home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  2 Brugere, 386 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Cancellara som Tour-vinder?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Cancellara som Tour-vinder?  (Læst 16233 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #30: 24 Feb 2009, 09:36 »

Det bliver tungere - hvis du tænker kilo-mæssigt: JA!
Men hvis en person på 80-90 kilo har så mange flere kræfter i benene og en lige så go' udholdenhed, kan han køre fra de andre!
Logged

GraZiaZ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #31: 24 Feb 2009, 09:58 »

En på 68 kilo kan jo slet ikke have de samme muskler i benene som en på 90, og hvis der bliver trænet intensivt i bjergene sammen med The Schlecks og de er med ham på enkeltstartsturene så kan der komme noget godt ud af det hele, jeg vil også vende den om og sige at hvis Andy engang skal vinde Touren så skal han også forbedre sig markant på enkeltstart, som deraf betyder 3-6 kilo mere på kroppen.

EDIT:
Vil lige sige at Cancellara var den bedste hjælperytter i bjergene sidste år. Han gjorde det bedre end mange.
« Seneste Redigering: 24 Feb 2009, 10:00 af GraZiaZ » Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #32: 24 Feb 2009, 10:03 »

En på 68 kilo kan jo slet ikke have de samme muskler i benene som en på 90, og hvis der bliver trænet intensivt i bjergene sammen med The Schlecks og de er med ham på enkeltstartsturene så kan der komme noget godt ud af det hele, jeg vil også vende den om og sige at hvis Andy engang skal vinde Touren så skal han også forbedre sig markant på enkeltstart, som deraf betyder 3-6 kilo mere på kroppen.

EDIT:
Vil lige sige at Cancellara var den bedste hjælperytter i bjergene sidste år. Han gjorde det bedre end mange.

Det er lige præcis det jeg mener med udholdenhed! "The Schlecks" som du kalder dem, har mere udholdenhed fremfor fysisk styrke, kontra en type som Jan Ullrich, som alle dage har haft et forhold mellem fysisk styrke og udholdenhed, der favoriserede styrken kontra udholdenhed! Wink
Logged

V3to
Gæst
 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #33: 24 Feb 2009, 10:08 »

urealistisk
Logged

GraZiaZ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #34: 24 Feb 2009, 10:08 »

urealistisk

Begrundelse?
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #35: 24 Feb 2009, 10:10 »

Hvad er det der er urealistisk V3to?
Det vesperGT sagde eller Cancellara som Tour-vinder?

Og kan du ihvertfall begrunde hvorfor du syntes det er urealistisk?
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #36: 24 Feb 2009, 10:16 »

urealistisk

Fantastisk uddybende indlæg! Rullende Øjne
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #37: 24 Feb 2009, 10:58 »

Jeg synes aldrig der kom en begrundelse Rullende Øjne
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #38: 26 Feb 2009, 00:01 »

Jamen dog. Kan godt være en mand der vejer 10-15 kilo mere har flere kræfter i benene, men lige netop det, gør også hans ekstra kræfter bliver brugt på at slæbe hans ekstra kilo op.
Bare se det med Lance Armstrong. Han skal tabe sig omkring 2-3 kilo, og det er MEGET. Hans sportsdirektører tror ikke engang han når det på denne sæson. Det svarer til en masse fuldte drikkedunke, som man skal slæbe med op af et bjerg. Det lyder måske ikke som så meget, men jeg kan love dig for det er meget i Tour de France mod den modstand der nu er.

Cancellara når ikke at blive Tour vinder. Han kommer hellere aldrig til at satse 100% på det. Han vil i de "små" etapeløb som Tyskland rundt, Romandiet osv. godt kunne køre med, da der generalt er 2 bjergetaper, og 1-2 enkelstarter. Men i et 3 ugers etapeløb med omkring 6-7 bjergetaper, og "kun" 2-3 enkelstarter, vil han altid være omkring 5-10 min efter den bedste, hvis han kørte som en kaptajn. Og det er min fulde overbevisning, som mange andre eksperter også har. (Og nu gider jeg ikke lede efter eksperternes kommentar fra sidste år, så tro om de har sagt det eller ej).
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #39: 26 Feb 2009, 09:47 »

Jamen dog. Kan godt være en mand der vejer 10-15 kilo mere har flere kræfter i benene, men lige netop det, gør også hans ekstra kræfter bliver brugt på at slæbe hans ekstra kilo op.
Bare se det med Lance Armstrong. Han skal tabe sig omkring 2-3 kilo, og det er MEGET. Hans sportsdirektører tror ikke engang han når det på denne sæson. Det svarer til en masse fuldte drikkedunke, som man skal slæbe med op af et bjerg. Det lyder måske ikke som så meget, men jeg kan love dig for det er meget i Tour de France mod den modstand der nu er.

Cancellara når ikke at blive Tour vinder. Han kommer hellere aldrig til at satse 100% på det. Han vil i de "små" etapeløb som Tyskland rundt, Romandiet osv. godt kunne køre med, da der generalt er 2 bjergetaper, og 1-2 enkelstarter. Men i et 3 ugers etapeløb med omkring 6-7 bjergetaper, og "kun" 2-3 enkelstarter, vil han altid være omkring 5-10 min efter den bedste, hvis han kørte som en kaptajn. Og det er min fulde overbevisning, som mange andre eksperter også har. (Og nu gider jeg ikke lede efter eksperternes kommentar fra sidste år, så tro om de har sagt det eller ej).

Hvis en mand der har 10-15 kilo mere at slæbe rundt på har samme udholdenhedsniveau som (Lad os sige Armstrong!) men grundet sin højere vægt har mere muskelmasse i benene, vil jeg stadig påstå at han kan køre lige så hurtigt op af et bjerg - hvis ikke hurtigere.....

Lad mig komme med et eksempel:

Engang i folkeskolen havde vi været på udflugt, hvor vi havde cyklerne med. Da vi skulle hjem skulle vi køre op af en bakke der er pænt stejl. Alle kører i tunge gear, undtagen mig (Da jeg rent faktisk kan finde ud af bruge de gear der er på cyklen kontra mange andre i dag.

Selv dengang har jeg nok haft en små 7-10 kilo mere at slæbe rundt på end andre, men grundet min større muskelmasse i benene end de andre (Og gearingen Wink) "tonsede" jeg langt hurtigere op af bakken (vel at mærke, siddende på min cykel, da jeg ikke kan finde ud af at stå op og cykle Forlegen)

Resultat, spørger i? Wink:
Det KAN LADE SIG GØRE!!!!!!

Hvis i ikke tror på mig, tager jeg med glæde imod en udfordring! Djævel
Logged

S
Gæst
 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #40: 26 Feb 2009, 10:47 »

Hvis en mand der har 10-15 kilo mere at slæbe rundt på har samme udholdenhedsniveau som (Lad os sige Armstrong!) men grundet sin højere vægt har mere muskelmasse i benene, vil jeg stadig påstå at han kan køre lige så hurtigt op af et bjerg - hvis ikke hurtigere.....

Lad mig komme med et eksempel:

Engang i folkeskolen havde vi været på udflugt, hvor vi havde cyklerne med. Da vi skulle hjem skulle vi køre op af en bakke der er pænt stejl. Alle kører i tunge gear, undtagen mig (Da jeg rent faktisk kan finde ud af bruge de gear der er på cyklen kontra mange andre i dag.

Selv dengang har jeg nok haft en små 7-10 kilo mere at slæbe rundt på end andre, men grundet min større muskelmasse i benene end de andre (Og gearingen Wink) "tonsede" jeg langt hurtigere op af bakken (vel at mærke, siddende på min cykel, da jeg ikke kan finde ud af at stå op og cykle Forlegen)

Resultat, spørger i? Wink:
Det KAN LADE SIG GØRE!!!!!!

Hvis i ikke tror på mig, tager jeg med glæde imod en udfordring! Djævel

Nu er der altså godt nok forskel på en skoleklasse på udflugt der skal opad en lille bakke, og verdens cykelelite der skal op ad L'alpe d'huez, så den sammenligning holder ikke IMO..

Nu er det sådan i store træk i det professionelle felt at de ryttere der vejer ikke kan følge med de letteste i bjergene, og de letteste har det sværere på flad vej end de tunge ryttere.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #41: 26 Feb 2009, 10:56 »

Nu er der altså godt nok forskel på en skoleklasse på udflugt der skal opad en lille bakke, og verdens cykelelite der skal op ad L'alpe d'huez, så den sammenligning holder ikke IMO..

Nu er det sådan i store træk i det professionelle felt at de ryttere der vejer ikke kan følge med de letteste i bjergene, og de letteste har det sværere på flad vej end de tunge ryttere.

Nej, jeg ved godt at min lille historie ikke direkte kan overføres til eliteryttere og så alligevel:

Hvis man siger at vores form (folkeskolen) svarede til eliterytternes, vil jeg stadig påstå at det kan lade sig gøre.....

Du skal tænke på at personer som Boonen og Hushovd, er kendt for deres eksplosivitet (Deraf, de er sprintere og ikke bjerggede Wink) Men deres udholdenhed er ikke lige så go' som bjergkongernes. Du skal jo tænke på at bjergryttere sagtens kan sidde med på flad vej, men excellerer opad! Wink Capisce? Kys
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #42: 26 Feb 2009, 11:06 »

Du siger selv at din udflugt ikke kan bruges, for du kan ikke sammenligne "vores form" med eliterytterne. Det er allerede for useriøst der.

Ja Boonen og Hushovd osv. er kendt for deres eksposivitet, men grundet deres eksta kilo på kroppen, som det kræver af dem, er de forbandet langsomme op af. For jeg tør da love det kræver ligeså meget udholdenhed, hvis ikke mere, at tonse derudaf over Brosten på en distance omkring 250 kilometer, end det kræver at komme over bjergene.

Vægten er en meget, meget STOR forskel i elitecykling. Derfor alle går op i det, selv per gram går rytter op i. For det er forskellen på sejr, og nederlag. Derfor kommer Cance hellere aldrig til at slutte særlig langt fremme i et tre ugers etapeløb.

Ang. hans muligheder, kan jeg da også lige nævne, at jeg endnu ikke har set et eksempel på Cancellara har en resturation (eller hvad det hedder). Cance gør det altid mindre godt, i slutningen af de lange løb. Bare se på enkelstarterne.
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #43: 26 Feb 2009, 11:10 »

Jeg kan se at jeg ikke har udtrykt mig klart nok her! Skuffet

Jeg ville have vist et skema, der kunne pointere hvad jeg mente, men det korte og det lange af denne diskussion er at jeg - tilsyneladende - er den eneste der mener at han muligvis ville være i stand til at vinde TdF!

Skal vi sige: Fortsat go' dag? Wink
Logged

S
Gæst
 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #44: 26 Feb 2009, 11:14 »

Nej, jeg ved godt at min lille historie ikke direkte kan overføres til eliteryttere og så alligevel:

Hvis man siger at vores form (folkeskolen) svarede til eliterytternes, vil jeg stadig påstå at det kan lade sig gøre.....

Du skal tænke på at personer som Boonen og Hushovd, er kendt for deres eksplosivitet (Deraf, de er sprintere og ikke bjerggede Wink) Men deres udholdenhed er ikke lige så go' som bjergkongernes. Du skal jo tænke på at bjergryttere sagtens kan sidde med på flad vej, men excellerer opad! Wink Capisce? Kys

Ja Thor og Boonen har stor eksplosivitet, på flad vej i en massespurt, men når det kommer til at gå opad bliver de for tunge.. Og deres udholdenhed? Ja det kræver da så sandelig osse utroligt høj udholdenhed at vinde Paris-Roubaix i kulde, regn og blæst så det har de i hvert fald osse.

At bjergkongerne "sagtens" kan sidde med på flad vej vil jeg mene er en overdrivelse. Der er jo en grund til at det er de lidt tungere ryttere der vinder de store flade endagsløb, og de flade etaper, der både ender i massespurter og udbrud. Du ser jo ikke Valverde vinde massespurten på Champs Elysses? Ydermere er det osse nemmere at sidde med i feltet på flad vej med høj fart, da du med slipstrøm og læ bliver trukke med frem af feltet, mens i bjergene hvor det går noget langsommere er disse faktorer ikke ligeså afgørende.

Shaft - Restitution Wink
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010