home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 380 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Cancellara som Tour-vinder?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Cancellara som Tour-vinder?  (Læst 16231 gange)
The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #15: 21 Feb 2009, 23:12 »

Præcis, aldrig tourvinder. Verdensmester i enkeltstart, klasse-hjælperytter til klassementsfolk, tour de france etapevinder, et eksprestog! Opstemt
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

GraZiaZ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #16: 23 Feb 2009, 14:53 »

Hmm, aldrig tourvinder??
Bare se en udvikling fra 07 til 08.
07 røg han næsten af lige da de ramte bjergene.
08 går han ud og trækker feltet så flere gode klatrere ryger af. Samt han var i det udbrud i en af bjergetaperne der gjorde rigtig meget.
Så tourvinder kan han sagtens blive.
The Schlecks er ikke klar endnu. Så spændende projekt at se hvis det er aktuelt (Som det sagtens kunne være).
Logged

Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #17: 23 Feb 2009, 15:16 »

Det kunne være rigtig spændende hvis de kørte for ham. Helt sikkert! Men tror simpelthen ikke han bliver god nok. Hvis det endelig lykkedes for ham at sidde med i bjergene, og kun sidde med, mister han helt sikkert en masse på enkelstarten og bliver derfor en god allrounder men aldrig god nok til at vinde det samlede klassement.
Og angående Schleck-brødrene: Jeg tror ikke på at Fränk nogensinde vinder. Men jeg ser derimod et lysende talent i lillebror Andy.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #18: 23 Feb 2009, 20:57 »

Hmm, aldrig tourvinder??
Bare se en udvikling fra 07 til 08.
07 røg han næsten af lige da de ramte bjergene.
08 går han ud og trækker feltet så flere gode klatrere ryger af. Samt han var i det udbrud i en af bjergetaperne der gjorde rigtig meget.
Så tourvinder kan han sagtens blive.
The Schlecks er ikke klar endnu. Så spændende projekt at se hvis det er aktuelt (Som det sagtens kunne være).

Så dine argumenter står i, at han har udviklet sig godt fra 07 til 08. Glem nu ikke at han på nogle bjergetaper stadig var over 15-20 min. efter vinderen. På trods af hans forbedringer. Cancellara bliver ikke tour-vinder. Dels fordi hans størrelse og type ikke er bygget til toursejr.

Ville han vinde, skulle han droppe hele sit løbsprogram i et år (altså sige nej tak til klasserkerne som Flanderen, Paris-Roubaix), og kun koncentrerer sig om at blive mere holdbar i bjergene. Det tvivler jeg på at han vil - og jeg tvivler på at Saxobank eller andre hold vil betale ham for det forsøg.
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #19: 23 Feb 2009, 21:08 »

Spezialized - Du siger at han på nogle bjergetaper var over 15-20 min efter vinderen. Det er da dog en meget god grund til at han havner så langt bak. Når han har jobbet for sin kaptajn hele dagen så klarer jo han ikke at komme så langt op.

Jeg vil sige at Fabian har potentiale til at blive en Tour-vinder vidst han ville prøvet på det. Men, for det første så tror jeg aldrig han vil komme til at prøve på det og for det andre så må han isåfall finde sig et nyt hold for Team Saxo Bank kommer nok aldrig til at køre for ham i Touren.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #20: 23 Feb 2009, 21:22 »

Spezialized - Du siger at han på nogle bjergetaper var over 15-20 min efter vinderen. Det er da dog en meget god grund til at han havner så langt bak. Når han har jobbet for sin kaptajn hele dagen så klarer jo han ikke at komme så langt op.

Nu var det altså ikke hver dag, at Cancellara trak feltet, men nok om det. Jeg har lige taget en sammenligning med Saxobanks andre bjergryttere.

186 cm, 80 kg - Fabian Cancellara
182 cm, 70 kg - Jakob Fuglsang
186 cm, 67 kg - Fränk Schleck
186 cm, 67 kg - Andy Schleck
185 cm, 64 kg - Chris Anker Sørensen.

Cancellara skal altså mindst tabe sig 13 kig (!!!!) for at blive lige så let som brødrene Schleck. Det ser jeg ganske enkelt som en umulighed. Skulle han gøre forsøget, og stadig ikke kunne sætte med blandt de bedste i bjergene, ville han faktisk være ubrugelig som rytter. Hans lette vægt, ville gøre ham sårbar i klassikerne, samt hæmme ham på enkeltstarterne.
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #21: 23 Feb 2009, 21:24 »

Jeg tror på, at han kunne blive en glimrende etapeløbsrytter, men Tour de France-vinder; det tror jeg simpelthen ikke på. Vist er han den bedste mod uret, men Lance Armstrong, Cadel Evans, Levi Leipheimer, Andreas Klöden m.fl. er jo ikke langt efter ham, og de har så stort forspring til ham, når det går opad, at jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig, at han kan slå ryttere som dem.
« Seneste Redigering: 23 Feb 2009, 21:34 af United-styrer » Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #22: 23 Feb 2009, 21:28 »

Han må ikke tabe så meget med vægt for at blive en god bjergrytter. Tag nu f. eks Jan Ullrich, han var 73-75 kg, men han var stadig god i bjergene. Cancellara er en sindssygt stærk rytter så han må nødvendigvis ikke tabe så meget i vægt.
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #23: 23 Feb 2009, 21:28 »

Indurain vejede nu altså også 80 kilo..
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #24: 23 Feb 2009, 21:32 »

Det tror jeg da Ullrich også gjorde da han havde lidt vægtproblemer rundt 2001-2002.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #25: 23 Feb 2009, 21:32 »

Han må ikke tabe så meget med vægt for at blive en god bjergrytter. Tag nu f. eks Jan Ullrich, han var 73-75 kg, men han var stadig god i bjergene. Cancellara er en sindssygt stærk rytter så han må nødvendigvis ikke tabe så meget i vægt.

Forskellen er at Jan Ullrich altid har været trænet til at køre bjerge, og at han hans vægt ikke hæmmede ham er heller ikke helt sandt. Han havde jo sine moments hvor han pludselig knækkede. Så den sammenligning synes jeg ikke helt dur.
Logged


Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #26: 23 Feb 2009, 22:01 »

Tjo, kan ikke nægte på, at du har eit point i det du siger der, men jeg vil sige at Jan Ullrich's vægt hæmmede han lidt. For det første så var det ofte de andre kørte fra ham og de var nok nogle kilo lettere end ham.

Årsagen til at han ofte havde moments hvor han pludselig knækkede kommer nok også af, at han kørte på rigtig tunge gears.
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #27: 24 Feb 2009, 08:53 »

Tjo, kan ikke nægte på, at du har eit point i det du siger der, men jeg vil sige at Jan Ullrich's vægt hæmmede han lidt.
Årsagen til at han ofte havde moments hvor han pludselig knækkede kommer nok også af, at han kørte på rigtig tunge gears.

Det er ikke sikkert. Jeg har jo, som nogle ved, kørt mod bl.a. Chris Anker, Matti Breshel, Kasper Klostergaard og de årgange (83' og 84'), så jeg ved lidt om hvor meget ens vægt påvirker en. Specielt når det går op ad.

Mht. til gear, så findes der bare nogle der kan træde ufattelig høje gear.

Jeg vil våge at påstå at Ullrich ville have haft det meget lettere, hvis han havde været 4-5 kg lettere. Specielt når han nu kørte i de høje gear.
Logged


vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #28: 24 Feb 2009, 09:25 »

Jeg vil vove at påstå følgende:

Din vægt har absolut INTET med din præstation i TdF at gøre! Det er KUN et spørgsmål om den måde du "gearer" på, der afgør om du slår de andre!

Thumbs Up
Logged

Sykkelfan 1000
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Cancellara som Tour-vinder?
« Svar #29: 24 Feb 2009, 09:28 »

Altså vidst du er 80 kg tung så har jo det selvfølgelig lidt at sige da. Til lettere du er, til lettere bliver det at komme sig op et bjerg. Det bliver da en tyngre rejse for dig da end vidst du skulle vært 65-70 kg.
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010