive styrker som det vigtigste selvom jeg også fremhæver andre offensive styrker og defensivt ser jeg Mascherano som bedst selvom hans fysik ikke er i nærheden af Essien's. Han fighter altid 100%, men hans store styrke er tacklingerne, de er knivskarpe og stortset altid rene, selvom han dog kommer for sent sommetider, hvilket stortset alle fodboldspillere gør. Essien havde dog også vundet, hvis det havde været en vurdering over begge veje. Jeg beklager, at jeg ikke har været klar nok over hvordan jeg vurderede dem, det vil jeg gøre fremover. Smiley

Også er der jo de 2 pasningsspillere fra United og Arsenal i Carrick og Denilson som er svære at vurdere. Først og fremmest fordi de ikke har samme rolle som de 2 andre, men er spilfordelere..Jeg kunne evt. tage dem med i min næste vurdering som jo går på netop den type spillere?

Til sidst vil jeg lige slutte af med en lang video på youtube der viser, hvor god Mascherano egenligt er. Synes mange undervurderer ham lidt (Et lille sidefact er, at hvis du søger på Mascherano på youtube finder du en helvedes masse videoer med alle hans tacklinger, mens du med Essien mere finder flere af hans klassemål)
http://www.youtube.com/v/Iuas6YQ1Y7A&NR=1
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #116: 21 Sep 2008, 21:09 »

Jeg er helt enig i vurderingen,

Mascherano er den bedste defensiv midt i Premeire League. .
Han har virkelig udviklet sig her på det seneste, og har blandt andet spillet helt fantastisk, derfor er det også med god grund at han er med i alle Liverpools vigtigste kampe. .
Og så er han nok verdens bedste til de glidende tacklinger Peace
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #117: 21 Sep 2008, 21:26 »

Nu hedder punktet jo oprydder, og ikke hvad de kan fremad banen, desuden var han heller ikke med mod Stoke Wink

At de andre er bedre fremad banen er vi da ikke uenig om, men en oprydder skal da netop tackle og løbe en del...
Ellers har jeg da i hvert fald misforstået et eller andet Wink

Jo men så kan man sige at det er forkert at vurdere, udelukkende efter, hvem der er den bedste oprydder. Havde det nu været en vurdering af nedrykningsholdene havde det givet mere mening, men det er altså holdene som gerne skal sætte tempoet og spille god fodbold der vurderes her.
Derfor synes jeg det er en klar forkert vurdering at bedømme efter hvem der tackler bedst.
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #118: 22 Sep 2008, 14:53 »

@JKJ: Så er det jo også en forkert måde at vurdere på. Hvornår får United så point for, at Carrick er den suverænt bedste pasningsspiller af de fire?

Jamen det er jo svært at vurdere 100% da de 4 hold spiller på 4 forskellige måder og systemmer... Men selv om jeg tager mine røde briller af mener jeg stadig Mascha er den bedste opryder og derfor fortjener at få de 4 point i denne katagori Wink

Jo men så kan man sige at det er forkert at vurdere, udelukkende efter, hvem der er den bedste oprydder. Havde det nu været en vurdering af nedrykningsholdene havde det givet mere mening, men det er altså holdene som gerne skal sætte tempoet og spille god fodbold der vurderes her.
Derfor synes jeg det er en klar forkert vurdering at bedømme efter hvem der tackler bedst.

Juventus har CP, Roma har De Rossi, Liverpool har Mascha, Inter har Cambiasso, Makalele har spillet i både Chelsea og Real Madrid, ergo er det jo ikke ensbetydende at bare fordi man er et storhold skal man ikke have en defensiv oprydder...
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Oprydder) Guldkampen i Premier League
« Svar #119: 22 Sep 2008, 15:12 »

Og for lige at fortsætte den så har Real Madrid Diarra, Barca har Keita, Milan har Gattusso og de fleste landshold har en. Oprydderen er en vigtig del af moderne fodbold. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010