home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1184 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Den kriminelle lavalder
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Den kriminelle lavalder  (Læst 9408 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: Den kriminelle lavalder
« Svar #15: 15 Aug 2008, 15:52 »

Til Cesc og Hawk1nZ:
Selvfølgelig skal tendensen ændres. Og ja, er enig i at unge under 15 skal kunne straffes hårdere. Men når man siger den kriminelle lavalder, så tænker jeg på den grænse hvor man kan sende personer ind i fængsler til hårdkogte kriminelle. Selvfølgelig skal man have mulighed for at sende unge i ungdomsfængsler, og også gerne længere end man gør nu, men jeg tror ikke det hjælper at sende dem i almindeligt fængsel.
Og nu nævner i det at skræmme dem med fængselsstraf, det kan I sku godt glemme, det hjælper ikke. Kender et par stykker der er fyldt femten, de lader sku ikke være med at gøre alt muligt pis bare fordi de kan komme i fængsel for det.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #16: 15 Aug 2008, 15:55 »

Til Cesc og Hawk1nZ:
Selvfølgelig skal tendensen ændres. Og ja, er enig i at unge under 15 skal kunne straffes hårdere. Men når man siger den kriminelle lavalder, så tænker jeg på den grænse hvor man kan sende personer ind i fængsler til hårdkogte kriminelle. Selvfølgelig skal man have mulighed for at sende unge i ungdomsfængsler, og også gerne længere end man gør nu, men jeg tror ikke det hjælper at sende dem i almindeligt fængsel.
Og nu nævner i det at skræmme dem med fængselsstraf, det kan I sku godt glemme, det hjælper ikke. Kender et par stykker der er fyldt femten, de lader sku ikke være med at gøre alt muligt pis bare fordi de kan komme i fængsel for det.

Tror du ikke bare det er ind til at de rent faktisk kommer i fængsel, hvis de da en skønne dag bliver fanget? Tror at fængslet skræmmer dem. Børn på 15 er altså ikke så hårde indeni, kan godt være de kommer gående nede i byen som om at der ikke er nogen der kan røre dem, men er ret sikker på at hvis de kom i fængsel, så ville de da forhåbentligt få sig en forskrækkelse.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #17: 15 Aug 2008, 16:00 »

Tror du ikke bare det er ind til at de rent faktisk kommer i fængsel, hvis de da en skønne dag bliver fanget? Tror at fængslet skræmmer dem. Børn på 15 er altså ikke så hårde indeni, kan godt være de kommer gående nede i byen som om at der ikke er nogen der kan røre dem, men er ret sikker på at hvis de kom i fængsel, så ville de da forhåbentligt få sig en forskrækkelse.

Nej, det tror jeg ikke. De er blevet taget af politiet flere gange, men det rør dem virkelig ikke, fordi de ved at politiet ikke kan skaffe nok beviser mod dem. Sådan er det tit når kriminaliteten blandt unge foregår i grupper.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #18: 15 Aug 2008, 16:01 »

Jeg vil ikke mene at alderen skal sænkes. I stedet vil jeg mene, at man skal fokusere mere på det der sker inden. Altså børns opdragelse. I tillæg til dette, vil jeg da også mene, at man skal fokusere mere på det sociale system. Hvis man som 12-årig laver noget en enkelt gang, er det min, og også andres, opfattelse, at muligheden for at hjælpe personen er bedre contra en 20-årig vane-kriminel.

I stedet skal man måske hæve straffen for meddelagtighed, altså dem der giver de unge det sidste skub i den forkerte retning.

verdenskrig
Manager

« Svar #19: 15 Aug 2008, 16:02 »

Nu har jeg skimtet tråden igennem og her kommer mine bud!

Den skal sættes ned til 12 år, og de man skal ikke have DEN MINDSTE medlidenhed med det de har lavet... Hvis de har lavet noget som ville være til 8 års fængsel som voksen, skal de have nøjagtigt samme straf... Dermed vil vi hurtigt få bragt den stigende kriminalitet ned, og de unge vil forhåbentligt tænke sig om en ekstra gang...

Jeg har ingen respekt for unge menneske som ikke kan te sig ordentligt, og min klare holdning er: I fængsel med dem!!!!

Hvis vores regering havde samme holdning som jeg, og ikke var så blødsødende (2-4 års fængsel for at have slået en mand ihjel og filmet det ticked off ) ville vi slet ikke have samme slags kriminalitet herhjemme...

Det er nøjagtigt som et barn der ik får nok grænser i hjemmet... Hvis der ik er nok grænser, og ikke er en slags straf for det lort man laver, så kan man udne problemer gøre det, da der ingen konsekvenser er!

Derfor... Ned til 12 år, og samme rettigheder som voksne!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #20: 15 Aug 2008, 16:05 »

Nu har jeg skimtet tråden igennem og her kommer mine bud!

Den skal sættes ned til 12 år, og de man skal ikke have DEN MINDSTE medlidenhed med det de har lavet... Hvis de har lavet noget som ville være til 8 års fængsel som voksen, skal de have nøjagtigt samme straf... Dermed vil vi hurtigt få bragt den stigende kriminalitet ned, og de unge vil forhåbentligt tænke sig om en ekstra gang...

Jeg har ingen respekt for unge menneske som ikke kan te sig ordentligt, og min klare holdning er: I fængsel med dem!!!!

Hvis vores regering havde samme holdning som jeg, og ikke var så blødsødende (2-4 års fængsel for at have slået en mand ihjel og filmet det ticked off ) ville vi slet ikke have samme slags kriminalitet herhjemme...

Det er nøjagtigt som et barn der ik får nok grænser i hjemmet... Hvis der ik er nok grænser, og ikke er en slags straf for det lort man laver, så kan man udne problemer gøre det, da der ingen konsekvenser er!

Derfor... Ned til 12 år, og samme rettigheder som voksne!

ENIG! Er skide ligeglad om personen er 12 eller 100 år gammel. Hvis en person gør noget ulovligt skal det straffes på samme måde for alle. Desuden er det da en ren hjerneblødning at gøre straffen mindre for drab, fordi personen er under 18. Fuldstændig umuligt at forstå.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #21: 15 Aug 2008, 16:07 »

Fremragende indlæg de sidste tre - Bortset fra den sidste linje i VK's indlæg...

Jeg bliver forarget når jeg ser at forældrene bakker om deres unge, og synes overhovedet ikke at de har gjort noget galt - F.eks. under ungdomshusballaden, var der mange forældre med i protestdemonstratio nen (fint nok), men når de så bagefter forsvarer deres ungers ret til at kaste med sten, og kan ikke forstå at de bliver anholdt for at angribe politiet, bliver det sgu for langt ude. Forældre må se at tage deres eget ansvar i dette samfund, i stedet for at sætte deres lid til at institutionerne opdrager deres børn mens de arbejder, og derefter giver dem melidenhedsret når de kommer hjem - For børnene skal jo have det de peger på, nu hvor forældrene aldrig ser dem! Forældrene må lære at sige nej og sætte grænser, og få styr på deres børn - Det er jo dem der har svigtet deres ansvar når deres unger går ud og laver ballade.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

verdenskrig
Manager

« Svar #22: 15 Aug 2008, 16:10 »

Fremragende indlæg de sidste tre - Bortset fra den sidste linje i VK's indlæg...

Jeg bliver forarget når jeg ser at forældrene bakker om deres unge, og synes overhovedet ikke at de har gjort noget galt - F.eks. under ungdomshusballaden, var der mange forældre med i protestdemonstratio nen (fint nok), men når de så bagefter forsvarer deres ungers ret til at kaste med sten, og kan ikke forstå at de bliver anholdt for at angribe politiet, bliver det sgu for langt ude. Forældre må se at tage deres eget ansvar i dette samfund, i stedet for at sætte deres lid til at institutionerne opdrager deres børn mens de arbejder, og derefter giver dem melidenhedsret når de kommer hjem - For børnene skal jo have det de peger på, nu hvor forældrene aldrig ser dem! Forældrene må lære at sige nej og sætte grænser, og få styr på deres børn - Det er jo dem der har svigtet deres ansvar når deres unger går ud og laver ballade.

Enig i at forældrene skal tage ansvar men hvis de ikke magter det, må staten sku være i stand til at banke lidt fornuft ind i knolden på dem... Og det gør man bedst ved at give dem en hård straf for deres ugerninger...

Selvom en person ik har fået den mest optimale opdragelse, har man stadig en hjerne!

Og hvorfor kunne du ik lide min sidste linie Skuffet.. Det var da bare en konklusion på mit indlæg Huh

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #23: 15 Aug 2008, 16:11 »

Helt enig der Hawk1nz, forældrerne skal til at tage mere ansvar. Der er mange der bare lukker øjnene for hvad deres børn går og laver, og det dur jo simpelthen ikke. Der er jo mange forældre der ikke snakker med deres børn om hvad der er rigtigt og forkert. Tror at den stigende kriminelitet blandt unge til en vis grad skyldes forældrenes manglende vejledning, men det er selvfølgelig ikke kun derfor.

AaB - Liverpool

Pride & Passion

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #24: 15 Aug 2008, 16:15 »

Enig i at forældrene skal tage ansvar men hvis de ikke magter det, må staten sku være i stand til at banke lidt fornuft ind i knolden på dem... Og det gør man bedst ved at give dem en hård straf for deres ugerninger...

Selvom en person ik har fået den mest optimale opdragelse, har man stadig en hjerne!

Og hvorfor kunne du ik lide min sidste linie Skuffet.. Det var da bare en konklusion på mit indlæg Huh

Lige præcis - Forældrene skal tage ansvar og opdrage på deres børn, og hvis det så alligevel går galt, så skal de straffes, og straffes hårdt. Så må de have haft nok i rygsækken hjemmefra, tænk over konsekvenserne og hvis de så stadig gør noget dumt, så må de sgu tage straffen.

Jeg kunne ikke lide sidste linje, fordi at du skrev "Ned til 12 år, og samme rettigheder som voksne!" - Hvis de skal have samme rettigheder som voksne, skal de også have ret til at ryge, drikke og stemme? Wink Men jeg regner med at du mente at den kriminelle lavalder skal sættes ned til 12, og de skal have samme straffeudmåling som de voksne Smiley

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #25: 15 Aug 2008, 16:15 »

Ved ikke lige om det er skrevet før, men måske er det ikke den kriminelle lavalder der skal nedsættes. Måske skal man bare finde et anden system så børn under 16 (eller hva grænsen nu lige er) også kan blive straffet på en eller anden måde. For jeg synes det ville være for hårdt at smide et barn på 12 år i fængsel som en voldtægtsmand, med mindre det er hva han har gjort.
Altså ingen lavere kriminel lavalder, bare andre regler for hvad der skal ske med børn der begår kriminalitet!

Vuelve la ilusión

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #26: 15 Aug 2008, 16:17 »

må nu stærkt opponere imod at straffe unge hårdere. Det er vel et fact at de mangler evnen til at føle empati - det kan man prøve at banke ind i hovedet på dem, men tvivler på det lykkes.
At drage forældre ind i det virker nu mere fornuftigt. Men ved ikke om det er hele problemet. Tidligere så vi ikke den samme tendens som man ser i dag, og man kan vel først bekæmpe et problem, når man ved hvad det er ?

At prøve at give dem gulerod hvis de gør det godt, eller sparke dem hvis de gør det skidt, vil langt fra være den optimale løsning. Snak i stedet med børn der gør det, og lokaliser problemet - så bliver det noget lettere at løse.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #27: 15 Aug 2008, 16:18 »

Så længe en person er under 15 er det vel en sikker antagelse, at de stadig bor hjemme hos forældrene, og deres opførsel må være en konsekvens af disses opdragelse (eller mangel på samme) af ungen.

Jeg tror ikke fængselsstraf til børn i den alder er vejen frem, tvært imod, det kunne meget vel give ungen et temmeligt uheldigt netværk.

Jeg tror det er de sociale myndigheder, der skal gåes efter i sømmene, når et barn begynder at opføre sig kriminelt, kan det ikke være rigtigt, at politi og forældre skal henvende sig 117 gange til de sociale myndigheder, før disse går ind i sagen, og så i øvrigt lige skal have klaret et årelangt papirarbejde, inden de kan foretage sig noget som helst. De skal skride i aktion, så snart de får en henvendelse fra enten barnets forældre eller politiet. Er forældrene ikke deres opgave voksen, må der enten gøres en indsats for, at de fatter hvilket ansvar der følger med at sætte et barn i verden, eller man må tage barnet fra dem, og placere det i mere ansvarlige menneskers varetægt. I hvert fald skal man gøre en indsats for at barnet kommer ud af det miljø, der i første omgang er skyld i de kriminelle tendenser.

Fængsel virker ikke, det er bare en videregående uddannelse i hård kriminalitet, man lærer jo helt uundgåeligt en ting eller to, når man bliver spærret inde, uden andet at tage sig til, end at snakke med andre kriminelle...

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #28: 15 Aug 2008, 16:19 »

knudsen_0 : Så skal den kriminelle lavalder jo også sænkes... Hvis en 14 årig knægt går ud og smadrer din kæreste til plukfisk, vil du så helst have at han får bøde / 14 dage på en "lukket institutiion", eller skal han i fængsel for det? Vi bliver nødt til at sænke den kriminelle lavalder for at kunne give ungerne straffe som de kan forstå.

Niko
Gæst

« Svar #29: 15 Aug 2008, 16:22 »

Jeppe Rapp rapper i en sang, at han ikke har fået verdens bedste opdragelse, men at han godt kender forskel på rigtig og forkert. Sådan er det jo for alle. Enhver på denne klode, hvert fald i Danmark, ved hvad rigtig og forkert er. Du kan være opdraget forfærdeligt, men man ved godt at det er forkert at slå andre og sådanne ting.

Dem som pisser i suppen ved godt at det er forkert (selv om det nok er sjovt ;-) tror jeg hvert fald). Sådan er mennesker i Danmark, hvor der ofte bliver nævnt hvad der er forkert og rigtigt. Folk som 12 år kan godt stå ved deres handlinger i denne del af verden, og om du er 12 eller 17 kan du godt ødelægge noget for andre mennesker.

En kriminel lavalder skal sættes ned, men det skal ikke forståes på samme måde, som at de skal sættes i fængsel og sådan. De skal ikke være sammen med ældre kriminelle, men folk på deres egen alder.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2008, 16:24 af Cesc » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010